Lijf & Lijn alle pijlers

Dag kilo's, dag dag!!

01-09-2014 12:34 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij ons! Wij vallen af op onze eigen manier en snelheid. Ondertussen kletsen we, motiveren we en delen we onze ideeën met elkaar.



Wil je met ons meeschrijven? Gezellig voel je welkom!



We hebben een paar spelregels:

- Stel je even voor;

- Geef je lengte, startgewicht en doel door;

- Weegdag is op vrijdag dan geef je in het zwart je gewicht door;

- Het is niet verplicht om in de tabel te staan dus geef even aan als je dat niet wil;

- Schrijf je 2 weken niet mee/geef je geen gewicht door dan haal ik je uit de tabel. Liever hebben we gewoon dat je even aangeeft dat je niet meer meeschrijft. Maakt ons niet uit, al zullen we je missen.



Succes met afvallen!!



Maar ik heb niet gechipst...
Dat is waar ja, dat t dan sneller gaat. Ik woog na mijn laatste bevalling 80 kilo, en toen ben ik met eiwitshakes ook 20 kilo in no time kwijtgeraakt. 10 kilo ervan ben ik nog steeds kwijt. De andere tien wil ik nu op een andere manier verliezen. Maar liever ook wat sneller dan 100 gram per week, dan ben ik t al snel zat
Alle reacties Link kopieren
Wat een warm welkom



Streefgewicht. Pff. Nou ja laten we eerst dan maar weer eens 65 doen. En daarna verder zien
Zeg maar Spijker.
Hello ladies!

Wat een goede resultaten zie ik voorbij komen!!

Nieuwe meeschijvers, welkom! Gezellig!



Afgelopen week goed mn best gedaan na mn vakantieweek, heb lekker maar gezond gegeten en heel wat verleidingen weten te weerstaan.. vanochtend gewogen en 75,7 ben superblij! Echt heel motiverend!



Eetlijstje van gister:

O: havermout met amandelmelk, lijnzaad, kaneel en frambozen

T: boterham met pindakaas

L; 2 crackers en rijstwafel met houmous en rauwkost

T: bakje studentenhaver, paar plakjes kipfilet

A: salade met thaise dressing en jalapeno burger

T: sinaasappel
Fata, heb je in je hoofd bepaalde dingen die je anders wil doen dan voorheen? Andere voedingsmiddelen, of ander ritme of iets anders? Crashen is geen goed idee nee, we willen t er vooral afhouden natuurlijk!
Ik vraag jullie even om advies!

Ik zit mijn boodschappenlijstje te schrijven, en vraag me af of ik iets van noten op zal schrijven. Ik heb nog wat gezouten pinda's, en vroeg me af of ik macadamia noten, cashewnoten, hazelnoten of pistachenoten zal halen. Of gewoon niks. Ben echt gek op noten en zou dat vanavond wel lekker vinden.

Of kan ik het beter niet doen en bijv een eitje koken?



Ben benieuwd!
December... heel veel zin in en ik ben gek op gevuld speculaas en ik eet eigenlijk altijd mn chocolade letter datzelfde weekend op... mmmmmm lekker! Ik denk dat ik er gewoon van ga genieten, maar de weken ervoor niet ga lopen snaaien. Gewoon de sint dagen zelf en de kerstdagen zelf genieten, verder niet. Juist al die weken ervoor al lekker chocoladepepernoten (jaaa inderdaad MBB!) bij de thee enzo, dat zijn de sluipmoordenaars, hahaha.
Alle reacties Link kopieren
@ Roosv, niet halen
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
@ Roosv, ik heb ze ook een tijdje niet meer gehaald en ik ben ook gek op noten.
Prrrr, mauw miawwwww.
Oh ik heb dus totaal geen last van de decemberdagen. Doe hier en daar wel iets mee maar er gaat bij mij geen pepernoot of stukje chocola in.

Ik eet zoiezo super weinig extra's, daarom nu ook zo in tweestrijd of ik niet toch wat pinda's verdien!
Hee Roos, ik weet natuurlijk niet wat je precies eet op een dag en in hoeverre daar misschien wel makkelijk ruimte is voor iets extra's als noten, maar ik begrijp wel uit je berichtjes dat je dus ondanks de weinige extra's die je neemt, toch niet afvalt zoals je zou willen. Dat je om die reden ook even je lekkere wijntje laat staan. Ik zou dat dan eerst een weekje proberen en kijken wat dat doet. Als dat nou inderdaad veel helpt dan kan iets extra's als noten prima.

T is natuurlijk je eigen keuze hoor! Maar een gekookt eitje in partjes met wat peper en zout vind ik ook altijd wel een beetje 'hongerstillend' en lekker, of een bakje cherrytomaatjes, reepjes komkommer oid. Tja, wel wat saai, maar wel met een doel voor ogen!
AnneAnna, ik kan wel een voorbeeld geven...

Doordeweeks hield ik me helemaal aan mijn schema en viel dan ook gestaag af. In het weekend kwamen daar dan de wijntjes. En daar kwam dan ook een toastje met brie bij. Bijvoorbeeld. En dan was alles er na het weekend weer bij.

Nu stop ik inderdaad een tijdje met de wijn, en vraag ik me af of er in t weekend dan wat ruimte is voor wat gezouten pinda's :-)
Alle reacties Link kopieren
@ Anna, ik doe eigenlijk een beetje een combinatie tussen voedselzandloper, Amber Albarda, Rens Kroes en mijn eigen gezonde verstand :-)

Eigenlijk afvallen met puur eten...ik besef me dat het afvallen dan ook een stuk langer gaat duren dan ik gewend ben.

Maar zoals je zegt het moet er nu af blijven :-)



Ik ben snel geneigd om streng te gaan dieeten, nu heb ik de afspraak met mezelf om tot januari structureel gezond te eten. In januari kijk ik dan verder... Te zwaar zijn is ook niet bevorderlijk voor mijn gezondheidsproblemen, dus ik moet dan gaan kiezen tussen twee 'kwaden'.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt
Alle reacties Link kopieren
Roos ik zou voor iets anders gaan dan gezouten noten, er zijn best veel gezonde snacks die ook lekker zijn.

Je bent nu zo goed bezig!



Heb je weleens geroosterde kikkererwten gegeten? Misschien is dan een goed alternatief voor je...



Als je toch voor noten gaat dan zou ik voor ongezouten noten gaan en dan noten die je nog moet kraken/pellen.
Geroosterde kikkererwten? Nooit van gehoord! Waar kan ik die.vinden?



Ik zit inmiddels bij mijn moeder met een glas........ WATER haha!



Het gaat bij mij ook niet om een hele zak pinda's hoor. Meer om twee handjes en ze dan een voor een opeten. Heb ik toch t idee dat ik iets lekkers mag. Geeft bij mij ook meer het gevoel dat t toch niet zo streng is. Vind namelijk dat ik momenteel wel erg streng ben voor mezelf. Maar je zal vast gelijk hebben, moet geen excuses blijven verzinnen...
Alle reacties Link kopieren
@Roosv, glas water? Wat knap!

Als je 2 handjes neemt is natuurlijk geen probleem...maar rest eet je waarschijnlijk morgen, overmorgen of volgende week op?

Afslanken blijft moeilijk...net boodschappen gedaan, wou chips halen...toch maar niet gedaan!

Straks een uurtje sporten, ik heb er zin in!



@MMB, fijn weekend, geniet ze!



@Puffin, alvast fijne verjaardag!



@voor iedereen die zijn afgevallen

Gefeliciteerd!



@Voor iedereen die niet zijn afgevallen

Positief zijn, volgende week gaat het lukken!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Geroosterde kikkererwten moet je wel zelf maken haha

maar t is niet veel werk hoor...



Nodig:

potje kikkererwten (uitgelekt, 200 gram)

1 theelepel paprikapoeder

snuf chilipoeder

snuf zeezout

1 eetlepel olijfolie



Oven voorverwarmen op 200 graden, uitgelekte kikkererwten mengen met de overige ingrediënten, op bakpapier uitspreiden, 30 minuten in de oven, omscheppen en nog eens 10 minuten in de oven.



Je kunt ze ook zoet maken met kaneel, nootmuskaat, kokosolie en honing.



Ik vind t erg lekker, je moet even kijken of ze crunchy genoeg worden binnen deze tijd...anders iets langer
Alle reacties Link kopieren
Super goed dat je aan een glas water zit Roos!



En Jane dat je de chips hebt laten liggen.



Mijn eetlijstje:



O: smoothie met boerenkool, kiwi, banaan en lijnzaad

L: 2 speltboterhammen met kaas, sla, komkommer, tomaat en een theelepel groene pesto

D: zuurkool met ananas en een kaasschnitzel

T: Stukje pure chocolade of wat ongebrande ongezouten noten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Even snel een lijstje van mij. Gaat goed vandaag! Zit mede dankzij jullie weer lekker in de flow. Helaas wel wat studiestress, moet vandaag een paper inleveren waar ik nog wel even werk aan heb. :(



Ontbijt; 150 ml geitenyoghurt, 30 gr. muesli

Tussendoor; mandarijn, volkoren biscuitje

Lunch; oosterse salade met biefstuk en wat nootjes, 3 stukjes brood

Avondeten; róti (van Knor) (= 2 pannenkoekjes, boontjes, krieltjes, sausje)

Tussendoor; optimelyoghurt



En vanmorgen 4,5 km hardgelopen
Alle reacties Link kopieren
@ Jane-ice: geitenyoghurt heb ik sinds kort ontdekt! Ik zag het toevallig via het Youtube kanaal Foodgloss wat ik volg. Ik ben echt de grootste fan ter wereld van geitenkaas, dus dacht dat dit me ook best zou smaken. Het is even wennen maar ik vind het nu echt een stuk lekkerder dan gewone yoghurt. Is ook wat minder zuur! En voor de lijn valt het ook best mee, 65 kcal per 100 gr.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal en welkom spijker!



@aapie: ik ken foodgloss daar komen echt gruwelijk lekkere recepten voorbij!



@roosv: een glas water terwijl je bij je moeder bent? Ik ben trots



ik heb deze week niet veel gepost, maar ik ben inmiddels op de vakantiebestemming aangekomen en ik ben ondanks smeren nu al verbrand. Qua eten gaat het tot nu toe wel goed, hopelijk maken de rondjes die ik maak in het zwembad wat verschil ik heb alleen door de reistijd maar drie uur geslapen vannacht want we hadden een vroege vlucht morgen word dus pas de eerste actieve dag.



Over december: mijn doel is om niet aan te komen, afvallen gaat niet in die maand en moet je ook niet willen denk ik. Zodat je wel gezellig de kerstmaaltijden kunt mee eten. Pssst.. ik heb vorige maand al mn eerste pepernoten op
Alle reacties Link kopieren
Goede eetlijst aapie



Hoi Spijker welkom!



Dat recept voor kikkererwten klinkt lekker!



@MBB: Have fun!



Gefeliciteerd afgevallenen

Kop op voor de anderen, het gaat jullie volgende week lukken!



@roosv: Heb geen last gehad van gasvorming haha



@Puffinmuffin: Alvast gefeliciteerd!



Ik woog vanochtend 80,7, dus 0,6 eraf!

Het zou meer moeten zijn vanwege het dieet, dus ik ga door naar fase 2 komende week. Hopelijk zet het door
Zo Fishie al verbrand? Hier zitten we in de regen...



Jazeker ik zat aan het water en later thee. Nu ook een grote pot herfstthee gezet. Geen wijn in huis gehaald!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook maar weer eens even binnenvallen, was niet fit de afgelopen week (komt vast van het wachten op de boot) en heb bijna niet achter de computer gezeten. Dus veel leesvoer nu!!

Dank iedereen voor de complimenten na mijn wandeling! Ik doe dit wel vaker en voor mij is het dus niet meer zo bijzonder. Maar ik kijk dan weer met bewondering naar bijvoorbeeld Famke67 en aapie, ik vind hardlopen echt h-e-l-e-m-a-al niks, word al moe als ik denk aan een zevenheuvelenloop…..

Heb nu wel spierpijn, gister iets te enthousiast de buikspieren getraind tijdens mijn wekelijkse uurtje “bewegen op muziek”. Maar het was wel een heel leuke les, dus dit neem ik maar op de koop toe (stiekem moest ik ook wel even lachen om jouw sportverhaal Jane-Ice, kan me voorstellen dat je de dag daarna maar even hebt overgeslagen)



Welkom voor de nieuwe mensen, leuk dat jullie meedoen!



Wat me steeds beter lukt is regelmatig eten. Ik hou me nog niet aan alle regels van BodieBoost, zo drink ik nog lekker een paar bakjes koffie per dag en zo af en toe een glaasje frisdrank, maar qua eten gaat het redelijk goed. Ik eet beter en gezonder dan wat ik in jaren gedaan heb. Vanmorgen gewogen: weer 0.4 eraf!! 82.0 nu. Nog even en ik zit onder de 80, volgens mij is dat al meer dan 15 jaar niet gebeurd… Als me dat is gelukt trakteer ik mezelf op een dagje sauna denk ik.



Gefeliciteerd voor iedereen die is afgevallen! En voor degenen die dit niet is gelukt: de kop er weer voor! Nieuwe week, nieuwe kansen!



Ik lees hier ook nog iets over decemberstress, gelukkig heb ik daar geen last van! Ik hou niet van pepernoten, kruidnoten, speculaas, taaitaai, kerstbrood, chocoladehulsttakjes en van dat soort spul. Nou ja, ik lust het wel, maar ik kan er heel gemakkelijk “nee” tegen zeggen, ook al staat er een pot pepernoten op tafel. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld paaseitjes. Ik ben heel blij dat het geen gewoonte is om met de feestdagen kaas, worst en toastjes op tafel te zetten, dan had ik wel een probleem
Alle reacties Link kopieren
@aapie, bedankt voor je uitleg en misschien ga ik het ook halen.

Volgende week ofzo ik heb nu genoeg kwark en yogurt in huis.

Maar het lijkt mij ook lekker.



@Fishie, wat leuk dat je post.

Smeer je goed in he!!

Rust goed uit en geniet ze!



@ Mary, jij ook 0,6 kilo eraf?! Toevallig, hier dus ook.

Volgende week word het moeilijker voor mij want ik heb morgen en overmorgen verjaardagen plus later in de week een bedrijf etentje plus een vergadering dan eten we altijd pizza

Ik ga alleen een slice nemen en neem brood mee.

Dus ik moet echt harder mijn best doen!



@ Roosv, je moet trots op jezelf zijn! Goed van je!

En nu volhouden en heb geduld

Ik ben in totaal bijna 2 kilo afgevallen maar zie nog steeds geen resultaat

Maar ik heb gelukkig nog geduld....geduld...pffff.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
@glaasjeswater, hey!!

Ik dacht al, waar blijft ze nou?!

En wat goed 0,4 kilo eraf!

En ja nog even dan zit je onder de 80 kilo

Ik ben nog steeeeeeeds bezig met dat boek...ik lees 3 blz per keer ehum...in een week lees ik hem zo 3x dus het schiet niet echt op maar spierpijn is goed dan heb je dus goed getraind!



En oh wat jij schreef over decemberstress, hier ook helemaaaal geen last van. Ik hou sowieso niet van zoetige dingen.

Ik eet wel oliebollen (stuk of 3, valt wel mee toch?)
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven