Gouden tip baby met de hik

24-10-2014 14:43 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand de gouden tip voor mijn kleine meid?? Ze heeft ontzettend vaak de hik zo zielig.... Opnieuw borst aanbieden helpt eigenlijk niet speentje ook niet altijd...

In de buik had ze ook vaak de hik toen was t een apart en geinig gevoel maar nu is t gewoon zielig om het hele lijfje mee te zien schokken
Ik lees even mee, mijn kindje van paar weken oud heeft het ook erg. Maar de kraamhulp zei dat baby's het veel minder voelen dan wij als volwassenen.

Al vraag ik me soms af of dat wel klopt, kind kijkt er toch niet bepaald blij bij ;)
Rechtop houden na de voeding helpt hier wel. Hij krijgt de hij doordat de melk terugstroomt, als ik hem rechtop houd gebeurt dat minder snel. Een tijdje in de doek helpt ook wel, tot het een beetje gezakt is.
Mijn zoontje van nu bijna 13 maanden heeft het nog steeds. Inmiddels maken we er een spelletje van. Als hij hikt, zeg ik HIK! en dan lacht ie, met een hik en zeg ik weer HIK! en dan zit ie gewoon op zijn volgende hik te wachten en straalt als er weer een hik is en kijkt mij aan of ik weer HIK! zeg...
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 24 oktober 2014 @ 14:47:

Mijn zoontje van nu bijna 13 maanden heeft het nog steeds. Inmiddels maken we er een spelletje van. Als hij hikt, zeg ik HIK! en dan lacht ie, met een hik en zeg ik weer HIK! en dan zit ie gewoon op zijn volgende hik te wachten en straalt als er weer een hik is en kijkt mij aan of ik weer HIK! zeg...
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Pantax ik heb haar al recht op na de voeding maar helpt niet echt ze heeft net geen eten gehad trouwens lag te slapen en werd er wakker van....



Hier trouwens ook t verhaal van de kraamhulp dat ze t minder voelen maar ze huilt met grote halen tussen t hikken door..... Ze is nu trouwens 7,5 week
Alle reacties Link kopieren
Doreia

Geweldig Hihihi maar denk niet dat zij dat al snapt
Alle reacties Link kopieren
Hang de baby a la Micheal Jackson op zijn kop uit het raam. (Oh dat was hij aan het doen).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:meesbal schreef op 24 oktober 2014 @ 14:52:

Doreia

Geweldig Hihihi maar denk niet dat zij dat al snaptNee dit is ook van de laatste maanden. Ik wilde er alleen mee zeggen dat het heel erg lijkt, maar hij er niet veel last van had en heeft. Het komt goed, Dorian had ook heel vaak de hik in mijn buik en ook toen hij nog heel klein was. Later ging het beter. Maar ik zag zijn borstkasje ook gewoon 3 cm inzakken bij elke hik.
Mijn zoon voelt de hik prima, hij moet er altijd erg van huilen. Die kraamverzorgsters zijn zeker nog uit de tijd dat baby's zonder verdoving geopereerd werden.



Hoe dan ook: hikken heeft vaak te maken met reflux, het terugstromen van melk. Het maagklepje gaat in de loop der tijd beter werken, dus ze zou er steeds minder last van moeten krijgen; maar daar heb je nu natuurlijk niets aan. Heel veel meer dan rechtop houden kun je eigenlijk niet doen, als ze verder geen refluxklachten heeft. Veel knuffelen als ze er last van heeft. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had al vaak de hik toen ze nog in m'n buik zat.

Nu is ze 10 en heeft ze nog heel vaak de hik, blijkbaar hoort het een beetje bij haar.

De gouden tip heb ik dus helaas niet voor je..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar nu ook lekker tegen me aan.... En fijn om te lezen dat t straks wel minder wordt..
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook even mee, hier ventje van bijna 3 maanden die er ook erg last van heeft....
Hier heeft dochter er nooit om gehuild, ze lacht er zelfs doorheen. Dus ik dacht eigenlijk dat het klopte dat ze er niet zo veel last van ondervinden. Ik weet niet of dé tip bestaat, hier hielp drinken maar bij jouw kindje blijkbaar niet...
quote:AmyWinehouse schreef op 24 oktober 2014 @ 14:57:

Mijn dochter had al vaak de hik toen ze nog in m'n buik zat.

Nu is ze 10 en heeft ze nog heel vaak de hik, blijkbaar hoort het een beetje bij haar.

De gouden tip heb ik dus helaas niet voor je..Hier exact hetzelfde. Echt opvallend hoevaak ze de hik heeft. Al vanaf van mijn zwangerschap.
Ik lees ook mee.
Ooit gelezen dat te snel drinken hik kan veroorzaken. Een kleinere speen op de fles (als je geen bv geeft uiteraard) zou dan moeten helpen.



Geen idee of het klopt, ik heb flesvoeding gegeven en dochter hikte maar zelden. Maar ik heb nooit een grotere speen getest.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er weinig tegen te doen is. Mijn baby (die nu 3 is) had in de buik vaak de hik, toen ik net bevallen was ook heel veel en langzaamaan wordt het steeds minder.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik geef bv dus die speen kan niet anders hihi.



Maar wel fijn dat jullie allemaal mee denken na uurtje was de hik ovet
Helemaal rechtop laten slikken, dus ook met het hoofdje rechtop kan wel helpen (klein lepeltje water), dat kreeg ik als tip van de kraamhulp. Maar soms helpt niks.



Zielig, hè dat gehik trouwens.. Vind het bij mezelf al vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Mijn mannetje had ook erg veel last van de hik en gelukkig is het nu wel over.. We hebben water afgekookt en laten afkoelen en dat op een lepeltje gegeven.. Volgens mij hielp dat eigenlijk wel.. En volgens mij twee keer een beetje citroen alleen dat vond ik toch niet zo prettig voor zijn kleine maatje..
He wat vervelend!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een kleintje die vaak de hij heeft. Volgens mij is zijn hik niet voedings-gerelateerd, want het komt op verschillende momenten. Ik heb 2 dingen die voor hem werken om van de hik af te komen.

1. Lepeltje water waardoor hij kleine slokjes neemt. Ik hou het voor zijn mondje, en hij sabbelt het er dan zelf vanaf. Werkt niet aan het begin van de hik, maar na een paar minuten doe ik dat pas. Vaak helpt het, maar niet altijd.

2. Ik slaap wiegen in mijn armen. Slapen= hik over. In zn bedje valt hij absoluut niet in slaap met hik, maar in mijn armen wel als hij moe is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven