Draagzakconferentie.

24-10-2014 14:27 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://rtvnoord.nl/mobiel/i/index.asp?p=140349



Welke viva-dames gaan heen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Voor mij helaas te ver maar als het in het midden van het land was geweest had het mij wel leuk geleken!
Is dit serieus? Een conferentie over draagzakken?

En waarom alleen voor kinderen met een beperking?
Alle reacties Link kopieren
Poeziewoezie het is niet alleen voor kinderen met een beperking hoor. Je kunt er informatie krijgen over allerlei vormen van dragen, waaronder ook het dragen van een kind met een beperking.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
oke, maar wat is het doel? Ik bedoel wat leer je daar. Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.



Het komt op mij een beetje over als dat je bij wijze van spreke ook een cursus of zo zou volgen voor het geven van fles/borstvoeding.

Iets waarvan iedereen wel weet hoe dat moet.
Leuk Ik heb een beetje een naar gevoel over gehouden aan de bijeenkomst laatst bij ons in de buurt, maar in Grunn is het vast gezellig
Alle reacties Link kopieren
Zo maar eens even een gok:

Voordracht 1: de voordelen van een draagdoek/zak

Voordracht 2: types draagdoeken/zakken

Voordracht 3: knoopmethodes

Voordracht 4: ergonomisch vs. niet-ergonomisch

Voordracht 5: een mini wil nog niet naar voren gedragen worden



Workshop 1: knopen oefenen (met pop danwel eigen baby)

Workshop 2: draagdoeken weven

Workshop 3: draagdoeken personaliseren



En dan natuurlijk 30 stands van allerlei merken, die je proberen hun eigen doek als eerste aan te smeren.



(Hmmm, ik ben blij dat ik zelf destijds een goede keus wist te maken zonder een dergelijke conferentie.)
Alle reacties Link kopieren
Hemeltje lief. Wie is de sponsor?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
En dan schreeuwende babies overal (want de mama's zijn met andere dingen bezig, namelijk wie de laatste paars-met-gele doek van merk A in handen krijgt), gevechten om wie zich als eerste terug mag trekken in de BV-hoek. Een verschoonplek waar spuitluiers uit de afvalbak puilen. En buiten op de stoep worden de arriverende moeders omringd door opdringerige P*mpers-, H*ggies-, Zw*tsal- en andere merk-product-aansmeerders, die proberen zelf ook iets uit zo'n conferentie te halen.
Niks voor mij.

Voorstander van (ergonomisch) dragen hoor, maar 't is me veel te veel een kliek want het gaat tevens gepaard met:



- lang borstvoeden

- Rapley

- samen slapen

- niet belonen en straffen

- niet vaccineren

- thuisonderwijs geven



En wáág het niet om iets van deze "heilige zeven opvoedmethodes" te bekritiseren.
quote:tof schreef op 24 oktober 2014 @ 14:46:

En dan schreeuwende babies overal (want de mama's zijn met andere dingen bezig, namelijk wie de laatste paars-met-gele doek van merk A in handen krijgt), gevechten om wie zich als eerste terug mag trekken in de BV-hoek. Een verschoonplek waar spuitluiers uit de afvalbak puilen. En buiten op de stoep worden de arriverende moeders omringd door opdringerige P*mpers-, H*ggies-, Zw*tsal- en andere merk-product-aansmeerders, die proberen zelf ook iets uit zo'n conferentie te halen.Nee hoor, want iedereen is aan de wasbare luiers. Die hoorde ook nog in het rijtje thuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 oktober 2014 @ 14:49:

Nee hoor, want iedereen is aan de wasbare luiers. Die hoorde ook nog in het rijtje thuis.
Echt? is dit echt serieus. Mijn hemel.....
Je bent niet alleen hoor, NYC. Hier nog een voorstander van ergonomisch dragen én vaccineren én 'regulier' onderwijs én doen wat het beste bij jou en je kind past. Ik zie zo'n bijeenkomst ook niet zo zitten, terwijl ik wel heel erg draag- en doekenverslaafd ben en dolgraag nieuwe knooptechnieken zou willen leren. Oh well.
Wat trouwens niet wil zeggen dat ik zo'n conferentie belachelijk vind. Verre van.
Alle reacties Link kopieren
Qua knooptechnieken is op het internet incl. youtube ook veel te vinden, heb je geen conferentie voor nodig.
Ja, dat weet ik en die filmpjes bekijk ik ook regelmatig. Heb zelfs al een draagconsult gehad, maar ik blijf maar tobben met rugknopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 oktober 2014 @ 14:48:

Niks voor mij.

Voorstander van (ergonomisch) dragen hoor, maar 't is me veel te veel een kliek want het gaat tevens gepaard met:



- lang borstvoeden

- Rapley

- samen slapen

- niet belonen en straffen

- niet vaccineren

- thuisonderwijs geven



En wáág het niet om iets van deze "heilige zeven opvoedmethodes" te bekritiseren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 oktober 2014 @ 14:49:

[...]





Nee hoor, want iedereen is aan de wasbare luiers. Die hoorde ook nog in het rijtje thuis.Je bent wel verdomd goed ingelicht
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bij ons is de draagclub inderdaad een beetje zoals hier beschreven. Ik heb geen idee of ze vaccineren en thuisonderwijs geven, maar ze zijn wel wat onvriendelijk in hun draagfanatisme. Maar dat zal overal wel anders zijn
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch gewoon net zoiets als een Starwars-conferentie, een LARP bijeenkomst of de EO-jongerendag?

Mensen die een hobby of interesse delen komen bij elkaar en praten daarover en doen mee aan activiteiten die met die hobby of interesse te maken hebben. Ik vind dat iet zo gek eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg er flink jeuk van. In mijn omgeving ook van dit soort draagdoekentypes, het lijkt soms wel een religie. Zie op Facebook ook de meest bekrompen berichten voorbij komen, waardoor elk normaal mens meteen niet meer naar zo'n club wil.
Alle reacties Link kopieren
Het idee is afkomstig van Musetta Blaauw, het wordt ook door haar georganiseerd.

Jullie kennen haar misschien nog wel van "Draagmoeder gezocht".

(zij was de moeder met drie kinderen en wilde via draagmoederschap nog een vierde, vijfde enz)





Ze verkoopt o.a. draagdoeken.
Omg, door mus?

Ik haak af, DAT mens GA ik nooit van zijn leven sponseren.
quote:NYC schreef op 24 oktober 2014 @ 14:49:

[...]





Nee hoor, want iedereen is aan de wasbare luiers. Die hoorde ook nog in het rijtje thuis.



wasbare luiers zijn natuurlijk enorm uit.



Een beetje natuurlijke moeder doet dit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven