Geld & Recht alle pijlers

Opzoek naar een peugeot 206 ervaringen

23-10-2014 22:49 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Zoals julliie lezen ben ik opzoek naar een peugeot 206 met 5 deurs .

Ik zie ze heel verl de laatste tijd maar is het ook een zuinig auto ? Wie heeft er ervaring met deze auto, ik heb er een op het oog maar wil toch eerst even weten of er nadelen zijn aan deze auto zoals wat ik vroeg kwa benzine
Alle reacties Link kopieren
Dramaaaaa sorry ik had alleen maar drama met dat rot ding. Maar misschien had ik net pech.

Voor mij nooit meer een Peugeot hierna
.
Alle reacties Link kopieren
Qua brandstof ook niet echt heel zuinig om eerlijk te zijn. Vind ik dan
.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ook alleen maar drama! 1x nóóit weer!

Reed ongeveer 1 op 15
Alle reacties Link kopieren
De mijne reed ongeveer 1:16 op langere afstanden, maar lag vooral niet lekker op de weg.
Alle reacties Link kopieren
Ja echt, ik heb meerdere auto's gehad maar deze nooooit weer. Überhaupt nooit meer een Peugeot voor mij. Zijn vast mensen met goede ervaringen maar ik kan niet veel positiefs vermelden ook zovaak mankementen eraan gehad, vreselijk en was geen eens een oude auto. Ik heb hem nu nog hoor maar volgende maand gaat ie eruit! Cant wait
.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de rest (tot nu toe), wat een ellende. M'n vriend had er één, er was altijd wel wat met die rammelbak, klauwen vol met geld heeft het barrel gekost. En nee, echt zuinig is hij ook niet.



Dus nee, voor mij geen peugeot .
Alle reacties Link kopieren
Welke auto die hier op lijkt is dan zuinig?

Haha zit een beetje in de crisis maar een auto heb ik hard nodig,

Dus vandaar!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 207 5-deurs! Top autootje, helemaal verliefd. Heb wel een flinke motor erin, dus niet heel zuinig en een luxe variantje. Rijdt wel heel snel
Hier al jaren Peugeot (307sw) en nooit problemen. Hele familie rijd hier Peugeot, allemaal tevreden vrienden van ons ook. Maar volgens mij niemand met een 306.

Lijkt qua model wel het Peugeot-broertje van mijn citroen saxo
Alle reacties Link kopieren
Citroen c1 maar is kleiner natuurlijk. Er is nu ook een nieuw model van Toyota , die rijden wel zuinig en die nieuwe ziet er wel leuk uit. Aygo of yaris het nieuwe model volgens mij.
.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij nooit een Peugeot.
Ik rijd al jaren Peugeot maar ben er nu een beetje klaar mee. Inderdaad veel mankementjes en best wel hoge onderhoudskosten. Ik vind hem niet onzuinig (heb nu een 206sw), hij rijdt ongeveer 1 op 16. Rijgedrag is wel super, ik vind het lekkerder rijden dan andere merken waar ik ervaring mee heb.

Volgende keer neem ik een Clio, denk ik.
Hier met de Clio dan weer slechte ervaringen ding rammelde meteen bij aflevering (nieuwe auto) al! Om gek van te worden. Banden vervangen, uitgelijnd, nieuwe schokdempers, vanalles geprobeerd. Uiteindelijk na 2 jaar rammelen, bleek er een losse schroef in de spiegel te zitten

En meer dingen met die auto gehad, veel onderhoud. Gelukkig een lease-bak.
Alle reacties Link kopieren
Oké, het lijkt er van geen kanten op, maar ik heb echt veel mensen in mijn omgeving die tevreden zijn over de Hyundai i10. Het ziet er niet zo sportief uit als een 206, maar het is in ieder geval geen Franse auto ( ) en is ook zuiniger.



Toyota Yaris, ook leuk, ook wel zuinig, iets meer auto dan de Aygo (en C1/107).



Verder: Opel Corsa, de nieuwe corsa's zijn leuk, niet superzuinig maar wel degelijk. Kia Rio.. In welke prijsklasse zoek je ongeveer en hoeveel km op de teller?
Alle reacties Link kopieren
Altijd een Japanner of een Duitser nemen. Peugeot is sowieso ruk. Mijn vriend heeft een 207 en spijt als haren op zijn hoofd.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik was tevreden met mijn tweedehands 306, heb hem helemaal op gereden (hij was toen bijna 14 jaar). Het verschil in zuinigheid merk ik wel met mijn nieuwe auto, maar dat is niet goed te vergelijken want a) een veel nieuwer model natuurlijk en b) diesel.



Ik heb voor de aankoop van mijn nieuwe auto veel online-onderzoek gedaan. Je vindt van alles, reviews, testritten, vergelijkingen enzovoorts. Dus doe een beetje vergelijkend warenonderzoek
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
206 of saxo is dezelfde auto.

idem als c1 aygo en de 107.



ik heb de 1.1 saxo versie en dat ding is zuinig 1:15 tot 1:18.

Zwakke punten: homokoneet , kachelradiator, antiroestbescherming

wielkast is kompleet doorgeroest bij de kofferbak.

draagbalk roest ook.



citroen zx (zelfde motor) roest dan weer totaal niet.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Goede ervaring met Peugeot.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Suzuki swift, ook leuk! Sportief, zuinig en degelijk (Japans). Dat komt er misschien qua uiterlijk wel bij in de buurt?
Heb er ook 1 en alleen maar een fijne auto tot nu toe, maar hij is vrij nieuw mss dat dat scheelt aan mankementen. Het merk staat niet zo super bekend vanwege de vele mankementen naarmate de auto ouder is. Google maar eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Peugeot 106, wereldbakkie. Gekocht toen 'ie 4 jaar oud was en ik rij er nu al weer 15 jaar in rond. Motorisch en qua carrosserie nog prima, er beginnen alleen nu her en der wat dingen op te raken maar da's niet zo gek na zoveel tijd.



Ik raad je dus echt een 106 aan!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Mijn saxo is echt super! Bakkie uit 2000, automaat en rijd als een tierelier roest heb ik geen last van, zit nog super in de lak. APK laatste keer was 65 euro. Zuinig is hij gemiddeld, maar het is een automaat en ik rij vooral kleine stukjes in de stad. Op de snelweg is hij wel zuinig. Ik ben er echt heel blij mee, heerlijke auto!
Alle reacties Link kopieren
Niet zuinig en enorm duur in onderhoud ( daarom zijn ze dus ook zo goedkoop)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al best veel auto's gehad en de beste ervaringen had ik met Japanners. Rijd nu al jaren in een Toyota en heb er nooit *afkloppen* problemen mee gehad. Is toch alweer een bak uit 2000.



De Toyota's die ik gehad heb lieten me nooit in de steek en de onderhoudskosten vallen ook mee. Zelfs automonteurs die ik ken zeggen dat het goede auto's zijn, zelfs die van mij uit 2000 met 171.000 op de teller.



Ook goede ervaring met Mazda.



Ik heb vooral slechte ervarigen met Opel en Renault.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven