Geld & Recht alle pijlers

geld gestolen van mij, en ik krijg de schuld

23-10-2014 18:52 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,



ik zit met een probleem.



ik zit opgenomen in een GGZ instelling met een juridische kader, hier worden alle financiën geregeld door de patientenkas.



dat is een kas, op het terein , waar alle patienten hun geld kunnen ophalen voor de week, er verblijven zo'n 250 patienten op het terein.



mensen kunnen hier geld ophalen met een kasbriefje ( met jou naam en handtekening) en voor meer geld hoor je een machtigings fomulier mee te nemen , die is af gegeven door de Sociaal Juridische diensverlener.



Nu het volgende probleem.



ik moest op gesprek komen bij de SJD'er en de behandel coördinator.

mij werd verteld dat er 1000 euro van mijn patienten rekening is gehaald.

ik was enorm verast.

er werd mij gevraagd of ik dat had gedaan , ik zij dat ik er niks van af wist.



zij hebben toen mijn handtekening gevraagd en die heb ik 2 maal gegeven zodat ze konden kijken of die overeen kwam , met het kasbriefje die is ingeleverd, dit was dus ook niet het geval.

zij zij toen tegen mij , maarja jij kan ook een andere handtekening hebben gezet.

ook is er een machtigings formulier bij gevoegd bij mijn kasbriefje met een neppe handtekening van de SJD'er.



nu heeft de man van de kas gezegd dat ik dat geld heb opgehaald.

en de SJD er zij tegen mij dat als de man van de kas zegt dat ik het was zij automatisch hem geloofd en mij niet...



de kans is aanwezig dat zij mij gaan wegsturen , om dit wat ik natuurlijk niet wil.



kunnen ze op grond van 1 iemand mij weg sturen ?
Alle reacties Link kopieren
Contact opnemen met een PVP-er binnen jouw instelling voor advies?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zouden ze je wegsturen? Omdat je je eigen geld hebt opgehaald (als je dat gedaan zou hebben)?
PVP'er bellen, direct. De man van de kas had zo'n enorm bedrag even moeten checken lijkt me.



Zit je in W?
Alle reacties Link kopieren
nou omdat er ook een valse handtekening van de SJD er op een machtigings formulier stond... en ze denken dat ik dat heb gedaan..
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 23 oktober 2014 @ 18:56:

PVP'er bellen, direct. De man van de kas had zo'n enorm bedrag even moeten checken lijkt me.



Zit je in W?hoe bedoel je W? ik zit in een FPK forensische psychiatrische kliniek
Alle reacties Link kopieren
Maar dan zijn er twee handtekeningen vervalsd? Die van jou en die van de SJD'er.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
ja dat klopt iemand heeft dat gewoon vervalsd, maar ik ga er dus ook aangifte van doen, maar de SJDér zegt nu al dat ze de man van de kas gelooft dat ik dat heb gedaan.



zonder enige bewijs zegt ze dat ze hem geloofd en dat ik beter eerlijk kan zijn....
Het verhaal klonk bekend, wua hoe dat georganiseerd was. Maar dan zit je ergens anders. Ik zou zo snel mogelijk de pvp bellen. En eventueel kun je een klacht indienen.
Hangen daar geen camera's dan?
Alle reacties Link kopieren
Geef aan dat je aangifte wilt doen van diefstal en dat je samen met een begeleider van de instelling aangifte wilt doen. Of doe zelf online aangifte. Ik vermoed dat de kassier jouw geld heeft gestolen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
er hangen daar geen camera's , en ik ga zeker aangifte doen.



het is belachelijk want je kan daar zo je geld halen zonder legitimatie bewijs.

en de man van de kas heeft gezegd dat ik het was die het geld heeft opgehaald.



en de SJD neemt het gewoon van hem aan dat het zo is. zonder enige feitelijke bewijs
Alle reacties Link kopieren
Als de kas man zo standvastig blijft vol houden dat jij het hebt opgehaald, dan verdenk ik hem er dus van..
Heb je begeleiding van buiten de instelling? Die zou ik ook op de hoogte brengen naast wat al genoemd is: aangifte, klacht indienen etc.

En ook de clientenraad als die er is op de hoogte stellen. Zij kunnen niets voor jou als individu doen maar wellicht is dit een bekende klacht en dan kunnen ze het wel meenemen.

Als dit echt zo is is het echt een rotstreek!
Alle reacties Link kopieren
ik heb reclassering en die is eindverantwoordelijke voor mijn behandeling , ik heb haar op de hoogte gebracht.

ik zit daar met een juridische titel , en als zij mijn behandeling stop zetten word mijn zaak terug gestuurd naar de rechtbank , waarna de rechtbank moet beslissen of ik mijn voorwaardelijke gedeelte moet uitzitten.

ik ben net pas weer begonnen met school en met werk en heb alles op de rit , dus ik ben echt bang dat ik dit alles kwijt ga raken door dit alles .ik heb al een klacht gestuurd naar de PVP die heb ik net gemaild
Heeft de sjd het niet zelf gedaan??
Alle reacties Link kopieren
Even een paar vragen:

1. als het om zo'n groot bedrag gaat, had die kassier dat niet even moeten checken?

2. had die kassier niet vergezeld moeten worden door nog een ander persoon bij de uitgifte van het geld - voor controle?

3. Op het moment dat zij jou verdenken van fraude: dan treedt er toch een protocol in werking? Is dat er? Wat heeft de behandelcoordinator ervan gezegd dat je handtekening niet klopte met de machtiging?

Gaan zij zelf nog een onderzoek instellen oid?



Ik zou meteen een mail sturen naar de PVP en een melding maken bij de politie. En ook kijken hoe je dat geld weer terug kunt krijgen...
Alle reacties Link kopieren
wat ik vreemd vind, hoezo kwamen ze achteraf naar jou toe dat er zoveel geld van de rek gehaald is?
dus niemand heeft een eigen rekening maar iedereen komt gewoon geld halen met een formuliertje? Begrijp ik dat nou echt goed?



dan zou ik haast zeggen dat het goed is als zo iets gebeurt want dat systeem is zo lek als een mandje. En als het gewoon mag, 1000 euro halen, waar om wordt jij nu ergens van beschuldigd dan?



Als er bij een financiële transactie fraude wordt vermoed is daar normaal gezien idd een protocol voor. Kan je dat in zien/ op vragen?



En wie kent jouw hand tekening behalve jij en een medewerker die jouw briefjes vaker heeft gezien..? Dit lijkt me een zaak voor een juridisch persoon, heb je mogelijkheden (heb geen idee hoe dat daar werkt)?
Ik zou ook jouw advocaat even informeren van de situatie en op de hoogte houden van de gang van zaken. Dat kan belangrijk zijn, mocht het wel tot een nieuwe zaak over jouw verblijf komen. En ook kan deze ingrijpen waar nodig, indien procedures niet correct gevolgd worden (en daar lijkt het hier wel op!)
Alle reacties Link kopieren
Wat is het nut van die handtekening, als bij vervalsing het toch voor je eigen rekening komt? Zeker niet bij laten zitten en hulp inschakelen TO.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de reacties,



het systeem daar is zo lek als een mandje inderdaad , ik krijg maandag meer te horen.

maar er word daar bij de kas geen identificatie gevraagd en de veiligheid is ook ver te zoeken...



aangifte word gedaan.



en het geld is van mijn patienten rekening afgehaald, en datis een rekening bij de GGZ zelf zij beheeren en administreren dat zelf.
Als een GGZ instelling zowel zorg verleent als ook het geld beheert, dan is dit belangenverstrengeling en hier mag sinds januari 2014 streng tegen worden opgetreden. Je kan dus tegelijkertijd een klacht indienen tegen de werkwijzen van het beheren van geld van patienten die ook zorg ontvangen uit deze instelling.



Het beste is om voor cliënten een inkomensbeheerder te vinden die niet is aangesloten of in elk geval geen binding heeft of de schijn van belangenverstrengeling heeft met de instelling.
Alle reacties Link kopieren
en waar zou ik informatie erover kunnen vinden ?



wamt ik dien er dan zo een klacht voor in
Alle reacties Link kopieren
Omdat je schrijft dat de consequenties vrij vergaand kunnen zijn in jouw geval zou ik dit allemaal niet in je eentje gaan oplossen.

Er zijn een aantal tips gegeven - heb je daar wat mee gedaan:

Heb je de PVP gebeld?

Heb je contact opgenomen met je advocaat?



Als je maandag meer te horen krijgt: kan daar dan iemand onafhankelijk bij zijn, dus je advocaat, een pvp, of desnoods iemand uit je familie of vriendenkring.

Ik zou niet het gesprek alleen aangaan, aangezien er dus blijkbaar eventueel consequenties aan vast kunnen zitten.

Is jou al wel verteld wat het doel is van het gesprek van maandag?



Is jou ook verteld hoe zij nu verder te werk gaan (hoe de procedure nu verder is m.b.t. de vermeende fraude) en wat jouw rechten en plichten zijn? Heb je die bv. ook op schrift gekregen?

Of heb je daar iets aan het het begin van je behandeling over op papier gekregen (meer in zijn algemeenheid)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven