Ik ben verliefd op mentor en hij ook op mij

23-10-2014 00:13 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 13:32:

Ik hoop het ook juubje dankjewel.

Lilalinda ik voel me geen slachtoffer en ik ben geen kind meer maar bijna volwassen. Als ik het niet wilde kon ik gewoon stop zeggen. We kennen elkaar meer dan een jaar en hij heeft me altijd geholpen en naar me geluisterd. En ja oke dat is zijn baan maar ik denk dat het dieper is dan dat. Als iemand het slachtoffer is dan is hij het wel want ik heb hem misschien wel in moeilijkheden gebracht met zijn baan en andere dingen en anders zou hij toch niet me negeren en boos zijn?





Daar heb je 't, hij weet zelf ook geen houding aan te nemen, anders komt 't wel heel verdacht over bij de andere leerlingen, daarnaast bevindt hij zich op glad ijs, want als dit naar buiten komt, op de een of de ander manier, dan kan hij zijn baan kwijt raken.



Maar mag ik vragen, is 't bij één keer gebleven?
Leef je leven alsof het je laatste dag is
quote:dubiootje schreef op 23 oktober 2014 @ 17:34:

[...]





Dat snap ik, Kjell. Ik bedoel dat ook niet zo persoonlijk, ik ken de man niet dus ik weet niet wat er in zijn hoofd of andere lichaamsdelen omging. Er wordt hier nogal wat ingevuld en gespeculeerd en dat is natuurlijk ook weinig behulpzaam.



Wat wel vaststaat, is dat jouw mentor (niet je vriend!) over grenzen heen is gegaan waar hij niet overheen had mogen gaan. Wat zijn motieven ook waren. Zelfs in het meest positieve geval, dat hij jou echt speciaal vond, een klik met je had, geen seks wilde maar jou alleen graag wilde helpen, zich door jouw aandringen heeft laten overhalen... zelfs dan is wat hij heeft gedaan een misdrijf.



Besef je dat eigenlijk wel?



Wettelijk gezien is het een misdrijf, maar ik zou gezien de omstandigheden er wat anders van maken. Het is een uit de hand gelopen situatie. Voor Kjell betekent het veel en is verward. Maak het nog moeilijker om er een misdrijf van te maken.



In de ideale omstandigheid had de mentor moeten wachten tot Kjell van school ging. Maar dat is niet aan de orde.
Alle reacties Link kopieren
Wat duistercontinent zegt.



Kjell wilde graag zelf en vond het een fijne ervaring. Hij vraagt zich af waarom de andere partij niet reageert en is niet op zoek om die man aan te geven.

Wettelijk en moreel gezien niet correct wat er gebeurde, maar wij kennen beide mannen niet en zeker de intentie niet van de andere partij.

Daar zit Kjell niet mee, wel met het negeren en dat kan ik me goed voorstellen.
quote:duistercontinent schreef op 23 oktober 2014 @ 17:42:

[...]





Wettelijk gezien is het een misdrijf, maar ik zou gezien de omstandigheden er wat anders van maken. Het is een uit de hand gelopen situatie. Voor Kjell betekent het veel en is verward. Maak het nog moeilijker om er een misdrijf van te maken.



In de ideale omstandigheid had de mentor moeten wachten tot Kjell van school ging. Maar dat is niet aan de orde.Hiermee eens.
Negeren is nooit fijn, maar als er al een omstandigheid is waarin negeren beter is dan afspreken met iemand die graag nog een bepaalde mate van intimiteit zoekt, terwijl dat nu niet mag, dan is het in deze situatie.



Negeren is niet goed, maar samen privé afspreken terwijl er nog wordt gehoopt op meer is zeker niet goed nu.



Eerst zelfstandig worden, van school af, volwassen, onafhankelijk. En daarna nog op zoek naar iemand waarbij een daadwerkelijke relatie mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Kjell, stel nu dat jullie echt zo'n band met elkaar hebben opgebouwd dat er iets van liefde is ontstaan, en dat jullie dus echt uit liefde met elkaar naar bed zijn geweest.



Stel dat hij inderdaad echt verliefd op je is, maar bang is dat mensen achter jullie relatie komen en hij zijn baan kwijt raakt. Het mag tenslotte niet wat hij doet. Net zoals een arts geen relatie mag hebben met een patiënt.



Stel dat hij inderdaad graag een relatie met je zou willen, maar zijn positie dat nu eenmaal niet toestaat. Stel hij zou inderdaad eventueel open staan voor een relatie als jij niet meer op die opleiding zit.



Denk je dat een man van die leeftijd dat dan niet tegen je zou zeggen? Denk je niet dat hij dan een serieus gesprek met je zou aangaan waarin hij dit duidelijk maakt? Hij is geen tiener meer Kjell, maar een man met levenservaring. Misschien wel 20 jaar ouder dan jij. Reken maar dat, zou hij echt een toekomst met jou zien, hij je dit duidelijk zou maken.



Jij bent ervan overtuigd dat hij je uit de weg gaat om de enige reden dat hij verliefd op je is, maar hier geen raad mee weet in verband met zijn mentorschap. En dus wil je hem gaan vertellen dat het wel goed komt, dat jullie wel een weg hierin vinden en dat niemand het te weten komt. Dat klopt toch of niet?



Oké, dan probeer je nu eens voor te stellen dat jij het misschien toch niet bij het rechte eind hebt. Dat hij je wel leuk, aardig en lief vindt, en de sex fijn was, maar dat hij geen relatie met je wil. Dat kan hè, sex staat tegenwoordig (wat klinkt dat suf) los van liefde. Niet altijd maar vaak wel. Mensen hebben ook sex omdat ze gewoon zin hebben, voor de lol, omdat het kan, enz. Er bestaat zelfs ook troostsex bijvoorbeeld. En dat doe je in de regel met mensen die je wel leuk vindt. Het komt niet vaak voor dat mensen sex hebben met iemand die ze niet kunnen uitstaan. Nou ja heel soms wel.



Snap je waar ik heen wil? Hij zal je ook wel graag zien, dat geloof ik best. En als hij je mentor niet was zouden jullie misschien wel een leuke tijd samen hebben gehad. Maar, hij heeft zich waarschijnlijk gerealiseerd dat hij voor 'een leuke tijd' niet zijn baan op het spel wil zetten en hij maakt je dit, zoals veel mannen helaas doen, op deze lullige manier duidelijk. Negeren, doen alsof je er niet bent. Hij vindt je dus niet de moeite genoeg waard om je een verklaring te geven of even het gesprek met je aan te gaan. Zegt dat niet genoeg voor je? He's just not that into you noemen we dat dan.



Stel hè, stel dat dit zo is, hoe denk jij dan dat hij gaat reageren als jij toch nog probeert contact met hem te krijgen? Snap je dat hij daar niet aardiger door gaat reageren maar je nog meer gaat ontwijken? Hij wil niet praten lieve Kjell, anders had hij dat al lang gedaan. Laat hem los, en als het echt zo moet zijn komt hij wel op de een of andere manier bij je terug. Wanneer het wel kan, wanneer de tijd goed is. Bijt op je tanden en laat hem.

En ik weet dat het moeilijk is, geloof me. Onbeantwoorde liefde is gewoon een van de shitste dingen waar een mens mee kan rondlopen. Maar tijd heelt alle wonden en ook die van jou. En dat is echt echt echt waar. Kus.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 14:10:

Hij is mijn enigste vertrouwenspersoon
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn trollen-alert maar even aangezet, maar goed.

Kjell, stel dat hij echt geen contact meer wil. Dat is pijnlijk voor jou he? Dat doet heel erg pijn. En dat is nou precies waarom het niet had moeten gebeuren.

Praat er alsjeblieft met iemand over. Je ouders, huisarts of iemand anders die je vertrouwt. Je moet dit niet alleen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 23 oktober 2014 @ 18:27:

Ik heb mijn trollen-alert maar even aangezet, maar goed.

.Ik ook hoor, met zo'n Noorse naam als Kjell. Maar ik kies ervoor serieus te antwoorden, want als het echt is, is het zeer ernstig
Alle reacties Link kopieren
En ik snap ook dat je het liefst weer 'gewoon' contact met hem wil, maar soms gaat het hebben van sex met iemand onherroepelijk ten koste van de gewone vriendschap en kan dit niet meer teruggedraaid worden. Er is dan een grens gepasseerd die gewone vriendschap niet meer mogelijk maakt. Leer hiervan, ga nooit in een opwelling naar bed met een waardevolle vriend, als je die vriendschap wilt behouden. Het gaat vaker mis dan goed.

Vooral als jij gevoelens erin steekt (no pun) en hij het als leuk tijdverdrijf doet ligt verdriet op de loer. Aldus ouwe tante Brenne



Ik laat overigens de integriteit van deze man en of hij al dan niet strafbaar is in het midden... Ben even puur 'opvoedkundig' bezig omdat ik denk dat het erkennen en benoemen van Kjell's gevoelens in deze even belangrijker zijn dan de acties van de mentor in kwestie. Dit had even goed kunnen gebeuren met een willekeurig andere persoon en dan zat hij met hetzelfde verdriet.
@Brenne, ook eens. Soms werkt iets niet, welke goede of slechte reden er ook voor te vinden is. En dan is negeren een manier waar veel mensen op terugvallen. De werkelijkheid niet aangaan op een betere manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:brenne schreef op 23 oktober 2014 @ 18:37:

Dit had even goed kunnen gebeuren met een willekeurig andere persoon en dan zat hij met hetzelfde verdriet.Dat durf ik te betwijfelen. Als een vertrouwenspersoon in een ongelijkwaardige relatie je plotseling laat vallen, dan heeft dat een veel grotere impact.
Je bent dan zeker nog een keer kwetsbaarder voor de gevolgen. Bij een vertrouwenspersoon hoort de basis juist vertrouwen te zijn. Men moet dan zeker op de ander kunnen bouwen.



Toch zijn veel volwassenen helaas ook al kwetsbaar en is het jammer dat het ook in het dagelijks leven vaker voorkomt. En ook bij vertrouwenspersonen van volwassenen nog steeds voorkomt.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 22:05:

Ik heb erover nagedacht en nu ook een soort van plan. Ik laat hem in de herfstvakantie met rust en zoek geen contact en focus me even op andere dingen. Maandag ga ik proberen met hem na de les te praten want ik wil weten hoe we nu verder gaan dus als mentor en leerling zonder vriendschap of weer meer zoals eerst. Een relatie hoop ik nog steeds op maar dat zit er echt niet in weet ik nu.



Mooi, Kjell. Focus je op andere dingen.

Komende maandag (27 okt) ga je dus alweer naar school?



Nee, een relatie zit er niet in. Echt niet. Geef de hoop op een relatie op. Ook geen sprankje hoop houden.
Alle reacties Link kopieren
Kjell, hij kan nu echt je mentor niet meer zijn. Dat begrijp je toch wel? Je kan niet meer terug naar hoe het was. Je hebt geen mentor meer nu. Als je een andere mentor wilt, moet je dat bij de schoolleiding aankaarten.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan hij nog jouw mentor zijn? Hij is ver over zijn grenzen gegaan, je kunt hem niet vertrouwen.



Hoe zie jij het voor je dat hij weer gewoon je mentor wordt? Je schreef vandaag nog dat je verliefd op hem bent, dat hij de enige is die je begrijpt, je enige vertrouwenspersoon, dat je een relatie met hem wilt, dat je nog steeds hoop houdt. Zulke dingen zeg je toch niet over je mentor? Die zeg je over je partner of over je ex - en hij is geen van beide. Nog los van de seks die jullie hebben gehad, als jij zulke gevoelens hebt, kun je niet meer terug naar de professionele verhouding mentor-leerling.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Je niet over als iemand van achttien moet ik zeggen, je klinkt eerder ouder.



Mag ik vragen of hij getrouwd is en kinderen heeft?
Leef je leven alsof het je laatste dag is
quote:kjell schreef op donderdag 23 oktober 2014 16:48 Ik merk dat ik boos wordt om die opmerkingen dat hij met zijn pik dacht en alleen maar geil was enzo. Ik ga nog even goed over alles nadenken want het is nogal warrig allemaal in mijn hoofd ik reageer later weer ik ga even iets anders doen.Waarom word je daar boos om?
Die stupiditeit past anders prima bij zijn leeftijd. Enig onderscheid met zijn leeftijdsgenoten is dat hij er met zijn ontwikkeling qua seksualiteit er alleen voor staat en dat kan verkeerd uitpakken.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met "wat voor mentor"? De mentor die zijn werk doet of de mentor die met zijn pupil naar bed gaat? Een mentor is een mentor. Geen vriend, geen partner, geen minnaar.



Je wil hem terug en dus maak je jezelf wijs dat jij wel weer terug kan naar hoe het was. Maar wat je eigenlijk wil is weer bij hem zijn. Niet alleen als vriend en vertrouwenspersoon, maar ook omdat je verliefd op hem bent. Daarom kan hij je mentor niet zijn.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 24 oktober 2014 @ 00:31:

[...]





Kan wel hoor ik voel me ook ouder en verder dan de mensen in me klas ik heb ook weinig met ze gemeen. Mag je vragen maar ik vind het er niet toe doen.



Wat ik denk dat het is, hij wil jou en zichzelf beschermen, helemaal nu hij je mentor is. Wanneer je met school klaar bent en daar niet meer als leerling zit, dat jullie weer een normale relatie kunnen krijgen.



Ik vind het wel lullig voor z'n vrouw en kids, mocht hij die hebben.
Leef je leven alsof het je laatste dag is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven