Zoveel commentaar! Terecht?

23-10-2014 12:46 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Een vriendin van mij is een half jaar geleden moeder geworden van een prachtig dochtertje. Ze is, vind ik, een geweldige moeder die er altijd voor haar kindje is en daarnaast nog werkt. Haar vriend is ook een betrokken vader.



Nu gaan we elk jaar met onze vriendinnengroep in december een lang weekend weg (5 dagen). De vriendin die net moeder is geworden twijfelde erg of ze mee zou gaan: aan de ene kant wilde ze er lekker tussenuit, aan de andere kant wist ze niet of ze haar dochtertje zo lang wilde missen en of ze het tegenover haar partner 'kon maken'. Nu heeft ze de knoop doorgehakt om wel met ons mee te gaan, hartstikke leuk vinden we. Ook haar partner vindt het prima.



Maar ze krijgt zoveel kritiek van haar familie en collega's hierover! Die snappen niet dat ze als jonge moeder zo lang van haar kindje weg wil gaan. Een collega van haar heeft zelfs haar moederschap in twijfel getrokken! Dat het niet goed is voor de hechting van haar dochtertje..

Wij steunen haar in haar beslissing, maar ik bedenk me wel: is het zo raar dat wij allemaal vinden dat dit prima kan? Aangezien haar hele omgeving er zo over valt? Natuurlijk is het haar beslissing en is wat zij denkt het belangrijkste, maar het verbaasd me hoe bekrompen haar omgeving hierover denkt.. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
En wat is het trouwens met mensen die de hele tijd een waarde oordeel over andermans leven willen geven? Dat je op het internet je mening spuit over van alles vind ik al af en toe vreselijk, maar dat je je ongezouten (en ongefundeerde) mening ook nog durft te blazen in het gezicht van een bekende als zijnde de waarheid....



Leven en laten leven
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Moeders die dood gaan en hun kinderen bij vader laten zijn ook ontaard
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 23 oktober 2014 @ 15:05:

Moeders die dood gaan en hun kinderen bij vader laten zijn ook ontaard



Dat komt dan ook op je grafsteen toch?



Hier rust onze lieve vrouw, ontaarde moeder
Alle reacties Link kopieren
Een moeder die zich onttrekt aan de grote babyrace en moedercompetitie. Waar vind je ze nog in de 21e eeuw?



Ik denk dat ze een relaxtere en betere moeder is/wordt dan gemiddeld. Natuurlijk kan een kind best een dagje of weekendje door vader gepamperd worden, alleen maar extra goed voor de band van kind met met papa lijkt me.
8 maanden, kan prima. Waarom niet. Mensen met commentaar assertief de mond snoeren.



Mijn eigen ervaring heb zelf ook eens een allerlaatste trein naar de andere kant van het land gepakt omdat ik het niet een tweede nacht vol hield zonder kind.



En dat mag ook. Maar zorgeloos vijf dagen weg is net zo prima. Andere mensen hebben zich daar niet mee te bemoeien.
quote:Mevrouw75 schreef op 23 oktober 2014 @ 13:00:

Goh, ik kijk er nu al naar uit om in Mei op kamp te gaan (kind is dan ook 8 maanden, nu 1.5). Nu verwachten mijn collega's dat ik dat toch uiteindelijk niet wil, maar we zien wel;) Gelukkig hebben ze het niet over ontaarde moeders gehad.



Laat het haar lekker zelf beslissen zeg. En als ze halverwege toch naar huis wil, dan heeft ze dat uiteindelijk ook gewoon zelf ondervonden en beslist. Haar kind blijft gewoon bij de vader, dus zo verwaarloosd kan dat kind niet zijn, toch? Er vanuit gaande dat de vader normaal voor zijn kind zorgt.



Ga jij op kamp met je collega's?



(ik ben zo benieuwd waar je werkt )
Alle reacties Link kopieren
Dit is persoonlijk denk ik, de ene moeder kan haar kind al wat sneller voor een paar dagen achter laten en de andere moeder kan dit zelfs nog niet wanneer het kind 18 is ;)



Het is voor de mama zelf ook een test, 5 dagen weg zijn maar ze weet wel dat haar kindje bij goede opvang zit bij de papa.
Heb niet alles gelezen maar ik vraag me af wat men zou zeggen als vader 5 dagen weg is met vrienden. Dan zal vast niemand zeuren over hechtingsproblemen en dat hij het echt niet kan maken terwijl het kind toch echt van beiden is en beiden evenveel verantwoordelijkheid hebben.



Ik vind het juist goed dat je vriendin gewoon gaat en haar vriend op laat passen. Lekker even quality time met papa voor dochter! Zouden meer moeders moeten doen. Hoor dit soort problemen vaker dat moeders niet weg kunnen ivm de kleine en vraag me dan altijd af waar de vader dan is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het meespeelt dat je vriendin in het verleden altijd erg geleund heeft op de mening van familieleden en anderen. Het gaat er namelijk ook om hoe je het brengt. Als je het gewoon als een feit geeft ("Ik ga dan en dan een weekend weg") dan is het gewoon een gegeven. Ga je het twijfelend zeggen: krijg je geheid een mening over je heen.



Ik zou het als vader van het kind echt heel erg vinden als mijn familieleden zouden vinden dat je vriendin of vrouw niet een lang weekend weg kan gaan. Je bent toch geen idioot als opvoeder omdat je met een piemol geboren bent?!
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 23 oktober 2014 @ 15:28:

[...]





Ga jij op kamp met je collega's?



(ik ben zo benieuwd waar je werkt )

Wilde gok: op een school?



On topic, idd raar dat iedereen er wat van moet vinden. Was vast heel anders als de vader had gezegd een paar dagen weg te gaan.
quote:zoembaya schreef op 23 oktober 2014 @ 15:28:

[...]





Ga jij op kamp met je collega's?



(ik ben zo benieuwd waar je werkt )Onderwijs uiteraard. Ik ga dit jaar ook weer op kamp en dan gaan er ook collega's mee.
Alle reacties Link kopieren
Kind is toch bij vader,die is ook ouder hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 23 oktober 2014 @ 16:19:

Kind is toch bij vader,die is ook ouder hoor!Ook al was kind bij oma of een vriendin. Ze is 8 maanden! geen 8 weken, en dan nog.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 23 oktober 2014 @ 15:28:

[...]





Ga jij op kamp met je collega's?



(ik ben zo benieuwd waar je werkt )Haha, op een school. En ja, dan gaan er ook collega's mee op kamp;)
quote:Mevrouw75 schreef op 23 oktober 2014 @ 16:28:

[...]





Haha, op een school. En ja, dan gaan er ook collega's mee op kamp;)



Wat een teleurstellend 'gewoon' antwoord, dat had ik best zelf kunnen bedenken.



Ik zag het gewoon voor me, de hele boekhoudafdeling ergens in een tent op de hei. Druk in de weer met corveeschema's en nachtelijke speurtochten.
quote:rob_uit_zeist schreef op 23 oktober 2014 @ 12:58:

[...]



Dit denk ik dus ook.

Voor een 'verse' moeder is het heel erg om 'haar' kind een paar dagen alleen te moeten laten.



Nogmaals: moedergevoelens onderdruk je niet zomaar 1-2-3.Aangepraat schuldGEVOEL denk ik eerder.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mijn beste vriendin heeft ook een kindje (van inmiddels 1,5) en zij heeft sinds de geboorte juist geen aandacht meer voor vriendinnen, maar alleen nog voor haar kindje.



Mijn punt: hoe je het ook doet, in de ogen van een ander is het toch nooit goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen: Heeerlijk, geniet ervan meid. Even heerlijk ontspannen, lekker kletsen zonder huiltjes tussendoor, heerlijk uitslapen en lekker aan de wijn!

Heel veel plezier :D



ps: dan ben ik ook een ontaarde moeder, ben er nog trots op ook!
Ik zou het niet kunnen/willen. Maar dat bepaal ik ook zelf en hoeft niemand anders voor mij te beslissen. Idem voor je vriendin. Dat gebemoei ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
En als de "ontaarde" moeder weer thuis is dan krijgt de vader een staande ovatie van de omgeving. Hij heeft het allemaal wel zo goed gedaan. Hij heeft het dan toch maar draaiende gehouden zonder moeder de vrouw.

Ik wil ook een staande ovatie als ik alleen voor mijn kinderen zorg! (En ik wilde kotssmiley)
Alle reacties Link kopieren
Mijn grapje slaat aan. Wij noemen 'thuis' een moeder die iets voor zichzelf doet altijd een ontaarde moeder als grap.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Razzmatazz schreef op 23 oktober 2014 @ 14:03:

Ter info, mijn oudste was 11 maanden en mijn jongste 13 maanden toen ik voor het eerst een lange tijd (6 nachten, 7 dagen) voor werk wegging.Dat is knap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven