Zwanger worden - Start 2013 - deel 2

11-01-2013 15:11 1653 berichten
Alle reacties Link kopieren
en toen waren we ineens allemaal zwanger!!!



Onze zwangeren!



NaamLeeftijdStartUDBijzonderhedenEngeltje8627nov. '121e kindje6 sept '13 onze eerste zwangere, nu alweer mama van een relaxte zoon!Champignon29jan. '131e kindje6 okt '13 een dochterKim2632jan. '131e kindje19 dec '13 een zoon én een dochterSaar2828jan. '131e kindje12 jan. '14 een dochterLil_suz27dec. '122e kindjeGrolle33juli '122e kindjeAppeltje8230jan. '131e kindjeronde 6Corin198131nov. '121e kindje 1 juli een dochterMirps27nov. '121e kindje23 okt '14 een dochterEigenwijs8528dec. '121e kindje18 jan '15 een zoon!Samova33jan. 20131e kindje24 jan '15 een dochter!





voor Zozo, Samova en Luna
Ik schrik er wel van als mensen ineens mijn buik aanraken. Maar ik laat het maar zo.... Het is me ook nog maar twee keer gebeurt. Waarbij ik er bij mijn schoonmoeder het meeste van schrok. Ik vertelde haar dat jk een heel druk kind in mn buik had. We waren op een feestje en de baby deed ook een dansje. En ineens plop die hand op mn buik, als iemand de gpuden tip heeft, hoor ik m graag!
Alle reacties Link kopieren
Oooohh dames, wat ben ik jullie aan het verwaarlozen zeg! En dat terwijl het nu net zo leuk is dat iedereen zwanger is (geweest). Sorry, sorry, sorry!



Hier gaat alles eigenlijk zijn gangetje, nu 27 weken en eindelijk ontzettend aan het genieten van dat kleine hummeltje wat af en toe lekker de boel aan het verbouwen is in mijn buik . Je ziet m'n buik ook gewoon bewegen, zo bizar! Ik word nu wel steeds nieuwsgieriger hoe hij of zij eruit zal zien.. De namen hebben we in ieder geval al, alleen de zoektocht naar het geboortekaartje duurt nog voort..



Ondertussen is het kamertje ook zo goed als af en heeft een vriendin zich versproken over mijn babyshower hahaha! Ik heb echt zooooo gelachen om d'r. Nooit gedacht dat ik een babyshower zou krijgen, maar de voorbereidingen zijn dus in volle gang. Ik laat me verrassen .



@ Mirps; lekker aan het genieten van je verlof? Ooo, het komt nu zo dichtbij voor je!! Heerlijk!



@ Samova; als onze hummel een meisje is zou ik helemaal losgaan met roze haha. Ik ben ook helemaal verliefd op de lijn van Nijntje, lekker roze en niet te tuttig.



@ Eigenwijs: ik word ook gek van al die mensen die aan mijn buik zitten. Heb laatst tegen vreemde gezegd: 'ehhh, u weet wel dat u nu zomaar aan mijn baarmoeder zit?' Je had dat gezicht moeten zien!! Ik kwam niet meer bij haha! Maar het blijft inderdaad lastig.. Ook mensen die vragen: 'weet je zeker dat het er 1 is?' En dat terwijl ik volgens de verloskundige echt een bescheiden buikje heb.. Pfff! Volgens mijn schoonzusje moet je er echt maar aan wennen want die bemoeienis stopt niet als het kind er eenmaal is.. Raaaaare mensen hier op de wereld.



Tips over weekendje weg heb ik niet. Ik zou mij er niet lekker bij voelen. Ben nu al heel erg aan het coconnen en wil het liefste met vriendlief thuis zijn, dus denk dat ik tegen Kerst aan niets liever meer wil..



Hoe gaat het verder met de andere ladies?



Zwaai zwaai!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden!



Het schiet al aardig op zeg met de zwangerschappen, superleuk!

Was ons topic aan het zoeken omdat ik benieuwd was of Mirps al goed nieuws had.. maar zie dat ze nog niet uitgerekend is



Ik vond t niet erg als bekenden aan m'n buik zaten, maar bij vreemde voelde dat erg ongemakkelijk maar kwam gelukkig niet vaak voor. Ik betrapte me er op dat ik t laatst zelf ook deed bij een vriendin



Hier alles z'n gangetje, mijn dreumes is alweer 13 maanden! Niks is veilig haha lopen doet hij nog niet, losstaan heel soms maar zodra hij dat door heeft gaat hij gauw zitten of pakt iets vast. Komt vanzelf, en tot die tijd ga ik er nog maar ff genieten dat ik niet achter hem aan hoef te rennen.. met kruipen en overal staan moet ik al alert genoeg zijn hij is vliegensvlug
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,



Nog steeds rustig hier hoor! Morgen 39 weken, maar er rommelt nog vrij weinig, dus ik ga er vanuit dat ze niet te vroeg komt.



@Samova, indalen kan ook heel snel gaan, vlak voor de bevalling zeg maar. Geen probleem op zich dus. Alleen als mijn vliezen nu breken dan moet ik zo snel mogelijk plat en de verloskundige bellen, omdat dan bijvoorbeeld de navelstreng om het nekje kan zitten.

Zara mini staat genoteerd, ik wacht nog even met extra kleertjes kopen tot de eerste kraamvisite is geweest.

Je kamertje klinkt leuk! Met de kleuren en bosthema. Hier is het kamertje blauw, dus iedereen vraagt: is het stiekem toch een jongetje. Maar wij vonden het gewoon een mooie kleur.



@Engeltje, aah zo leuk dat jouw jongetje gewoon al als een gek door het huis beweegt. Gaat zo hard!



@Eigenwijs, bij mij is het eigenlijk maar heel weinig voorgekomen dat mensen aan mijn buik zaten. Ik vond het niet echt prettig, maar omdat het echt maar af en toe gebeurde heb ik er niks van gezegd. Alleen m'n vriend en zusje tolereer ik onbeperkt. Maar de rest van mijn familie kwam niet ongevraagd aan mijn buik, alleen als ik zelf vroeg of ze wilden voelen.



@Guppie, ook alweer 27 weken! Wil je niet weer in de tabel? Vind het zo handig om te spieken wanneer iedereen is uitgerekend. Leuk dat je een babyshower krijgt! Ik heb er geen één gehad, maar heb het eigenlijk ook nog niet meegemaakt in mijn omgeving bij anderen, dus had het ook niet echt verwacht.



Ik heb gister weer controle gehad bij de verloskundige en de kleine meid is nog steeds niet ingedaald! Dus vanmiddag moet ik voor een echo naar het ziekenhuis, ze verwachtte er niet veel vang, maar voor de zekerheid kijken ze dan of er niks voor de uitgang ligt.



Ik weet trouwens het wachtwoord voor de tabel niet meer, dus als iemand binnenkort nog een keer inlogt, mag mijn datum van de 20-wekenecho er wel uit. Die is een beetje achterhaald.



Zo, ik ga nu eerst naar de pedicure, kan ik met mooi gelakte teennagels m'n bevalling tegemoet! Haha.
Alle reacties Link kopieren
Toch gelukt.
Hallo!!



Nog geen nieuws van Mirps!! Spannend!



Guppie: die buik zien bewegen is leuk he



Hier is de babykamer zo goed als klaar. Ik vind het super mooi geworden en loop er regelmatig even binnen om te kijken hoe leuk het allemaal is. Ook heb ik allerlei kleertje, waar ons kindje straks in mag. Zo leuk allemaal, ben een soort ontplofte roze wolk

Fysiek gaat ook alles nog heel goed, ik ben nu bij 26 weken 6 kilo aangekomen maar vind de buik nog meevallen. Het staat me erg goed vind ik zelf die zwangere buik.
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog steeds geen baby te bekennen hier.



Ik vind het zo leuk dat je zo kunt genieten van je zwangerschap Samova. Ik heb eigenlijk niks te klagen, alles verloopt heel voorspoedig hier, maar toch vind ik het maar niks, dat zwanger zijn. En trots zijn op m'n lichaam lukt ook niet zo, terwijl ik ook echt wel een mooi buikje heb. Ben nu ongeveer 12 kilo aangekomen, dus dat is prima. Word af en toe zo moe van mezelf.



Babykamer binnenlopen om gewoon even naar al die leuke spulletjes te kijken, doe ik ook regelmatig. Zo lief, alles! Oh en ik heb op de site van Zara Mini rondgeneusd. Had ik niet moeten doen, echt hele leuke kleertjes inderdaad.
Mirps: het is je uitgerekende datum vandaag! Ik hoop dat je al met een baby in je armen ligt Laat je wat weten als je baby er is?
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam net even snel buurten. Wij hebben onze dochter al goed opgevoed om op tijd te komen. Vannacht om 3.03 is Jasmijn geboren. Ik zal later even wat uitgebreider verslag komen doen, maar eerst zijn we lekker aan het bijkomen van een slapeloos nachtje.
Alle reacties Link kopieren
Ooooooooh Mirps gefeliciteerd met je lieve kleine stipte meisje! Wat een mooie naam hebben jullie haar gegeven! Ga heerlijk genieten met z'n drietjes en laat je lekker verwennen!
Jeeeej! mirps! Je meisje is er! Gefeliciteerd!! En gewoon op de uitgerekende datum. Te gek. Geniet er van!
En nu zijn wie drietjes als volgende aan de beurt eigenwijs en guppie! Spannend!
Alle reacties Link kopieren
owww je post helemaal gemist... Gefeliciteerd Mirps!! En wat een mooie naam! Lekker genieten nu van jullie meisje



succes voor de rest!!!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel meiden!



En spannend hè, Samova, ben benieuwd wie er als eerst gaat bevallen van jullie.



Tijdens mijn zwangerschap zat ik niet echt op een roze wolk, maar die schade haal ik nu dubbel en dwars in. Wat een lief en mooi meisje is het. Ik wil de hele dag naar haar kijken. Ze heeft echt een hele bos bijna zwart haar en zulke mooie blauwe ogen. M'n vriend is ook helemaal gek met haar, zo leuk om te zien. Met baby's van anderen raakte hij altijd helemaal in de stress en nu lijkt het alsof hij al jaren ervaring heeft met baby's verzorgen.

Ze is ook super tevreden. Dat helpt natuurlijk ook mee met het roze wolk gehalte. Vandaag heeft ze het hielprikje gehad, dat was wel even zielig. Maar volgens mij is ze het inmiddels alweer vergeten, want ze ligt nu heerlijk te slapen.

Zoals jullie merken, kan ik nog uren over haar praten, maar ik zal jullie niet teveel overladen met al mijn enthousiasme.
Oh Mirps wat leuk om te lezen over je dochtertje! Helemaal verliefd op haar, ze klinkt ook als een beauty!! Zwart haar met blauwe ogen, wow!

Haha en inderdaad guppie, eigenwijs en ik zitten heel dicht bij elkaar. Het wordt geen wedstrijdje, maar is wel super leuk geniet jij lekker van je roze wolk en je mag hier altijd trots komen vertellen over je meisje! Vinden wij mama's en bijna- mama's super leuk om te lezen.



Ik heb heel erg nesteldrang haha, het kamertje is al helemaal op orde en ik koop steeds leuke kleertjes. ik had dit dus echt niet van mezelf verwacht. Ik werk 36 uur, houd van mn werk en van verre reizen. En nu verander ik toch totaal in een moedertje. Niet helemaal hoor, want ik werk gewoon vrolijk door en doe eigenlijk nog alles wat ik hiervoor ook deed, behalve hardlopen dan.



Hoe is het bij jullie andere dames?
Alle reacties Link kopieren
Oooh heerlijk he! Ze klinkt prachtig

Mijn vriend had ook nul babyervaring maar na een paar dagen was ie er helemaal aan gewend. Vind het nog steeds geweldig om ze samen te zien!



Hier alles goed. Een dreumes met bijbehorende driftbuitjes hij loopt nog niet maar is ineens wel heel fanatiek met z'n loopwagen dus kan nooit lang meer duren..
Alle reacties Link kopieren
Lekker toch, dat je alles al op orde hebt Samova. En inderdaad geen wedstrijdje, maar ben wel nieuwsgierig welke baby het als eerste zat is daarbinnen. Heb je al veel kleertjes gekocht?



Engeltje, wat leuk dat je kleine man waarschijnlijk bijna gaat lopen. Ziet er altijd zo schattig uit, die onhandige eerste stapjes. Haha en driftbuitjes ja? Succes.
Wat leuk dat je baby al gaat lopen!! Dan kun je het geen babytje meer noemen he, maar is het al eem echte dreumes. Oei wat gaat dat toch snel!



Ik heb al best veel kleertjes gekocht ik zie steeds leuke dingen en koop dan toch nog wat erbij. In verschillende maten natuurlijk. Maar ik reken er ook wel op dat ik nog veel ga krijgen, dus probeer me in te houden. Ik krijg nu ook al kleding van mn familie en vriendinnen
Alle reacties Link kopieren
Hi Mirps, ik had het even gemist. Gefeliciteerd met jullie dochter! Veel plezier met elkaar
Meiden wat gaat de tijd snel! Over iets meer dan 10 weken ben ik uitgerekend. En straks hebben we gewoon allemaal een kind! Hoe leuk is dat! Ik heb er echt zin in. Ik werk tot 35 weken. Als het zo blijft gaan, ga ik ook wel mee met de familie vakantie. Misschien wel iets korter, want ik merk wel dat ik snel moe ben en alles me meer energie kost. Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Die laatste tien weken zullen voorbij vliegen Samova..

Gaat inderdaad echt snel met de tijd! Het is alweer 2 jaar geleden dat ik met de pil stopte fijn dat straks iedereen mama is!

Ik dacht misschien is het leuk om een facebook groepje te starten?.. ben toch wel heel benieuwd naar alle kindjes!.. (en die bijna worden geboren!.)



Kim (weet niet of je nog meeleest?).. zag dat je kindjes deze week jarig waren.. nog gefeliciteerd! zijn ze flink verwend?!

Mirps. nog steeds op een roze wolk?



Succes met de laatste loodjes meiden..



Hier alles goed.. grappig om te zien dat mijn kleine man zich steeds bewuster word van dingen en ook al veel snapt. Hoofd aanwijzen.. iets aan mama geven.. knuffels in bed leggen.. lopen doet ie nog niet maar gaat wel steeds vaker los staan dus is z'n evenwicht goed aan het oefenen..
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Ik vind dat de tijd ook echt voorbij vliegt! Merk ook dat vooral mijn omgeving er heel erg mee bezig is nu. Krijg bijna elke dag wel een opmerking of berichtje van iemand die aan me denkt en het zo spannend vindt.. En ik blijf lekker nuchter haha! Al werd ik tijdens de intake van de kraamzorg wel wat zenuwachtig.. Ben blij dat eerst nog Sinterklaas en Kerst is als afleiding . Ik heb deze week nog een echo gehad en alles was weer goed, we krijgen een lekkere krullenbol. Zo grappig om die haartjes al te zien! Kind lag wel een week voor op schema, dus in het ergste (naja, wat is ergste..) geval lig ik rond oud en nieuw te puffen haha!



@ Engeltje: Die eerste stapjes zijn zo leuk! Ik zie het nu ook bij mijn neefje. En die dreumessen zijn zoooooo slim! Blijf me verbazen wat ze elke keer weer meer kunnen en snappen!



@ Samova: Inderdaad echt zo leuk dat we over minder dan 3 maanden gewoon allemaal een kindje hebben! Dat hadden we 2 jaar terug toch ook niet gedacht.. Wel gehoopt, en zie dat al onze hartenwensen uitgekomen zijn :D. Echt supertof!



Facebookgroepje lijkt me leuk! Ben wel een beetje facebook-addict en met de nieuwe vormgeving van dit forum ben ik ook niet zo blij.. Ik weet alleen dat Samova geen facebook heeft (ik lees toevallig mee in het uitgerekend in januari topic, waar ze ook allemaal overgaan op facebook..) Zou het wel jammer vinden als we dan zonder Samova verder gaan..



Ben ook wel benieuwd wie er eigenlijk nog meelezen, want we zijn wel met een ieniemini-clubje overgebleven zeg!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles goed gaat Guppie! Is het geslacht nog steeds een verrassing?



Voor wie geen facebook heeft... Je kan ook een account aanmaken alleen voor deze geheime groep. Met de uitgerekend in september dames hebben we nog dagelijks contact via facebook en een aantal daarvan hebben speciaal daarvoor toen een account aangemaakt of onder een andere naam. Mij lijkt het in ieder geval erg leuk
He Guppie, leuk om weer wat van je te lezen, het gaat nu opschieten bij ons Ik vind het aan de ene kant heel dichtbij, maar aan de andere kant nog hee ver weg. Ik herken het gevraag van de omgeving. Dat wordt nu steeds erger, ook door mensen bij het kopieerapparaat op het werk ofzo, die ik helemaal niet zo goed ken.

Ik vind de bewegingen in mijn buik echt te gek, nu al een beetje verliefd op mijn kleine baby. Ik was gisteren gaan shoppen en toen merkte ik wel dat ik zwanger ben. Ik had het vreselijk warm, liep met een rood hoofd rond, snotterend ook door de warmte en ik ging ook steeds langzamer lopen. Hahaha. Ik heb wel weer lekker wat spullen gescoord, oa een hele zachte omslagdoek.



Ik volg een borstvoedingscursus en ben wel van plan om borstvoeding te geven. Hoe gaan jullie de voeding doen? Ik ben ook benieuwd naar de dames die al een kindje hebben, geef je nog borstvoeding en zo nee, wanneer ben je er mee gestopt?



Over facebook; ik heb geen facebook en ga er ook geen aanmaken. Niet om jullie hoor, maar ik hou daar niet van.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer!. Maar snap t wel hoor.. hopelijk blijven we dan hier nog gezellig kletsen!



Heb geen ervaring me borstvoeding want gelijk met flesvoeding gestart. Bij een 2e ga ik dat ook weer doen..

Het begint hier trouwens wel flink te kriebelen om aan een 2e te beginnen.. Zelfs vriend begon al over namen maar we wachten waarschijnlijk nog wel half jaartje.. ik heb net een nieuwe baan en vriend is druk met studie naast zn baan.



Vanmiddag naar de optocht van Sinterklaas in ons dorp, al snapt hij er waarschijnlijk niks van haha.. vanaf volgend jaar wordt t pas leuk denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven