Woonachtig buitenland, echo hier in Nederland.

18-08-2014 17:27 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens omstandigheden zit ik de komende tijd nog (onverwachts) in Nederland. Ben nu 18 weken zwanger, ben woonachtig in de VS.



Wij willen graag 'gewoon' standaard controle. Maar hier in Nederland niet verzekerd voor echo's ect. Heb hier al contact met mijn verzekering over gehad.



Heb al contact gehad met een verloskundige, maar kreeg alleen vage antwoorden dat het via verzekeraars geregeld word. En dat je doorverwezen moet worden.



Mijn vraag is;

Kan ik hier in Nederland de controle/echo's krijgen de ik in de VS ook had gekregen?



En voor de nieuwschierigen;

Ja ik heb het mijn ouders verteld. Ze waren héél blij!
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 19 augustus 2014 @ 12:17:

Het probleem met het BSN nummer is inmiddels al een tijdje opgelost.



@TO, naar mijn weten kun je je gewoon bij een vk in NL melden. De rekening komt achteraf. Die betaal je en dien je in bij je eigen verzekering. Ik kreeg keurig netjes het geld teruggeboekt van mijn buitenlandse verzekering. Of werkt het niet zo in de VS? Dat je achteraf iets kunt claimen?



Hangt er vanaf hoe je verzekerd bent. En de verzekeringen in de VS zijn een stelletje smeerlappen,ik ben dus voor controle niet verzekerd. Maar voor medice noodzaak wel. En dan maar tot 100.000 dollar.

Van mij mogen ze voor de paar echo's die ton gaan claimen. Thuis ben ik toch, na mijn dikke eigenrisico onbeperkt verzekerd.
Oh vervelend die verzekering zeg



Kun je anders een Voorlopig Verblijf Nederland verzekering afsluiten?
Alle reacties Link kopieren
Zal eerst proberen of ik een dokter kan vinden die mij door wil doorverwijzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 19 augustus 2014 @ 12:31:

Oh vervelend die verzekering zeg



Kun je anders een Voorlopig Verblijf Nederland verzekering afsluiten?



Je kan wel een boek schrijven over hoe kut de verzekeringen in Amerika zijn!!



En jullie zeuren hier al om een eigen risico van ¤300.- in de VS, zijn de eigen risico's duizenden dollars! Ik heb een eigen risico van 5.000 dollar, dit is nog weinig!
Je hoeft je niet naar een vk te laten doorverwijzen. Ik kon me ook gewoon melden terwijl ik niet in NL woon.
Ik ben toch zo nieuwsgierig hoe het met Yadan is in het verre Amerika?

Misschien komt ze nog eens een update geven...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nieuwsgierig echter in het januari topic 2015 vernemen we ook niets meer van haar.



Joehoe.. Yadan??
Alle reacties Link kopieren
Nou! Toen dit topic omhoog kwam hoopte ik juist op een update...

Maar ik zie dat Yadan sinds 31/8 helemaal niets meer geschreven heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven