Gezondheid alle pijlers

verkouden tijdens zwangerschap

24-10-2014 09:03 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 37 weken zwanger en sinds een dag of 2 heel erg verkouden.

Begon met keelpijn, dichte neus (daarnaast ook een loopneus) en oorpijn.



Mijn man heeft gisteren de apotheek gebeld en gevraagd of ik gewoon strepsils mag nemen voor de keelpijn en neusspray voor mijn neus.

ze vertelde dat ik het gewoon mag nemen ondanks ik zwanger ben.



Nu vraag ik mij af waarom er op de bijsluiters staat dat het afgeraden wordt? Terwijl de apotheek zegt dat het gewoon kan.

Want gisteren heb ik 2 strepsils genomen en 2x neusspray op 1 dag.

Zou dit kwaad kunnen?
Heb ik ook gedaan tijdens mijn zwangerschap. Volgens mij mag het gewoon en ik zou afgaan op wat de apotheek zegt. Niet druk maken.
Alle reacties Link kopieren
Volgend mijn huisarts kon neusspray weeën opwekken. Niet geprobeerd of het echt zo was (zat toen pas rond de 20-25 weken, maar ook niet toen ik het helemaal beu was met 41 weken).



Voor oorpijn kun je Johannes olie proberen, kregen wij vroeger al. (Of een andere olie)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou afgaan op de bijsluiters.



De neusspray kan namelijk oxytocine bevatten wat weeën op kan wekken. Dit middel wordt ook als weeenopwekkers gebruikt namelijk.



Gebruik een natuurlijke antibiotica zoals zelf gemaakte kippensoep en honing in je thee om je keel te ontsmetten.
Alle reacties Link kopieren
Volgens Mitchell moeten de verhoogde risico’s echter wel in juiste perspectief worden geplaatst. Volgens hem is het risico op een hartafwijking bij baby's van moeders die geen decongestiva hebben gebruikt ongeveer 3 op 10.000. "Bij een 8-voudig risico door decongestiva gaat het dus om 2,7 op de 1.000 kinderen", aldus Mitchell.



"Omdat de absolute risico’s voor deze zeldzame aangeboren afwijkingen nog steeds erg klein zijn, moeten zwangere vrouwen niet ongerust worden na het gebruik van deze medicijnen", zegt Marleen van Gelder, van de Radboud Universiteit Nijmegen. "Maar er moet altijd worden bepaald of de gunstige effecten van de behandeling opwegen tegen de mogelijke risico’s voor de ontwikkeling van de foetus."



Ik zou de neusspray niet nemen..
http://www.apotheek.nl/Me ... p_.aspx?mId=10700&rId=542
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 24 oktober 2014 @ 09:13:

Volgens Mitchell moeten de verhoogde risico’s echter wel in juiste perspectief worden geplaatst. Volgens hem is het risico op een hartafwijking bij baby's van moeders die geen decongestiva hebben gebruikt ongeveer 3 op 10.000. "Bij een 8-voudig risico door decongestiva gaat het dus om 2,7 op de 1.000 kinderen", aldus Mitchell.



"Omdat de absolute risico’s voor deze zeldzame aangeboren afwijkingen nog steeds erg klein zijn, moeten zwangere vrouwen niet ongerust worden na het gebruik van deze medicijnen", zegt Marleen van Gelder, van de Radboud Universiteit Nijmegen. "Maar er moet altijd worden bepaald of de gunstige effecten van de behandeling opwegen tegen de mogelijke risico’s voor de ontwikkeling van de foetus."



Ik zou de neusspray niet nemen..Dat gaat over de eerste drie maanden van de zwangerschap toch? TO is 37 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, mijn excuses... Klopt inderdaad. Ik heb gewoon voor de zekerheid enkel zoutoplossing genomen toen ik verkouden was. (nam wel paracetamol, ben niet zo iemand die helemaal niets durft in te nemen).
Alle reacties Link kopieren
Er zijn natuurlijk verschillende soorten neusspray's.

Weet de apotheek welke jij bedoelde?

Sowieso zou ik zelf eerst voor zoutoplossing gaan, dat kan sowieso geen kwaad. En vaporup mag denk ik vast ook wel.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de ouderwetse methodes gaan: gorgelen met zout, stomen met kamille, ui naast je bed, thee met honing en citroen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de apotheek pilletjes gehad tegen de keelpijn en pilletjes tegen het vastzittend slijm. Beide drie keer daags ingenomen en na drie dagen was ik beter. Kon gewoon samen met de zwangerschap. Waarom haal je niet iets dat het probleem aanpakt ipv verzachtende snoepjes?
Alle reacties Link kopieren
Pilletjes tegen keelpijn en pilletjes tegen vastzittend slijm zijn net zo goed symptoombestrijders in plaats van probleemoplossers.

Het probleem is een virus en daar helpen die pilletjes ook niet tegen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
ricola snoepjes zou je ook kunnen proberen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn gyn kon dat absoluut geen kwaad. En ik was zwanger van eer tweeling dus 'risicozwangerschap'.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik heb tijdens week 36-40 een voorhoofdsholteontsteking gehad. Homeopathische neusspray werkte zowaar beter dan zoutoplossing en als het echt erg was 's nachts gebruikte ik xylometazoline. Zeker in die laatste weken kan het geen kwaad meer voor de ontwikkeling van je kind.
Ik bij alle drie de zwangerschappen zo'n beetje bijna de helft aan de xylametazoline 's nachts gezeten. Overdag kon ik wel bezig met zoutwater etc maar 's nachts wilde ik wel goed slapen. Ik gebruikte trouwens wel de kidsspray van 2 tot 6 jaar. Dit was mijn life line tijdens alle zwangerschappen.
Alle reacties Link kopieren
Jezus C Oxytocine zit niet in gewone neusspray.

Anders help je weer ff fijn n paar indianenverhalen de wereld in.



je kunt rustig Xylomtehazoline nemen hoor. Ja dat mag echt gewoon, net zoals anders, niet langer dan 1 week.



Oxytocine kán een bevalling opwekken?? Ja? Je krijgt t om borstvoeding te stimuleren. Hielp bij mij al niet eens laat staan dat t een bevalling opwekt.

Maar staat er waarschijnlijk in om alle claims maar te voorkomen.



Even voor de duidelijkheid, Oxytocine wordt voorschreven/ is alleen op recept verkrijgbaar

http://www.gezondheidsnet.nl/medicijnen ... -neusspray
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al vele huis- tuin en keukenmiddeltjes gebruikt. Zoals veel thee met honing, ui naast het bed. Citroensap/honing en kaneel (schijnt ook te helpen tegen keelpijn), paar dropjes, gorgelen met zout/zout oplossing voor neus . Veel van die dingen hielpen eventjes.



Ja, de apotheek wist over welke neusspray wij het hadden, sterker nog zij raadde diezelfde neusspray ook aan.

Overdag gebruik ik zoutoplossing tussendoor. En 'snachts neusspray zonder zout oplossing omdat ik dan toch wat rust heb.



Het is mogelijk dat ik ieder moment kan gaan bevallen dus vind ik het fijner toch wat meer uitgerust te zijn. Ipv tijdens de bevalling er uit te zien als een zombie
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de bevalling zal het je aan je derrière roesten hoe je eruit ziet
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven