De laatste nacht samen.

20-10-2014 02:29 817 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig op de bank met Brutus, mijn trouwe viervoeter. Het is op, voorbij na zestieneneenhalf jaar. Hij eet al een week amper en sinds gisteren drinkt ie bijna niet meer. Morgen komt de dierenarts voor de laatste keer. Ik kan hem niet alleen laten, ik wil zo lang mogelijk zijn warme lijf voelen. Hij slaapt nu rustig en droomt af en toe. Ik hoop dat ie droomt dat ie aan het rennen is.



Zijn kist is klaar, een mooie witte kist met hartjes en botjes. We hebben een mooi plekje voor hem uitgekozen. Maar ik ben nog lang niet klaar om afscheid te nemen van mijn maatje. Stilletjes hoop ik dat ie in zijn slaap mag gaan. Wat ga ik hem missen, wat ga ik hem missen...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:wateengedoe, 54 seconden geleden

Vreselijk is dat altijd, afscheid van je hond. Elke keer weer. Bij de laatste barstte ik 3 weken later 'en plein publique' in huilen uit in de supermarkt, bij de afdeling hondenvoer.

Helaas is de rest van de wereld er veel eerder klaar mee dan jij en wordt men de verhalen over hoe erg het gemis is, al snel zat.



Heel veel sterkte ermee, het duurt nog wel even voor het een plek heeft. Het is heerlijk dat er honden zijn, maar steeds weer vreselijk als ze er niet meer zijn...Vorige week had ik al zo'n moment en plein publique, ik deed de klep van de achterbak open en daar lag zijn halsband en zijn riem en ik barste in tranen uit. Het is wel fijn dat ik in elk geval met mijn gezin dit vreslijke verdriet kan delen. Verder heb ik het meer op dit topic over mijn gemis dan IRL, wel met onze familie uiteraard, maar verder niet, behalve als ik iemand tref die het snapt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Mrs: wat een enorme liefde spreekt uit alles wat je schrijft. Liefde van en voor Brutus en zijn plaats in je gezin. En wat schrijf je mooi en met humor over het afscheid, jullie belevenissen en herinneringen! Wens je en jouw gezin heel veel sterkte! Het zal de pijn wat verzachten (en afleiden) als er een pup komt, van wie jullie opnieuw zoveel kunnen gaan houden, al zal het nooit vervangen, want Brutus was uniek en heeft een unieke plek in jullie hart.



Liefde blijft bestaan, ook voorbij de dood, dat weet ik zeker!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Iedere dag kom ik weer even kijken en lees ik weer nieuwe en mooie herinneringen over jouw Brutus. Hilarisch de poezenschhol, ik zie het voor me die eigenwijze karakters ook. Honden spelen veel beter mee.



Eindeloos, ontroerend ook jouw verhaal!



Uiteraard is Brutus niet vervangbaar door een nieuw pupje, iedere hond is uniek. Ik kan me die leegte zo goed voorstellen ook al hebben wij op 1 jaar na altijd 2 honden gehad. Dus we waren nooit hondloos. Wens je veel wijsheid met het nemen van je beslissing en blijf lekker schrijven. Als ik nu foto's kijk van mijn lievelinghond, barst ik nog steeds in huilen uit.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi en liefdevol topic is dit geworden

Wat kunnen we toch veel houden van onze dierenmaatjes hé..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Mason zat gisteren de poes te troosten. Hij vertelde dat Brutus voor altijd in haar hartje woont, net zoals de andere poes. Ze hoefde alleen maar over haar hartje te aaien. "Wacht maar," zei ie, "dan doe ik dat wel voor jou." en hij aaide over haar hartje.



Zo lief.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ahhhh, wat lief. Ik droom nog regelmatig over mijn eerste hond. Mooi hoe je Mason daar mee helpt.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 oktober 2014 @ 11:05:

Mason zat gisteren de poes te troosten. Hij vertelde dat Brutus voor altijd in haar hartje woont, net zoals de andere poes. Ze hoefde alleen maar over haar hartje te aaien. "Wacht maar," zei ie, "dan doe ik dat wel voor jou." en hij aaide over haar hartje.



Zo lief.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 oktober 2014 @ 11:05:

Mason zat gisteren de poes te troosten. Hij vertelde dat Brutus voor altijd in haar hartje woont, net zoals de andere poes. Ze hoefde alleen maar over haar hartje te aaien. "Wacht maar," zei ie, "dan doe ik dat wel voor jou." en hij aaide over haar hartje.



Zo lief. Ohhhh Mrs, hoe verschrikkelijk lief !!!!! *smelt helemaal weg*
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Running monster.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Een week geleden was Brutus er nog, konden we nog even samen knuffelen en elkaar diep in de ogen kijken. Wat mis hem, want wat is het huis stil en leeg zonder hem.



Dit weekend hebben we het gedenkplaatje binnengekregen voor op zijn graf en hebben we een mooie steen uitgezocht samen met Mason. Een waar ie wel op kan stoepkrijten, dan kan ie mooie tekeningen voor Brutus maken. Dat heeft hem in het begin toen we de kat net begraven hadden ook goed gedaan. Als ie met zijn schepje huilend bij haar graf stond, gaf ik ik hem stoepkrijt in zijn handen om hem af te leiden.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ja Mrs , en dan bedenk je wat er allemaal gebeurd is in die week, qua gevoel,en emoties.

Dan is het niet te bevatten dat het ''maar'' een week geleden was.



Het mannetje met stoepkrijt,

Hoe lief Mrs, en hoe helend zal het werken.

Een unieke vondst.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik begin het nu pas echt te bevatten wat hij voor ons betekende en hoe groot het gemis is nu het allemaal echt doordringt. Brutus is er echt niet meer.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me ook een stuk minder veilig thuis, zeker nu het zo vroeg donker is en Stan er nog niet is. Brutus was altijd alert voor mij, hield het erf in de gaten. Waken deed ie niet meer actief de laatste jaren, maar registreren nog wel, zeg maar. Net ging de bel bij de poort, ik nam op en ineens had de camera daar kuren. Met een andere camera zag ik nog wel iemand weglopen. Maar niet waarheen, ook niet met playback. Normaal had ik dan Brutus buiten laten kijken, zelf ga ik dat toch echt niet doen. Ik wacht wel tot Stan thuiskomt. Misschien dat ik replay nog wat uit de camerabeelden kan halen.



Ik denk dat we maar eens wat haast maken met een pup, voordat het een goede waakhond is, zijn wel zeker een jaar of anderhalf verder.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik denk aan je Mrs
Alle reacties Link kopieren
Stan is gisteren meteen gaan zoeken naar pups toen ik hem vertelde van de het aanbellen en de camera kuren had. Het ding bleek namelijk weer gesloopt te zijn. Wij wonen niet aan een doorgaande weg, maar aan een dreef waar je eigenlijk niet komt als je er niks te zoeken hebt, is namelijk doodlopend. Laatste keer dat het ding onklaar gemaakt was, is er in de buurt heel veel ingebroken en zelfs een boerderij overvallen 's ochtends vroeg.



Maar goed, hij heeft een nestje RR's gevonden dus. Ik moet nu dus gaan nadenken of ik wil gaan kijken. Het gaat wel heel rap zo.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Soms gaan dingen ook ineens heel snel..!

Succes met uitzoeken

Een nieuw begin.....



En ook
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Het voelt gewoon nog raar, te snel, oneerbiedig zelfs, al weet ik dat dat gewoon tussen mijn oren zit. Ik ga Brutus nooit vergeten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
not all who wander are lost
Onwerkelijk he, om dan naar een pup te gaan kijken. Maar als ik zo lees hoe jullie wonen, en dan over dat aanbellen, krijg er kriebels van. Dus wel goed om inderdaad te gaan kijken. Dubbel is het zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 oktober 2014 @ 10:58:

Het voelt gewoon nog raar, te snel, oneerbiedig zelfs, al weet ik dat dat gewoon tussen mijn oren zit. Ik ga Brutus nooit vergeten.Tuurlijk ga je Brutus nooit vergeten! Jullie hebben een prachtige tijd gehad samen maar hij was op. En misschien moet het zo zijn dat je er nu een nestje is en dit op je pad komt. Je schoot ineens door mijn hoofd, wat gaat dat dan alweer snel he. Alweer een week verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 oktober 2014 @ 10:58:

Het voelt gewoon nog raar, te snel, oneerbiedig zelfs, al weet ik dat dat gewoon tussen mijn oren zit. Ik ga Brutus nooit vergeten.

Mrs, Brutus zul je nooit vergeten.

Maar een hart is groot, en er is plaats voor velen...........



Een pup,
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net te googlen naar de vader en de moeder van het nestje en ik kwam een foto tegen en ik dacht even dat ze Brutus's kop hadden gefotoshopt op hun hond.



Ik wil nu wel gaan kijken, misschien zit er een Brutus tussen.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven