Zwanger worden vanaf september 2014

09-08-2014 14:14 2184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de dames die vanaf september 2014 zwanger proberen te worden!



NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenmarg8135/441e 9-5-2015 bevallen van een jongen!

Zwanger van nummer twee!San8235/361e 12-6-2015 bevallen van een meisje!hamstertje7726/291e 14-10-2015 bevallen van een jongen!Noortje1231/351e 30-11-2015 bevallen van een jongen!Linda10131/351e 18-12-2015 bevallen van een meisje!Aspasiaa36/371e 4-2-2016 bevallen van een meisje!wolkje8235/371e 31-12-2016 bevallen van een jongen!feeeriek34/341eMan onbeweeglijke zaadcellen na hersteloperatie en besloten niet voor tesa/icsi te gaan.

Bezig met tweede hersteloperatie
Alle reacties Link kopieren
Ik weet zeker dat daniella84 dat helemaal niet erg vindt hoor! Ik had haar al gezegd dat we vol zitten Ze vond gewoon het idee erg leuk maar ik kan ook met haar whatsapp-en. Misschien dat ze haar eigen onderwerpje begint
Alle reacties Link kopieren
Oké dan zoek ik wel een ander forum
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies,



Alweer een dag dichter bij mijn NOD...

Ik heb (misschien) een stomme vraag...

Maar wanneer zouden jullie testen? Morgen is mijn NOD, dus dan meteen morgenvroeg? Of nog even afwachten en een dag later testen?



Bij mijn vorige menstruatie kreeg ik 's avonds buikpijn, echte menstruatiepijn en de ochtend erop merkte ik bij het afvegen al licht bloedverlies. Ik ben nu zo nieuwsgierig dat ik het liefst morgen al wil testen, maar voor hetzelfde geldt zet de menstruatie later op de dag of zelfs een aantal dagen later door!



Mijn gevoel zegt dat ik beter tot zaterdag kan afwachten, maar of dat lukt?



Met betrekking tot nieuwe leden: mij maakt het niet zoveel uit hoor, maar ik denk wel dat het lastiger bijhouden wordt én zoals pe aangeeft hebben we andere leden al moeten teleurstellen...
Alle reacties Link kopieren
Ik merk trouwens dat ik al een paar dagen aan het kijken ben als ik naar het toilet moet of er sprake is van bloedverlies. Dus gisteren was ik bij een vriendin en moest naar het toilet. En bij het afvegen zag ik ineens een rode kleur... Dus ik dacht gelijk dat mijn menstruatie al op gang was gekomen en teleurgesteld dat ik was!! Totdat ik zag dat het toiletpapier een rood - roze werkje had...
Alle reacties Link kopieren
@wolkje82: Aan mij wil je echt geen advies vragen met mijn stempelkaart van het Kruidvat. Ik heb dus de afspraak met mezelf dat ik echt niet eerder dan twee dagen na NOD ga testen. En dan ook alleen als ik echt niks voel aankomen. Ik maak mezelf er helemaal mal mee anders. Ben wel benieuwd of er mensen zijn die regelmatig waren en toch negatief testten op hun NOD. Ongetwijfeld maar zou het vaak voorkomen vraag ik me af.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha...heel herkenbaar wolkje!! Het zou het beste zijn om vrijdag nog af te wachten en pas zaterdag te testen als je dan nog niet ongesteld bent.



Hoe is het met jou lis?



Ik hoop dat het een innesteling is pe84! Ga je voorlopig nog wachten met testen?



Dank voor jullie lieve woorden. Ik zit inmiddels op dag 71. Af en toe voel ik me er wel rot over maar meestal heb ik voldoende afleiding en lukt het me om me te richten op de dingen die ik nu nog lekker kan! Dus ik neem dit weekend weer een lekkere borrel.
@ Feeeriek, ja ik! Ik was echt regelmatig, je kon serieus de klok erop gelijk zetten. Helaas vorige maand (bij de start) ineens een cyclus van een week langer. Ga nu van een standaard cyclus uit maar heb een vermoeden dat het ook deze maand weer een week langer gaat duren. Erg irritant!
Alle reacties Link kopieren
Zwaar klote is dat he, als je niet kan vertrouwen op het aantal dagen. Dan weet je niks over een NOD natuurlijk. Het is ook zo ontzettend verschillend wat je leest over die wachtbankjesperiode. De een voelt niks, de ander van alles. Kon je je hoofd maar even uitzetten dan want die speelt daar een grote rol in. Ten opzichte van vorige maand (wat nog geeneens een ronde was) maak ik me wel minder druk merk ik. Het stomme is wel dat ik het automatisch een beetje wiskundig benader: ik weet mijn eisprong, we hebben de dagen benut dús moet het lukken. Dat slaat natuurlijk nergens op. Je vraagt je spontaan af waarom je een decennium lang anticonceptie hebt gebruikt .
Alle reacties Link kopieren
hahaha feeeriek! ja als het zo makkelijk te berekenen is wanneer je wel bezig moet om zwanger te raken, zou het ook makkelijk zat zijn om dat te vermijden zonder de pil!



Ik weet ook niet hoe San dat ervaart maar ik heb nu regelmatig als ik krampjes voel ofzo dat ik meteen denk: oh jee..ik zal toch niet een miskraam krijgen?? Dus dat je gedachten een loopje met je nemen houdt helaas niet op als je een positieve test gehad hebt. Ik probeer er niet te veel bij stil te staan..en dan zeg ik tegen mezelf dat als dat wel gebeurd, dat het dan ook niet goed was. Maar ja..dat wil je natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
@noortje, Vanochtend toen ik opstond wat roze bloed. Ik dacht...nu komt het. Tampontest vandaag alleen bruin bloed. Gekke is dat ik vorige week maandag vruchtbaar slijm had. Overduidelijk zeg maar. Dan lijkt het me zo sterk dat ik nu al ongesteld zou worden, maar ik weet het niet. Misschien breekt het straks nog wel door, zou heel goed kunnen. Zit niets anders op dan afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!



Vandaag mijn NOD en ik heb de verleiding kunnen weerstaan om te gaan testen... Ook wel met reden hoor, want ik werd vanmorgen wakker met lage rugpijn en buikpijn. Precies eigenlijk de kwaaltjes die ik heb als ik ongesteld moet worden. Dus ik wacht vandaag maar even af en merk nu dat ik er al een stuk minder mee bezig ben, omdat ik er vanuit ga dat ik een nieuwe ronde in ga ;)



Voor jullie een fijne werkdag!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm vanochtend weer wat donkerrood. Maar tot nu toe weer alleen bruin. Ik weet dus niet of ik dit moet aanhouden als dag 1, of dat ik echt moet wachten tot het doorbreekt. Lijkt nu nog niet het geval te zijn. Heel irritant dus. Heb in ieder geval ook geen buikpijn ofzo. Geloof dat ik vandaag dan nog maar ff aankijk, dus ik wacht nog ff met de tabel aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je echt wachten tot het doorbreekt, dus dat je echt een rode bloeding hebt en dat telt dan als dag 1. Maar vervelend dat het niet doorzet!



Hier tot nu toe nog niet ongesteld, maar wel nog last van lichte buikpijn, dus het zal nog wel doorzetten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Hier eindelijk weer een teken van leven... Ik heb lang niet geschreven, want: ziek, ziekenhuis, bruiloft en toen huwelijksreis en daar zo goed als geen internet... Sorry! Dus van alles gebeurd en ik heb jullie even niet kunnen volgen. Nu ga ik met een kopje thee weer even lekker alles lezen en ben dan weer helemaal bij.



Wat betreft mijn cyclus... Door alle gedoe hebben we de vruchtbare periode vorige keer helaas niet kunnen gebruiken, dus de ronde blijft op 1 staan. Zonder gebruik van vruchtbare periode, word je gewoon ongesteld en dat is gelukkig na 27 dagen gebeurd. Alles werkt dus nog en nu staan we voor onze nieuwe vruchtbare periode, dus nu maar wel hard aan de slag! Wordt gezellig hier!!



Zo dat was even een korte update en nu ga ik aan het lezen! Ik ben erg benieuwd naar alle nieuws hier.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug niekie! Fijn om weer wat van je te horen, ik was al benieuwd! Maar ziekenhuis??? Hopelijk niets ernstigs??



Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk en veel plezier met het benutten van je vruchtbare periode
Alle reacties Link kopieren
quote:wolkje82 schreef op 23 oktober 2014 @ 16:47:

Ik merk trouwens dat ik al een paar dagen aan het kijken ben als ik naar het toilet moet of er sprake is van bloedverlies. Dus gisteren was ik bij een vriendin en moest naar het toilet. En bij het afvegen zag ik ineens een rode kleur... Dus ik dacht gelijk dat mijn menstruatie al op gang was gekomen en teleurgesteld dat ik was!! Totdat ik zag dat het toiletpapier een rood - roze werkje had... Hilarisch hahaha
Alle reacties Link kopieren
Lis85 en Wolkje, benieuwd of jullie ongesteldheid door gaat zetten.



Nienke, welkom terug weer zo te horen een hectische en drukke periode achter de rug. Maar gezellig dat je er weer bent.

Hopelijk idd niks ernstigs betreft ziekenhuis opname?



Marg, kan me die onzekerheid goed voorstellen, zeker in de eerste maanden van de zwangerschap.

Wat gaan ze bij jou doen bij de intake met de verloskundige, omdat je aangaf dat er geen echo gedaan gaat worden? Wat dan wel?



Feeeriek, moest erg grijnzen om jouw wiskundige benadering haha, heerlijk toch als je het af en toe gewoon even eenvoudig kan beredeneren



Noortje, ik gun het je van harte dat je snel meer duidelijkheid hebt.



Hamstertje, lastig ook heh als je niet van je cyclus op aan kunt hopelijk voor jou ook snel duidelijkheid.



San, hoe is het deze week gegaan? Loop je al op de roze wolk? haha. Wat ik me trouwens afvroeg. Als je nu precies weet hoe lang je zwanger bent, dan kun je ook terug gaan wat de conceptie datum is geweest toch? Was benieuwd of je dit in een cyclus app hebt bijgehouden en of dit dus overeenkomt met een hartje op die datum
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Dank voor de felicitaties en voor het warme welkom weer! Ik sluit me helemaal aan bij eerdere posts dat het hier zo gezellig en iedereen zo lief en betrokken is.

Wat betreft die betrokkenheid: mijn ziekenhuis verhaal. Niets ernstigs hoor. Ik heb erg veel last van migraine en clusterhoofdpijn (atypisch). Helaas bij een zwangerschapswens moet alle medicatie de deur uit en kan ik niets innemen. Ik kreeg een heel zware clusteraanval en kon ik geen medicatie gebruiken. Tijdens de aanval vond mijn vriend (nu man ) dat ik niet goed alert meer op hem reageerde. Dus... naar het ziekenhuis. Hij was bang dat het iets anders was (epilepsie of beroerte), omdat hij mij nooit zo 'diep' in een aanval had meegemaakt. Niks aan de hand dus, maar wel vervelend.



@San, gefeliciteerd met het kloppend hartje! Nu wordt het echt... Geniet ervan!



@Feeeriek, Leuk dat jullie nu ook in de eerste ronde zitten. Spannend! Ik herken jouw verlangen naar een kindje erg goed. Nu we er echt voor gaan, heb ik dat ineens veel sterker.



@Linda, Gefeliciteerd nog met je huwelijk en hopelijk geniet je nu nog volop van je huwelijksreis.



@Wolkje, Linda en Lis, hoe gaat het bij jullie? Spannende tijd rond je NOD... Ik leef met jullie mee.



@Aspasiaa, Na jouw uitleg over die ovulatietesten, klinkt het wel erg handig. Maar ik heb er eigenlijk nog geen zin in om er zo druk mee bezig te zijn. Mijn vriend zegt dan, doe het nou gewoon want dan weten we het tenminste. Maar ja, dat is natuurlijk ook wel lekker makkelijk gezegd . Ik zit zelf nog wat in dubio...



@hier, Ik heb een andere telefoon en de app die ik gebruikte krijg ik niet op dit toestel. Mijn andere telefoon is echt helemaal stuk, dus ik kan de informatie ook niet meer tevoorschijn krijgen. Lastig, maar nu maar met een andere app aan de slag.

Verder merk ik dat mijn menstruatie steeds vrij licht is. Nu maak ik me daar een beetje zorgen over. Bestaat er zoiets als een te lichte menstruatie? En zegt de hevigheid van je menstruatie iets over je eisprong?
anoniem_203833 wijzigde dit bericht op 24-10-2014 17:09
Reden: Bericht was te snel verstuurd en niet compleet
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@niekie: nadat ik stopte met de pil had ik ineens helemaal geen buikpijn meer voor of tijdens mijn menstruatie. De eerste keer bloedde ik wel behoorlijk maar dat werd daarna ook weer minder dus er kunnen best verschillen zitten tussen hoe het eerst was en hoe het nu is. Er hoeft dus helemaal niets aan de hand te zijn. Misschien is je menstruatie gewoon wat lichter geworden dan voorheen.

Vervelend van je hoofdpijnen zeg. Ik weet een beetje hoe dat voelt. Ik heb altijd wel heel heftige hoofdpijn aanvallen gehad maar nooit echt migraine gelukkig. Ik had wel aura's maar ik ben nooit lichamelijk ziek geweest van de pijn. Wel heb ik een paar keer een soort blackout gehad. Een gat in mijn geheugen van tijdens de hoofdpijn aanval. Gelukkig is dat na mijn operatie in 2012 eigenlijk weg. Heel af en toe heb ik nog hoofdpijn maar nooit meer zo erg. Het is altijd behandelbaar met of ibuprofen of paracetamol. Sterkte ermee in iedere geval. Ik hoop voor je dat je als je eenmaal zwanger bent, weinig of geen hoofdpijn hebt.



@aspasiaa: Tijdens de intake stellen ze je allerlei vragen over je medische geschiedenis en gezondheid en ook over erfelijke dingen in je familie en die van je man. Ik weet niet of ze ook een bloeddrukmeting doen en bloed afnemen maar dat zien we dan wel. Ik ben donderdagochtend aan de beurt dus ik zal jullie daarna berichten over wat er gedaan is bij de intake.



@conceptiedatum: dat kan ongeveer maar als je dagelijks aan het werk bent geweest om zwanger te worden dan is de exacte datum bepalen wel lastig.



@lis: lastig hoor dat het niet doorzet voor je. Dan blijf je zo'n vraagtekengevoel houden. tenminste, dat zou ik wel hebben. Ik hoop voor je dat je snel meer duidelijkheid hebt.



@wolkje: ik bewonder je vastberadenheid!! Ik kon het echt niet zoals jij het nu aanpakt. Ik ben super trots op je! Ik hoop dat je snel duidelijkheid enerzijds of anderzijds.
Alle reacties Link kopieren
@niekie: toch fijn dat je vriend zo allert reageerde, stel je voor het was toch ernstiger geweest... Mijn broer heeft (gelukkig niet zo vaak) last van migraine en als ik zie hoe hij er dan aan toe is, vreselijk! En clusterhoofdpijnen zijn erger, toch??



@menstruatie: die heb ik pas 1 keer gehad na stoppen pil en dat was een behoorlijke zware! Dus daar kan ik nog niet echt over meepraten. Ben benieuwd hoe dat nu gaat zijn (als het tenminste doorzet).



@marg: ik ben dus nog steeds niet ongesteld, af en toe wel zo'n gevoel alsof het eraan zit te komen (lichte buikpijn). Maar ik weet niet waarom, maar ik heb het idee dat ik echt niet zwanger ben. Waarschijnlijk een stukje zelfbescherming voor als de test negatief is Volgens mij duurt deze cyclus gewoon langer dan 26 dagen. Helaas heb ik daar bij de ovulatie niet echt rekening mee gehouden, dus als mijn cyclus langer is, heb ik waarschijnlijk toch mijn eisprong gemist. Morgenvroeg ga ik wel testen, als ik tenminste niet toch al ongesteld ben. Toch wel spannend...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Even een update: hier nog steeds niet ongesteld, dus maar een test gedaan... Maar helaas, geen plusje te bekennen... Nu maar hopen dat ik snel alsnog ongesteld wordt. Maar goed ik zit nu pas op dag 27



Ik moet eerlijk bekennen dat het toch wel een beetje een teleurstelling is Maar goed, we zijn natuurlijk pas begonnen, dus vol goede moed de volgende ronde in!



Mijn vriend reageerde wel heel lief! Hij vond het jammer en vertelde dat hij in gedachten al de babykamer aan het inrichten was Dus hij is er toch meer me bezig dan ik dacht!



Voor jullie een fijne dag allemaal en voor de wachtenden onder ons: veel succes! Ik duim voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Jammer wolkje! Nu hopen dat het snel door zet!



Welkom terug niekie! Hoe was je huwelijksreis??



Fijn weekend allemaal!!
@ Niekie, gefeliciteerd !! Veel geluk samen.



@ Wolkje, jouw verhaal is voor mij erg herkenbaar, zo ging het vorige maand bij mij ook. Jammer he, misschien over een aantal dagen nog eens testen.



@ Lis, hoe is het met jou ?
Alle reacties Link kopieren
@Marg, Ik hoop ook dat een zwangerschap als bijwerking minder hoofdpijn etc gaat geven, je hoort weleens dat die stoot hormonen bij vrouwen een positieve werking heeft. Helaas het de neuroloog bij mij al aangegeven dat het wellicht iets kan schelen, maar over...? Nee dat moest is toch niet verwachten... ? Fijn dat het bij jou in elk geval beter gaat.



@Wolkje, Ja mijn vriend heeft goed gehandeld. Blij dat hij zo doortastend was, hoewel het nu niet nodig was. Clusterhoofdpijn is inderdaad een soort van overtreffende trap van migraine. Echt niet te doen! Maar gelukkig heb ik dat niet wekelijks. Een klein lichtpuntje (nou ja...): een neuroloog vertelde me ooit dat bevallingspijn op een schaal van 1 tot 10 een negen scoort en dat clusterhoofdpijn hoger scoort. Bevallen moet dus te doen zijn voor mij ?, nu alleen nog even zwanger worden.... ?

Ik hoop voor je dat je ondertussen al meer duidelijkheid hebt gekregen. Wat ik je kan zeggen is dat mijn eerste twee cycli ook 26 dagen duurden en de derde ineens 28. Ik hoop natuurlijk voor jou dat er een veel leukere reden is voor het uitblijven van je menstruatie! Maar misschien is je lichaam ook gewoon nog aan het inregelen na jaren anticonceptie. Bij mij wisselt het nog steeds, laatste cycli: 26, 26, 28, 29 en de laatste weer 27...



@Noortje, Huwelijksreis was super! We hebben genoten van elkaar, het land en het heerlijke zonnetje. We hebben ook flink hartjes verzameld, maar puur voor de lol omdat er geen vruchtbare periode in de buurt was. Geen honeymoonbaby bij ons haha.

Hoe is het verder bij jou? Nog steeds geen duidelijkheid?
Alle reacties Link kopieren
niekie85, van harte gefeliciteerd! Heel veel geluk samen! En welkom terug natuurlijk Jeetje heftig zeg, clusterhoofdpijn. Ik ben zelf een migraine patiënt, en heb inmiddels onderhoudsmedicatie erbij gekregen die ik dagelijks inneem. We hopen dat dat wat gaat verlichten.



hamstertje77, Vanochtend toch een test er tegenaan gegooid, maar deze was natuurlijk negatief. Nog steeds bloedverlies, maar het is meer van het soort dat je hebt als je bijna niet meer ongesteld bent. Rozig. Als dit over een paar dagen toch helemaal weg is, denk ik dat ik gisteren als dag 1 moet aanhouden en heb ik deze maand misschien een hele lichte menstruatie gehad? Ik wacht weer een week af.



wolkje82, jammer van de negatieve test. Nog even afwachten dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven