Napraattopic 6 (Lees OP voor gewijzigde regels!)

04-10-2014 19:51 3154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.



Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.



Wat mag:

Bans bespreken Bantopic

Beleid bespreken

Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)



*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.



Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.



Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

Het uitvechten van privé-vetes.



Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.



Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).



De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.



Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Beetje typisch dat de dochter van 16 na een jaar al niet terug wil omdat ze hier alles heeft. En ze gaat 4 a 6 keer per jaar terug. als het een jaar is, weet je precies hoeveel het was afgelopen jaar.



Als het waar is, zelf veroorzaakt, behalve afwijking baby. Maar dacht dat ze die in de baarmoeder opereerden.



Ze klinkt niet zuidafrikaans, al is het slecht gespeld allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Zo, het bedplassertje is ook weer opgeruimd, permaban wegens trollen.



Het is herfstvakantie he....de kids gaan zich vervelen thuis.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 23 oktober 2014 @ 14:28:

[...]





Heb je mijn link gekeken? En die TO geloept?

Heel toevallig allemaal....Nee heb ik niet. Ik blijf even aan de zijlijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig. Ik ben niet de enige die diep zucht Bin zoveel ellende en Amerika en militairen etc. Het is toch wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 23 oktober 2014 @ 14:27:

[...]





Dat zal ook wel meevallen en dan kan die dame daar op een Amerikaans forum een topic openen toch.



Maar er zit hier iemand met een ernstig ziek prematuurtje en het risico dat... nou ja, laat maar. Ik ga haar niet verdedigen verder, maar ik ga ook nog niet troll hunten.Idd, daar hoor je niemand over. Ook niet dat het niet verstandig is om met een kind met medische kosten naar Amerika te gaan. US zou ik eerder verwachten dan Amerika als je met Amerikaan samenleeft. Sowieso hoor ik niets over dat prematuurtje, terwijl dat het grootste zorgpunt nu is.
Alle reacties Link kopieren
Iets anders; sinds een tijdje doet de zoekfunctie het weer.

Maar daar heb je ook geen bal aan hoor...je ziet de resultaten niet in chronologische volgorde en ik vind het ook onhandig dat je niet kunt zien op welke pijler ze geopend zijn.



Ik vraag me soms serieus af hoe professioneel die technische dienst is die achter dit forum zit...
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels geloof ik niets meer.... weer 1 28 weken zwanger, kindje had twee weken terug te lage hartslag en voelt nu kind niet en kan niet naar vk omdat ander kind ziek is.... laat dit niet waar zijn... dan ga je op een forum zitten??



Ik ga de tuin in...
Alle reacties Link kopieren
OMG lijkt wel echt...
Van dat getrolhunt worden topics ook niet leuker...



Ik denk dat als ik zou schrijven wat ik allemaal heb meegemaakt, dat ook niemand het gelooft. Misschien geloof ik daarom ook wel te snel sterke verhalen.
quote:Elliot. schreef op 23 oktober 2014 @ 13:47:

Ik word nogal verdrietig van dat "verliefd op mijn mentor" topic. Ongelofelijk dat iemand zo blind is.



Heel sneu voor die jongen, maar als je verliefd bent duurt het wel even voor je oogkleppen af gaan.

Bijzonder kwalijk vind ik die mentor, ik hoop echt dat dit uitkomt en dat hij dan per direct ontslagen wordt. Zo iemand hoort niet in het onderwijs thuis.
Dank voor het doorgeven welk topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 23 oktober 2014 @ 13:58:

Precies anyco het is onze verhalen verzinster met een voorliefde voor militairen en Amerika weer.

Volgens mij was ze onder haar oude nick zelf ook helicopterpiloot geweest maar dat kan ook een andere trol zijn Toch vind ik het fascinerend. Ik stel me zo voor dat er ergens in NL iemand zit die kennelijk al jaren aan een soort wanen lijdt en geobsedeerd is door baby's, Amerika, dierentuinen, vliegtuigen en Zuid Afrika. Je gaat je toch afvragen wat voor gek daar achter moet zitten, niet?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 23 oktober 2014 @ 15:32:

[...]





Toch vind ik het fascinerend. Ik stel me zo voor dat er ergens in NL iemand zit die kennelijk al jaren aan een soort wanen lijdt en geobsedeerd is door baby's, Amerika, dierentuinen, vliegtuigen en Zuid Afrika. Je gaat je toch afvragen wat voor gek daar achter moet zitten, niet?Ja
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:ikeaverslaafde schreef op 23 oktober 2014 @ 15:21:

Van dat getrolhunt worden topics ook niet leuker...



Ik denk dat als ik zou schrijven wat ik allemaal heb meegemaakt, dat ook niemand het gelooft. Misschien geloof ik daarom ook wel te snel sterke verhalen.

Het gaat niet zozeer om sterke verhalen. Ik maak heel wat meer sterke verhalen mee, als ik sommige zou opschrijven zou je het niet geloven. Maar ze zijn wel waar. Maar als ik denk dat iets nep is is dat nooit door dat iets heel raar of apart is, het is een combinatie van dingen. Een manier van schrijven, teveel onnodige details, die vaak wel spectaculair zijn maar niets toevoegen, het gaat nooit over het 'echte' vraagtstuk. Ik heb al heel wat mensen meegemaakt die nep bleken te zijn en vaak hadden ze toch een bepaalde manier van schrijven gemeen, té spectaculair, en zonder emotie geschreven, met rare details die je normaal niet zou noemen.



Als bij mij dat belletje gaat rinkelen heb ik het meestal wel goed geloof ik. BIj heel veel topics waar geroepen word dat het een troll is denk ik alleen maar dat het iemand is met een stoornis, gebrek aan verstand of gewoon uit een nare omgeving, dat zie ik vaak genoeg en dan hoor je ook de raarste dingen.
quote:fashionvictim schreef op 23 oktober 2014 @ 15:32:

[...]





Toch vind ik het fascinerend. Ik stel me zo voor dat er ergens in NL iemand zit die kennelijk al jaren aan een soort wanen lijdt en geobsedeerd is door baby's, Amerika, dierentuinen, vliegtuigen en Zuid Afrika. Je gaat je toch afvragen wat voor gek daar achter moet zitten, niet?
quote:yasmijn schreef op 23 oktober 2014 @ 15:34:

[...]





Ja Wat vind jij van het defensie verhaal Yasmijn?
quote:ikeaverslaafde schreef op 23 oktober 2014 @ 15:21:

Van dat getrolhunt worden topics ook niet leuker...



Ik denk dat als ik zou schrijven wat ik allemaal heb meegemaakt, dat ook niemand het gelooft. Misschien geloof ik daarom ook wel te snel sterke verhalen.Inderdaad. Hier bij Napraat balletje opgooien moet kunnen. Maar topic zelf is nu compleet om zeep geholpen. Terwijl je niet met 100 % kan zeggen of weten dat de TO liegt.
quote:fashionvictim schreef op 23 oktober 2014 @ 15:32:

[...]





Toch vind ik het fascinerend. Ik stel me zo voor dat er ergens in NL iemand zit die kennelijk al jaren aan een soort wanen lijdt en geobsedeerd is door baby's, Amerika, dierentuinen, vliegtuigen en Zuid Afrika. Je gaat je toch afvragen wat voor gek daar achter moet zitten, niet?Oh joh, ik heb een aantal mensen meegemaakt die door dat soort bizarre dingen kranten en het nieuws hebben gehaald. Of die als gevaarlijk voor het koningshuis worden gezien door dat soort grappen. Je kunt het je niet voorstellen, zo raar. en die mensen zijn er zelf vaak gewoon van overtuigd. (mensen die ervan overtuigd zijn dat ze in dienst zijn van de Russen, mensen die er van overtuigd zijn dat ze kinderen hebben, mensen die denken dat ze geen hart hebben, maar ipv een hart een tennisbal, dat soort dingen, mensen die menen dat ze geheime boodschappen ontvangen en dat willen doorgeven en veroordeeld worden voor stalking, enz)
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 23 oktober 2014 @ 15:21:

Van dat getrolhunt worden topics ook niet leuker...



Ik denk dat als ik zou schrijven wat ik allemaal heb meegemaakt, dat ook niemand het gelooft. Misschien geloof ik daarom ook wel te snel sterke verhalen.



Dat vind ik dus ook.

Ik wil er niet op voorhand vanuit gaan dat een topic fake is en dat zie ik hier wel te vaak gebeuren.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Er zijn mensen die volledig in een droomwereld leven. Die zijn gewoon ziek.
quote:vivamila schreef op 23 oktober 2014 @ 15:38:

[...]





Inderdaad. Hier bij Napraat balletje opgooien moet kunnen. Maar topic zelf is nu compleet om zeep geholpen. Terwijl je niet met 100 % kan zeggen of weten dat de TO liegt.Eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 23 oktober 2014 @ 15:32:

[...]





Toch vind ik het fascinerend. Ik stel me zo voor dat er ergens in NL iemand zit die kennelijk al jaren aan een soort wanen lijdt en geobsedeerd is door baby's, Amerika, dierentuinen, vliegtuigen en Zuid Afrika. Je gaat je toch afvragen wat voor gek daar achter moet zitten, niet?Zoals ik al zei, mocht het fake zijn, dan is het iemand met een heel leeg leven en een twisted mind.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Merisi schreef op 23 oktober 2014 @ 15:26:

[...]





Heel sneu voor die jongen, maar als je verliefd bent duurt het wel even voor je oogkleppen af gaan.

Bijzonder kwalijk vind ik die mentor, ik hoop echt dat dit uitkomt en dat hij dan per direct ontslagen wordt. Zo iemand hoort niet in het onderwijs thuis.





Jongen wordt een illusie armer en is een ervaring rijker. Ik vind het wel een schatje. Hoop dat het zijn opleiding niet in de weg gaat staan.

Mentor is dom bezig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 23 oktober 2014 @ 15:38:

[...]





Wat vind jij van het defensie verhaal Yasmijn? Dat het niet mogelijk is. En de laatste US base in NL is in 2011 reeds gesloten
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ik hoop ook dat ze erachter komen en dat die leraar nooit meer aan de bak komt. Arme joch denkt ook nog dat het zijn schuld is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven