relatie twijfels

23-10-2014 12:42 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik heb heel wat twijfels over me huidige relatie. We zijn 13 jaar samen momenteel we hebben 6 jaar geleden een huis gekocht waarvan 2 jaar verbouwt. Het verbouwen deed ik vooral met haar vader. Alles werd voorgelegd via plannen enzo maar eenmaal de elektriciteit bv gelegd werd kwam ze achteraf dat ze niet akkoord was terwijl ze inspraak had en wist hoe het eruit zag. Geld had ze niet dus heb ikzelf veel ingestoken voor keuken, verbouwingen,.... Ze heeft zelden meegeholpen , maakt mij nog niet uit, maar toch altijd commentaar dat het niet vooruit ging. Uiteindelijk was alles klaar en erin gaan wonen , onder druk van haar ouders.

Het eerste jaar verliep alles goed maar daarna begon het...

We hebben nooit een spetterend seksleven gehad voordat we samenwoonden maar ze had stress voordien, wat als iemand het hoort, dus ik liet het zijn. Zo leer je elkaar ook echt kennen bij samenwonen dus elk heeft zijn 'issues'. Ik ben heel vergeetachtig op sommige vlakken en spendeer 2-3x per week aan mij hobby ondanks haar ongenoegen hierover (uiteindelijk brengt het wel een aardig centje op het einde van de maand) doch blijft ze hierover klagen met mijn 'domme sport' . We hebben niet zo veel gemeenschappelijke interesses jammer genoeg. Seks is de laatste jaren een hele opgave voor haar , soms duurt het 8 maanden of 1j 3maanden. Iedere keer dat ik haar probeer vast te nemen zegt ze dan 'stop met zo plakkerig te zijn' of ' wat heb je nu weer nodig'...

Al wil ik soms gewoon een knuffel of dicht bij elkaar liggen ze beredeneerd het helemaal anders. Als we dan seks hebben heeft ze pijn of is ze passief en ligt ze maar daar om er heel snel vanaf te zijn. Mijn zelfvertrouwen heeft een hele deuk gehad na al die tijd omdat ze me altijd afstoot. Ik ben dan ook verliefd geworden op iemand anders 2 j geleden en heb dit ook eerlijk opgebiegd tov haar. Ook de punten aangekaart wat ik mis en wil zien veranderen maar ze blijft mij op de vingers te tikken van dit incident.Ik tracht vanalles te doen want help in het huishouden (behalve strijken) en doch blijft ze zo doen en blijft mij onderuit te halen omdat ik zaken vergeet of niet doe maar zelf doet ze heel weinig tov mij. Mijn twijfels het laatste jaar zijn enorm toegenomen doordat ze me destructief naar beneden haalt , geen liefde, geen respect toont...

De laatste tijd begin ik meer en meer te twijfelen wat ik haar ook zeg maar dan probeert ze me te intimideren door het huis, de huisdieren....

Wat zullen jullie doen? Ik weet huis, huisdieren,vrienden,... zouden geen rol mogen spelen maar onrechtstreeks gebeurd dat toch :s

gr



Kris
Alle reacties Link kopieren
Kris. Hoe zie je de rest van je leven voor je?



Van wie is het huis?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wat voor sport is het trouwens? Meestal kost sport geld ipv dat het geld oplevert.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Als een huis klaar is ga je er onder druk van derden inwonen? Anders stond het nog leeg? Ik begrijp dit niet helemaal.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
We hebben dit huis gekocht onder druk van haar ouders die ons wat verplichten om samen te wonen. Mijn sport brengt meer op (200euro/maand) dan het me jaarlijks kost (200euro). Dit brengt op omdat ik 2x per week jeugdtraining geef.

Ik wil gelukkig zijn en dat ben ik momenteel helemaal niet doordat het me heel veel energie kost en als ik haar wijs op bepaalde zaken verwijt ze me dat ze dit niet doet doordat ik me best niet doe.

We doen heel weinig samen want in het weekend is de prioriteit voor haar kuisen, strijken , was en plas..
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je wel samen?



Klinkt alsof je heel veel voor anderen mensen altijd doet en je wakker begint te worden dat het jouw leven is.



Het klinkt niet als een liefdevolle relatie. Ook niet die met je schoonouders.
Alle reacties Link kopieren
Het leven is te kort om lang voort te modderen in een situatie die je ongelukkig maakt. Dus verander de situatie door te:



1.Praten:

Hoe kan het anders/beter? Wat mis jij, wat mist zij. Is er een manier om tot elkaar te komen?



2.Praten onder begeleiding van een relatietherapeut:

Zie 1. alleen dan met iemand die ervoor zorgt dat je constructieve gesprekken voert



3.Praten over het stopzetten van je relatie en verdeling van spullen:

Geen verandering mogelijk? Maak jezelf gelukkig. Stop ermee.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je met deze persoon een vaste relatie begonnen terwijl het altijd al prut was?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoever ben jij destijds gegaan met die " verliefdheid"? Als het meer is geweest dan een onschuldige verliefdheid, begrijp ik wel waarom ze geen respect voor je heeft.

Heb je haar ook echt goed duidelijk gemaakt dat je begrijpt hoe het moet voelen voor haar?

ik lees nl veel over jouw ongenoegen, maar ik heb nou niet het idee dat zij zo gelukkig is. Hoe leuk ben jij in de relatie?



Breek het gesprek zowieso open. Vertel haar hoe jij je voelt en geef haar zo gelegenheid om voor je te vechten.

wil zij dat niet, moet je van daaruit je conclusies trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:kris84 schreef op 23 oktober 2014 @ 12:58:

We hebben dit huis gekocht onder druk van haar ouders die ons wat verplichten om samen te wonen. Mijn sport brengt meer op (200euro/maand) dan het me jaarlijks kost (200euro). Dit brengt op omdat ik 2x per week jeugdtraining geef.

Ik wil gelukkig zijn en dat ben ik momenteel helemaal niet doordat het me heel veel energie kost en als ik haar wijs op bepaalde zaken verwijt ze me dat ze dit niet doet doordat ik me best niet doe.

We doen heel weinig samen want in het weekend is de prioriteit voor haar kuisen, strijken , was en plas..







Wat hebben haar ouders in godsnaam te maken met of jullie wel of niet gaan samenwonen en in welk huis? Dat is aan jullie samen.



Ik kan me best voorstellen dat je niet gelukkig wordt van deze situatie. Het komt op mij over alsof anderen jouw leven voor je inrichten en jij ze dat toestaat. Correct me if I'm wrong!
Alle reacties Link kopieren
Dit is het niet. Eens in de 8 maanden of minder sex? Ze behandeld je slecht. Wat jullie hebben is geen relatie maar een gewoonte. Wil je echt zo 80 jaar oud worden?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik vind het voor je pleiten dat je zegt te twijfelen. Ik zou er allang klaar mee geweest zijn. Van beide kanten trouwens hoor. Waarom gunnen jullie elkaar en jezelf niks beters dan dit?
Alle reacties Link kopieren
@kitschy: Inderdaad praten maar daar faalt het iedere keer jammer genoeg daar ze relatief destructief is in alles. In therapie gaan vindt ze weggesmeten geld.

@ana_isabel: Ik ging effectief weggaan daar het niet goed ging maar gaf haar uiteindelijk nog een kans.

Eens het gesprek open gebroken is en ik vertel wat ik mis: affectie, knuffels, seks, constructieve manier van praten zegt ze doodleuk ' ik zit zo niet elkaar of ik ben geen hoer die met me benen ga open liggen.

@adorabull: ja eens per 8 maanden soms 2x/jaar

@pimpampum: misschien is het gewoonte, afhankelijk, bang alleen te staan,...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven