Eerst twijfelde hij, en nu ik...

23-10-2014 15:03 31 berichten
.............
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik voor een paar weken daten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Paar weken viva?



TO, het heeft je zelfvertrouwen een knauw gegeven. Maar eigenlijk heb je dus iets positiefs voor hem betekend! En voor jezelf want je was/bent gek op hem. Is het "wisselbad" van koud naar heet je misschien nu even te heftig?

Jouw vertrouwen in hem is nog niet op dat (hete) niveau?
Alle reacties Link kopieren
Bindingsangst ... dat is toch zo'n mooi iets. Tegenwoordig gebruik je dát gewoon als excuus wanneer je je eigenlijk niet wilt binden ... of zoiets.

Wel grappig dat hij binnen korte tijd ineens 180 graden is gedraaid en je nu nog net niet naar het altaar sleept.



Waarop jij gaat twijfelen of hij dit wel meent? Of dat hij in het begin van jullie relatie eigenlijk helemaal geen last had van bindingsangst?



En dat na een halfjaar ... wat zonde! Al die twijfels. Heb je hem al verteld hoe jij je nu voelt?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je bindingsangst hebt. Hoe oud zijn jullie eigenlijk, voor de beeldvorming?
quote:courtisane schreef op 23 oktober 2014 @ 15:16:

Paar weken viva?



TO, het heeft je zelfvertrouwen een knauw gegeven. Maar eigenlijk heb je dus iets positiefs voor hem betekend! En voor jezelf want je was/bent gek op hem. Is het "wisselbad" van koud naar heet je misschien nu even te heftig?

Jouw vertrouwen in hem is nog niet op dat (hete) niveau?



Bedankt voor je reactie. Bepaalde dingen zijn inderdaad nogal tegenstrijdig.

En ja, dat denk ik wel.. misschien dat ik het daarom nog niet 'geloof'.. ofzo.

Maar is het dan alleen een kwestie van tijd?
quote:missspontaneous schreef op 23 oktober 2014 @ 15:20:

Bindingsangst ... dat is toch zo'n mooi iets. Tegenwoordig gebruik je dát gewoon als excuus wanneer je je eigenlijk niet wilt binden ... of zoiets.

Wel grappig dat hij binnen korte tijd ineens 180 graden is gedraaid en je nu nog net niet naar het altaar sleept.



Waarop jij gaat twijfelen of hij dit wel meent? Of dat hij in het begin van jullie relatie eigenlijk helemaal geen last had van bindingsangst?



En dat na een halfjaar ... wat zonde! Al die twijfels. Heb je hem al verteld hoe jij je nu voelt?



Klopt, bindingsangst is ook iets wat veel voorkomt. Ik kan en mag dit natuurlijk niet diagnosticeren, maar zolang jij je niet in deze situatie bevindt zou je er ook niet over mogen oordelen. Ik zou het niet zomaar neerzetten, zo ondoordacht is het niet. Uiteindelijk heeft de psycholoog dit ook 'vastgesteld'.



Je sarcasme staat me niet echt aan, maar bedankt voor je reactie.



En ja, zoals hierboven beschreven, heb ik het met hem erover gehad.
quote:kerol schreef op 23 oktober 2014 @ 15:23:

Ik denk dat je bindingsangst hebt. Hoe oud zijn jullie eigenlijk, voor de beeldvorming?



Waarom denk je dat?

Ik ben 20 en hij is 25.
Alle reacties Link kopieren
quote:sim-som-sem schreef op 23 oktober 2014 @ 15:39:

[...]





, maar zolang jij je niet in deze situatie bevindt zou je er ook niet over mogen oordelen.Indien je geen oordelen wilt dan moet je geen topic openen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel twijfels, en jullie hebben nog maar een relatie van 6 maanden? Ik zou er op jouw leeftijd niet veel zin meer in hebben.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:DorothyParker schreef op 23 oktober 2014 @ 15:53:

Zoveel twijfels, en jullie hebben nog maar een relatie van 6 maanden? Ik zou er op jouw leeftijd niet veel zin meer in hebben.



Er kan inderdaad veel gebeuren in 6 maanden ja, haha.

Ik denk dat leeftijd niet eens heel erg meespeelt als je het hebt over 'er geen zin meer in hebben'. Ligt naar mijn mening meer aan het karakter van een persoon.
Wat een gedoe.

Zo te horen heeft het nooit gewerkt tussen jullie.

Waarom hier nog mee doorgaan?

Jullie passen gewoon niet bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben maar een paar jaar ouder dan jou. Ik kreeg mijn relatie op 21. De eerste 6 maand kwamen wij de slaapkamer niet uit. Laat staan dat we twijfels hadden.



Een relatie moet leuk zijn. Een meerwaarde bieden aan jouw leven.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:sinnombre schreef op 23 oktober 2014 @ 16:06:

Wat een gedoe.

Zo te horen heeft het nooit gewerkt tussen jullie.

Waarom hier nog mee doorgaan?

Jullie passen gewoon niet bij elkaar.



Wanneer pas je bij elkaar en wanneer niet?

Het lijkt nu net alsof het nooit goed tussen ons is geweest, dat is het zeker wel. De relatie stopzetten zie ik dan ook niet als een optie, niet nu. Juist omdat we heel verschillend zijn kunnen we elkaar in balans brengen/houden. De basis is goed. We praten veel met elkaar, leggen onze gevoelens bloot etc.



Waarom ik dit topic heb gestart is omdat ik soms intens verdrietig kan zijn om het feit over wat er precies is gebeurd. Ik kan het niet loslaten en hier zit ik mee. Ik probeer te achterhalen wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen..
Of het tijd kost? Een beetje vanzelf zou het nog wel moeten gaan hè, na pas 6 maanden. Maar je hebt voor hem moeten "vechten" en nu je hem helemaal hebt kom je er misschien achter dat je hem toch niet zo geweldig vindt? Verdriet (of is het nog boosheid?) omdat hij je nu wel overlaadt met aandacht is niet een heel goed teken. Tijd voor time out 2?
Alle reacties Link kopieren
quote:sim-som-sem schreef op 23 oktober 2014 @ 16:13:

De basis is goed.

Dat vind ik eerlijk gezegd niet. Een relatie van 6 maanden met twijfels langs beide kanten vind ik geen goede basis.



Sorry als je dit niet wilt horen, maar je vroeg onze mening.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt hem tijd gegeven, geef nu jezelf ook tijd.
Alle reacties Link kopieren
En al een break na 2 maand. Klinkt ook niet positief.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:DorothyParker schreef op 23 oktober 2014 @ 16:12:

Ik ben maar een paar jaar ouder dan jou. Ik kreeg mijn relatie op 21. De eerste 6 maand kwamen wij de slaapkamer niet uit. Laat staan dat we twijfels hadden.



Een relatie moet leuk zijn. Een meerwaarde bieden aan jouw leven.



Mijn relatie biedt ook zeker meerwaarde aan mijn leven. Maar dat betekent niet dat het altijd leuk is of kan zijn, denk ik zo.. Juist van de mindere dingen leer je het meest en leer je elkaar goed kennen. Je ontwikkelt je wellicht zelfs sneller, omdat er iemand is die dicht bij jou staat en je als het ware een spiegel voorhoudt.

Maar natuurlijk zijn er heel veel leuke momenten, zeker 75% van de tijd. Laat ik het zo zeggen, we zijn wat complexere persoonlijkheden dan gemiddeld waardoor we misschien met wat probleempjes kampen. Maar daar gaat het nu niet zo om..

Ik kan soms enorm 'terugvallen' en dat is iets waarmee ik zit.
quote:DorothyParker schreef op 23 oktober 2014 @ 16:22:

En al een break na 2 maand. Klinkt ook niet positief.Dit heb je wellicht verkeerd gelezen. Dit is namelijk niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die psychisch onstabiel is en 'bindingsangst' heeft is geen relatiemateriaal.



Het aantrekken en afstoten kan zo iemand nog jaren volhouden. Het leidt o.a. tot het verlies van jouw zelfvertrouwen.



Op welke planeet is deze persoon materiaal voor een vaste liefdesrelatie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oke, Sim-som-sem, wat zijn dan zaken waarin je "terugvalt"? Kun je die even beter omschrijven? Kunnen wij ook beter met je meedenken .
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:sim-som-sem schreef op 23 oktober 2014 @ 15:03:

Na 2 maanden merkte ik al dat het wat minder werd, wellicht omdat ik er meer van verwachtte. Ik vond namelijk dat hij nogal aan de oppervlakte bleef. Ik ben hier een aantal keer over begonnen en eerst kwam hij ermee dat hij nog aan deze relatie moest wennen, hij zichzelf niet zo makkelijk kan geven etc. Na meerdere malen doorvragen (omdat er maar geen verandering kwam) meldde hij dat hij twijfels had over ons. Na een lang gesprek besloten we het nog een kans te geven. Dit ging eventjes goed tot dat er een kleine ruzie opspeelde, waarnaar hij dus zei dat we deze relatie beter kunnen beëindigen. Het lag niet aan mij zei hij continu. Hij had tijd en ruimte nodig om zichzelf 'te vinden'. Hij was nog niet klaar voor een relatie etc.

Het einde naderde, iets wat ik totaal niet wilde, dus ik besloot mijn wil door te drammen. Een break voor 2 weken.quote:sim-som-sem schreef op 23 oktober 2014 @ 16:28:

Dit heb je wellicht verkeerd gelezen. Dit is namelijk niet zo.Wat bedoelde je dan met het bovenste gedeelte?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Je bent nog maar 20....hoelang ben je van plan om in je " slachtoffer rol" te blijven hangen?

Hij heeft het licht gezien zoals je zei, loopt bij een psycholoog en overlaadt je met liefde. En nog is het niet goed...het is begrijpelijk dat je het er moeilijk mee hebt gehad, maar er komt een moment van loslaten en doorgaan. Of je laat hem los en gaat door.

Een relatie heeft nu eenmaal zijn ups and downs en soms moet je de wijste zijn zogezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:sim-som-sem schreef op 23 oktober 2014 @ 15:39:

[...]





Klopt, bindingsangst is ook iets wat veel voorkomt. Ik kan en mag dit natuurlijk niet diagnosticeren, maar zolang jij je niet in deze situatie bevindt zou je er ook niet over mogen oordelen. Ik zou het niet zomaar neerzetten, zo ondoordacht is het niet. Uiteindelijk heeft de psycholoog dit ook 'vastgesteld'.



Je sarcasme staat me niet echt aan, maar bedankt voor je reactie.



En ja, zoals hierboven beschreven, heb ik het met hem erover gehad.



Bindingsangst is vaak een etiketje dat iemand opgeplakt krijgt, om er een naam aan te kunnen geven. Net zoals gebeurd met ADHD bijvoorbeeld. Een etiketje dat vaak wordt opgeplakt als de behoeftes van beide partners niet overeenkomen of wanneer de een sneller aan bepaalde dingen toe is dan de ander.



De psycholoog heeft het 'vastgesteld'. Waarom tussen aanhalingstekens?



Ik oordeel niet, ik geef alleen mijn mening. En die is dat ik vind dat er tegenwoordig wel heel makkelijk wordt geroepen dat iemand bindingsangst heeft. Als jij het daar niet mee eens bent, dan is dat jouw goed recht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven