Lijf & Lijn alle pijlers

Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie zomer 2014

19-07-2014 14:40 1624 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw vers topic om verder te strijden tegen de extra kilo's. Iedereen blijft van harte welkom.



Ben je trots op jouw eetlijstje? Wil je wat extra motivatie? Loopt jouw eetgedrag de spuigaten uit? Wil je pronken met jouw gewichtsverlies / sportprestatie? Of wil je gewoon gezellig kletsen over alles en nog wat? Hier moet je zijn!





Op vrijdag geven we ons gewicht door:

afgevallen deze week:

huidig gewicht:

afgevallen totaal:



Geef je jouw gewicht driemaal niet door? Dan verdwijn je uit de tabel. Laat me weten wanneer je jouw gewicht niet kan melden.



Veel schrijfplezier!



naamlengtestartstreefhuidigafgevallenStrawberry1,67766675,8-0,2Marisje1,65957092,1-2,9Twilight1,7588,77581,7-7Pamplemoes1,631106573,6-36,4Konijn-tje1,67696064,2-4,8Mootje1,70817075-6Lionne1,5867,26062,5-4,7Lisss1,8075,86575,6-0,2
Alle reacties Link kopieren
De weegschaal gaat de goede kant op!

Gister wilde ik wat lekkers kopen voor savonds, heb het niet gedaan! Morgen weer sporten.
Alle reacties Link kopieren
Goed van je, Marisje!

Brrr, zooooo koud zeg. Ik kan er precies niet aan wennen! De weegschaal gaat hier ook de goede kant op. Een weekje wat meer eten, werpt blijkbaar zijn vruchten af.



O: 100 gr bruin brood met abrikozenjam

L: groentesoep, 80 gr volkoren brood met kipfilet, kerstomaatjes, meloen, cola zero

T: koffie, mueslireep

D: rijst, kabeljauw uit de oven met verse rode pesto, geroosterde groenten

T: fruit
Alle reacties Link kopieren
@Marisje

Wat fijn! Moet echt een opluchting zijn. Goed gedaan het niet kopen van lekkers!



@Mrsnem

En nog gaan lopen vandaag? Het was wel veel beter weer.



@pamplemoes

ik merk het ook en heb ook moeite om te wennen. gistereanvond 22.00 lag ik te slapen en oals het gaat vanavond weer zoals het gaat.



Hier sla ik wegen deze week over, ben zo opgeblazen dat ik een aantal maanden zwanger lijk.



vandaag netjes gegeten had enorm trek in chips maar het was of de trein missen en 15 minuten wachten of even stukje rennen en 15 minuten eerder thuis. En het is het laatste geworden. Alleen heb ik weer een klein beetje last van mijn knie(soms wat steken)...dus wacht af tot eind van de maand en bel de ha als het blijft. ..want vergeleken met 4 maanden geleden heb ik nergens last van nu.
Alle reacties Link kopieren
82.0 Dus werk aan de winkel!!
Alle reacties Link kopieren
66,7



Ook hier werk aan de winkel! Heb uiteindelijk 6km gelopen Strawberry. Probeer dit nu 2-3x per week te doen maar ivm werk is dat soms lastig. We verbouwen ook nog erbij nu..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Oke ik dacht net: ik kan wel leuk doen op het viva forum maar ik moet het echt doen. Net een lesje 30 day shred gedaan en nu wacht ik op mijn body & fit bestelling met goede vitamines, lekkere shakes voor na het lopen/sporten en smart bars (die zijn echt heerlijk!).



De afgelopen week was echt niet om over naar huis te schrijven, zowel pizza als patat gegeten, kokosmakroon van de Lidl (300kcal, serieus??!) en elke dag chips. Gewoon, te druk om gezond te eten. Het verbaast me dat de weegschaal nog niet zegt; je weegt weer 76 kg, zoek het uit!



Ondanks dat ben ik al wel 10kg kwijt en daar heel blij mee, ik begon zo onzeker in dit topic.



Hopelijk is dit een motivatie voor jullie allemaal??
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Yeah 85.8 kg!
Alle reacties Link kopieren
Hier zit ik op de 78,2 maar ik zit niet echt lekker in mijn vel, slechte stoelgang (om de paar dagen) opgeblazen, vocht vasthouden, waarschijnlijk door de menstruatie die niet echt lekker op gang komt, en jeetje wat slaap ik veel. Van half 10 's avonds tot half 7 's ochtends...waarschijnlijk ook het weer.



Qua eten wel nette dagjes gehad, vanaf dinsdag t/m vandaag gewoon normale eten op. Dus 2 a 3 bbh per dag, 2 stuks fruit, 1 of 2 koffie p. dag en verder thee, water, siroop met water, en avondeten.
Alle reacties Link kopieren
De weegschaal zei 82,5! Ben heel erg tevreden, alleen daarnet chips gegeten en superveel fruitsap gedronken . Dat is wel wat minder!
Alle reacties Link kopieren
Deze ochtend weer naar beneden ! Aan dit tempo behaal ik mijn tussendoel van 80 kg dit jaar zeker. Nu heb ik een weekje vakantie, aah! Even lekker bijkomen.



Prettig weekend iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ervoor :vanaf Volgende week voor totaal 10 kg afgevallen.

Deze week dus 0.8 kg.

Dez week niet gesport, te druk en vooral te moe.

Ik lig ook half 10 in bed;)
Alle reacties Link kopieren
Prettig weekend allemaal!



@Hier ga ik de komende dagen even niet wegen. Vandaag gaan sporten, half uurtje core + 10 minuten crosstrainer. maar vannacht in verkeerde positie geslapen en beetje last van schouderblad.

Morgen weer pumpen.



@Marisje

Ach, je draait ook diensten dus moet je in eerste instantie naar je lichaam luisteren.



@Pamplemoes,

Gaat goed zeg met het afvallen!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt nieuwe kledng gaan kopen.

Ik vind dat alleen erg moeilijk.

Ik heb sinds ik 10 kg afgevallen ben een mooie taille, maar ik weet dus niet wastvoor kleding ik dan aan kan.

Ik ben altijd heel basic geweest, spijkerbroek, shirt, sneakers en vest;)
Alle reacties Link kopieren
@Marisje,

Ach, die zelfde soort kleding kan je altijd wel aan..dun of dik ;). Ik zou zeggen ga gewoon een dagje richting de stad/centrum(met of zonder vriendinnen) en ga gewoon kleding passen die je leuk lijkt en wat je uiteindelijk leuk vindt meenemen
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar ik wil dat soort kleding niet meer;)

Ik heb nu een mooie taille en die moet ik benutten. ( weet alleen niet hoe)

En ik wil daarbij vrouwlijker en er volwassener/ouder uitzien. Ik wordt nu vaak jong geschat.

Ik ga dinsdag met mn ma naar de stad en donderdag met een vriendin. Benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Veel succes dinsdag en donderdag, maar er vooral een leuke dag van en hopelijk slaag je ook nog .



Hier ga ik vandaag de stad in met mn ma, wil een spijkerbroek zoeken en een shirt bij de h&m. En verder gewoon een beetje rondlopen Zometeen eerst sporten..maar heb niet echt veel zin vandaag...
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mag ik er ook bij in de tabel?



Ik heb vandaag besloten weer eens te beginnen met afvallen. Na meerdere longembolieën in 2013 ben ik ongeveer 30 kilo aangekomen wegens lang niet sporten vanwege de revalidatie. Omdat ik wel bleef eten zoals ik dat al deed toen ik nog 3 keer in de week sportte, kwam ik erg aan. Ik zit nu al een tijdje op 112 kilo en wil graag terug naar mijn gewicht van rond de 70 kilo. Ik ben van plan af te vallen door gezond te eten, dus mijn leefstijl compleet om te gooien en door meer te gaan bewegen naast het sporten. Ik pak nogal gemakkelijk de auto, ook voor kleine stukjes en dat wil ik aanpakken. Ik hoop dat ik er nog bij kan, ondanks dat het al geen zomer meer is
Nothing worth having comes easy
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag bij de tabel willen, als het nog mogelijk is.



Ik ben 2 jaar geleden 13 kilo afgevallen, maar ben daarna weer helemaal de verkeerde kant op gegaan. Ik was erg veel aan het snoepen, en ik dacht dat als ik samen zou gaan wonen dat het dan wel goed zou komen. Mijn vriend is namelijk nogal een sportief persoon en veel bezig met gezond eten.

Alleen kwam het er op neer dat ik stiekem ging eten, verpakkingen verstoppen. Heel veel eten als hij niet thuis was en daar werd ik alleen maar verdrietig van.



Nu sinds 3 weken heel strikt aan het bijhouden wat ik eet en beweeg (met een app) en met vriend afgesproken dat ik het hem ook laat weten als ik het zwaar heb of als ik heb gezondigd, zodat we erover kunnen praten en ik het niet meer stiekem doe. Tot nu toe gaat dat goed maar ik durfde me niet te wegen, bang dat ik weer op hetzelfde gewicht zat als toen ik op mijn zwaarst was (voor de vorige afvalpoging).



Vanochtend me er tochh aan gewaagd en ik was eigenlijk heel positief verrast! Ik zat gewoon al onder de 70!



Ik weet dus niet wat mijn startgewicht is van 3 weken geleden, maar dan beginnen we gewoon nu. Ik weet dat ik nu technisch gezien niet (meer) te zwaar ben, voor mezelf voelt dat wel zo en ben ik nog erg onzeker.



Voor de tabel: ik ben 1.67 en weeg nu dus 69,2. Mijn doel is in ieder geval 62 kilo en als het goed gaat wil ik proberen onder de 60 kilo te komen.
Alle reacties Link kopieren
Gister een slechta dag qua eten gehad, wel hele dag in de dierentuin gelopen met 2 kids.



Vandaag:

O. 2 boterhammen, 1 kaas en 1 halvajam, koffie

T. Ontbijtkoek, cappuccino, verse sinaasappelsap

L, 2 boterhammen ham, fruitmelk

T. Granenbiscuit, capuccino, banaan

D. Aardappels, bloemkool, boomstammetje

T. Vla, crystal clear, kaakje, koffie
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag avond eigenlijk. Hier mindere dag gehad. Merk dat het werk me eigenlijk niet bevalt, het is noet mijn ding. En ik heb of veels te veel te doen of letterlijk niks. En er is 1 persoon waar ik o,zo onzeker van wordt. Ik wil een vraag stellen en zij zit tegenover me. Maar blijft naar haar scherm kijken als ik haar naam noem om vervolgens een vraag te stellen of blijft vrolijk verder typen. En zij is de persoon die het meeste af weet van alles.



Gelukkig werk ik via een detacheerder en loopt het contract t/m december dus dan kan ik vragen om overplaatsing bij een andere klant.



Dit heeft dus invloed op eetgedrag, waardoor ik teveel ga eten. En als ik op de trein wacht neiging heb om troost(junk) voedsel te kopen.



Maar goed nu onderweg naar huis heb ook nog eens keelpijn bij het slikken en hoofdpijn.

vanavond lekker op tijd naar bed en morgen een nieuwe dag.



Reageer later op de rest, schrijven vanaf mobiel is niet handig hihi
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de nieuwkomers!



@hetisemma: Natuurlijk kun je nog bij de tabel. Afvallen gebeurt niet alleen tijdens de zomer hé ;)! Ik ben ook al veel afgevallen door te eten met mijn verstand. Het is vooral in het begin volhouden, maar na een tijdje gaat het echt vanzelf! Ik weeg veel af en dat is voor mij echt een stok achter de deur!



@AnApple: Ook welkom. Ik heb je ook meteen toegevoegd in de tabel. Als je stiekem eet, is het niet oké. Je bent alvast al goed begonnen. Veel succes nog!



Hier gaat alles goed! Ik heb een extra motivatie om mijn best te doen. Vriend heeft aangegeven dat hij graag volgend jaar zou trouwen. Hij heeft mij natuurlijk nog niet ten huwelijk gevraagd... Maar ik kan er best al rekening mee houden!!!



O: 100 gr volkoren brood met kersenjam, koffie

L: verse groentesoep, 100 gr volkoren brood met geitenkaas of kipfilet

T: clementine, magere yoghurt

D: 100 gr gekookte aardappelen, halve kippenhamburger, wortel, sla, komkommer, tomaat, feta, yoghurtdressing

T: fruit ofzo
Alle reacties Link kopieren
@Pamplemoes,

Alvast gefeliciteerd... en net lijstje hoor.



@Marisje

Ach, die slechte compenseert wel met het lopen met 2 kids en vandaag wel een net lijstje!



@ Anappleday

Welkom!

Wat fijn dat je je vriend je steunt. En met hem erover kan praten dat helpt al veel.



@Hetisemma,

Welkom! Het beseffen dat er wat moet gebeuren is al heel wat!
Alle reacties Link kopieren
@Strawberry: Dank je! Maar hij moet het natuurlijk nog wel echt vragen! Ik ben benieuwd hoe en wanneer... Jammer dat het werk jou niet zo bevalt... Gelukkig is het maar tot eind december! Maar goed, het heeft wel invloed op jouw eetpatroon... Dat zijn de moeilijke momenten hé. Momenten dat je je niet goed in je vel voelt. Ik heb dan ook altijd veel moeite. Hopelijk kun je er snel wat beter mee om!



@Marisje: Een slecht dagje, dat mag wel eens. Je hebt je nu terug herpakt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zit ik thuis omdat ik straks (over een half uur!) sollicitatie heb!



Ben nogal nerveus en heb dus steeds zin om te eten. Heb net wel 4 M&M's gegeten maar toen was gelukkig de zak leeg.



Verder heb ik me heel goed ingehouden en als mijn sollicitatie zo goed gaat dan mag ik van mezelf een salade gaan eten in de stad :P Als ik daar tenminste nog zin in heb op mijn hakken
Alle reacties Link kopieren
@pamplemoes, dat is een goed vooruitzicht! En een goede motivatie, je gaat er vast op je best uitzien in een trouwjurk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven