7 dagen overtijd, negatieve test...

24-10-2014 11:44 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Mijn eerste onderwerp op het forum, spannend!



Ik heb een vraag..

Ik ben nu 7 dagen overtijd (had 17 okt. ongesteld moeten worden) Ik heb 17, 19 en 22 okt. getest en allemaal negatief (van de Kruidvat 2 voor ¤10)

Nu heb ik de huisarts gisteren gebeld en zij vond het niet nodig om een bloedtest te laten doen omdat een urinetest ook heel nauwkeurig meet...Als ik 14 dagen overtijd ben nog maar eens terugbellen!



Nu vraag ik me toch af hoe het nou zit? Is mijn cyclus in de war (in juli gestopt met de pil, 1e x de normale ontrekkingsbloeding daarna 2x regelmatige cyclus van 31 dagen), is mijn HCG waarde nog te laag om te meten?

Ik heb wel wat symptomen van een prille zwangerschap (als ik mag geloven wat "ze" zeggen), hele gespannen, volle borsten, vlagen van misselijkheid, krampen in mijn buik, sneller moe!



Nu heb ik al vaker gelezen op verschillende forums dat sommige vrouwen pas bij 6-9 weken zwangerschap positief testen!! Zijn er vrouwen die dit zelf hebben meegemaakt of in dichte kring ervan gehoord hebben??



What should I do, What shoud I do?



Alvast bedankt voor jullie reactie!



Groetjes
Life is a party to be thrown
Wil je huisarts geen urine test doen?

Misschien maak je nog te weinig hormoon aan?

Anders zit er niks anders op dan wachten...moeilijk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hi ana_Isabel,



Super bedankt voor je snelle reactie! Ik heb de huisarts gevraagd om een bloedtest, wilde ze niet doen. Urinetest niet over gehad met de HA.

Natuurlijk de urine testen zelf thuis gedaan...heeft de huisarts andere testen dan je kan kopen in de winkel? Nee toch??



Pppfff jaa heel moeilijk om te wachten..wil er stiekem vanuit gaan dat ik weinig HCG aanmaak maar aan de andere kant wil ik mezelf niet teleurstellen als ik straks ineens ongesteld word...

Fingers crossed!
Life is a party to be thrown
Alle reacties Link kopieren
Zit weinig anders op dan gewoon even afwachten. Er zijn inderdaad mensen die lang negatief testen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je daar zonder meer bij hoort. Soms ben je zonder echt verklaarbare reden ineens een week later met je ongesteldheid. Soms kun je zo maar een keertje overslaan. Er is niet echt een duidelijk antwoord op te geven.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso doet een huisarts geen urinetest die anders is dan de kruidvattest, helaas...Dus geen toegevoegde waarde daar. En een bloedtest heeft soms in het begin niet zoveel zin en is in verhouding behoorlijk duur. Ik snap haar afwachtende beleid wel daarin.



Balen dat je zo lang moet wachten. Heb je eventueel een extra gevoelige test om te proberen? Maar goed, het kan ook zijn dat je hormonaal in de war bent en dat dit het resultaat is. Ik ken wel mensen bij wie het zo lang duurde, maar helaas zegt dit ook al weer niets over jouw lichaam.



Succes, blijf vooral hier van je af schrijven en misschien komen er wel ervaringsdeskundigen langs!
quote:kiml schreef op 24 oktober 2014 @ 11:44:

Hallo allemaal!



Mijn eerste onderwerp op het forum, spannend!



Ik heb een vraag..

Ik ben nu 7 dagen overtijd (had 17 okt. ongesteld moeten worden) Ik heb 17, 19 en 22 okt. getest en allemaal negatief (van de Kruidvat 2 voor ¤10)

Nu heb ik de huisarts gisteren gebeld en zij vond het niet nodig om een bloedtest te laten doen omdat een urinetest ook heel nauwkeurig meet...Als ik 14 dagen overtijd ben nog maar eens terugbellen!



Zijn ze in prijs verhoogd?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend, bij mijn tweede zwangerschap was ik 2 weken overtijd voor ik positief testte. Dus t kan wel, ik hoop het voor je.
Kan zijn dat je misschien nog beetje ah ontpillen bent? Zo ontzettend lang ben je nog niet gestopt namelijk. Kan volgens mij best even duren hoor



Om op je vraag terug te komen, ik ben onverwacht zwanger geraakt en testte pas stuk later echt een knalstreep. Dus het kan wel. Eerst ook vage kwaaltjes en negatieve testen, later heeeeeel licht en nog later een iets duidelijkere streep. Pas veel later een echte knalstreep.
Alle reacties Link kopieren
Die klachten kunnen ook wijzen op een naderende menstruatie. Heel vervelend is dat afwachten, heel veel geduld gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Hoe was je cyclus voordat je aan de pil begonnen bent oorspronkelijk?

Was je toen heel regelmatig of juist niet?



Als je toen heel onregelmatig was, dan is de kans groot dat je na het stoppen van de pil dat ook weer bent, bijvoorbeeld.



Symptomen kunnen beide kanten op, daar zou ik niet te veel van uit gaan. Als je vroeger regelmatig ongesteld werd vóór de pil, dan gewoon over een week nog een keer testen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad zon gevoelige test kopen! Die kun je oa bij Etos krijgen en anders gewoon afwacbten het kan best zijn dat door het stoppen met de pil je cyclus in de war is.
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
@Starshine, nee die van 2 voor ¤5 zijn er ook nog steeds alleen die vond ik teveel gedoe met dat pipetje, hihi!



@Fleur1988..YES een "ervaringsdeskundige"!! Ik hoop ook nog steeds daarop...Misschien zondag weer testen?!?!



@Poppie0022 Ik was vanaf mijn 14e aan de pil en ben nu 27 dus hoe mijn cyclus was toen ik nog niet aan de pil was...Ik heb geen idee haha..naar mijn beste weten gewoon regelmatig. Ook mijn 2 (en enige) zonder-pil-cyclussen waren op de kop af 31 dagen, als ik 's ochtends (om 6h) uit bed kwam was het al raak. Vandaar dat ik ook denk dat ik nu ook een regelmatige cyclus heb, HA beaamde dat ook.
kiml wijzigde dit bericht op 24-10-2014 13:38
Reden: typfout
% gewijzigd
Life is a party to be thrown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven