Gezondheid alle pijlers

Griepprik

23-10-2014 12:32 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie krijgt er allemaal een oproep en waar kijken ze naar?



Hoeveel kost zo'n prik eigenlijk, als je geen oproep hebt gekregen.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 65 jaar krijg je ook een oproep.

Las trouwens hier ook iemand bij hoge bloeddruk. Zelf hoge bloeddruk hier met medicijnen maar geen oproep.

Hangt denk ik ook af van de huisarts die je hebt of je wel of niet een oproep krijgt bij diverse kwalen en chronische ziektes.

Voor mij hoeft het niet anders ging ik wel even langs om te kijken of ik ook niet op een lijst kan komen te staan.

TO als je graag de griepprik wil kun je toch altijd bij de huisarts even vragen of je op de lijst mag komen te staan. Nee heb je ja kun je krijgen.
Ik heb 2 jaar achter elkaar een flinke longontsteking gehad, incl. opname in het ziekenhuis. Ik krijg wel een oproep.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 23 oktober 2014 @ 16:39:

[...]





Waarom heb je dan een zwakke weerstand? En wat zegt de huisarts van je longontstekingen?Volgens haar moet ik sporten, goed en gezond eten. Ik zelf rook en drink niet en leef naar mijn mening best gezond.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 23 oktober 2014 @ 16:52:

Vanaf 65 jaar krijg je ook een oproep.

Las trouwens hier ook iemand bij hoge bloeddruk. Zelf hoge bloeddruk hier met medicijnen maar geen oproep.

Hangt denk ik ook af van de huisarts die je hebt of je wel of niet een oproep krijgt bij diverse kwalen en chronische ziektes.

Voor mij hoeft het niet anders ging ik wel even langs om te kijken of ik ook niet op een lijst kan komen te staan.

TO als je graag de griepprik wil kun je toch altijd bij de huisarts even vragen of je op de lijst mag komen te staan. Nee heb je ja kun je krijgen.Daarvoor heb ik dus gebeld en ze hebben me verteld dat ik zeven euro moet betalen, terwijl ik bij haar bekend sta als een patient die vaak langs komt vanwege m'n zwakke weerstand. Af en toe heb ik ook 't idee dat ze mij niet echt mag, verder stelt zich zeer kil wanneer ik weer eens tijdens een bezoek uur langs kom.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vorige huisarts nooit een oproep gehad. Toen we een nieuwe huisarts kregen kreeg ik ineens wel een oproep.

Ik heb een herseninfarct gehad. Dochter heeft schisis en krijgt hem ook (zwakkere luchtwegen) Man heeft astma, maar wil hem pertinent niet, heeft het een keer gehaald en is in dat jaar nog nooit zo ziek geweest. Heeft zich uit het systeem laten halen en krijgt nu geen oproep meer.



Dochter en ik gaan trouw elk jaar. Nooit ziek.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik heb een oproep gekregen, maar ik denk niet dat ik hem ga halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de griepprik vanmorgen gehaald via mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:depressief schreef op 23 oktober 2014 @ 17:51:

[...]





Daarvoor heb ik dus gebeld en ze hebben me verteld dat ik zeven euro moet betalen, terwijl ik bij haar bekend sta als een patient die vaak langs komt vanwege m'n zwakke weerstand. Af en toe heb ik ook 't idee dat ze mij niet echt mag, verder stelt zich zeer kil wanneer ik weer eens tijdens een bezoek uur langs kom.





Nou dan haal je hem toch voor die 7 euro als je hem zo graag hebben wilt. Daar kun je je toch geen buil aan vallen.



Ik heb hem eergisteren gezet bij mijn man (diabetes) en ga hem volgende week zelf op het werk halen (ziekenhuis).
Bij mijn vorige huisarts kreeg ik wel een oproep, geen idee waarom (heb wel medicijnen voor mijn bloeddruk), maar ik ging nooit. Sinds ik mijn nieuwe huisarts heb, heb ik geen oproep meer gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Derpina schreef op 23 oktober 2014 @ 12:44:

Ik word opgeroepen maar ik ga niet. Ik heb hem 1 keer braaf genomen ik zat na een paar uur te ijlen van de koorts en ben dat jaar verder nog goed ziek geweest ook van de griep. Daarna niet meer gehaald en geen griep meer gehad.Hier hetzelfde. Vanwege medische omstandigheden krijg ik een oproep. Maar één keer en echt nooit meer. Ben nog nooit zo vreselijk ziek geweest als van die ene keer de prik. Was net zo ziek als de keer dat ik heftige longontsteking had. Zonder prik misschien een keer een of twee weken ziekjes, paar dagen in bed, maar nooit zo erg als toen.
Kreeg twee jaar geleden voor het eerst een oproep, heb hem niet gehaald. Ben nooit ziek, er waren med. omstandigheden die risico waren. Die zijn nu een stuk verminderd dus ook nu weer geen prik.

Ik zal eens kijken of ik ook uit het systeem gehaald kan worden!
Voor 7 euro zou ik er gewoon heen gaan als je die prik graag wilt. Als je het geld ten minste kunt missen.



Op mijn werk willen ze graag dat iedere medewerker hem gaat halen. Ik ga niet. Verkouden ben ik bijna standaard maar echt griep heb ik tot nu toe niet gehad.
ik heb hem 2x gehaald en 2x was ik na het halen 3 weken vaag ziek en kreeg ik ontzettende griep die winter



toen ik hem nog niet nam en nadat ik hem niet meer nam, heb ik geen griep meer gehad
en voor 7 euro zou ik hem ook gewoon halen als je hem wilt



dat is hetzelfde bedrag als 2 netten sinaasappels, zie het als een investering / stukje gezond leven
Alle reacties Link kopieren
Ik werk met patiënten dus ik haal de griepprik voor hen. Bij mij in het ziekenhuis krijgt al het personeel de oproep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven