Het ligt allemaal weer aan mij!

23-10-2014 16:16 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry alvast voor als dit een lange tekst word.

Ik heb het er nu al met 5 personen over gehad. Alle ""tips"" heb ik uitgeprobeerd Maar geen van de 5 gaf me advies waar ik wat mee kon.

Mijn beste vriendin zei: schakel je ouders gewoon in. ( ik ben nogal een papa kindje) Mijn ouders zeiden vervolgens : dat regel je maar lekker zelf met je buurman daar kunnen we ons niet in mengen. Mijn buurman steekt vervolgens zijn kop in het zand. En mijn vriend vind dat het natuurlijk allemaal weer aan mijn autisme ligt en dat het allemaal heus wel niet zo ernstig is zoals ik het zie.



Sinds ongeveer een half jaar hebben we nieuwe buren. Bestaande uit een man van ongeveer 60 en zijn dochter van net 28 met downsyndroom.

En al vanaf het aller eerste begin dat mijn vriend en ik er met onze 2 dochters een kop koffie kwamen drinken maakte mijn buurmeisje 4 jaar jonger dan ik en 2 jaar jonger dan mijn vriend) er al geen geheim van dat ze voor zover dat mogelijk is bij haar , verliefd is op mijn vriend. Heel aandoenlijk vond ik dat toen. Maar dat was toen...



Nu een half jaar later komt ze me echt de strot uit. Ze doet verschrikkelijk jaloers naar mij toe en uit zich ook echt jaloers. Ik vind haar niet meer leuk. Iedere dag krijgt mijn vriend liefdes briefjes terwijl hij er vanwege zijn beroep haast nooit is. In t begin liet ik ze hem nog wel eens zien maar nu gooi ik ze gewoon direct weg. Ze trekt mijn planten uit de tuin en als ik haar daar wat van zeg draait ze door. Als ik klaag bij de buurman zegt hij standaard ik zal met r praten. Wat natuurlijk niks helpt.



De eerste keer dat ze mij te lijf ging was bij haar thuis. Mijn vriendin was erbij.. We hingen voor de buurman zijn gordijnen op . Mijn buurmeisje stormt de kamer binnen knalt tegen het trapje aan en valt op de grond. Buurman en ik willen haar overeind helpen. Haar vader pakt ze bij zijn hand en mij grijpt ze volop in mijn haar. Met als gevolg een hele pluk eruit.



De 2e keer stond ze in hun tuin keihard te panikeren. Ik loop naar haar toe en vraag haar wat er is en vervolgens begint ze toch op me in te beuken. Dus ik maakte snel weer dat ik daar weg kwam.

Ik wilde alleen maar kijken of ik r kon helpen. Maar dat werd niet op prijs gesteld dus ik bedenk me voortaan wel 100x als ik haar weer zo aantref in de achtertuin.



De laatste keer dat ze me aanviel was met haar verjaardag anderhalve week geleden.

We gingen er met zn vieren naartoe en mijn vriend heeft zich helemaal af laten lebberen door haar. Onder het motto ach ze heeft down dus dat moet kunnen toch? En toen ik haar een hand wilde geven negeerde ze me straal en pas toen ze me een hand moest geven van haar vader deed ze dat. Maar wel op een ontzettende verschrikkelijke manier. Ze kneep mijn hele hand fijn Werd heel boos en krabde me en probeerde in mijn hand te bijten. Ik heb nu nog de plekken van haar nagels in mijn vel staan. Ik schrok me lam en was vooral verbaasd van het struisvogel gedrag van mijn vriend en de buurman. De buurman zei : Foei! dat mag niet! Dat doet de buurvrouw heel auw. En mijn vriend zag het zogenaamd niet.



En toen ik het er later met hem over had dat ik me niet meer veilig voel bij haar en dat ik dacht dat dat extreme gedrag van haar naar mij toe voort komt uit haar verliefdheid naar hem toe kreeg ik te horen dat ze ten eerste niet verliefd is op hem en ook niet kan worden ivm haar down .

En dat die 3 x dat ze me lichamelijk te lijf ging ook niet voort komen uit bewust gedrag. Ik denk daar dus anders over. Maar als ik dat zeg word dat eigenlijk altijd af geschoven op mijn autisme. Dat ik de wereld nou eenmaal anders zie.Oke dat kan zijn. Maar ik voel toch echt ze delfde pijn als iemand zonder autisme als ik aan mijn haren getrokken word enzo.



Heeft iemand advies voor mij?

Gaat het te ver om hiermee naar de politie te stappen? Het is wel in me op gekomen.Maar ik durf het niet. Ik wil geen aangifte doen. Maar wel advies inwinnen. Is iemand met down echt jaloers? Echt verliefd?

Herkent iemand dit gedrag?
Wow! Meid, nee, dat heeft echt niet met je autisme te maken. Ik zou daar op zijn zachts gezegd ook niet blij van worden.



Is er een mogelijkheid om met je buurman er eens voor te gaan zitten - als zijn dochter er niet is - en een serieus gesprek aan te gaan, dat je eventueel mee hulp wilt zoeken voor dit probleem. En als dat niet helpt zou ik overwegen een wijkagent in te schakelen. Down syndroom, dat is één ding, maar toch is dit gedrag dat niet kan? God weet wat ze nog meer verzint...
Ten eerste zou ik helemaal bij dat meisje uit de buurt blijven, dus niet meer op bezoek etc.

Daarnaast zou ik de buurman nog een keer aanspreken op haar gedrag, als zij jou fysiek aanvalt en beschadigt is dit natuurlijk onaanvaardbaar, of ze nu down heeft of niet. Die vader moet ervoor zorgen dat ze geen mensen aanvalt.

Als dat niet helpt kun je de buurman vertellen dat je de wijkagent gaat inschakelen (en dat ook doen)



Ik vind trouwens niet dat je je aanstelt en ben het niet met je vriend eens dat zij geen gevoelens voor hem kan hebben. Wel dat zij deze gevoelens slecht kan reguleren, daarom is het zo belangrijk dat haar vader beter toeziet op haar gedrag.
Contact helemaal afkappen met de buren en politie bellen als ze weer iets vernielt of jou te lijf gaat.



En ja mensen met down hebben gevoelens net als niet-down mensen. Zegaan daar alleen anders mee om.
Alle reacties Link kopieren
het contact verbreken met de buurmeisje zowel jij als je vriend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zij heeft een beperking. Dan ligt het was gecompliceerder lijkt mij. Zij zal haar eigen gedrag en gevoel slecht kunnen plaatsen, nog daar op reflecteren. Klinkt als een obsessie voor je vriend, en dat kan bij deze doelgroep ernstige vormen aannemen. Heeft zij ook begeleiding of dagbesteding? Misschien kun je contact met heb opnemen. Met de wijkagent lijkt mij inderdaad ook een goed idee.
Ja, mensen met Down kunnen echt verliefd en echt jaloers zijn. Broertje van een vriendin kan ook zo lullig doen als hij je niet mag (hij is homo en houdt sowieso van maar weinig vrouwen). Politie lijkt me zwaar overtrokken. Ik zou maar beetje uit de buurt blijven (fysiek dan).
Alle reacties Link kopieren
Iemand met down kan zeker verliefd zijn. Er is ook eens een jongen met down verlieft op mij geweest toen ik puber was. Schattig, maar ook wel gek want hij was een stuk groter dan ik en voor mijn gevoel een beetje onberekenbaar.



Als ik jou was zou ik proberen eerst wat af te koelen, want je zit er wel erg emotioneel in nu. Daarna je realiseren dat ze geen concurrente is, dus die briefjes zou ik om lachen maar zeker niet zo boos om worden. Ik zou ze juist wel aan je man laten zien. Zo ziet hij beter wat er gebeurt.

Ik zou het agressieve gedrag met je buurman bespreken en zelf veel meer afstand gaan houden. Van de andere dingen (jou geen hand geven en zo) zou ik me veel minder aan gaan trekken. Zo erg is dat niet, zie haar als een dwars kind.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Of ze maakt er misbruik van. Haar vader straft haar nou eenmaal niet dus ze blijft ermee doorgaan.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
quote:Merisi schreef op 23 oktober 2014 @ 16:23:

Ten eerste zou ik helemaal bij dat meisje uit de buurt blijven, dus niet meer op bezoek etc.

Daarnaast zou ik de buurman nog een keer aanspreken op haar gedrag, als zij jou fysiek aanvalt en beschadigt is dit natuurlijk onaanvaardbaar, of ze nu down heeft of niet. Die vader moet ervoor zorgen dat ze geen mensen aanvalt.

Als dat niet helpt kun je de buurman vertellen dat je de wijkagent gaat inschakelen (en dat ook doen)



Ik vind trouwens niet dat je je aanstelt en ben het niet met je vriend eens dat zij geen gevoelens voor hem kan hebben. Wel dat zij deze gevoelens slecht kan reguleren, daarom is het zo belangrijk dat haar vader beter toeziet op haar gedrag.



Dit inderdaad. Mensen met down kunnen ook slecht opgevoed worden.. Ik vind het ook wel gemeen van je vriend dat hij je niet serieus lijkt te nemen. Wat een vervelende situatie..

Ik denk inderdaad dat je bij je buurman moet blijven klagen, volgende keer misschien maar even boos worden; dan is het in ieder geval duidelijk.



En wat je vriend betreft.. Heb het er nog een keer over. Zeg daarbij dat je het gevoel krijgt dat hij je niet serieus neemt. Of laat hem straks dit topic lezen ;)



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat irritant zeg! Ik zou nog een keer met de buurman gaan praten, maar haar ontwijken. Niet meer op bezoek gaan en haar ook niet meer binnenlaten. Helpt het niet, melding maken bij de wijkagent. Haar vader heeft haar maar in het gareel te houden Down syndroom of niet.

Als ze weer in de tuin staat te gillen negeren en buurman of wijkagent inschakelen. Ik zou hier ook echt knettergek van worden.
Alle reacties Link kopieren
Dat je vriend je niet serieus neemt lijkt mij het rotste in het verhaal. Maar dat ligt aan hem, daar kan zij niets aan doen.
Het is zoals het is
@vivamila hoezo is politie overtrokken? Buurmeisje ruïneert TO's tuin en is haar al meerdere keren te lijf gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de wijkagent echt nog zwaar overdreven in dit stadium. Duidelijker praten met je buurman en veel meer afstand houden komen eerst en gaan waarschijnlijk al veel oplossen.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Mensen met Down kunnen heel verliefd worden en ze kunnen ook heel jaloers reageren. Zij heeft geen remmingen waar het jou betreft en jouw vriend reageert precies verkeerd om. Voor haar zijn de signalen duidelijk: jouw vriend vindt haar aandacht fijn en jij staat in de weg.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen maatjes met je buren te zijn hè. Gewoon niet meer langsgaan, niet bellen, geen koffie, geen gordijnen ophangen, geen tuinbezoekjes. Klaar.
quote:matroesjka_ schreef op 23 oktober 2014 @ 16:31:

@vivamila hoezo is politie overtrokken? Buurmeisje ruïneert TO's tuin en is haar al meerdere keren te lijf gegaan.



Omdat buurmeisje in 2 van de 3 gevallen blijkbaar erg over haar toeren was (gevallen tegen trapje & panikeren in de tuin) en het niet overkomt alsof ze vanuit het niks op TO afstormde. Derde voorbeeld viel blijkbaar ook mee, aangezien vriend het geeneens zag gebeuren (knijpen en bijten in hand). Dus ja, dan vind ik politie inschakelen overdreven.



Mijn buurmeisje stormt de kamer binnen knalt tegen het trapje aan en valt op de grond. Buurman en ik willen haar overeind helpen. Haar vader pakt ze bij zijn hand en mij grijpt ze volop in mijn haar. Met als gevolg een hele pluk eruit.



De 2e keer stond ze in hun tuin keihard te panikeren. Ik loop naar haar toe en vraag haar wat er is en vervolgens begint ze toch op me in te beuken. Dus ik maakte snel weer dat ik daar weg kwam.
Alle reacties Link kopieren
Het zou goed zijn als je vriend duidelijker was naar haar, dat de gevoelens niet wederzijds zijn. In feite houdt hij haar nu aan het lijntje, want laat zich aflebberen(?) terwijl hij niets wil van haar. Nogmaals, het gedrag van jouw vriend hierin zou mij het meeste storen.
Het is zoals het is
Ze weet heel goed waar ze mee bezig is, down of niet.

Er is momenteel een programma op twee geloof ik en dat heet down voor dummies, daar zou ik mijn vriend maar eens voor zetten, zodat hij een beetje meer inzicht krijgt in het vrouwtje dat hij blijkbaar zo zielig vindt.



Zo te lezen is het gewoon een verwend nest en slecht opgevoed.
quote:vivamila schreef op 23 oktober 2014 @ 16:38:

[...]





Omdat buurmeisje in 2 van de 3 gevallen blijkbaar erg over haar toeren was (gevallen tegen trapje & panikeren in de tuin) en het niet overkomt alsof ze vanuit het niks op TO afstormde. Derde voorbeeld viel blijkbaar ook mee, aangezien vriend het geeneens zag gebeuren (knijpen en bijten in hand). Dus ja, dan vind ik politie inschakelen overdreven.



Mijn buurmeisje stormt de kamer binnen knalt tegen het trapje aan en valt op de grond. Buurman en ik willen haar overeind helpen. Haar vader pakt ze bij zijn hand en mij grijpt ze volop in mijn haar. Met als gevolg een hele pluk eruit.



De 2e keer stond ze in hun tuin keihard te panikeren. Ik loop naar haar toe en vraag haar wat er is en vervolgens begint ze toch op me in te beuken. Dus ik maakte snel weer dat ik daar weg kwam.Als ik zo'n geschiedenis met iemand zou hebben zou ik de volgende keer dat zoiets gebeurt dus wel gewoon de politie bellen. Down of geen down. De vader van dat meisje doet niks, moet TO het dan maar allemaal laten gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Ze hoeft het niet te laten gebeuren, maar ze kan wel afstand houden en duidelijk zijn naar vriend en buurman.



TO, ik vind zeer zeker dat je een punt hebt, maar als je het allemaal heel verongelijkt brengt (zoals in je titel) wordt je veel minder serieus genomen. Ben duidelijk over wat je wilt en hou je bij de feiten.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
quote:Youk79 schreef op 23 oktober 2014 @ 16:38:

Het zou goed zijn als je vriend duidelijker was naar haar, dat de gevoelens niet wederzijds zijn. In feite houdt hij haar nu aan het lijntje, want laat zich aflebberen(?) terwijl hij niets wil van haar. Nogmaals, het gedrag van jouw vriend hierin zou mij het meeste storen.

+ 1



Juist omdat ze down heeft is het belangrijk dat iedereen heel duidelijk tegen haar is.

Of het buurmeisje al dan niet expres in je haar hangt weet ik niet, maar hou gewoon afstand en laat je niet zo meeslepen door je emoties.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste reactie na het lezen van de openingspost is: waarom zijn jullie naar haar verjaardagsfeestje gegaan? Als jullie weten dat ze verliefd is op jouw vriend, geeft dit enkel verkeerde signalen.



Ik vind het ook verkeerd van jouw vriend dat hij haar psychische probleem als excuus ziet, terwijl hij jouw psychische probleem als oorzaak ziet.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je. Zou sowieso nog een keer met je vriend praten en vertellen dat je het niet fijn vind dat hij het afdoet als iets wat niet erg is terwijl dat voor jou anders voelt.



Wat hierboven al verteld werd vooral bij haar en haar vader uit te buurt blijven. Jij en je vriend.



Je zou bij de politie in ieder geval een melding kunnen maken. Alle briefjes en andere dingen die ze door de bus duwt met de datum erop in een doos doen. Alle vernielingen die voorkomen als het kan op film of foto vastleggen. Mocht het verkeerd gaan en je echt naar de politie willen stappen dan heb je daar meer aan dan alleen je verhaal.
quote:DorothyParker schreef op 23 oktober 2014 @ 16:49:

Mijn eerste reactie na het lezen van de openingspost is: waarom zijn jullie naar haar verjaardagsfeestje gegaan? Als jullie weten dat ze verliefd is op jouw vriend, geeft dit enkel verkeerde signalen.



Ik vind het ook verkeerd van jouw vriend dat hij haar psychische probleem als excuus ziet, terwijl hij jouw psychische probleem als oorzaak ziet.Helemaal mee eens! Vooral dat laatste zou mij tegen de schenen schoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven