Praten over sex, fantasie en nieuwe dingen

23-10-2014 12:15 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een relatie is het belangrijk dat je goed met elkaar kunt praten, en vooral ook goed naar elkaar kunt luisteren.

Maar... Hoe zit dat nu op gebied van seks? Kunnen jullie daar allemaal goed over praten met jullie partners? Zijn er bepaalde fantasieën die je hebt (of had) die niet alledaags zijn en misschien moeilijker te bespreken? Hoe los je dat op of hoe heb je dat opgelost?
En moeten we nu onze geile fantasieën met jou gaan delen ?
Ik kon het nooit goed, omdat mijn wensen te ver lagen van de wensen van mijn partners. Nu ik een partner heb die dezelfde wensen heeft, is het supermakkelijk om dat te bespreken. Ook dingen waar ik niet zeker van ben wat hij ervan denkt is makkelijk, omdat we al gewend zijn aan dit soort gesprekken.



Waarom wil je dit weten? Heb jij iets specifieks waarvan je niet weet hoe je het moet bespreken?
Ik kon het niet maar ik kan het nu wel. Ik heb het opgelost door een andere partner te nemen.
Ik fantaseer over een partner waarmee ik heel goed over seks kan praten. Maar hoe vertel ik dat aan mijn huidige partner he, dat is het probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 23 oktober 2014 @ 12:21:

En moeten we nu onze geile fantasieën met jou gaan delen ?



Volgens mij vraag ik nergens naar de details of überhaupt naar de fantasieën zelf, maar gaat mijn OP duidelijk over het praten/ter sprake brengen van....

Niet iedereen die een vraag stelt over een intiem/persoonlijk/misschien een beetje gênant onderwerp is gelijk een hengelaar of trol hoor ;) beetje openminded blijven misschien?





Ik heb inderdaad op gebied van seks wel iets wat ik (nog) niet kan/durf te bespreken met mijn partner. We hebben een goede relatie en onze communicatie is prima, maar ik merk dat dit toch anders ligt.

Vandaar dat ik me afvroeg wat anderen in zo'n situatie zouden doen of hebben gedaan ;)



Even voor de duidelijkheid, een andere partner is totaal out of the question want ik ben dolgelukkig verder en we hebben een hele goede relatie ;)
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn mening moet je elkaar alles kunnen vertellen in een relatie. Als je van elkaar houdt, respecteer je elkaar toch? Je moet alleen over de drempel heen ;).
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 23 oktober 2014 @ 12:31:

Ik fantaseer over een partner waarmee ik heel goed over seks kan praten. Maar hoe vertel ik dat aan mijn huidige partner he, dat is het probleem.Dat lijkt me inderdaad een probleem... Gelukkig kunnen wij wel heel goed praten over alles, ook wel over de 'normale' seks dingen zoals standjes, wat lekker is en wat minder, enz... Alleen sommige fantasieën zijn lastig te delen denk ik, als je niet precies weet hoe de ander denkt over zoiets... Je loopt toch een risico op een gênant moment, een rare reactie enz..
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 23 oktober 2014 @ 12:37:

Naar mijn mening moet je elkaar alles kunnen vertellen in een relatie. Als je van elkaar houdt, respecteer je elkaar toch? Je moet alleen over de drempel heen ;).



Mee eens! En een fantasie hoeft nog niet perse waarheid te worden natuurlijk... Als een van de twee zich niet prettig voelt bij iets dan houdt het op... Je moet er beiden van genieten, en plezier van hebben. Het is dus ook geen dealbreaker voor mij zeg maar...

Maar goed.. Hoe krijg je jezelf over de drempel om het bespreekbaar te maken... :p
Ik vind seksfantasieën toch echt iets dat niet per se besproken hoeft te worden. Het zegt namelijk niks - of nou ja vrij weinig - over wat ik IRL qua seks wil. Fantasieën kunnen veel wilder zijn dan wat je werkelijk ooit uit wilt voeren. Praten over standjes is wat anders, als dat goed gaat zie ik niet zo'n probleem.
Ik bedoelde het maar als een grapje hoor ginaaa. Ik ben zelf ook dolgelukkig in mijn relatie. De frequentie zou weer eens wat omhoog mogen van mij maar daar heb je et wel mee gehad.



Ik snap dus dat je vraag serieus is en zelf herken ik het ook wel dat het lastig kan zijn om dat soort dingen te bespreken. Het is voor je gevoel toch wel iets heel persoonlijks en je wil niet dat de ander je maar gek gaat vinden.



Maak in elk geval duidelijk dat als de ander het niet wil dat het dan niet gebeurt en dat je sowieso happy bent met de relatie en de seks zoals die is. Want dat is hopelijk wel zo toch?
Alle reacties Link kopieren
of wil jij iets waarvan je het te genant vind om het hetm te vragen?
hoe ouwer, hoe gekker..............
Alle reacties Link kopieren
quote:klussendeman schreef op 23 oktober 2014 @ 12:47:

of wil jij iets waarvan je het te genant vind om het hetm te vragen?Ja daar komt het wel op neer ja.... Dus... Hoe stel je zo'n 'gênante' vraag...
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 23 oktober 2014 @ 12:47:

Ik bedoelde het maar als een grapje hoor ginaaa. Ik ben zelf ook dolgelukkig in mijn relatie. De frequentie zou weer eens wat omhoog mogen van mij maar daar heb je et wel mee gehad.



Ik snap dus dat je vraag serieus is en zelf herken ik het ook wel dat het lastig kan zijn om dat soort dingen te bespreken. Het is voor je gevoel toch wel iets heel persoonlijks en je wil niet dat de ander je maar gek gaat vinden.



Maak in elk geval duidelijk dat als de ander het niet wil dat het dan niet gebeurt en dat je sowieso happy bent met de relatie en de seks zoals die is. Want dat is hopelijk wel zo toch?



Ik hoopte al dat het een grapje was :p maar soms lastig te zien in geschreven taal en je komt de gekste dingen tegen op een forum natuurlijk haha.

Uiteraard is wat je zegt waar, ik ben erg tevreden met onze relatie, ons seksleven en gewoon alles... Het zou voor mij enkel een aanvulling kúnnen zijn.. Kúnnen, want nogmaals, het is geen dealbreaker of must, enkel een fantasietje waar ik wel wat mee zou willen doen mits de ander dat ook ziet zitten... Alleen nogmaals, ik vind het raar, eng, gênant enz om het ter sprake te brengen en weet niet of en hoe ik dat moet doen..
Fantasieën en wensen heb ik altijd gewoon besproken, geen probleem en de fantasieën die ik voor mezelf wilde houden omdat het zelf-speel-fantasieën zijn hoef ik met niemand te delen.



Zijn tekortkomingen op dit gebied heb ik één keer besproken en daar werd hij zo ongelukkig van dat ik het verder heb gelaten. Er veranderde toch niks en het was niet mijn missie hem ongelukkig/onzeker te maken.



Als je iets wilt proberen en je hebt geen idee wat hij daarvan vindt kan je toch eerst even polsen? Niet gelijk in de ik vorm, gewoon vragen wat hij in zijn algemeenheid van jouw fantasie-vorm van seks vindt?
Alle reacties Link kopieren
of nog een veel slechtere manier ; doe net of je van een vieindin gehoort hebt dat zij ...........bla bla .......



kan je stiekum polsen wat ie er van vind............



niet iedereen kan zo openlijk praten binnen zijn/haar relatie ....
hoe ouwer, hoe gekker..............
O da's lekker geloofwaardig, ja. Hoe vaak bespreek jij het seksleven van je vrienden met je vrouw?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 23 oktober 2014 @ 16:29:

Zijn tekortkomingen op dit gebied heb ik één keer besproken en daar werd hij zo ongelukkig van dat ik het verder heb gelaten. Er veranderde toch niks en het was niet mijn missie hem ongelukkig/onzeker te maken.Hier precies hetzelfde, maar hier betreft het dan mijn vrouw... sex is nagenoeg onbespreekbaar en als ik het al een keer héél voorzichtig ter sprake ben klapt ze 9 van de 10x dicht en kan ik sex de komende tijd wel vergeten.

En ik heb echt geen absurde wensen hoor... ik wil bv wel eens weten waarom ze mijn nog nooit oraal bevredigd heeft (nee, ze heeft het ook nog nooit geprobeerd), maar zodra ik daarover begin verstijft ze en kan ik net zo goed tegen de koelkast aan gaan kruipen.
One life, live it !
Alle reacties Link kopieren
ik heb daar slechte ervaringen mee. In het begin, als alles nog nieuw is, dan is vrijwel niets een probleem maar later kan het een bron van gedoe worden. Oplossen is voor een man makkelijk: je gaat ermee naar de hoeren
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gewoon over praten... Puur vragen naar fantasieën, benadrukken dat dat niet ook echt werkelijkheid hoeft te worden! Of keer truth or dare spelen, maakt het wat speelser en ga je steeds verder in de vragen stellen...;-)
Mijn vriendin en ik zijn van het begin af aan heel open tegen elkaar.

In het begin was ze met haar oren aan het klapperen over mijn verleden, ideeën en wensen. Nu is ze mij voorbij en komt het vaak van haar af. Moeten nog een hoop ontdekken maar staan wij wel open voor. Tussen ons is gewoon alle bespreekbaar.

Wat wij samen willen proberen we en als een van ons het niet wilt doen we het niet. Vooral open zijn en alles draait om eerlijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Bij je eigen partner zou je je niet bezwaard moeten voelen om je fantasieën te delen. Waar ben je precies bang voor?

Zijn reactie? Als hij jou te kakken zet terwijl jij jouw intieme fantasie blootgeeft, zegt dat meer over hem.



Hier wordt seks vaak besproken na de seks. Wanneer we allebei nog in de mood zijn en heel ontspannen. De sfeer is dan heel relaxed en perfect voor een open gesprek.
Alle reacties Link kopieren
quote:theemok schreef op 23 oktober 2014 @ 16:42:

O da's lekker geloofwaardig, ja. Hoe vaak bespreek jij het seksleven van je vrienden met je vrouw?ja, zit wat in............ok, slecht idee dan
hoe ouwer, hoe gekker..............
Alle reacties Link kopieren
Wij kunnen in principe heel goed praten hoor, ook over seks...

En over tekortkomingen zou ik absoluut niet willen spreken want de seks tussen ons is geweldig!

Toch loop ik tegen dingen aan die minder makkelijk bespreekbaar zijn... En vroeg me dus af of er meer mensen zijn die dat hebben..
Yep, wel ervaring mee. Het maakt het wel makkelijker als we weten waar het je nou om gaat trouwens, dan kunnen we meedenken met een manier verzinnen om het je partner te vertellen.

Ik heb vroeger geprobeerd om wensen langzaam maar zeker kenbaar te maken. Geen ideale oplossing omdat ik meer richting sm denk, en exen helemaal niet.



Voorbeeld, je vindt het lekker als hij je zou wurgen tijdens de sex.

1. Maak kenbaar dat je het fijn zit als hij vaak aan je nek zit.

2. Houdt zijn hand wat vaker in je hals als jullie sex hebben.

3. Leg je hand daarover heen.

4. Zet wat druk daarop.

5. Moedig hem aan met kreungeluidjes ed.



Als hij hier aan gewend is, 6. Praat erover.





Nu heb ik een partner waarbij ik iets nieuws onder het avond eten op tafel kan gooien, dat is praktischer.



Hoop dat je hier wat mee kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven