Neef opgezocht via facebook

23-10-2014 18:59 60 berichten
Eindelijk heb ik een kleine maand geleden mijn neef gevonden via facebook. Plots een paar jaar geleden bleek hij niet meer bereikbaar, telefonisch. Hij dacht aan iedereen zijn nieuwe nummer gegeven te hebben maar niet aan ons. Mijn moeder (wij hebben veel voor hem gezorgd toen hij klein was) was in eerste instantie blij om weer iets van hem te horen.
quote:elninjoo schreef op 23 oktober 2014 @ 20:15:

Ik denk ook dat hij bewust zijn nummer niet aan jullie gegeven heeft. Wellicht drongen jullie je te pas en te onpas aan hem op? Ik zou er ook niet op zitten te wachten dat tantes of nichten mij zomaar gaan bellen/appen eerlijk gezegd.Nee toen al helemaal niet. Hij was een keer na al die jaren bij mij geweest en daarna zouden wij contact houden dus ik probeerde hem eens te bellen maar bleek het nummer niet meer bereikbaar te zijn. Ik brei hier een eind aan, hij wilt geen contact en daar moeten wij ons maar bij neerleggen. Doeg dan maar.
quote:silaah schreef op 23 oktober 2014 @ 20:20:

[...]



Ja hij was zogenaamd ons nummer kwijt. Allemaal smoesjes. Oke helaas dan maar geen contact meer. Alles heeft mijn moeder voor hem gedaan. Hij is hier kind aan huis geweest en dan nu dit? Dag neef! Dag hoor. Ik hoop dat je als je op het viva forum zit dit leest en ik je alsnog een fijn leven kan toewensen.Tja, dat heb je met kinderen. Stank voor dank krijg je er van.
quote:elninjoo schreef op 23 oktober 2014 @ 20:30:

[...]



Tja, dat heb je met kinderen. Stank voor dank krijg je er van.Nou idd!
Wat doe je onvolwassen, TO. Niet in alle families is regelmatig contact vanzelfsprekend.



Klinkt alsof je vindt dat je neef zijn dankbaarheid moet tonen door contact. Dat is hij helemaal niet verplicht aan jullie. Het probleem zit in jullie verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je neef dankbaar zijn voor wat je moeder voor hem heeft gedaan.

Hij was kind en had geen keuze. Misschien wil hij niet aan zijn jeugd herinnerd worden.

Laat hem met rust
Alle reacties Link kopieren
Allereerst vind ik het ook een warrig verhaal. Het klinkt alsof jullie hem in een maand behoorlijk vaak gecontact hebben, blijkbaar heeft hij daar geen behoefte aan.



Iedereens hier is wel erg direct met de conclusie dat hij geen contact wil. Kan zijn hoor, maar om even wat ander licht hierop te schijnen: Ik zie mijn neef en halfbroer en halfzus maar 1-3 keer per jaar en dat is prima, meer past niet in mijn leven. Ben zelf ook nogal chaotisch, vergeetachtig en niet zo attent van nature, dus zal ook niet zo snel familie bellen of een kaartje sturen. Misschien ziet je neef dat meer voor zich, best logisch na lang geen contact.



Ik vind blokken op Facebook ook niet zoveel zeggen, misschien wil hij gewoon geen familie op Facebook. Als je het gevoel hebt dat hij het contact (weer) wil verbreken kan je hem misschien gewoon vragen waarom? Als hij dat niet wil zeggen is dat zijn goed recht maar dan heb je alles gedaan wat je kan doen. Ik zou het persoonlijk heel erg vinden als een familielid zonder boe of bah het contact zou verbreken en ik vind een verklaring wel het minste wat je kunt vragen. Misschien berust het wel op een misverstand, Facebook is nou niet echt een ideaal middel voor goed sociaal contact.. .



Tot slot: kunnen jullie niet via de rest van de familie vragen hoe dit zit? Zijn ouders moeten toch broer/zus van jouw ouders zijn? Of misschien heb je meer neven/nichten en kan je vragen of zij wel contact hebben?



Sorry voor de lap tekst :p
Alle reacties Link kopieren
quote:silaah schreef op 23 oktober 2014 @ 20:25:

[...]



Wat voor houding? Mag ik niet voor mijn moede opkomen?hoezo opkomen, het is een contact wat verbroken word, toch geen kwestie waar je voor iemand moet opnemen of verdedigen of opkomen, je tilt er erg zwaar aan,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Laat los wat je niet kunt veranderen.



Je zegt dat je hem loslaat ... nu alleen de daad nog even daadwerkelijk bij het woord voegen.



Je komt namelijk meerdere keren toch weer terug op je besluit hem los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Wat kom jij over als een loedertje. Ik snap je neef wel.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
sinds een paar maanden heb ik ook wat neven uit het verre verleden op m'n fb, waarvan eentje constant midden in de nacht dacht gezellig een gesprekje te beginnen met z'n verloren nicht.. Had ik geen zin in dus na een aantal keren maar niet meer gereageerd.. Hij heeft de boodschap wel begrepen anders zou het misschien ook wel een block worden..



Als je niet aanvoelt wanneer teveel contact niet op prijs word gesteld, dan maar op die manier, en hij is natuurlijk niks verplicht omdat jouw moeder er altijd was.. Zou even lekker zijn. Misschien heeft hij er helemaal geen prettige herinnering aan.. Laat het los

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven