Werk & Studie alle pijlers

dilemma: stripper op het werk

22-10-2014 18:23 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma, en ik wil graag jullie mening weten.



Aanstaande vrijdag is mijn baas jarig (getrouwd, maar woont apart van zijn vrouw op dit moment) en mijn collega's willen voor hem als verjaardagscadeau een stripper regelen. Baas heft altijd wel een grote bek over blonde vrouwen 'met grote tieten' maar als het er op aan komt is hij nog gewoon trouw aan zijn vrouw.



Mijn menig is gevraagd over de stripper, en ik vind het helemaal niks. Ik denk dat mijn baas enorm in de verlegenheid wordt gebracht, en daarnaast vind ik het een grens overschrijden tussen het persoonlijke en het zakelijke.



Collega's vinden het echter geweldig, en zijn flink aan het bekokstoven, met enorme voorpret. Ze hebben al een stripper gevonden, nu alleen nog de beste tijd bepalen hoe laat de dame hier op het bedrijf gaat komen.



Ik voel me ongemakkelijk. Ik ben niet preuts of zo, alhoewel ik mezelf niet zo snel in een stripclub zou zien. Ik vind al een tijdje dat het er op mijn werk wat professioneler en zakelijker aan toe zou mogen gaan, maar na wat personeelswisselingen (en gedeeltelijk ook mede door de baas) gaat het steeds meer richting 'gezellig'.



Ik zit me serieus af te vragen of ik nou zo'n zeikerd of chagarijn ben, die moeite heeft zich aan te passen aan de nieuwe norm van gezelligheid, of dat ik gelijk heb dat een stripper op het werk een grens overschrijdt.



Kan ik me drukken met een smoesje als de dame in kwestie komt, of ben ik een 'party-pooper' die niet collegiaal is en zich afzondert van de rest?



Wat vinden jullie?
There's coffee in that nebula!
Alle reacties Link kopieren
quote:catherine schreef op 22 oktober 2014 @ 23:52:

[...]





Baas zegt me regelmatig dat hij zonder mij het bedrijf niet zou kunnen runnen. (Ik ben zijn vervanger als hij er niet is). Klinkt leuk, maar de rest van het kantoorpersoneel boeit het niet zo want ik ben niet 'gezellig' maar juist zakelijk, soms kritisch. Het gaat (mede door toedoen van de baas) de laatste tijd vaak richting 'gezellig'. Ik heb het vermoeden dat sinds hij niet meer bij zijn vrouw woont, hij de gezelligheid op het werk probeert te halen of te maken. (Hij is sindsdien wel aangenamer in de omgang geworden )



Als ik nu vertel aan mijn baas wat de plannen zijn, verpest ik zijn verrassing (in geval hij het leuk vindt en er geen kwaad in ziet), of hij houdt de hele actie tegen. In dat geval ben ik de gebeten hond, en hoef ik niet meer op collegiale samenwerking te rekenen ... (en dat is niet handig als plaatsvervangend directeur).



Overigens, de actie is georganiseerd door 3 dames van kantoor (de vierde is morgen terug van vakantie). Van die dames is er één waarmee de baas heel amicaal omgaat, een uitbundig tiepje waarvan ik het vermoeden heb dat ze de 'houding' van de baas tegenover haar te positief interpreteert.



Baas en ik gaan anders met elkaar om, zakelijker Ik ben wat afstandelijker, ben bijv. ook niet iemand die een ander aanraakt tijdens het praten, ik hou mijn privé leven enigszins afgeschermd van het werk, ik loop niet te ouwehoeren of geinen op het werk. Baas en ik praten over zakelijke dingen, soms persoonlijke dingen, maar de dingen die hij me in vertrouwen vertelt die blijven ook bij mij, en dat weet hij.



Waarom ik dit allemaal opschrijf? Ik weet niet, misschien een beetje te omschrijven hoe het in elkaar steekt op het werk ...



Het blijft me in ieder geval bezig houden. Voor nu neigt mijn plan er naar om gewoon even naar het happy hour te gaan, en zodra dame komt, dat ik dan vertrek ...



Baas heeft dus blijkbaar veel vertrouwen in jou. En jij vermoedt dat baas het misschien weleens niet zo leuk zal vinden. Dan zal ik het vertrouwen van de baas in jou vóór laten gaan op het draagvlak van de anderen.



Ik vind het een raar idee, absoluut niet professioneel en een vorm van seksuele intimidatie. En dat uitbundige tiepje, hoe zuiver zijn haar motieven? Bah bah



Nee echt, licht je baas in. Dit kan niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je de baas in moet lichten.



Als hij de stripper OK vindt, hoef je niets te doen.



Anders licht jij de lolbroeken in dat jij het verbiedt (maar natuurlijk niets tegen de baas gezegd hebt ).

Als de lolbroeken gaan klagen zeg je dat ze het zelf met de baas mogen bespreken.



Na het weekeinde kan de baas nog even zeggen dat hij jouw beleid steunt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 22 oktober 2014 @ 23:42:

[...]





Hoe sterk sta je eigenlijk als werkgever, als werknemer volhoudt en het onder de noemer laat vallen 'het was een grapje, bedrijfsfeestje, niets ergs mee bedoeld, zat niks achter?'Volgens mij valt "seksuele intimidatie" niet onder de noemer "grapje".
Lastige situatie maar ik zou hem toch inlichten.



Idd. als hij de grap ervan in ziet dan gaat het door (hij doet maar alsof hij niks wist) en anders kan hij helder maken naar de rest van het team dat ze heel blij mogen zijn met jou omdat ze dankzij jou hun baan nog hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als jij zijn vervangende persoon bent bij zijn afwezigheid, mag, nee moet, je je dus ook op die manier presenteren als vervangend leidinggevende en dat betekent dat je dus ook het belang van je WG/bedrijf in het oog dient te houden. Tenminste, ik ga ervan uit dat wanneer een LG/WG iemand als zijn rechterhand aanstelt, diegene op zijn minst zijn/haar bedrijfswaarden-en normen mede in stand houdt en die dat laat voorgaan boven een (mogelijk, ogenschijnlijk onschuldig, maar wie weet, verregaand) verzetje als dit, van de werknemers.



Als jij vindt, dat dit een ongepaste actie is vanaf de werkvloer dan ben jij (ook) de aangewezen persoon om daar een stokje voor te steken en in het belang van het bedrijf te handelen. Leuk of niet leuk, ook al kun je het met de collega’s/werknemers nog zo goed vinden. Aan jou de keus welke pet je (beter) gaat opzetten: die van medecollega, die meedoet aan het mogelijk voor schut zetten van de naam van LG/WG, of die van vervangend LG/WG, en daarmee handelend in het belang van een ieder binnen het bedrijf.



Ik zou het verrassingsfeestje, met een stripper als idee, voor mijn LG liever ‘verpesten’ op voorhand, dan dat er naderhand en mss nog jaren erna, over wordt gekletst en zelfs beschamende filmpjes van op Youtube terug te vinden zouden zijn. Of de beste man/vrouw nu wel of geen relatie heeft, zou voor mij niet meespelen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 23 oktober 2014 @ 00:22:





Idd. als hij de grap ervan in ziet dan gaat het door (hij doet maar alsof hij niks wist) en anders kan hij helder maken naar de rest van het team dat ze heel blij mogen zijn met jou omdat ze dankzij jou hun baan nog hebben.Goeie!
Alle reacties Link kopieren
Dat kan je hem ook benoemen he, dat je het net het belang van de wg/bedrijf in je achterhoofd meld wat de "verrassing" is. Liever een verrassing verpest dan imagoschade voor het bedrijf.

En vervolgens kan je met hem bespreken dat je als vervangend leidinggevende dit een stap te ver vind gaan en wat mogelijke consequenties zijn. Bekijk het zakelijk



Opvallend dat dit bij de dames vandaan komt.
Een feestje prima, maar een stripper??! Ik zou de beste man inlichten, dan maar de gebeten hond. Klinkt niet erg professioneel. Je mag het best gezellig hebben op het werk, maar er zijn grenzen.
Als jij plaatsvervangend directeur bent, dan moet jij je verantwoordelijkheid nemen. Wat goed is voor het bedrijf, is niet altijd leuk, en dat is dan heel jammer. Hoe hoger in de boom, hoe groter ook de kans dat je vervelende beslissingen moet nemen. Juist nu kun jij aan de werkgever laten zien hoe waardevol jij echt voor het bedrijf bent! (En dan kan de werkgever aan de werknemers uitleggen waarom het feest niet doorgaat en hoe dergelijke grapjes zich verhouden tot de reputatie van de organisatie en daarmee de werkgelegenheid nu en voor de toekomst binnen het bedrijf).
Wat genant zeg! Ik zou hier ook niet zo blij mee zijn.

Hoe zullen eventuele klanten reageren als ze hiervan horen?
Alle reacties Link kopieren
Heb ook helemaal niks tegen strippers. Gun iedereen zijn lolletje...

Maar vind het totaal niet thuishoren 'op het werk'. Het zou inderdaad zo maar kunnen zijn dat deze 'baas' behoorlijk in verlegenheid wordt gebracht. Dit soort dingen horen in het prive leven. En als je als vrienden een keer met elkaar gaat stappen, ook al is het je baas, is het ook alweer wat anders... maar op 't werk... no way!!!
Ik denk ook dat je het ofwel met je baas moet bespreken ofwel er gewoon zelf een stokje voor steken.



Neem de 4 organiserende dames apart en leg met duidelijke argumenten uit waarom je het niet wil hebben (benadruk ook het risico voor hunzelf - genante filmpjes op internet). Geef ze evt nog de keuze tussen er meteen vanaf zien of dat jij eerst nog met de baas overlegt wat hij wil.



Leidinggevende zijn is niet altijd gezellig en leuk. Soms moet je ook gewoon harde en vervelende beslissingen nemen in het belang van het bedrijf. Als het goed is word je daar ook naar betaald en voor gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
Zo te horen heb jij een goede positie binnen het bedrijf en een goede band met de baas die waarschijnlijk jouw professionaliteit kan waarderen.



Ik zou voor mezelf niet het risico willen lopen dat ik zo'n positie verspeel doordat de baas mij straks aankijkt op wat er gebeurd is.



Vooruit.. je bent niet van plan om te blijven, maar je wist er wel vanaf en hebt het niet tegengehouden.



Daarom zou ik:



1) naar de organisatoren nogmaals aangeven dat je het er niet mee eens bent. En daarbij de mogelijke imagoschade noemen

2) de baas inlichten. Niet exact dat er een stripper is geregeld, maar wel dat er een verrassing is geregeld die mogelijk imagoschade oplevert en dat, ondanks jouw waarschuwingen, de plannen niet zijn gewijzigd.

3) als de baas besluit om de boel af te kappen, dan mag hij daarbij noemen dat hij jouw beleid steunt.
Wat een onprofessioneel gedrag. Zowel van de leidinggevende met zijn praatjes over blonde vrouwen met grote tieten als van de collega's die het in hun hoofd hebben gehaald om een stripper te huren.



Heb je wel duidelijk genoeg aangegeven hoe idioot en gestoord dit achterlijke plan is? Dus niet alleen maar zachtjes dat je het niks vindt, maar ook hardere bewoordingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 23 oktober 2014 @ 00:32:

Als jij zijn vervangende persoon bent bij zijn afwezigheid, mag, nee moet, je je dus ook op die manier presenteren als vervangend leidinggevende en dat betekent dat je dus ook het belang van je WG/bedrijf in het oog dient te houden. Tenminste, ik ga ervan uit dat wanneer een LG/WG iemand als zijn rechterhand aanstelt, diegene op zijn minst zijn/haar bedrijfswaarden-en normen mede in stand houdt en die dat laat voorgaan boven een (mogelijk, ogenschijnlijk onschuldig, maar wie weet, verregaand) verzetje als dit, van de werknemers.



Als jij vindt, dat dit een ongepaste actie is vanaf de werkvloer dan ben jij (ook) de aangewezen persoon om daar een stokje voor te steken en in het belang van het bedrijf te handelen. Leuk of niet leuk, ook al kun je het met de collega’s/werknemers nog zo goed vinden. Aan jou de keus welke pet je (beter) gaat opzetten: die van medecollega, die meedoet aan het mogelijk voor schut zetten van de naam van LG/WG, of die van vervangend LG/WG, en daarmee handelend in het belang van een ieder binnen het bedrijf.



Ik zou het verrassingsfeestje, met een stripper als idee, voor mijn LG liever ‘verpesten’ op voorhand, dan dat er naderhand en mss nog jaren erna, over wordt gekletst en zelfs beschamende filmpjes van op Youtube terug te vinden zouden zijn. Of de beste man/vrouw nu wel of geen relatie heeft, zou voor mij niet meespelen.







Deze even er tussenuit gepakt maar staan goede adviezen om het echt niet te doen en zelfs dat je het zou moeten doen dit te verijdelen. Ik zou dit bespreken met je collega`s om ze te laten inzien dat dit echt niet kan. En in nood anders met je baas overleggen.



Een grapje is leuk maar dit gaat uitlekken op internet en dan heb je te maken met imago verstrengeling. Wellicht denken je collega`s niet verder dan hun neus lang is en ohohoho wat is het grappig -not- , maar beseffen niet wat voor consequenties eraan vast kunnen zitten. Jij wel dus wees de wijste.



Succes
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nederland 2014.... het lijkt verdomme wel een script voor een tweederangs Hollywoodfilm uit 1982.
quote:smalltalkxpert schreef op 23 oktober 2014 @ 10:55:

Nederland 2014.... het lijkt verdomme wel een script voor een tweederangs Hollywoodfilm uit 1982.The Office. Die baas moet wel haast David Brent zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vind het zeer onprofessioneel eigenlijk. Dat zoiets al besproken word... Je hebt een vervangende leidinggevende functie en ik zou zowel aan zijn imago denken als dat van het bedrijf. Dat ze met hem naar zo een club gaan, zou al niet mijn steun krijgen maar al helemaal niet een stripper naar het bedrijf laten komen. Stel je voor dat er onverwachts een klant binnenkomt terwijl de directeur net een bh in zijn nek gegooid krijgt... Dan gaat hij echt af...



Bovendien, je leidinggevende kan wel over vrouwen met dikke tieten zo spreken (mannenpraat) maar of hij zoiets waardeert is een tweede he. Denk ook niet dat zijn vrouw zoiets zal waarderen...



Wellicht ben ik ouderwets, maar wat is er gebeurd met een ouderwets etentje als cadeau geven?
Carpe Diem!
Mailtje naar baas,

Hoi baas,

Men organiseert een feestje voor je verjaardag. Er komt ook een stripper... leuk? Prima, veel plezier.

Niet leuk, dan ben je bij deze geïnformeerd.

Mvg,

Catherine
Ik zou mij officieel distantiëren van dit soort activiteiten.

Overigens vraag ik mij ook af in wat voor een belachelijke arbeidsorganisatie dit wel kan plaatsvinden. Ik zou disciplinaire maatregelen nemen.
Lastige dillema's zijn dit. Maar inderdaad, als deze actie hem en het bedrijf kan schaden (foto's/filmpjes op you tube etc.) dan hem toch maar waarschuwen.
Nogmaals collega's wijzen op de mogelijke bedrijfs- en imagoschade. Zeggen dat het niet kan, en dat als zij het wel doorzetten, jij de werkgever vooraf zal inlichten.

Mocht je dat echt niet willen, zoek dan een compromis in de vorm van 'na sluitingstijd, en zonder camera's' en meldt dat jij de werkgever vertelt dat er een verrassing voor hem is die mogelijke imagoschade geeft, zodat hij enigszins voorbereid is.
Alle reacties Link kopieren
Okee, je bent dus zelf ook leidinggevende. Dan lijkt het me duidelijk: baas inlichten. Hij kan het je kwalijk nemen als je dat niet doet.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of de stripper al bezig is in die Tokkieloods, dat zou toch vanavond zijn?
't Is al met al een heel gedoe
quote:Pingu schreef op 23 oktober 2014 @ 18:47:

Ben benieuwd of de stripper al bezig is in die Tokkieloods, dat zou toch vanavond zijn?Morgen volgens mij. Ze heeft dus nog tijd om in te grijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven