Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Als in dit geval geen bericht, goed bericht is, hoop ik voorlopig niets van je te horen

Maar ik denk wel aan je
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook aan je
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
Lief meiden.

Het is helaas allemaal nog best een strijd.



Calma speen geprobeerd, dat werkt niet, door de buurvrouw geprobeerd, maxi geprobeerd, ik geprobeerd. Speen in mijn bh gedragen, vers afgekolfde melk, zonder mij in de kamer.

Verschillende tijdstippen, verschillende houdingen, andere flessen. Niets pikt hij.



Ik ben heel erg bezig met het in bed slapen. Is een paar keer gelukt. Met stofzuiger app.



Merk wel dat het behoorlijke druk op het gezin geeft allemaal want ook Maxi en ik hebben woorden gehad. Ik had de kinderen in de auto gemikt en ben een dag bij mijn ouders gaan zitten.

we hebben het later wel weer uitgepraat maar leuk is het allemaal niet.

En over een kleine anderhalve week ben ik weer alleen.

Eigenlijk was tot nu toe het leukste van de weken dat hij thuis is, de verrassing op schiphol



Ikzelf ben ook best gestrest, geëmotioneerd en vooral moe! Slaap de meeste nachten maar een paar uurtjes.

En ook mis ik het heel erg om 1 op 1 te kunnen zij met Mini.



Morgen heb ik een afspraak staan bij de kinderarts om reflux uit te sluiten.

Ben benieuwd of er wat uit komt, ik denk het zelf van niet, Nano is gewoon een onrustige baby.



Morgen ook eindelijk eens naar de fysio. Ik hoop dat ze me even "recht" kan zetten.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ach wat naar om te lezen dat het allemaal nog steeds zo tegen zit. De verwachtingen waren natuurlijk ook wel heel erg hoog. Als je vriend maar thuis zou zijn, dan zou jij kunnen herstellen. Voor hem een ondoenlijke opgave en voor jou ook. Want zeg nou eerlijk, hoeveel vrouwen ken jij die na 6 (?) weken fulltime voor haar kinderen zorgen, zomaar van de 1 op de andere dag de kinderen bij haar partner laat en helemaal aan zichzelf gaat denken? Dat zou niet alleen voor de partner, maar ook voor de moeder een onmogelijke opgave zijn. Als jouw vriend een 9.00-17.00 baan zou hebben, zou hij veel meer meegaan in het ritme van de dag.

Wij lezen hier natuurlijk vooral jouw kant van het verhaal, jouw gevoelens enz. Ik ben zelf ook moeder, dus dan ben ik geneigd jouw situatie op mijzelf te betrekken. Hoe zou ik mij voelen als alle gebeurtenissen van de afgelopen jaren bij mij waren gebeurt? Maar nu je schrijft dat je woorden met jouw vriend van hebt gehad, probeer ik mij voor te stellen hoe mijn man zich zou voelen als het ons zou zijn overkomen en dan denk ik dat hij zich vooral heel machteloos zou voelen en totaal geen idee zou hebben hoe hij met mijn verdriet om zou moeten gaan.

Jullie relatie heeft echt heel veel moeten doorstaan, ik denk dat eerlijk en open met elkaar communiceren nu heel belangrijk is, desnoods via een briefje. Schrijf duidelijk op wat jij verwacht van hem die dag en wat jij zelf graag wil doen. Laat hem hetzelfde doen en bespreek waarom jij of hij dat belangrijk vindt. De meeste mannen zijn gewoon niet goed in het lezen van gedachten en helaas ook vrij onhandig in het aanvoelen van gevoelens. Samen staan jullie echt sterker. Heel veel sterkte
Het is echt vervelend met dat voeden, geen ervaring hoe je hem uit de fles kunt laten drinken, gaf direct flesvoeding. Ik snap wel wat je bedoelt met Mini, ik deed het wel dat ik b.v. als man thuis was heerlijk ging fietsen met een ouder kind, heerlijk relaxed, baby thuis, of met wat dames wat leuks doen. Verder deed man hier vaak de nachtvoedingen, maar ja, als hij niet wil drinken uit de fles.

Zijn jullie het niet eens over de aanpak of gewoon irritatie door de stress? Hoef je niet te schrijven hoor als je niet wilt.

Best een tegenvaller zo allemaal, en over korte tijd ben je dus alweer alleen, waarschijnlijk denkt man: Heerlijk weer naar het werk.

Dus eigenlijk heb ik niets zinnigs te schrijven voor je maar vind het echt rot allemaal voor je. Fijnste zou zijn denk ik als de baby uit de fles zou drinken, kun jij met Mini weg. Of als man straks weg is dat ie b.v. een nachtje naar oma zou kunnen, jij lekker alleen met Mini.

Zou het wel blijven proberen. Ik lees tenminste dat met veel geduld alle baby's uit de fles gaan drinken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Estrellas. Wat vervelend dat het bij jullie nog steeds niet lekker loopt. Ik ben wel verbaasd over de overeenkomst tussen onze ventjes. Naast dezelfde geboortedatum en dezelfde onrust, ook hetzelfde gewicht (hier vorige week ook 6.6 kg) en vermoedens van reflux. Wilde je toch nog even meegeven dat ik al een aantal weken geleden begonnen ben met medicatie (Zantac). Wellicht dat ik er door eerdere ervaring bij mijn andere zoontje sneller mee bij de huisarts heb gezeten en zelf om medicatie heb gevraagd. Hier lijkt het wel te helpen. Er is meer rust, en mijn zoontje slaapt beter. Durf niet zeker te zeggen of dit door de medicatie komt, want heb gelijktijdig paar andere aanpassingen gedaan (oa het 'uithuilen' voor het slapen zoals ik je eerder schreef). Dus dan is het moeilijk na te gaan waar de verbeteringen door veroorzaakt worden. Misschien is het zelfs alleen maar het ouder worden wat hem helpt (want darmpjes raken beter volgroeid). Ik ga over aantal weken kijken wat er gebeurt als ik medicatie afbouw, maar voor nu geniet ik even van de opgaande lijn.

Hoop dat de kinderarts jullie vandaag kan helpen. Voor zover mij is uitgelegd wordt diagnose reflux vooral gesteld door kijken of medicatie werkt. Als dit het geval is, dan is er dus sprake van reflux. In ernstige situaties doen ze ook wel een een 24-uurs PH-meting in de slokdarm, maar dat is redelijk belastend voor het kindje. Zullen ze dus denk ik niet zo snel doen.

Voor nu veel sterkte weer. Hou je taai

Ps. Nog een overeenkomst tussen onze zoontjes: die van mij weigert sinds dit weekend ook de fles. Fijn hoor (not)! Hij heeft er eerder wel regelmatig uit gedronken dus ik weet in ieder geval dat hij het kan. Hopelijk pakt ie het snel weer op...
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve schat, het zal eens wel meezitten. Dit is niet wat ik hoopte te zullen lezen.



Die arme kleine (hoewel, kleine) Nano. Wat vervelend dat hij nog steeds niet lekker in z'n velletje zit. Hopelijk heeft de kinderarts een oplossing.



Wat stress al niet kan doen in een gezin hé. Jullie zijn waarschijnlijk allemaal aan het eind van jullie latijn.

Jij had gehoopt dat met de thuiskomst van Maxi alles een stuk beter zou worden. Had ik eerlijk gezegd ook verwacht.

Maxi heeft gedacht fijn en gezellig een paar weken met vrouw en kinderen. Helaas liep dat iets anders.



Wel heb ik het gevoel dat Maxi er een beetje te gemakkelijk over heeft gedacht. Hij heeft volgens mij helemaal niet door wat een aanslag de zwangerschap en de bevalling op jouw lichaam heeft gehad. Om over de psychische kant nog maar te zwijgen.



Ik hoop dat jij Maxi duidelijk kunt maken hoe hij je kan helpen. Het lijkt dat hij niet weet wat er van hem wordt verwacht. En als hij dat zelf niet kan bedenken, zal je hem daarin moeten helpen.



Voor Nano is het ook niet goed als er stress in huis is. Daar wordt hij alleen maar onrustiger van.



En dan die lieve schat van een mini. Natuurlijk mis jij jullie momentjes. Ik denk dat mini die net zo hard mist als jij.

Er is in zijn jonge leventje al zoveel verandering in huis geweest.



Pak de koe bij de horens en praat met Maxi. Als e.e.a. duidelijk is hebben jullie hopelijk nog een heerlijke anderhalve week met elkaar.



Succes bij de kinderarts



Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag bij de kinderarts geweest en die constateerde toch wel Reflux. Nano gaf dan ook een goede demonstratie van zijn onrust en overstrekken. Ik heb nu maagzuurremmers voor hem en ik heb een consult met de laktatiekundige gehad. Ze raadde me ook aan om johannesbroodpitmeel te geven voor en na de voeding en om het hoofdeind van zijn bedje wat omhoog te doen.

De arts vertelde dat het ook wel gebeurde dat ouders er helemaal doorheen zitten (waarop ik dus spontaan begon te janken) en dat ze dan de baby wel eens op willen nemen om zo de onrust te doorbreken.

Dat ga ik dus niet doen. maar het raakte me wel.



@ manmar, inderdaad hoor, na 5 weken alleen voor de kinderen te zorgen, zal ik niet snel zeggen, hier heb je ze en toedeloe



even plaatsen want nano roept
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn dat er nu iets in werking is gezet. Nu hopen dat het aanslaat.



Wat dat opnemen betreft, heb ik idd ook eens gehoord. Moeder was volkomen doorgedraaid en was bang om met baby alleen te zijn. Kindje is toen een poosje opgenomen geweest.



Maar ik denk dat het jou en Nano meer slecht dan goed zal doen. Jij bent volgens mij echt zo'n oermoeder. Precies zo één als ik zelf had. Zichzelf totaal weg cijferen voor haar kinderen en daar kracht van krijgen.

Als jij Nano om deze reden zou laten opnemen, gaat het eerder slechter met je dan beter.

Weet je nog, toen je opgenomen werd voor de meisjes en Mini thuis moest achterlaten. Jij was vanuit je bed nog aan het regelen en moederen.

Dus ik snap helemaal dat je hier niet voor kiest.



Wel apart dat de kinderarts dit gelijk door had dat je het zwaar hebt. Was Maxi erbij en hoe reageerde hij hierop. Ergens wel fijn dat het benoemd is.



Voor straks slaap lekker.
Alle reacties Link kopieren
Zo.... kwart voor 12 is het en met een break van 2 keer een kwartier heb ik vanaf 7 uur weer met hem rond gelopen.

Hij lijkt nu te slapen.

Ik zal morgen verder reageren. Voor nu heel snel proberen te slapen, je weet nooit hoe lang het duurt...
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Wat zwaar is dit voor jullie zeg, zo had je het je natuurlijk helemaal niet voorgesteld. Probeer komende week met je man even een-op-een tijd te hebben. Even het huis uit, hapje eten en wat lachen. Dat is zo belangrijk en schiet er snel in met kinderen (zeker als een een plakbaby is). Fijn dat er hulp komt voor die arme kleine Nano, hopelijk brengt het jullie snel wat verlichting!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
Nog even snel (want baby roept) een tip vwb de reflux: kijk even op http://www.borstvoeding.c ... -even-bezig/spugen-1.html



Om de reden die daar beschreven staat ben ik nooit begonnen met het indikken van de voeding met johannesbroodpitmeel. Alleen maagzuurremmers (en bedje omhoog) hebben hier bij 2 kinderen voldoende geholpen.
Och lieverd! Ik herken zoveel van wat je schrijft in mijn vriendin met een huilbaby. Die zaten er samen ook doorheen, reageerden het op elkaar af en wisten niet meer waar ze het zoeken moesten.



Schakel hulp in hoor, vriendinnen, buurvrouw, ga met Mini lekker even naar een ballenbak met zijn drietjes en laat Nano even achter bij een vertrouwd persoon.



Over een paar weken heb ik het ook rustiger, werktechnisch, dan wil ik ook wel een dag langskomen om je bij te staan. Loop ik met Nano rond, kan jij even je huis op orde maken, slapen, met Mini spelen of wat dan ook. Dan kom ik je helpen met je zware last!
Alle reacties Link kopieren
Estrellas, lees en leef nog steeds dagelijks met je mee (weet alleen soms niet zo goed wat te schrijven: of omdat alles al is gezegd, of - zoals nu - omdat ik geen woorden heb). Ik zou zo graag willen dat het allemaal wat makkelijker voor je werd.

Alle reacties Link kopieren
Even kijken of het nu lukt om te reageren.

Vannacht had nano uiteindelijk zo'n 3 en half uur geslapen toen was hij er weer. Ikzelf heb liggen huilen van de pijn. Pijn door het lopen met Nano.

Ik heb nu een schommelstoel gekocht voor hem ik hoop dat hij dat prettig vind.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Wil je vanaf nu stoppen met lopen? Wil je hem dan aan Maxi geven? Wil jij hierdoor straks voor de rest van je leven last blijven houden van je bekken? Echt meid, denk nu eens om jezelf! Geef hem uit handen, letterlijk. Helemaal nu je Maxi nog hebt in huis. Jij 'mag' als Maxi weg is nog heel veel uren wandelen, maar nu is het aan hem! Echt hoor.



aan Maxi:



Pas op je vrouw. Zorg voor haar. Zorg dat zij zichzelf niet de vernieling in helpt omdat ze het allemaal denkt zelf te kunnen. Je moet haar nu helpen zichzelf te helpen. Dit is niet goed voor haar herstel. Het is loeizwaar, ik kan me niet indenken hoe zwaar, maar wel dat je met bekkeninstabiliteit geen 3.5 uur moeten wandelen midden in de nacht. Maxi, neem het haar uit handen. Ze moet het straks al alleen doen...
quote:Doreia schreef op 24 oktober 2014 @ 15:12:

Wil je vanaf nu stoppen met lopen? Wil je hem dan aan Maxi geven? Wil jij hierdoor straks voor de rest van je leven last blijven houden van je bekken? Echt meid, denk nu eens om jezelf! Geef hem uit handen, letterlijk. Helemaal nu je Maxi nog hebt in huis. Jij 'mag' als Maxi weg is nog heel veel uren wandelen, maar nu is het aan hem! Echt hoor.



aan Maxi:



Pas op je vrouw. Zorg voor haar. Zorg dat zij zichzelf niet de vernieling in helpt omdat ze het allemaal denkt zelf te kunnen. Je moet haar nu helpen zichzelf te helpen. Dit is niet goed voor haar herstel. Het is loeizwaar, ik kan me niet indenken hoe zwaar, maar wel dat je met bekkeninstabiliteit geen 3.5 uur moeten wandelen midden in de nacht. Maxi, neem het haar uit handen. Ze moet het straks al alleen doen...





Doreia, ik heb er geen woord aan toe te voegen, jij schrijft wat ik denk.



Estrellas en man, lees het goed en doe er wat mee.
Alle reacties Link kopieren
@ manmar & hgjb, het is voor hem ook een aardige omschakeling van boord naar huis. En ja, we leven nu best langs elkaar heen door de zorg voor de kinderen. En vooral Nano die gewoon veel energie opslurpt. En hij kan gaan en staan waar hij wil.

Dat Nano geen fles pikt maakt het voor mij ook gewoon lastig. En door de reflux heeft hij veel behoefte aan drinken. Het kost me soms moeite om er 2 uur tussen te laten zitten.

En ja manmar, ik probeer het ook zeker van zijn kant te bekijken, maar misschien iets te veel omdat ik hem dan wil ontzien.

Hgjb, de irritaties kwamen vooral door het gehuil van Nano en dat Maxi geen eigen leven had, vond hij (even kort door de bocht gezegd hoor) dat was voor mij de rede dat ik weg ben gegaan. We hebben het later wel uitgepraat. Het was emotie die sprak bij hem.



@truus, jeetje wat een overeenkomsten tussen onze ventjes! Bedankt ook voor je adviezen en voor de link.

Ik had jbpm geprobeerd (voordat ik je link had gelezen) maar ik kreeg het niet eens naar binnen bij hem.

Ik denk dat ik ook eerst maar afwacht wat de maagzuurremmers gaan doen. Ik heb trouwens Nexium gehad.



Even plaatsen weer...
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
@ janneke, ik denk wel dat je gelijk hebt hoor dat Maxi er iets te makkelijk over gedacht heeft en dat het gewoon een beetje tegenvalt. Maar misschien ben ik daar zelf ook wel debet aan doordat ik te weinig aangeef hoe ik me voel en wat ik voel.

Zal die koe inderdaad eens bij de horens vatten, we hebben nog 1 week....

Jij beschrijft precies de rede waarom ik Nano niet zal laten opnemen. Mijn hart breekt al bij de gedachte.



@ blauwbokkie, zou zeker wel even wat 1 op 1 tijd met Maxi willen maar veel verder als een film in delen op de bank komen we gewoon niet.



@ doreia, wat ben je ook een lieverd met je aanbod!

En ik heb tegen Maxi gezegd dat ik niet meer zo veel ga lopen tillen. Ik trek het gewoon niet meer.



... weer huilen
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag trouwens een fisher price schommelstoel voor Nano gekocht. Hij heeft er al 2 slaapjes in gedaan. Stuk beter voor mijn rug ook.



@ noah, dank voor je berichtje. Hoe gaat het met jou?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Lieverd,

Plan deze week nog een uitje in met Maxi en jij samen. Het is zo onwijs belangrijk om samen iets op te laden. Vraag een vriendin om even op te passen en ga samen langs het strand wandelen.



Vanaf over 2 weken heb ik tijd. Op dinsdag en op vrijdag de hele dag. Stuur me maar een PB, dan spring ik in de auto en kom wel even bijspringen. Ik meen het echt, oprecht en serieus. Ik ben wel een beetje klaar met lettertjes typen in je topic
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je toch een lieverd Doreia
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
En Estrellas, laar iemand overkomen, voed Nano en ga twee uur met je man lunchen oid. Dat moet echt haalbaar zijn. Doen hoor! Jullie hebben elkaar nu zo nodig.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
Oppas is geregeld. Lunch afspraak staat

Bedankt meiden voor het zetje.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
quote:estrellas2 schreef op 24 oktober 2014 @ 20:31:

Oppas is geregeld. Lunch afspraak staat

Bedankt meiden voor het zetje.

Dat klinkt goed!

Jij hoeft je vriend helemaal niet te ontzien hoor, zo bedoelde ik het niet. Juist niet, juist dat je hem beter duidelijk zou kunnen maken wat jij van hem nodig hebt.

Doreia, wat zie ik vaak complimenten aan jouw adres verschijnen en wat ben ik het met al die posters eens, wat een kanjer ben jij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven