Tour of zelf regelen?! --> west Amerika

23-10-2014 22:08 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!



Ik ben al een tijdje van plan om naar nieuw zeeland te gaan.



Nu wil ik gaan vliegen via los angeles en een stuk van west Amerika meepakken (ongeveer 2,5 week). Nu vraag ik me af om, aangezien ik alleen ga reizen daar, slim is om vooraf een Tour te boeken, zodat ik naar de nationale parken etc kan daar. Of daar maat te zien hoe en wat..



Ik heb gehoord dat wil je bij de parken kunnen komen, je dit zeker met se auto moet doen, omdat bussen etc daar niet echt heen gaan.



Wie o wie heeft er tips voor mij?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op het moment (tijdelijk) in West-Amerika. En helaas is het waar dat openbaar vervoer hier heel erg beperkt is. Zeker buiten de stad. Maar als je ouder dan 25 bent is een auto huren behoorlijk betaalbaar en ook benzine is hier veel goedkoper dan in Nederland. Enige nadeel is dat je vaak extra betaalt als je de huurauto ergens anders achter wil laten dan waar je hem opgehaald hebt, hoewel dat ook scheelt per staat en per verhuurbedrijf.



Wanneer wil je ongeveer gaan? En weet je al een beetje waarheen?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Waar woon je nu?



Ik wil graag begin februari gaan. Ik ga alleen, dus weet niet zo goed of een huurauto dan goed is, omdat je dan zo weinig mensen leert kennen (of misschien valt dat mee).



Ik wou graag beginnen in LA en vanuit daar naar Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, monument valley, Colorado river, San diego, San francisco en weer terug naar LA.. Zoiets
Alle reacties Link kopieren
Onder andere Yosemite is niet begaanbaar/bereikbaar in februari vanwege sneeuw.

En het weer begin februari zal dan sowieso te wensen overlaten. Ook is het niet echt vakantieseizoen dus ik denk dat je niet zo heel veel andere reizigers zult ontmoeten en je hebt plekken die gesloten zullen zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wow, dat klinkt enorm gaaf! Ik heb geen tips, maar ik lees wel mee. Wil zelf ook graag een keer zoiets doen in de States.
Alle reacties Link kopieren
Dat rondje hebben wij pas gedaan: SF, highway 1 naar LA, Palm Springs, Laughlin (verschrikkelijk), flagstaff (Grand Canyon), Page (Horseshoe Bend), St. George (Zion en Cedar Breaks), Vegas en via Visalia en Modesto weer naar SF. Was erg gaaf. We hadden geboekt via Kuoni maar een volgende keer zou ik zelf boeken. Overal zitten motels (Motel 6, Ramada, Holiday Inn, Best Western Inn etc).
Alle reacties Link kopieren
Hmm dus als ik het goed begrijp dan kan ik beter helemaal niet dan gaan vanwege het weer?



Dat is wel de periode waarin het voor mij zou lukken om die kant op te gaan..
Alle reacties Link kopieren
Zeker geen februari..

Ik zou zeggen vanaf juni tot oktober..
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn veel wegen dicht vanwege sneeuw. De vraag is ook of je in je eentje door winterse omstandigheden wilt rijden. Wij waren er eind september, overal lekker warm, vanaf 25 C.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm.. En ten aanzien van het zelf reizen naar dingen toe?



Haha het moet sowieso februari worden, want daarna ben ik in nieuw zeeland en daarna ga ik door naar australie zoals het nu lijkt.. Of ik moet west Amerika overslaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh echt, ga op eigen gelegenheid. Wij zijn dit jaar ook voor het eerst geweest en zelf reizen is prima te doen. Ik weet nu wat kan op een dag en als ik die georganiseerde tours lees dan weet ie gewoon dat je hooguit een uurtje langs de Grand Canyon staat omdat je de volgende dag weer 400 km verderop moet zijn. Dat is echt racen om alles maar in een glimp te zien.



Wij hebben de route Los Angeles, via R66 naat Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Sequoia Parc, San Fransisco, Hwy1, Los Angrles gedaan. Prachtig!!



Je kunt alles prima zelf organiseren. Kijk op het www.AllesAmerika forum voor goede tips. Laat je route checken op haalbaarheid en slimme tips, do's en dont's en handige voordeelsites.



Wij hebben een prepaid kaartje geregeld voor 60 dollar met onbeperkt internet, op de dag zelf boek je online snel een hotel, tegen de tijd dat je voor de deur staat is je reservering verwerkt. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens wat de temperatuur is in februari op de plekken waar je heen wilt, en bedenk dan of je nog heen wilt.

Het is ook behoorlijk kostbaar, misschien kun je voor dat geld langer in australie of NZ blijven, of leukere dingen daar doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Februari is prima, je kunt toch ook wat lager zitten, SF, LA, LV daar heb je echt geen last van de sneeuw. Yosemite wel, maar dan moet ie daar al echt naar toe willen. Death Valley is weer prima te doen.

Je kan ook Sequoia Tree Park doen ipv Yosemite, is ook erg mooi.
Je kunt ook op de terugreis West Amerika aandoen. Of zit je dan weer in hetzelfde seizoen maar dan een jaar later?



Persoonlijk zou ik West Amerika - Nieuw Zeeland - Australie een beetje te veel van hetzelfde vinden. Ik zou de voorkeur geven aan stadse cultuur voor of na Nieuwe Zeeland en Australie en dat kun je mi beter aan de andere kant vinden: China, Vietnam, Indonesie, etc.



Een kennis van mij heeft naast Nieuw Zeeland en Australie eilanden als Fiji enzo aangedaan en kwam enthousiast terug.
Alle reacties Link kopieren
Haha waarschijnlijk zit ik dan inderdaad met hetzelfde!



Na australie wil ik waarschijnlijk via Azië terug, maar dit heb ik nog niet helemaal bepaald , laat alles verder een beetje open.



Ik ga eens kijken naar het weer inderdaad en een beetje kou is natuurlijk ook niet erg
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zelf een stuk noordelijker, in NW-Amerika. Ook heel mooi, maar niet zo geschikt in de winter. Altijd regen



Maar ik blijf even meelezen op dit topic, want ik ga begin januari California bezoeken. Ik ga dus juist daarheen omdat het in de winter nog steeds aardig warm is. Er is dus zeker niet overal te veel sneeuw. Ik wil graag kamperen, stuk minder duur en heel mooi. De state park campings die ik tot nu toe heb gezien in Amerika waren allemaal onwijs mooi en vaak nog geen 10 dollar per nacht (wel zonder douche doorgaans..). Met een beetje googlen kwam ik bijvoorbeeld dit tegen: http://www.kcet.org/livin ... psites-in-the-desert.html
Alle reacties Link kopieren
De wegen in sommige parken zijn misschien gesloten, maar er is nog zoveel geweldigs te zien en doen aan de westkust! LA, SF, LV zijn geweldig, Death Valley adembenemend. Veel parken zijn ook in de winter (deels) toegankelijk en het lijkt me prachtig!

Ik ben er midden in de zomer geweest, vond het werkelijk geweldig, maar zou er heel graag ook eens in de winter heen gaan. Is het anders een optie om juist wat noordelijker te gaan, richting canada?

Het is eerder gezegd, maar ga vooral naar het Alles Amerika Forum, daar zit zoveel kennis en behulpzaamheid!



Het klinkt in ieder geval alsof je waanzinnige reizen gaat ondernemen, ik ben stiekem erg jaloers!

Oh en eens met Stokbootje, kamperen is geweldig, hebben wij ook gedaan. Zion, Bryce, adembenemend mooi voor 15 dollar met 4 personen!
Alle reacties Link kopieren
Even puur uit nieuwsgierigheid: wat kost benzine in Amerika?



TO: gaaf plan! Veel plezier!
Wij zijn in april geweest en hadden in de grand canyon slecht weer, konden geen helikoptervlucht ofzo doen. Vanaf daar besneeuwde wegen tot we weer wat lager kwamen. In bryce canyon hebben we bijna niks kunnen doen, lag een pak sneeuw. Uitkijkpunten waren dicht en na een paar uurtjes hadden we het daar wel gezien (beetje jammer, want hier hadden we 2,5 dag voor gepland en nu deels in het zwembad van het hotel doorgebracht). Yosemite lag ook een pak sneeuw, bijna 2 meter hoog! Informatieborden bv konden we niet lezen, sneeuw kwam tot aan de bovenrand. Verschillende passen waren dicht en trails onbegaanbaar. De watervallen waren wel schitterend! Maar ik zou zelf in september ofzo gaan een volgende keer. Zoveel moois gemist nu. En LV is leuk, maar wij waren de drukte na 3 dagen echt zat! SF is wel geweldig! Daar hebben we ons 4 dagen prima vermaakt! LA vonden wij weinig aan. Maar als je toch die kant uit gaat zou het erg zonde zijn als je alleen de steden bezoekt. De natuurparken zijn zo prachtig! Maar dan niet in februari
Alle reacties Link kopieren
Zelf regelen!!!Amerika is hét reisland bij uitstek om t zelf te regelen vind ik, net als Nieuw Zeeland trouwens, daar ben ik net zes maanden geweest. Auto's huren of een motelkamer is bijna nooit een probleem, en ik vind (maar dat is mijn ervaring he) het verkeer er een stuk beschaafder dan bij ons, daar rijden is echt wel goed te doen.

Nadeel bij een georganiseerde tour is dat er in een beperkte tijd een hoop 'moet' gebeuren waardoor je het grootste deel van de tijd in de bus zit. Verder is het prettig op het moment zelf te kunnen bepalen of je er wellicht langer wilt blijven. Je kunt de Grand Canyon in een uur doen (=foto maken en wegwezen) maar er ook fantastische wandelingen doen, bijvoorbeeld.

Ik betwijfel alleen ook of februari nou een goed tijdstip is…veel plezier met je reis in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad, zeker gaan kamperen in die parken. Kamperen in Amerika is fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Als je een beetje kan paardrijden dan is vee drijven op een ranch ook een onvergetelijke ervaring!
I'm a long long way from home
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Super leuk om te lezen



Als ik het zo lees kan ik beter richting het zuiden gaan, dan richting het noorden.. Haha ten aanzien van het weer dan.



Hebben mensen goede route tips? Kom je veel reizigers tegen?
Als je in februari vertrekt, in welke maand kom je dan terug? Als dat vanaf pakweg mei is, zou ik juist op de terugweg wat NP's in Amerika doen. En dan gewoon 'n auto huren, want anders kun je nergens komen.
Mag ik heel brutaal vragen hoeveel je nou een beetje moet berekenen voor een 2,5 a 3 weekse reis? Huurauto en goedkope (dus niet super luxe) hotels? Of misschien wel een appartement? Misschien een te vage vraag, maar zouden ook graag zoietd willen gaan doen. Geen idee hoe zelf te beginnen met plannen. Hebben er.nog.geen ervaring mee. Maar willen echt geen georganiseerde reis.





Ik blijf iig mee lezen! Gaaf hoor TO. Zoals je leest kan ik je alleen geen tips geven.

Hoe doe jij dit dwn bijvoorbeeld met je werk? Onbetaald verlof? Of gewoon geen werk meer?



Ben erg nieuwsgierig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven