Zoon wil alleen maar joggingbroeken aan

24-10-2014 08:10 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 3 draagt zoon (5) het liefst alleen nog maar joggingbroeken. Er is gelukkig 1 specifieke spijkerbroek die hij ook af en toe draagt. Helaas weigert hij andere leuke broeken ook maar te passen, laat staan dragen. Hij draagt trouwens het liefst joggingbroeken omdat ze zo lekker zacht zijn. Zie nu veel gevoerde broeken in de winkels maar die zijn ook al afgekeurd. Is dit herkenbaar en heeft iemand nog tips?
quote:fashionvictim schreef op 24 oktober 2014 @ 12:14:

[...]





Maar nogmaals: er is toch een heel scala aan kinderkleding dat niet opgeprikt of oncomfortabel is, maar toch geen joggingbroek is?



Ik snap nooit zo goed dat zoveel jongens er zo ontzettend armoedig bijlopen. Fair enough, voor meisjes is het makkelijker winkelen misschien, maar sjongejonge zeg, als je een dochter had die niet van naden of harde stof hield, dan zocht je toch ook wat langer door dan haar dan maar in een grijze of zwarte joggingbroek te hijsen? Dan ging je ook op zoek naar leggings die wel lekker zitten, of maillots zonder naden die niet afzakken, of gewone broeken die niet knellen, ik noem maar wat.

Dat kan voor een jongen toch ook?



Ik vind het een hele klus om echt goed zittende jongensbroeken te vinden. Ik heb een dun en een normaalgebouwd kind en zelfs bij de tweede zakt 80% van de broeken zo van zijn kont. Bijna al hun broeken zijn aan beide kanten minstens 3 gaten ingesnoerd met knopenelastiek. Tot mijn verbazing klagen ze er nooit over want erg lekker kunnen die proppen elastiek rond de knoop toch niet zitten.



Het is hier dus altijd een hele speurtocht naar broeken, zelfs bij de smal vallende merken zit er nog heel veel variatie tussen de verschillende modellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tulp09 schreef op 24 oktober 2014 @ 11:51:

[...]





Hij is over kleding idd heel uitgesproken. Sokken zitten nooit lekker, schoenen moeten precies even strak en bloesjes of shirtjes met knoopjes vindt hij ook niet fijn.

Hij krijgt genoeg grenzen en gaat over andere dingen niet vaak de strijd aan.Ik vroeg het al eerder maar hij is dus wat (over) gevoelig voor stoffen ed. Dan kan ik me er wat bij voorstellen. Niet te druk om maken joh. En gewoon blijven proberen door te laten passen. Er zijn echt best nette broeken van joggingstof te vinden . En je wilt toch ook niet dat je kind zich de hele dag irriteert aan stofjes, naadjes en randjes. Word ie ook niet gezelliger van.
Alle reacties Link kopieren
quote:tulp09 schreef op 24 oktober 2014 @ 11:51:

[...]





Hij is over kleding idd heel uitgesproken. Sokken zitten nooit lekker, schoenen moeten precies even strak en bloesjes of shirtjes met knoopjes vindt hij ook niet fijn.

Hij krijgt genoeg grenzen en gaat over andere dingen niet vaak de strijd aan.Dat had ik dus ook vroeger, ik had snel pijn. Blaren, schurende benen, buikpijn e.d..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een soort van joggingbroek besteld bij de Bijenkorf van Tumble n Dry. Omdat ik dat zo'n leuke broek vind.

Zoon is nu 3, als hij 4 is zou hij gewoon in deze broek naar school mogen.



Een standaard jogging broek zoals FV eerder poste zou ik ook niet echt kiezen voor shool. Heeft zoon wel voor in de bossen of thuis.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Even een voorbeeld van wat ik denk dat heerlijk zit en toch 'netter' oogt (hoewel ik dus zelf niets tegen een joggingbroek heb): http://www.softsensory.nl ... lauw-0003%22#.VEooyYcfj-k



Al is dit met badstof, dus misschien voor zijn leeftijd niet geschikt.

Maar in ieder geval altijd iets met voldoende elastaan kopen, en zacht opgeruwd katoen e.d. met elastaan. Net zo zacht als een joggingbroek. En zachte elastische middelband was voor mij noodzakelijk.



Voor gevoelige kinderen, dit merk. Zou ik zelf vroeger super hebben gevonden. Hier kun je ook sokken en ondergoed kopen. Ik vind de prijzen niet eens belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (6 jaar) wil ook geen strakke, harde, spijkerbroeken aan. Heeft dus ook geen zin om te kopen. Ziet er ook niet uit, dan loopt ze de hele dag 't kruis naar beneden te trekken.

Loopt dus alleen in jurken, rokken of lowy's.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Kuzu schreef op 24 oktober 2014 @ 12:11:

Ik ben vast een tokkie maar mijn zoon van bijna 2 heeft een paar joggingbroeken. Ook joggingpakken. Staat hem leuk.

Hij heeft ook overhemden, bloesjes en nette broeken maar ik vind dat er niks mis is met een joggingbroek voor een kind.

Gecombineerd met een leuke strakke trui ofz.

Het is een peuter, geen directeur van Shell ofzo.Precies. Helemaal mee eens. Ik zal dan ook wel tokkie zijn, maar ach, anderen hebben daar blijkbaar meer last van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wil momenteel ook geen spijkerbroeken aan, maar er zijn op dit moment heel veel leuke zachte broeken in de winkel. Een gewone joggingbroek krijgt ze in principe niet aan naar school of als we op visite gaan. Mijn zoon draagt ze als hij gaat paardrijden, want er zijn nog niet echt paardrijbroeken in zijn maat, verder hebben ze ze wel aan als we niet echt ergens naartoe gaan.



Ik heb trouwens jaren gezocht naar zo'n jogjeans voor mijn zoontje nadat ik FV er een keer over had gehoord, ik heb er nu eindelijk eentje gevonden van Blue Rebel. Maar volgens mij zijn broeken van zo'n zachte stof sowieso wel in op het moment, mijn dochter heeft een jogjeans van de Zara.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:lunalovegood schreef op 24 oktober 2014 @ 12:00:

Nee, lilalinda.. veel afspraken/regels hebben wij ook niet. ik doelde ook niet specifiek op de joggingbroeken want dat is bij ons geen issue. Maar stel je voor dat het wel een regel zou zijn, zou ik me er om die reden aan houden.

Oh, maar ik ook.

Heb wat uren stil gestaan in de stad, als ik geen handje kreeg :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 24 oktober 2014 @ 11:53:

[...]





Dan moet je misschien wat langer zoeken naar kleding die hem wel lekker zit en daar direct een aantal van kopen? Er is toch nog zat tussen spijkerbroek als ene uiterste en joggingbroek als andere uiterste?Maar dat is toch precies de vraag van TO?
quote:Susan schreef op 24 oktober 2014 @ 12:31:

Mijn dochter wil momenteel ook geen spijkerbroeken aan, maar er zijn op dit moment heel veel leuke zachte broeken in de winkel. Een gewone joggingbroek krijgt ze in principe niet aan naar school of als we op visite gaan. Mijn zoon draagt ze als hij gaat paardrijden, want er zijn nog niet echt paardrijbroeken in zijn maat, verder hebben ze ze wel aan als we niet echt ergens naartoe gaan.



Ik heb trouwens jaren gezocht naar zo'n jogjeans voor mijn zoontje nadat ik FV er een keer over had gehoord, ik heb er nu eindelijk eentje gevonden van Blue Rebel. Maar volgens mij zijn broeken van zo'n zachte stof sowieso wel in op het moment, mijn dochter heeft een jogjeans van de Zara.Over kleine paardrijbroeken gesproken; bij Decathlon hebben ze paardrijbroekjes vanaf 4 jaar, maat 110 denk ik. In de winkel zelf(wij waren er in Frankrijk) heb ik ze zelfs nog kleiner gezien. Kosten ook geen drol, 9,95. Mijn dochter heeft er ook een, prima broekje en zit toch lekkerder dan een wijde joggingbroek.
Alle reacties Link kopieren
broek

Deze kan toch prima??



Deze ook super stoer en netjes!



broek
Ik zie hier wel fijne plaatjes van smalle joggingbroeken. Deze zomer een joggingbroek voor dunne zoon gekocht en het was heel moeilijk om iets te vinden waarin hij er niet uitzag alsof hij een Urker pofbroek droeg. Wij hadden bij sportwinkels gekeken, misschien binnenkort maar eens in gewone kledingwinkels zoeken.
quote:mamalinus schreef op 24 oktober 2014 @ 12:40:

broek

Deze kan toch prima??Beetje jammer van die boorden. Nu lijkt het op een pyama. Model vind ik wel ok.
quote:fashionvictim schreef op 24 oktober 2014 @ 12:14:

[...]





Maar nogmaals: er is toch een heel scala aan kinderkleding dat niet opgeprikt of oncomfortabel is, maar toch geen joggingbroek is?



Ik snap nooit zo goed dat zoveel jongens er zo ontzettend armoedig bijlopen. Fair enough, voor meisjes is het makkelijker winkelen misschien, maar sjongejonge zeg, als je een dochter had die niet van naden of harde stof hield, dan zocht je toch ook wat langer door dan haar dan maar in een grijze of zwarte joggingbroek te hijsen? Dan ging je ook op zoek naar leggings die wel lekker zitten, of maillots zonder naden die niet afzakken, of gewone broeken die niet knellen, ik noem maar wat.

Dat kan voor een jongen toch ook?Dat zeg ik toch ook. Het stoort me dat hier mensen de baas willen zijn (het is de toon die de muziek maakt) over hun kind en het tegen hun wil in kleding proppen. Je kind moet zich wel gelukkig voelen in de kleding die hij draagt.
Die joggingbroeken met kleurtjes of camouflageprint vind ik persoonlijk nog veel meer misstaan dan een standaard grijze of zwarte joggingbroek.



Ik heb het geprobeerd hoor, maar vind mijn kinderen er dan als clowntjes of minisoldaatjes uitzien. Past niet bij hun uiterlijk (en mijn voorkeur voor tijdloos en klassiek).
Die onderste Linus, die vind ik leuk! Helaas krijg ik mijn zoons nooit in zo'n jasje...
quote:mamalinus schreef op 24 oktober 2014 @ 12:40:

broek

Deze kan toch prima??



Deze ook super stoer en netjes!



broekJa hoor ik vind van wel.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic: ruim 200 reacties op wat een kind draagt, haha!



Mijn zoon van 5 draagt wat ik voor hem koop, maar vindt de joggingbroeken het fijnst, das natuurlijk logisch.

Hij mag van mij, als dat hem blij maakt en niemand daar last van heeft.



Bizar hoe mensen willen dat n kind nù al rare grote-mensen-regels krijgt opgelegd van hoe iets heurt...



Ik ga nu zelf op visite, in joggingbroek. Ik vind hem leuk en hij zit lekker en als de mensen war ik op visite ga mij minder leuk/gezellig vinden om mijn uiterlijk dan vind ik ze dom en oppervlakkig!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 24 oktober 2014 @ 12:24:

Ik heb net een soort van joggingbroek besteld bij de Bijenkorf van Tumble n Dry. Omdat ik dat zo'n leuke broek vind.

Zoon is nu 3, als hij 4 is zou hij gewoon in deze broek naar school mogen.

[img]http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/v ... 0899_b.jpg[/img]

Een standaard jogging broek zoals FV eerder poste zou ik ook niet echt kiezen voor shool. Heeft zoon wel voor in de bossen of thuis.Zo'n joggingbroek vind ik heel leuk, staat verzorgd en stoer! Kan me voorstellen dat zoon van TO graag joggingbroeken draagt, knelt niet, lekker soepel.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit al eerder genoemd is, ik lees het nu voor het eerst maar het komt mij heel bekend voor. Mijn andere dochter weigerde ook kleding waar het naadje etiketje of randje nog aan zat. Schoenen waren helemaal een ramp. Schoenen en kleding kopen en dragen was een ramp.

Het bleek een symptoom te zijn dat kan horen bij hoogsensitief zijn of een symptoom dat hoort binnen het autisme spectrum waar kinderen ook overgevoelig zijn voor allerlei prikkels, visueel, auditief of aanraking van de huid.

ik heb het zo gelaten en de kleding keuze van mijn dochter gerespecteerd. Nu is ze puber, koopt ze zelf kleding en kan ze er beter mee overweg.

Wijsheid, Moeder van iloveyouthemost
En een jurk van joggingstof voor een kleuter, mag dat wel?
Armoedig FV?

Tja het is maar wat je armoedig vindt.

Ongestreken overhemdjes en shirtjes waarvan je kunt zien dat ze ooit wit waren maar nu zo grauw als de neten dat vind ik nou armoedig staan óók als die overhemdjes van Vingino of Hillfigger zijn..

Geldt ook voor volwassen kleding trouwens..
Alle reacties Link kopieren
Hier is de regel joggingbroeken voor de vakantie en andere momenten dat je vrij bent. Naar school een normale broek aan. Ik ga ook niet in joggingbroek naar het werk. Ook jong mag je leren dat er verschillende regels in verschillende situaties kunnen gelden.



Gisteren zijn we wel bij ikea wezen eten, beide in joggingbroek. Voelt wel fout. Ik blijf het toch een soort van pyjamabroek vinden.



Ik ben verre van streng, hij zit ook weleens de hele dag in pyjama, onderbroek of niets.



Iedereen zijn normen en waarden.
Ik ken echt alleen maar tokkies met een tondeusekapsel die in jongginbroeken lopen eigenlijk. Echt, dat mag hier na de zwemles of na hef sporten of tijdens een boswandeling, maar net als dat ik niet in mijn huipak naar het werk ga gaat mijn kind nief in een joggingbroek naar school.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven