kosten inrichting woning

22-10-2014 19:11 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over enkele weken heb ik een woning en ik was benieuwd wat je ongeveer kwijt bent qua kosten. Het gaat om een huis met 2 slaapkamers. Ik heb al wel veel spullen ( complete slaapkamer, pannenset, en ander klein spul ) Hebben jullie een idee?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 oktober 2014 @ 19:28:

Kasten, boekenkast, TV/audiomeubel, bank, stoelen, eettafel met stoelen, serviesgoed, bestek, keukenapparatuur (fornuis, magnetron, afzuigkap, vaatwasser, messenset, keukenmachine misschien), wasmachine, droger, strijkplank en strijkijzer, stofzuiger, schoonmaakartikelen zoals emmers, stoffer en blik, schoonmaakdoekjes, trapleer, gordijnen, vloerbedekking, badkamerkastje(s), handdoeken, washandjes, badlakens, theedoeken, beddengoed, lampen, behang, verf (als je nog iets moet opknappen) en dan zal ik vast nog wel het één en ander vergeten. Met een beetje geluk kom je er misschien met zo'n 10.000 Euro.Ik vind 10.000 euro veel voor wat jij opnoemt. Dat moet echt wel voor minder kunnen. Het huis heeft "maar" twee slaapkamers. Bovendien zijn dingen als een droger en een vaatwasser luxe, geen noodzaak. En een afzuigkap mis ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
ik vind 10.000 euro ook te veel. Ik vind een droger ook niet echt nodig als directe aankoop. Maar ik had het idee dat ik met 3000 euro al een eind moet komen
quote:mika65 schreef op woensdag 22 oktober 2014 20:11 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "kosten inrichting woning"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 22 oktober 2014 @ 19:40</a>:</b>

Verf/behang/vloerbedekking/gordijnen: dat is al zo 2000-3000 euro (als je het heel goedkoop houdt!)



Voor de rest ligt het vooral aan jouw prioriteiten en smaak. Wat wil je nieuw, wat is tweedehands ook wel prima, en wat kan eventueel nog even wachten.</div></blockquote>Zo'n beetje 1000 euro als je echt het goedkoopste neemt. Praat ik over 5 jaar geleden en dat was een woning met 4 slpk. En ik had de vloerbedekking zelf gelegd



Ik was voor de gordijnen in mijn woonkamer alleen al 800 euro kwijt! En dat was gewoon van de Hema, niet uit een luxe speciaalzaak ofzo.



Maar, toen ik zo even een snelle berekening voor TO maakte uit mijn hoofd, en dit bedrag voor "goedkope Hema-gordijnen" in mijn hoofd had, toen vergat ik dus wel wat details, zoals dat ze zijn wel gevoerd met verduister (voor de hond ivm vuurwerk), het nog best veel meters zijn zo alles bij elkaar, en ze op maat gemaakt moesten worden omdat ik met kant en klaar gewoon echt niet uitkwam.



Conclusie: ik zat er naast en ik denk dat TO het met zo'n 1000-1500 euro ook zou moeten kunnen redden
Alle reacties Link kopieren
Ben een interessant artikel tegengekomen, wat jullie misschien ook kan helpen (ik vond het iig handig als boodschappen lijstje :'). Zie hier een artikel over de totale kosten van het inrichten van een huis: https://woonartikel.nl/overzicht-totale ... n-een-huis . Is ook een voorbeed offerte te vinden, die heb ik gebruikt als lijst om te zien wat ongeveer alles kost. Succes! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven