Zwanger?

23-10-2014 18:36 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal! Ik heb een vraagje waarop ik het antwoord niet op internet kan vinden, dus ik hoop dat iemand hier er meer vanaf weet.



Ik ben 24jr en zit na een eerdere stop al ruim 2,5 jaar aan de anticonceptie pil. Normaal slik ik de pil door en hou ik dus geen stop na de derde week, maar deze keer heb ik besloten om pas bij mijn volgende menstruatie weer de pil te gebruiken omdat ik geen tijd heb gehad om een nieuwe strip op te halen. Ik heb voor het laatst op 1 of 8 Oktober de pil ingenomen en ben daarna gewoon ongesteld geworden. Na de menstruatie/ontrekkingsbloeding, heb ik onveilige sex gehad, om precies te zijn afgelopen maandag.



Mijn vraag is nu of ik zwanger kan zijn.. Ik heb dus 3 of 2 weken na mijn laatste pil sex gehad. Omdat ik door de pil al 2,5jaar geen normale menstruatiecyclus heb gehad en weet dus niet of ik ovuleer e.d.



Heeft iemand hier antwoord op? Of heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:jans schreef op 23 oktober 2014 @ 19:32:

Ja : je Hebt kans dat je zwanger bent maar dat verneem je wel aan je Brein gevoel de eerste 3 weken van Hormoon verandering. Heb je dit niet dan zal ik zeggen dat je ook niet zwanger bent in de Pil nog enige nawerking heeft op de hormonen cirkel van de afgelopen weken van de pil gebruik. Jans.Nee hoor, je merkt helemaal NIKS aan hormonale veranderingen of aan je brein de eerste 3 weken van je zwangerschap. Echt helemaal niks. Dat is wat we noemen: wishful thinking.
Alle reacties Link kopieren
even in me glazenbol kijken een 8ling
Alle reacties Link kopieren
quote:mallebeppie schreef op 23 oktober 2014 @ 19:15:

Wat denk je zelf?



Ik neem aan dat je zwanger wilt worden? Anders was je vast niet zo dom geweest om te sexen zonder gebruik van anticonceptie.



Weet je zelf eigenlijk wel hoe een 'normale' cyclus er uit ziet? En hoe je lichaam werkt?



MalleBeppie, ik ben niet achterlijk dus ik weet wat een mestruatiecyclus is, hoe het te werk gaat en hoe een vrouwelijk lichaam werkt. Feit is dat ik sinds mijn tienerjaren altijd al een onregelmatige menstruatiecyclus gehad, dus ook voordat ik met de pil ben begonnen.



Wat ik niet weet, en jij misschien ook niet helemaal, is of het lichaam na langdurig gebruik van de pil direct over gaat op de normale menstruatiecyclus en hoe groot de kans hiertoe is, aangezien tijdens het gebruik van de pil de eiersprong op stop wordt gezet en de hypofyse na het stoppen met de pil weer aangestuurd moet worden om de eiersprong op gang te brengen. De intentie van mijn forumpost is dus om te leren van jullie ervaringen etc.
Alle reacties Link kopieren
Eiersprong?



En als je jaaaaaaaaarenlang de pil slikt, en m 1 x vergeet, kan je zwanger zijn. Jij dus ook.
Alle reacties Link kopieren
De eiersprong WOEHAHAHAHAHAHAAAA



Er schijnt zelfs een licht verhoogde kans om in de eerste maand na het stoppen zwanger te worden, volgens wetenschappelijk onderzoek. Heb ik van horen zeggen. Was wel de gynaecoloog van de opleiding geneeskunde, dus ik heb het maar voor waar aangenomen, even voor het gemak.



Dus gefeliciteer dan maar vast hè. Kun jij nu eens voor mij verklaren waarom je in godsnaam stopt met de pil als je niet zwanger wil worden?
Alle reacties Link kopieren
Fiets naar de action en haal 2 testen voor 1,49 dan weet je het zeker
If you can dream it, you can do it.
Je breingevoel?! Goffer, zit ik hier met die zwaar achterhaalde glazen bol!
quote:estelerr schreef op 23 oktober 2014 @ 19:37:

[...]





MalleBeppie, ik ben niet achterlijk dus ik weet wat een mestruatiecyclus is, hoe het te werk gaat en hoe een vrouwelijk lichaam werkt. Feit is dat ik sinds mijn tienerjaren altijd al een onregelmatige menstruatiecyclus gehad, dus ook voordat ik met de pil ben begonnen.



Wat ik niet weet, en jij misschien ook niet helemaal, is of het lichaam na langdurig gebruik van de pil direct over gaat op de normale menstruatiecyclus en hoe groot de kans hiertoe is, aangezien tijdens het gebruik van de pil de eiersprong op stop wordt gezet en de hypofyse na het stoppen met de pil weer aangestuurd moet worden om de eiersprong op gang te brengen. De intentie van mijn forumpost is dus om te leren van jullie ervaringen etc.

Er zijn mensen die door de pil heen zwanger worden, die direct na het stoppen zwanger worden, bij 1 vergeten pil zwanger worden.



Dus je kan ervan uitgaan dat je lichaam meteen terugschiet in z'n normale cyclus na stoppen.



Mbt antwoord op je vraag of je zwanger bent:

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-11-2014 12:16
Reden: afbeelding verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:voetjesinhetzand schreef op 23 oktober 2014 @ 19:42:

De eiersprong WOEHAHAHAHAHAHAAAA



Er schijnt zelfs een licht verhoogde kans om in de eerste maand na het stoppen zwanger te worden, volgens wetenschappelijk onderzoek. Heb ik van horen zeggen. Was wel de gynaecoloog van de opleiding geneeskunde, dus ik heb het maar voor waar aangenomen, even voor het gemak.



Dus gefeliciteer dan maar vast hè. Kun jij nu eens voor mij verklaren waarom je in godsnaam stopt met de pil als je niet zwanger wil worden?



Wellicht ben ik een forum noob en had ik mijn vraag anders moeten stellen...



Ik begrijp je negatieve houding niet echt.. Waar heb jij of alle anderen gelezen dat ik niet zwanger wil worden.. Het is misschien niet gepland maar zeker wel gewenst..



Het lijkt wel een aflevering teen mom.. Ik wou alleen maar leren van de ervaringen van andere forum members.
Alle reacties Link kopieren
quote:estelerr schreef op 23 oktober 2014 @ 20:17:

[...]





Wellicht ben ik een forum noob en had ik mijn vraag anders moeten stellen...



Ik begrijp je negatieve houding niet echt.. Waar heb jij of alle anderen gelezen dat ik niet zwanger wil worden.. Het is misschien niet gepland maar zeker wel gewenst..



Het lijkt wel een aflevering teen mom.. Ik wou alleen maar leren van de ervaringen van andere forum members.



Nee, je bent geen forum noob.



Mijn vraag is heel simpel: hoe kan het dat je niet probeert zwanger te worden en de pil niet slikt? Dat begrijp ik niet.
test kopen, daar zijn die dingen voor uitgevonden.

gewoon nadenken. dit soort berichten doen me denken aan een keer dat ik een meisjesblad las bij de huisarts en daar werden vragen gesteld door meiden van pakweg 15 a 16, die vroegen of je zwanger kon worden als je een jongen had gepijpt. echt om je te bescheuren die vragen. dus niet meer pijpen dames, straks ben je misschien wel zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik stopte met de pil had ik gelijk erna weer een eisprong, dus ja een zwangerschap zit er in.
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
quote:estelerr schreef op 23 oktober 2014 @ 19:37:

[...]





MalleBeppie, ik ben niet achterlijk dus ik weet wat een meNstruatiecyclus is, hoe het te werk gaat en hoe een vrouwelijk lichaam werkt. Feit is dat ik sinds mijn tienerjaren altijd al een onregelmatige menstruatiecyclus gehad, dus ook voordat ik met de pil ben begonnen.



Wat ik niet weet, en jij misschien ook niet helemaal, is of het lichaam na langdurig gebruik van de pil direct over gaat op de normale menstruatiecyclus en hoe groot de kans hiertoe is, aangezien tijdens het gebruik van de pil de eiersprong op stop wordt gezet en de hypofyse na het stoppen met de pil weer aangestuurd moet worden om de eiersprong op gang te brengen. De intentie van mijn forumpost is dus om te leren van jullie ervaringen etc.



Jouw vraag is, of je zwanger bent. Zo staat het in je topic titel.



En ik vind je vraag niet heel slim overkomen. Je hebt onveilig gevreeën. Dan weet je toch zelf het antwoord op je vraag?



En van een eiersprong heb ik ook nog nooit gehoord.



En misschien moet ik nog even herhalen wat velen voor mij in andere soortgelijke topics al gezegd hebben: je lichaam is geen atoomklok.



De andere vraag die je stelt in het topic, over hoe/wanneer jouw lichaam zijn natuurlijke cyclus weer oppakt na het stoppen van anticonceptie, doet er in dit geval niet zo heel veel toe. Je hebt onveilig gevreeën. Je kan zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wel zogenaamd weten wat een hypofyse doet maar niet weten dat het een eisprong is



Vertel dan eens, wat doet de hypofyse zoal? En waar zit ie?



Sorry TO, je vragen zijn gewoon zo hemeltergend dom. Als je het woord hypofyse kunt onthouden kan je ook een bijsluiter lezen toch?
Alle reacties Link kopieren
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven