Gezondheid alle pijlers

vraag over mirena spiraal

24-10-2014 08:44 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 6 weken geleden een mirena spiraal laten plaatsen.

Na 1 dag begon ik te vloeien. Nu na 6 weken is dat nog niet voorbij. Elke keer als ik denk dat het bijna afgelopen is dan begint het weer opnieuw. Het is tot nu toe nog geen dag weg geweest. Ik weet dat dit enige tijd kan duren.

Wat is jullie ervaring met de mirena spiraal, hoelang duurde dit bij jullie?

En daarna? Is er ooit weer enige regelmaat in gekomen? Of bleef het weg?

Verder heb ik geen klachten gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het 8 maanden helaas. Heb hem met 10 maanden laten verwijderen.
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
Zo... Dat is niet fijn... Ik heb gebeld met de huisarts en die zei dat ik het even moest afwachten, als het dit jaar niet over gaat dan even langskomen.

Als dat zo is dan mag hij er van mij wel uit!!!

Dan ben ik er klaar mee (en m'n man ook??)
Alle reacties Link kopieren
En een controle echo? Ik twijfel of ik die laat doen. Voel de draadjes goed zitten dus lijkt mij dat hij dan goed zit.
Hoezo is je man er klaar mee dan? Hij loopt toch niet met dat ding?
Alle reacties Link kopieren
Nou misschien omdat het niet zo prettig is als je 6 weken geen seks kan hebben omdat ik steeds maar bloedverlies?!?
Oh ja, natuurlijk.

Alle reacties Link kopieren
Ik heb het inderdaad vaker gehoord. Ik hoorde bij de lucky few die alleen dag van plaatsen paar druppels en toen niets meer. Tot 2 jaar na plaatsen (dat is afgelopen tijd) 1x in de 2 maanden heb ik 1 dag een klein beetje bloedverlies dat eigenlijk niet eens een naam mag hebben.



Ik zou niet meer zonder willen.
Wat vervelend dat je zo veel klachten hebt!

Ik heb er de eerste keer een weekje klachten van gehad, daarna nog een half jaar om 8 weken ongesteld en sinds die tijd haast niet meer. Heb inmiddels al ruim 6 jaar een Mirena (inmiddels dus de tweede) en de incidentele keer dat ik wat krampen heb en een beetje bloedverlies valt me dat heel erg tegen.. wat dat betreft mag dat ding mijn leven lang blijven zitten (maar toch een beetje jammer dat dat met een kinderwens in de toekomst niet gaat )
Alle reacties Link kopieren
Verder eigenlijk geen last hoor, maar ja, toch wel vervelend om daar 6 weken lang al elke dag om te denken.

Helemaal na het bloeden van na de bevalling eerst nog te hebben gehad...

Het leek me zo ideaal, na 2 bevallingen geen kinderwens meer en de pil is me nooit bevallen.

Dus ik dacht, hup en spiraal en de komende 5 jaar geen gedoe.

Maar ik kijk het eerst nog wel aan hoor, laat hel nog niet meteen verwijderen.

Ga er vanuit dat mijn lichaam "even" moet wennen.
Alle reacties Link kopieren
Is het sportief of echt bloeden zoals bij een menstruatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer 3 maanden gevloeid en gespot. Daarna was het over, gelukkig. Ook nooit meer gehad. Wél ergere pms, trouwens.
Hou vol! Bij mij duurde het een paar maanden (kramp en bloed), daarna 4,5 jaar niet ongesteld geweest. Het is natuurlijk troep al die hormonen, maar zo lang niet ongesteld was wel ideaal!

Manlief moet dat bloed dan maar even voor lief nemen voor
Alle reacties Link kopieren
Week of acht bij de eerste. Bij nummer twee en drie nergens meer last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:moedervoordetweedekeer schreef op 24 oktober 2014 @ 08:58:

Nou misschien omdat het niet zo prettig is als je 6 weken geen seks kan hebben omdat ik steeds maar bloedverlies?!?Hoezo kan je dan geen sex hebben? Kan hier altijd prima hoor, handdoekje eronder en gaan



Ik heb trouwens bij zowel mijn eerste als mijn tweede mirena geen last gehad van veel bloeden, het was meteen een stuk minder bloedverlies tijdens de menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 24 oktober 2014 @ 09:36:

Is het sportief of echt bloeden zoals bij een menstruatie?



Ik bloed meestal echt en niet zo vaak sportief.. Ik heb dan ook een hekel aan van die mensen die net doen alsof en sportief (mee)bloeden wanneer ik ongesteld ben ;)



Lijkt me wel vervelend inderdaad. Ik hou er ook niet van om tijdens mijn bloederige dagen te vrijen. Dan is een handdoekje ook echt niet genoeg en het aanblik van het geslachtsorgaan van man ook niet echt lekker na de daad. Zou het nog even aankijken en hopen dat de bloeding snel verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
iPad, sorry.



Ik bedoel spotting, dus iedere keer kleine beetjes?

Of constant veel?
Alle reacties Link kopieren
Helaas bijna constant wel veel, net als bij een gewone menstruatie. Eerst vond ik dat niet raar omdat ik 12 weken na m'n bevalling nog niet ongesteld was geweest. Maar nu weer 6 weken verder zou je zeggen dat het toch eens klaar zal zijn...
Alle reacties Link kopieren
En tuurlijk "kan" seks wel... Maar daar houden wij allebei absoluut niet van op deze manier
quote:moedervoordetweedekeer schreef op 24 oktober 2014 @ 08:54:

En een controle echo? Ik twijfel of ik die laat doen. Voel de draadjes goed zitten dus lijkt mij dat hij dan goed zit.



Ik moest naar die controle-echo, daar had ik niet echt een keuze in. Nou ja, de keuze om niet te gaan is er altijd natuurlijk. Maar mijn huisarts plaatste de spiraal, gaf me het telefoonnummer van de arts en daar moest ik een maand oid na het plaatsen een afspraak mee maken.



Je vóelt de draadjes zitten? Ik weet nou niet of dat een goed teken is hoor. Volgens mij hoor je juist niks te voelen.



Ik heb de mijne na anderhalf jaar verwijderd omdat ik er ontzettende krampen van kreeg, dat hield niet op.



Ik zou een afspraak maken voor die echo.
Alle reacties Link kopieren
Die draadjes hoor je wel te voelen, het zijn alleen de puntjes die uit de baarmoedermond komen. Dat hoort zo.

Zo kan je ook controleren of hij er nog in zit
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het vloeien bijna 6 maanden. Daarna elke maand heel licht ongesteld, zo licht dat ik aan inlegkruisjes genoeg had. Een paar maanden geleden is hij na 4,5 jaar vervangen en mijn cyclus bleef gewoon hetzelfde. Bij mijn nieuwe spiraal zijn de touwtjes heel lang gelaten. Zo lang, dat ik er over denk om ze te laten inkorten.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen de eerste dag een beetje bloedverlies gehad en daarna echt nooit meer. Heb inmiddels ook al mijn tweede Mirena spiraal en daar exact hetzelfde.
Eerste keer na plaatsing jaar niet gebloed en toen op een dag ging de sluis open en bloedde ik een maand achtereen. Toen laten verwijderen. Tweede keer, jaren later, na plaatsing 12 maanden achter elkaar gebloed en toen weer laten verwijderen. Geen pijl op te trekken. Voor mij is het nu allemaal troep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven