Gezondheid alle pijlers

Ziek in proeftijd

23-10-2014 11:59 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt erg ziek , waardoor lopen al moeilijk gaat

Maar ik moet vandaag werken in zit nog in mijn proeftijd en ben al 2 dagen ziek thuis gebleven 2 weken geleden ,

Het gaat echt niet om te werken maar het zou wel moeten denk ik omdat ik anders onstlagen word ?

Wat zeggen jullie gewoon gaan of toch echt thuis blijven?
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat je voor kunt stellen om je proeftijd met een maand te verlengen, zodat je werkgever een beter beeld van je kan krijgen zodra je beter bent?
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat ik zou doen in jouw geval is toch gaan werken.

Als je echt zo ziek bent als je zegt, ziet je werkgever dit ook én hij ziet je doorzettingsvermogen om alsnog te komen.

Wie weet stuurt hij/zij je wel zelf (eerder) naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik erg ziek ben, lig in rillend, zwetend en ziek in bed, en wil ik alleen maar slapen. En heb ik geen puf om iets te doen, ook niet forummen. Je benadrukt erg nogal, wat mij het gevoel geeft dat het wel meevalt, maar dat je van anderen bevestiging wilt dat je echt niet kan werken. De enige die de afweging kan maken ben jij, en als je graag je werk wil houden, zou ik als ik jou was zeer zeker een poging doen om te gaan. Het staat in een proefperiode niet goed om binnen twee weken twee keer ziek te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:toni48 schreef op 23 oktober 2014 @ 13:08:

Wanneer ik erg ziek ben, lig in rillend, zwetend en ziek in bed, en wil ik alleen maar slapen. En heb ik geen puf om iets te doen, ook niet forummen. Je benadrukt erg nogal, wat mij het gevoel geeft dat het wel meevalt, maar dat je van anderen bevestiging wilt dat je echt niet kan werken. De enige die de afweging kan maken ben jij, en als je graag je werk wil houden, zou ik als ik jou was zeer zeker een poging doen om te gaan. Het staat in een proefperiode niet goed om binnen twee weken twee keer ziek te zijn.Helemaal mee eens, als je zo graag je werk wilt houden ga je niet op een forum zitten maar ga je toch een poging doen om te werken. Je verhaal klopt echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me ook stug dat je een longontsteking hebt TO. Dat je een poos geleden in het ziekenhuis hebt gelegen wil niet zeggen dat je je nu te pas en te onpas ziek kunt melden omdat je dénkt longontsteking te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ben je arts of hypochonder? Ik vind het erg knap dat je zomaar vast kan stellen dat je een longontsteking hebt. Als ik je werkgever was zou mijn vertrouwen in jouw betrouwbaarheid aardig dalen op deze manier.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Wat voor een werk doe je?

Als je op het forum berichten kunt typen, zou je dan ook niet wat kunnen werken?

Zo ziek vind ik je niet als je hier zit.
quote:sinnombre schreef op 23 oktober 2014 @ 13:44:

Wat voor een werk doe je?

Als je op het forum berichten kunt typen, zou je dan ook niet wat kunnen werken?

Zo ziek vind ik je niet als je hier zit.

Ik weet niet wat voor werk jij doet maar voor mij is vanuit bed een beetje lezen en een paar zinnetjes typen op een forum niet helemaal hetzelfde niveau als het werk dat ik doe. Daarbij komt nog dat ik naar mijn werk toe moet, wat fysiek al niet lukt als ik ziek ben.



TO, als het enigszins lukt om op de been te blijven met paracetamol ofzo, zou ik dat doen. Vooropgesteld dat als je echt denkt dat het niet goed is of je steeds zieker wordt en je echt alleen maar in bed kunt liggen, je gewoon thuis moet blijven (en de huisarts bellen).
Dat is gewoon domme pech. Wat ik, als werkgever, zou doen is je proeftijd verlengen met nog 2 maanden. Ik hoop dat hij/zij van goede wil is.

Beterschap!
quote:houseofcards2 schreef op 23 oktober 2014 @ 14:01:

Dat is gewoon domme pech. Wat ik, als werkgever, zou doen is je proeftijd verlengen met nog 2 maanden. Ik hoop dat hij/zij van goede wil is.

Beterschap!Dat mag niet zomaar.
quote:Honeymoonquiz schreef op 23 oktober 2014 @ 13:51:

[...]



Ik weet niet wat voor werk jij doet maar voor mij is vanuit bed een beetje lezen en een paar zinnetjes typen op een forum niet helemaal hetzelfde niveau als het werk dat ik doe. Daarbij komt nog dat ik naar mijn werk toe moet, wat fysiek al niet lukt als ik ziek ben.



TO, als het enigszins lukt om op de been te blijven met paracetamol ofzo, zou ik dat doen. Vooropgesteld dat als je echt denkt dat het niet goed is of je steeds zieker wordt en je echt alleen maar in bed kunt liggen, je gewoon thuis moet blijven (en de huisarts bellen).



Het gaat niet om het niveau, maar om de handeling.

En als je achter de computer kunt zitten/liggen met de laptop in bed, dan ben je niet heel erg ziek. Dan heb je last van aanstelgedrag.
Als je twijfelt of je moet gaan dan moet je gaan. Want als je echt te ziek bent om te werken, dan overweeg je niet eens of je wel of niet moet gaan. Dan kún je namelijk niet. Ziek is ziek.



Beterschap.
quote:kerstklok schreef op donderdag 23 oktober 2014 12:45 Op mijn werk zijn best veel mensen die 6 of 7 keer per jaar ziek zijn (hoofdpijn, verkouden, grieperig). Als ik opper om eens wat meer te bewegen en een goede multivitamine te nemen doen ze of ik gek ben. Spórten, nee dat kan echt niet want ik werk al 3 dagen, waar moet ik de tijd vandaan halen. En vitamines, volgens mn moeder is dat niet zo goed, je kan beter groente eten. Aaahh.

Wat ik bedoel te zeggen: misschien kun je preventief wat dingen aanpassen om te voorkomen dat je vaak ziek bent.

Haha, hier had ik laatst een hele discussie over met mijn supergezonde, uiterst sportieve en altijd actieve collega. Hij eet alleen maar gezond, altijd verse groente, veel fruit, noten, dat soort dingen, zal nooit eens snaaien of een patatje halen. Sport heel erg veel en doet mee aan triathlonnen, halve marathonnen en meer van dat soort wedstrijden. Er hoeft echter maar een virusje voorbij te waaien of hij is aan de beurt. Ieder verkoudheid- of griepvirus pikt hij op. Heel sneu. Tegenover mij zit een enigszins gezette (zeg maar rustig stevige) collega. Een snoepert, qua snoep dan. En snacks. En gebak. Sporten doet hij niet. Maar hij is nooit, maar dan ook nooit ziek. Hij werkt hier al 19 jaar. Geen één ziektedag. Dus... (overigens kan ik me meer vinden in die gezonde levenswijze, hoor).

Maar ontopic; wat anderen ook al zeggen; ziek is ziek en als het niet lukt, dan lukt het niet. Maar dat je geen positieve indruk achterlaat, ja, dat is misschien raar, maar wel de werkelijkheid. Met een longontsteking kun je niet werken, lijkt me. Maar ik snap niet dat je dan niet als de sodemieter naar de huisarts gaat.
quote:sinnombre schreef op 23 oktober 2014 @ 14:05:

[...]





Het gaat niet om het niveau, maar om de handeling.

En als je achter de computer kunt zitten/liggen met de laptop in bed, dan ben je niet heel erg ziek. Dan heb je last van aanstelgedrag.Wat een onzin. Naar werk toe gaan, achter je computer zitten, overleggen en nadenken is echt iets heel anders dan voor pampus in bed liggen met een laptop erbij. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat iedereen die met een laptop (/telefoon) in bed ligt ook echt ziek is en niet kan werken, want aanstellers zitten er zeker bij. Maar wat jij zegt klopt klopt gewoon echt niet. En het gaat wel degelijk (mede) om het niveau. Niemand op mijn werk heeft iets aan me als ik als een dweil over mijn toetsenbord hang en te ziek ben om helder na te denken (maar ondertussen wel fijn alle collega's onder proest).
quote:topdropje schreef op 23 oktober 2014 @ 14:09:

Als je twijfelt of je moet gaan dan moet je gaan. Want als je echt te ziek bent om te werken, dan overweeg je niet eens of je wel of niet moet gaan. Dan kún je namelijk niet. Ziek is ziek.



Beterschap.Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Als ik echt erg ziek ben dan lig ik de hele dag in bed te slapen en te zweten en heb ik totaal geen puf/zin in wat voor forum dan ook. En als je in 2 weken tijd 2x zo ziek bent dat je amper op je benen kan staan dan sta je er niet bij stil om meteen naar de dokter gaan???? Natuurlijk is het rot als je zoiets echt treft, maar niet naar de dokter gaan en wel op forum komen sorry dan kom je bij mij totaal niet geloofwaardig over.
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje had laatst ook longontsteking.. kuurtje mee en gewoon naar school mits hij zich zich voelt als in niet meer op kunnen staan van lamlendigheid (of als juf zijn geblaf zat zou zijn haha)



tuurlijk heb je verschillende gradataties maar deze huisarts benadrukte nog dat vroegah iedereen thuis moest blijven en in bed etc met longonsteking maar dat dat tegenwoording achterhaald was.



als je gewoon gaat..en ze ZIEN dat je ziek bent want als je echt ziek bent zie je dat echt wel hoor aan iemand dan sturen ze je zelf wel weg. maar ben je igg geweest
Puck
Ik had hetzelfde. Vorige maand nieuwe baan, tweede week ziek: galstenen :( en geloof me, met een galkoliek kun je niet werken. Ik kon niks meer, alleen nog maar huilend de spoedpost bellen. Mijn baas maakte er geen punt van, ook niet dat ik binnenkort 2 weken eruit ben voor een galblaasverwijdering.



Maar... Ze zei wel eerlijk dat als ze me nietzo hard nodig hadden gehad ik er wel uit had gelegen. Mazzel voor mij dan maar....ik denk ook wel dat het scheelt dat ik nu ook weer gewoon werk, ondanks pijn. Zolang ik geen koliek meer heb gaat het met wat pijnstilling best.
Alle reacties Link kopieren
TO waarom eerst niet naar de huisarts voor een juist diagnose.

Zeker als je in het verleden extreem lang opgenomen bent geweest met een longontsteking en je vermoedt dit nu ook dan is het juist een reden om zsm de juiste behandeling te krijgen.

Voor het werk is het afwachten. Veel werkgevers zien er geen brood in 2x ziek in max 2 maanden tijd. Wellicht hangt het af van het verhaal erachter zoals bij Olivia.
quote:Honeymoonquiz schreef op 23 oktober 2014 @ 13:51:

[...]



Ik weet niet wat voor werk jij doet maar voor mij is vanuit bed een beetje lezen en een paar zinnetjes typen op een forum niet helemaal hetzelfde niveau als het werk dat ik doe. Daarbij komt nog dat ik naar mijn werk toe moet, wat fysiek al niet lukt als ik ziek ben.Goeie.
Om wat voor werk gaat het?



Als jij heel specifiek geselecteerd bent voor deze baan, dan valt er denk ik nog wel over te praten.



Is het een 'voor jou 100 anderen' baan, dan schat ik je kansen niet zo goed in als je ziek bent.



Wat ik niet snap, je hebt (volgens een arts/doktersassistente) alle tekenen van longontsteking? Waarom mocht je dan niet langskomen? Lijkt me niet dat ze zeggen: kom maandag maar als je nog steeds last hebt
Alle reacties Link kopieren
Gewoon werken, kom op zeg. Wil je nou een baan in deze tijd of niet? Niet lopen door een longontsteking en zgn "erg" ziek zijn maar wel op t forum, vind ik persoonlijk wat vreemd. Ik had je al laten gaan iig als ik dit zo hoor.
Ga naar de huisarts morgenochtend om 08:00 en daarna naar je werk. Leg het uit bij de baas en probeer toch te gaan werken. Evt gewoon fake flauwvallen ofzo zodat ze zien dat je echt niet lichamelijk ok ben!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikje86 schreef op donderdag 23 oktober 2014 23:06 Ga naar de huisarts morgenochtend om 08:00 en daarna naar je werk. Leg het uit bij de baas en probeer toch te gaan werken. Evt gewoon fake flauwvallen ofzo zodat ze zien dat je echt niet lichamelijk ok ben!"Evt gewoon fake flauwvallen" ?!? Serieus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven