Huwelijksreis zonder vlucht

24-10-2014 13:59 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn vliegangst cursus niet echt van de grond wil komen, ben ik aan het brainstormen over een huwelijksreis zonder vlucht.



Wij zijn zelf ooit op reis door Italie geweest. Dat was een fantastische ervaring. Dus die staat nu hoog op het lijstje, met als kanttekening dat ik nu wel langer weg zou willen om ook Sicilie aan te doen. Ziet er evengoed redelijk tropisch uit. We willen tenslotte wel zon op de honeymoon!



Verder sta ik overal voor open
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 24 oktober 2014 @ 16:22:

Zuid Spanje (Andalusië). Vliegen op Malaga, auto huren en dan Ronda, Sevilla, Granada, de Alpujarra's en een dag of wat aan het strand.



Fantastisch.zie topictitel.
Alle reacties Link kopieren
Tja wat ik met vliegtuigen heb, heeft lief met boten. Ik denk dat een overvaart wel zal gaan, maar een paar weken op zee doe ik hem geen plezier mee.



Ik ga toch even snuffelen. Heb ooit een tweeweekse reis per containerschip gemaakt. Was echt fantastisch, ook naar de Canarische Eilanden. Helaas verkeerde vriendje mee, dus dat zou ik nog weleens over willen doen. Mijn vriend ziet Tenerife niet zitten als honeymoon, maar dat kan voor de toekomst wel een optie zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 24 oktober 2014 @ 16:23:

Niet durven vliegen maar wel durven trouwen, ik vind het knap.Ieder zijn ding he?
Alle reacties Link kopieren
quote:tante-taart schreef op 24 oktober 2014 @ 16:17:

Wij zijn zelf ook in augustus naar de bloemenriviera geweest, toen was het nog prachtig...Maar het is met geen mogelijkheid te vergelijken met mei/juni en bovendien is het in augustus heel druk, niet alleen Frankrijk maar ook Italie heeft dan vakantie.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Spanje, Italië en Joegoslavië (met name Kroatië) lijken mij enorm fijne bestemmingen voor een huwelijksreis! Daar hoeft geen vliegen aan te pas te komen.



Een cruise kan ik overigens van harte aanbevelen; wij hebben dit december 2013 gedaan (Middellandse Zee cruise en opstap in Milaan. Wij zijn naar Milaan gevlogen, maar dit hoeft natuurlijk niet per se).



Hou met een cruise overigens wél rekening met bijkomende kosten. De excursies waren namelijk érg duur (gemiddeld zo'n 70 tot 100 Euro per persoon). Zélf de trein pakken o.i.d. kan vaak echter prima (dan moet je je wél een beetje inlezen van tevoren).
Alle reacties Link kopieren
Met de trein kun je al vanaf 88 Euro per persoon, enkele reis, naar Perpignan, overstappen in Parijs van de Thalys op de TGV, je zit dan bovenop de Spaanse grens, in Perpignan kun je op een andere TGV overstappen als je naar Barcelona wilt maar je kunt ook meteen naar Barcelona boeken, vanaf 100 Euro pp. enkele reis. (Alles vanaf Amsterdam).
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
corsica of sardinie.. Met de veerboot oversteken.
Alle reacties Link kopieren
Miss musica,



Als je naar Italie wil en geen zin hebt om zoveel te rijden kun je ook gebruik maken van de auto-trein. Wij zijn toen vertrokken vanuit Düsseldorf naar Bolzano en van daaruit verder gereden. Je stapt 's avond rond 5 uur op en bent de volgende ochtend uitgerust om 8 uur in Bolzano en hebt al ontbeten in de trein.



Als je de brandstof en een overnachting die je bespaart mee rekent viel de prijs voor ons heel erg mee, maar wij waren met de motorfiets.



Er is er ook een vanuit Den Bosch, maar die is alleen in de zomer, dacht ik.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 24 oktober 2014 @ 16:24:

[...]





zie topictitel.Shit. Je hebt gelijk. Rijden kan wel, maar is een beetje ver.
óu sont les neiges d'antan

Scandinavie. Een rondreis Zweden/Noorwegen of naar Finland. Je hebt van die geweldige trekkershutten onderweg.
Oh je wil zon. Dan zou ik voor Italie kiezen idd. Of Zuid-Spanje?
Alle reacties Link kopieren
He wat lekker om gewoon weer bezig te kunnen zijn met de huwelijksreis. Sicilie lijkt me tot nu toe het leukst, hoewel ik gezien heb dat je ook nog de boot naar Malta kan pakken... Dat is maar 1,5 uur ofzo.



Is Malta de moeite waard ten opzichte van Sicilie? Het lijkt me wat klein om echt langer dan een week vakantie te houden.
Ik ben op Malta geweest (2 weken) en aan de zuidwest-kant van Sicilie (2 weken).

Malta had ik helemaal gezien, inclusief Gozo. Sicilië daarentegen is zo groot dat ik in die 2 weken nog geen fractie heb gedaan van mijn lijstje van wat ik had willen zien. De wegen zijn oud en slecht en schieten daarom niet zo op.

Beide eilanden: super lekker eten, mooie stranden (Malta: rots, Sicilie: zand).

Sicilië heeft veel meer bezienswaardigheden. Malta is erg dicht bevolkt. Als je komt aanvliegen zie je 1 grote agglomeratie.
Alle reacties Link kopieren
Portugal is ook prachtig, als ik de verhalen van vrienden van ons mag geloven. Na het zien van hun vakantie fotoos heb ik Portugal hoog op mijn wensenlijstje gezet.

Na een rondje Google ook al heel erg leuke B&B's gevonden. Mooie kamers in een schitterende omgeving.

Misschien ook iets voor jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven