Het ligt allemaal weer aan mij!

23-10-2014 16:16 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry alvast voor als dit een lange tekst word.

Ik heb het er nu al met 5 personen over gehad. Alle ""tips"" heb ik uitgeprobeerd Maar geen van de 5 gaf me advies waar ik wat mee kon.

Mijn beste vriendin zei: schakel je ouders gewoon in. ( ik ben nogal een papa kindje) Mijn ouders zeiden vervolgens : dat regel je maar lekker zelf met je buurman daar kunnen we ons niet in mengen. Mijn buurman steekt vervolgens zijn kop in het zand. En mijn vriend vind dat het natuurlijk allemaal weer aan mijn autisme ligt en dat het allemaal heus wel niet zo ernstig is zoals ik het zie.



Sinds ongeveer een half jaar hebben we nieuwe buren. Bestaande uit een man van ongeveer 60 en zijn dochter van net 28 met downsyndroom.

En al vanaf het aller eerste begin dat mijn vriend en ik er met onze 2 dochters een kop koffie kwamen drinken maakte mijn buurmeisje 4 jaar jonger dan ik en 2 jaar jonger dan mijn vriend) er al geen geheim van dat ze voor zover dat mogelijk is bij haar , verliefd is op mijn vriend. Heel aandoenlijk vond ik dat toen. Maar dat was toen...



Nu een half jaar later komt ze me echt de strot uit. Ze doet verschrikkelijk jaloers naar mij toe en uit zich ook echt jaloers. Ik vind haar niet meer leuk. Iedere dag krijgt mijn vriend liefdes briefjes terwijl hij er vanwege zijn beroep haast nooit is. In t begin liet ik ze hem nog wel eens zien maar nu gooi ik ze gewoon direct weg. Ze trekt mijn planten uit de tuin en als ik haar daar wat van zeg draait ze door. Als ik klaag bij de buurman zegt hij standaard ik zal met r praten. Wat natuurlijk niks helpt.



De eerste keer dat ze mij te lijf ging was bij haar thuis. Mijn vriendin was erbij.. We hingen voor de buurman zijn gordijnen op . Mijn buurmeisje stormt de kamer binnen knalt tegen het trapje aan en valt op de grond. Buurman en ik willen haar overeind helpen. Haar vader pakt ze bij zijn hand en mij grijpt ze volop in mijn haar. Met als gevolg een hele pluk eruit.



De 2e keer stond ze in hun tuin keihard te panikeren. Ik loop naar haar toe en vraag haar wat er is en vervolgens begint ze toch op me in te beuken. Dus ik maakte snel weer dat ik daar weg kwam.

Ik wilde alleen maar kijken of ik r kon helpen. Maar dat werd niet op prijs gesteld dus ik bedenk me voortaan wel 100x als ik haar weer zo aantref in de achtertuin.



De laatste keer dat ze me aanviel was met haar verjaardag anderhalve week geleden.

We gingen er met zn vieren naartoe en mijn vriend heeft zich helemaal af laten lebberen door haar. Onder het motto ach ze heeft down dus dat moet kunnen toch? En toen ik haar een hand wilde geven negeerde ze me straal en pas toen ze me een hand moest geven van haar vader deed ze dat. Maar wel op een ontzettende verschrikkelijke manier. Ze kneep mijn hele hand fijn Werd heel boos en krabde me en probeerde in mijn hand te bijten. Ik heb nu nog de plekken van haar nagels in mijn vel staan. Ik schrok me lam en was vooral verbaasd van het struisvogel gedrag van mijn vriend en de buurman. De buurman zei : Foei! dat mag niet! Dat doet de buurvrouw heel auw. En mijn vriend zag het zogenaamd niet.



En toen ik het er later met hem over had dat ik me niet meer veilig voel bij haar en dat ik dacht dat dat extreme gedrag van haar naar mij toe voort komt uit haar verliefdheid naar hem toe kreeg ik te horen dat ze ten eerste niet verliefd is op hem en ook niet kan worden ivm haar down .

En dat die 3 x dat ze me lichamelijk te lijf ging ook niet voort komen uit bewust gedrag. Ik denk daar dus anders over. Maar als ik dat zeg word dat eigenlijk altijd af geschoven op mijn autisme. Dat ik de wereld nou eenmaal anders zie.Oke dat kan zijn. Maar ik voel toch echt ze delfde pijn als iemand zonder autisme als ik aan mijn haren getrokken word enzo.



Heeft iemand advies voor mij?

Gaat het te ver om hiermee naar de politie te stappen? Het is wel in me op gekomen.Maar ik durf het niet. Ik wil geen aangifte doen. Maar wel advies inwinnen. Is iemand met down echt jaloers? Echt verliefd?

Herkent iemand dit gedrag?
Ik vind het een heel eh.. Bijzonder verhaal. Hoezo laat je vriend zich aflebberen door haar 'omdat ze down heeft'? En wat versta jij onder aflebberen?
quote:nadine_j schreef op 23 oktober 2014 @ 17:45:

[...]





Hier ben ik het mee eens. Ik zou ook nog geen agent inschakelen,

Ik kan me zo voorstellen dat de buurman geen idee heeft van hoe het echt op jou over komt. Het is zijn kind, ook nog eens met Down, die heeft waarschijnlijk oogkleppen op. Werkt dat niet, dan inderdaad veel meer afstand nemen. Geen feestjes meer, geen koffie meer, etc. En zou wel met je vriend bespreken of hij daar in mee wil gaan. Wel zo fijn als hij achter je staat. Maar vooral inderdaad onthouden: ze is irritant, maar geen concurrentie!Maar hoezo haal je concurrentie erbij? Vreemde denkwijze, want het gaat er toch om dat ze steeds fysiek wordt aangevallen? Dat kan niet anders dan ontzettend vervelend zijn en dat moet opgelost worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op donderdag 23 oktober 2014 16:52 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Cateautje in "Het ligt allemaal weer aan mij!"" class="messagelink">Cateautje schreef op 23 oktober 2014 @ 16:38</a>:</b>

Ze weet heel goed waar ze mee bezig is, down of niet.

Er is momenteel een programma op twee geloof ik en dat heet down voor dummies, daar zou ik mijn vriend maar eens voor zetten, zodat hij een beetje meer inzicht krijgt in het vrouwtje dat hij blijkbaar zo zielig vindt.



Zo te lezen is het gewoon een verwend nest en slecht opgevoed.</div></blockquote>Deze post vind ik nogal hard. "quote: Cateautje schreef op 23 oktober 2014 @ 16:38 :

Ze weet heel goed waar ze mee bezig is, down of niet.

Er is momenteel een programma op twee geloof ik en dat heet down voor dummies, daar zou ik mijn vriend maar eens voor zetten, zodat hij een beetje meer inzicht krijgt in het vrouwtje dat hij blijkbaar zo zielig vindt.



Zo te lezen is het gewoon een verwend nest en slecht opgevoed.



Deze post vind ik nogal hard."



Deze post is alles behalve hard! Deze post klopt precies naar mijn mening. Mensen met down zijn niet gek! Ze weet dondersgoed wat ze doet en TO hoeft dit ook echt niet te pikken en moet zeker maatregelen nemen! Waarom zou ze dit moeten pikken? Dat vind ik pas hard!
Alle reacties Link kopieren
Misschien vind je vriend het wel lekker daar hij geen grenzen aan geeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En dit vind ik nou hard.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind jij hard, Cateautje?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Nu op telegraaf.nl:

Was hij maar nooit geboren. Veelzeggend stuk. Wel sensatie maar met een kern van keiharde waarheid.
Als die mensen met down dondersgoed wisten wat ze deden, hadden ze geen down gehad.

De meesten functioneren op een emotioneel niveau tussen 1 en 5 jaar. Van een peuter verwacht je toch ook niet dat hij weet wat hij doet als hij met een driftaanval op de vloer van de supermarkt ligt?



Dat wil niet zeggen dat je geen grenzen kan stellen. TO, jouw vriend zal dat moeten gaan doen. En als ik jou was zou ik haar voorlopig even ontwijken. Dus niet troosten, helpen, op verjaardagsbezoek.
Alle reacties Link kopieren
Dit meisje is een potentieel gevaar voor TO. Zij heeft het fysiek van een volwassene en is wellicht sterker dan TO. Als zij zich in het hoofd gehaald heeft dat TO het enige obstakel is tussen haar en haar geliefde en vriend spreekt haar daarin niet tegen of geeft geen tegengas....ik weet niet hoever dit meisje zou kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nou Foeksia, blij dat je even waarschuwt. De meeste geweldsmisdrijven beginnen tenslotte bij aan de haren trekken.



Toevallig ook nog een tip voor TO?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Gatverdamme, afgelebberd worden door 'n downy die ook nog je tuin vernielt? Ik zou, als die man zijn dochter niet in de hand kan houden, er idd de politie bijhalen. Waarom zit die meid niet in 'n woongroep voor mensen met 'n handicap trouwens, of wil d'r pa d'r niet kwijt?
quote:Suze02 schreef op 23 oktober 2014 @ 18:03:

Nu op telegraaf.nl:

Was hij maar nooit geboren. Veelzeggend stuk. Wel sensatie maar met een kern van keiharde waarheid.Dat las ik idd ook net! Kan me het heel goed voorstellen dat ouders van zo'n kind dat denken. Wat 'n ellende voor het hele gezin! Maar blijft raar dat ze ze wel thuis (willen?) houden ipv naar 'n tehuis/woongroep te doen.
Alle reacties Link kopieren
Liefdesbriefjes allemaal bewaren zodat "vriendlief" ziet dat jij wel degelijk lastiggevallen wordt en dat zij het bloedserieus meent.

In je agenda bijhouden wat er wanneer gebeurd is aan incidenten.



Daarna even een goed gesprek met hem en hij met buurmeisje.



Wil hij dit allemaal niet en ben jij nog steeds de schuldige, dan zou ik persoonlijk de relatie heroverwegen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat dit gebeurd, Ellen.



Ik vind down ook geen excuus om je maar te lopen misdragen. Houdt in elk geval het contact af, ga niet meer naar verjaardagen want op die manier blijft er contact en daarmee geef je dat kind een verkeerd signaal. Plus ik zou sowieso geen contact meer willen met iemand die me zo behandelt, down of niet.



Heel jammer dat je vriend je niet serieus neemt en zich "af laat lebberen" (wat versta je daar onder?). Begrijpt hij niet dat hij het op die manier alleen maar meer in de hand werkt?



Ik zou toch eens die briefjes blijven bewaren en probeer eens een keer wat te filmen met je mobiel. Je vriend is niet vaak thuis zeg je, dus waarschijnlijk krijgt hij inderdaad niet veel mee en denkt hij oprecht dat het wel over zal waaien. Probeer eens wat meer bewijsmateriaal te verzamelen, zodat hij ook in ziet dat dit te ver gaat. En een soort logboekje bijhouden; wat gebeurde wanneer enz.



Heeft je vriend trouwens ook de "verwondingen" en het uitgetrokken haar gezien? Zo ja, wat zegt hij daarvan dan?



Ik zou ook nog een keer met de buurman gaan praten en dan echt op je strepen gaan staan. Aangeven dat je het beu bent en dat je geen contact meer wilt als dit gedrag niet verandert. Uitleggen dat jij je niet langer laat mishandelen en dat je naar een oplossing wilt zoeken. Ben benieuwd wat er dan gebeurd.



Oh ja, jouw autisme lijkt me niet heel relevant in dit geval.



Sterkte
Oh en nog even mijn complimenten voor je dat je er zo sterk mee omgaat, want een autist is emotioneel veel kwetsbaarder dan iemand met down.

Ik wens je het allerbeste en een snelle oplossing voor dit probleem.
quote:rdvv schreef op 23 oktober 2014 @ 17:50:

[...]



Maar hoezo haal je concurrentie erbij? Vreemde denkwijze, want het gaat er toch om dat ze steeds fysiek wordt aangevallen? Dat kan niet anders dan ontzettend vervelend zijn en dat moet opgelost worden.Stel dat vriend van TO geen afstand wil nemen en om wat voor reden dan ook wel gewoon met buurman & meisje om wil blijven gaan. Dan is het toch wel zo fijn om te weten dat je je nergens druk om hoeft te maken als jij die afstand wel wil nemen en vriend niet ingepikt kan worden. En natuurlijk vertrouwen we allemaal onze vriend blabla, maar het zou voor mij fijn zijn om dat in mijn achterhoofd te houden, dus vandaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 23 oktober 2014 @ 18:45:

, want een autist is emotioneel veel kwetsbaarder dan iemand met down.

.Omdat? Want? Waarom?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 23 oktober 2014 @ 18:24:

Gatverdamme, afgelebberd worden door 'n downy die ook nog je tuin vernielt? ?Er zijn ook mensen die seks hebben met mensen met down, misbruik heet dat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 23 oktober 2014 @ 18:24:

Gatverdamme, afgelebberd worden door 'n downy





Ik kan me zo voorstellen dat TO ook geen " autie " genoemd wil worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:DorothyParker schreef op 23 oktober 2014 @ 17:02:

[...]



Waarom niet? Sorry dat ik het vraag, maar het komt op mij over dat je weinig sympathie hebt voor down-patiënten. Uit ervaring weet ik dat er nogal verschillende gradaties bestaan, dus vroeg me af waarom.



Sorry als dit off-topic is.



Moet dat dan? Sympathie? Mensen met Down zijn mensen, sommige leuk, sommige niet.

Deze vrouw lijkt me niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Naarmate het kind opgroeit, heeft het kind een vast dagindeling en ritueel nodig. Wanneer hiervan afgeweken wordt, vertoont het kind veelal gedrag dat als koppig wordt omschreven. Niet luisteren of gedachtestoornissen komt veel voor bij deze kinderen. Ook kan er agressief gedrag ontstaan of dwangmatig gedrag. Het syndroom van down komt wel eens voor in combinatie met autisme. De meeste kinderen met het syndroom van down zijn sociaal ingesteld en vriendelijk



Heel veel dingen " horen " bij Down. Dat is geen excuus, het is zoals het is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mensen met Down zijn echt niet allemaal leuk, lief en aardig.

Daarbij kunnen ze ook niet allemaal wat op TV in die programma's getoond word.

De ene is de andere niet en de omgevingsfactoren spelen ook een rol.

Dat er zijn er bijv. die kunnen lezen en schrijven, zelfstandig reizen en met begeleiding zelfstandig wonen ed., maar er zijn er even zoveel die dat niet kunnen.



Mensen met een verstandelijke beperking zoals Down hebben ook gevoelens en emoties en kunnen alles wel eens wat uitbundiger/ onbegrensder tonen.



Je vriend had zich niet moeten laten aflebberen. Dat was juist een goed moment geweest dat hijhad kunnen zeggen, dat alleen "jij/ellen" dat mag.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt Down en Down, ik had vroeger een buurjongen die redelijk functioneerde, hij heeft op een BLO school gezeten en daarna nog een soort ambachtschoolopleiding gevolgd, hij werkte bij een fietsenmaker of -winkel. Er zijn ook mensen met Down van wie het verstand niet verder gaat dan dat van een kleuter maar dan wel een kleuter met het gewicht en de kracht van een volwassene.
verba volant, scripta manent.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 oktober 2014 @ 18:59:

Naarmate het kind opgroeit, heeft het kind een vast dagindeling en ritueel nodig. Wanneer hiervan afgeweken wordt, vertoont het kind veelal gedrag dat als koppig wordt omschreven. Niet luisteren of gedachtestoornissen komt veel voor bij deze kinderen. Ook kan er agressief gedrag ontstaan of dwangmatig gedrag. Het syndroom van down komt wel eens voor in combinatie met autisme. De meeste kinderen met het syndroom van down zijn sociaal ingesteld en vriendelijk



Heel veel dingen " horen " bij Down. Dat is geen excuus, het is zoals het is.Ik denk ook niet dat ze het expres doet. Haar vader komt alleen wel erg laks over.
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/url ... 6LMProjcFyfQow68q_RWqSCDQ





Over gedragsstoornissen en seksuele ontwikkeling.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven