man begrijpt ADHD niet

23-10-2014 18:28 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo dat het onderzoek rond de vaststelling van ADHD bij onze zoon afgerond is.. Maar het is vrij zeker dat hij ADHD heeft.

Dus mogelijk kunnen concentreren, moeilijker kunnen werken in een groep (school) veel afgeleid enz..



Maar mijn man, zijn vader grrr hij begrijpt het niet, of is zo eigenwijs dat hij het niet wilt begrijpen. Mijn god wat is dat op z'n zachts gezegd een klier als hij onze zoon iets wilt leren.

Hij leert nu van 10 tot 20 tellen, wat nog niet hoeft van de juf maar goed, zijn wil is wet en word er niet goed van. Hij moet en zal perfect moeten tellen anders kan het gerust 20x opnieuw. Nu is het ook weer zo ver.

Dat jochie zit huilend te tellen gewoon en o wee als ik er iets van zeg....

Hij geef hem zelfs een tik als hij een foutje maakt. En zegt hij ook nog tegen zoon: je moeder doet niks pffff



Hij is erg eigenwijs om het te begrijpen dat het mannetje het wat moeilijker heeft, kan hij blijkbaar niet hebben.

De juf van school heeft uitgelegd hoe we het kunnen aanpakken en ook uitgelegd wat ADHD precies is (mocht hij dat hebben) maar nee op zijn manier of geen manier want naar mij luister hij ook niet als ik uitleg wat we kunnen doen en hoe aan te pakken. Pfff wat nu?
Alle reacties Link kopieren
Eruit met die vent.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Als TO bij haar man weg gaat is ze niet meer in de buurt als hij met de kinderen is. Nu kan ze nog een beetje bijsturen.

Hebben jullie geen ouderbegeleiding aangeboden gekregen van de instantie die de diagnose stelt?
Alle reacties Link kopieren
Voor de kinderen bij een huistiran blijven lost niets op, daar raken ze alleen maar door beschadigd. Als je je a.s. ex de deur uitschopt komt er rust in huis.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Arm kind.

Grow some balls en mik die vent eruit.

Of laat hem in ieder geval NU stoppen met dat ventje aan het huilen te maken en te slaan.
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:Thordis schreef op 23 oktober 2014 @ 18:53:

Mijn god, dan heb je twee ouders, de één is een lompe botterik die je beschadigt en niet begrijpt en de ander is laf en beschermt je niet. Ben je mooi klaar mee.To, dit was een situatie in een gezin wat ik van dichtbij ken. Vader die heel hoge eisen stelde aan zijn kinderen, zoon moest zelfs onder dwang en huilend zonder zijwieltjes leren fietsen omdat die vader het niet kon uitstaan dat andere kinderen van zijn leeftijd het al wel konden. Deze zoon is nu een twintiger, ouders gescheiden en hij wil zijn vader nooit meer zien. Psychisch is hij de vernieling in geholpen, zit in therapie voor depressie en om aan zijn zelfvertrouwen te werken. De moeder voelt zich erg schuldig dat ze het allemaal heeft laten gebeuren maar werd psychisch ook geterroriseerd. Ik ben bang dat je man niet kan veranderen als het in zijn karakter zit en hij zo'n plaat voor zijn harses heeft. Zoek ajb hulp, gooi de boel open in jullie familie en laat dit niet allemaal gebeuren! Zeg je man, als je nu niet op houdt stap ik met kind in auto en ga vannacht ergens anders logeren. De eerste de beste vent die het lef heeft om mijn kinderen te slaan doet dat echt maar 1 keer. Zeg hem dat je niet accepteert dat je kind geslagen wordt!
Alle reacties Link kopieren
Jij pikt het als je man zo doet tegen jouw kind????? Nou hij had echt op straat gelegen hoor Niemand Komt Aan Mijn KInd!! Is dit echt?
Alle reacties Link kopieren
quote:guesswhat schreef op 23 oktober 2014 @ 18:40:

Zoon is net 6 jaar.En hij kan nog niet tellen? Wat vind school daarvan? Niet dat dat jouw beschrijving van gedrag goed praat.
quote:MarianneDavids schreef op 23 oktober 2014 @ 19:15:

Voor de kinderen bij een huistiran blijven lost niets op, daar raken ze alleen maar door beschadigd. Als je je a.s. ex de deur uitschopt komt er rust in huis.Dit is zo ontzettend waar, ik heb het helaas van dichtbij meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op donderdag 23 oktober 2014 19:13 Als TO bij haar man weg gaat is ze niet meer in de buurt als hij met de kinderen is. Nu kan ze nog een beetje bijsturen.

Hebben jullie geen ouderbegeleiding aangeboden gekregen van de instantie die de diagnose stelt?

Ja hebben we maar door de werktijden van m'n man ga ik meestal of beter gezegd alleen naar die gesprekken. En ja inderdaad kan ik het nu bijsturen.

Gelukkig is hij om de week twee uurtjes thuis waar de kinderen bij zijn (door school tijden van kinderen en werktijden van man) en die andere week is hij er helemaal niet alleen 's ochtends even en als hij thuis komt slapen ze. Dus ik die het bijna allemaal zelf. Maar gelukkig is hij wel die ene week thuis om ze toch te zien en zo.

De reacties van jullie had ik echt even nodig.

Er gaan inderdaad andere maatregelen genomen worden
Je blijft bij je man voor de kinderen? Zodat de kinderen er slechter van worden?

Als je situatie zo is als jij vertelt, dan zou ik morgen de scheiding al in gang zetten. Wat hebben je kinderen aan zo'n vader? Ze zijn beter af in een gezin met alleen maar een moeder.
quote:guesswhat schreef op 23 oktober 2014 @ 19:23:

[...]



Ja hebben we maar door de werktijden van m'n man ga ik meestal of beter gezegd alleen naar die gesprekken. En ja inderdaad kan ik het nu bijsturen.

Gelukkig is hij om de week twee uurtjes thuis waar de kinderen bij zijn (door school tijden van kinderen en werktijden van man) en die andere week is hij er helemaal niet alleen 's ochtends even en als hij thuis komt slapen ze. Dus ik die het bijna allemaal zelf. Maar gelukkig is hij wel die ene week thuis om ze toch te zien en zo.

De reacties van jullie had ik echt even nodig.

Er gaan inderdaad andere maatregelen genomen wordenDus het interesseer die vent geen ruk, hoe het beter kan? Lekker dan!
Alle reacties Link kopieren
Zal jij niet eens heel snel jouw zoon gaan helpen? En wat een achterlijke vent van een vader. Trouwens iemand die zo met zijn kind omgaat mag wat mij betreft geen vader genoemd worden. En een verwekker is hij dan weer wel.



En jij zit er als moeder bij en kijkt ernaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je zoontje moet weten dat zijn ouders hem onvoorwaardelijk steunen en accepteren. Neem het op voor je kind(eren) en ga weg bij deze man. Hoe je over hem praat zegt ook wel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ga een gesprek aan met school waar je man ook bij is. Misschien neemt hij het wel aan van de juf en/of de IB'er. Deze manier van werken heeft geen zin. Een kind met een aandachts- en concentratie stoornis slaat hierdoor alleen maar meer dicht.



Bovendien schrijf je dat het onderzoek naar ADHD nog niet geheel is afgerond dus ik neem aan dat jullie hiermee ook aan de slag zijn bij een instantie. Meestal heb je dan toch ook een (dossier)behandelaar. Trek ook hier aan de bel zeg dat jij en je man andere inzichten hebben mbt huiswerkbegeleiding. Misschien kan bij deze instantie iemand zijn ogen openen.



Wil hij niet mee? Zeg dan hoe je man handelt en dat dit fout is. Misschien zijn ze dan bereid bij jouw thuis te komen op een moment dat je man er is. Dan kan hij er niet omheen en moet hij het gesprek aan gaan.



Ik hoop dat dit zijn ogen opent.



Ieder kind is ergens anders goed in. Kinderen met ADHD kunnen dan wel niet goed leren maar zijn meestal creatief en fantasierijk, energiek, kunnen goed oplossingen bedenken, zijn eerlijk en rechtvaardig, hebben groot gevoel voor humor, kunnen intens en onbezorgd genieten... Moet ik nog even doorgaan?



Ik zit in ongeveer het zelfde schuitje. Ik "zie" de stoornis nu eindelijk en werk er aan met instantie en school. Partner en ex-partner zien het als een "karaktertrekje". Gèk word ik er soms van. Maar ik vecht door! Voor mijn kind!
Alle reacties Link kopieren
Scheiden of niet ...die man blijft zijn vader

Daar doe je beperkt wat aan...aan hoe hij hem aanpakt.





Neem je ruimte to....kom op voor je zoon...hij kan dat zelf niet..

Kalm en rustig zeggen dat je bepaald gedrag onacceptabel vindt....uitleggen waarom en klaar...geen discussie.



Verder goed voor je zoon en jezelf zorgen.... Je man gaat hoe dan ook een keer aan t kortste end trekken. Hopelijk ziet hij dat snel in....wellicht duurt het langer. Jij hebt daar niet 100% invloed op....helaas..... Take care daar!!!
--
Alle reacties Link kopieren
Ouderbegeleiding werkt alleen als beide ouders daarbij betrokken zijn.

TO, op zijn manier wil jouw man hoogstwaarschijnlijk ook het beste voor zijn kind. En wellicht maakt de situatie van jouw zoon dat hij zich machteloos voelt en geen andere weg ziet dan deze.

Dat zijn weg niet de juiste is lijkt me evident.



Het lijkt me voor jullie essentieel dat jullie gezamenlijke grond gaan vinden en voelen; in jullie relatie, in jullie ouderschap en in jullie wensen voor en over jullie zoon. Pas vanuit daar kun je echt werken naar een gezamenlijk gedragen aanpak.



De hoogste prioriteit moet nu zijn om hem daar ook gemotiveerd voor te krijgen. Ga samen in gesprek, het liefst onder begeleiding van een professional. Een oudergesprek met jullie beiden bij de ggz-instelling op zeer korte termijn lijkt me een belangrijk begin.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Jeetje, wat erg dit zeg. Kom op voor je kind!
Ik denk dat je hem het belang van de ouderbegeleiding uit moet leggen.



Als in: ik ben het niet eens met jouw manier, jij niet met de mijne, laten we eens vragen wat die lui die ervoor doorgeleerd erover zeggen. Wie weet komen zij met iets waar we het allebei mee eens kunnen zijn (lees: ze gaan jou uitleggen waarom jouw manier niet werkt, maar dat zeg ik niet want dan ga je niet mee).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven