Geen geld meer voor eten, wat nu?

18-10-2014 17:04 555 berichten
Ik heb voor dit topic een nieuw account aangemaakt, ik ben dus geen trol! Ben alleen even radeloos en schaam mijn voor mijn situatie.

Afgelopen periode is heel roerig geweest,door verschillende redenen verhuisd en bijna tot geen contact meer met familie/vrienden.

Om het verhaal kort te maken, ben ik op dit moment totaal blut. Dit komt door oa verhuizen ( huur en borg, en nieuwe baan waarvan ik pas volgende maand betaald van krijg )

Ik wilde net boodschappen gaan doen, en zag dat ik onvoldoende slado had, toen ik naar huis ging om te kijken hoe dat kan, bleek dat er onverwachts een rekening is afgeschreven. Ik heb alleen koffie in huis.

Over paar dagen wordt zorgtoeslag/huurtoeslag gestort, maar hoe over brug ik nu deze twee dagen?

Hebben jullie tips voor mij, ik weet ook niet zo goed op wie ik nu terug kan vallen, aanbellen bij onbekende buren of naar de supermarkt gaan voor over datum eten?

Ik weet het niet, voel me totaal radeloos. Alvast bedankt voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 24 oktober 2014 @ 13:12:

[...]

Teksten oa verzinnen van en wat modereren. Dus iedere dag ff snel nakijken eventueel mensen aan elkaar koppelen en eventueel als tussenpersoon fungeren. Met phpp kun je heel makkelijk ook prive berichten sturen maar ik wil dat het ook via de mod kan. Voor veiligheid en om misbruik tegen te gaan. Met phpp zijn ip adressen alleen aan het team bekend dus een ander kan het niet zien maar dat soort dingen moeten een beetje bijgehouden worden.

Software dingen komen niet te vaak voor en is voor mij wel bij te houden maar het totale bijhouden en af en toe wat schrijven bv kan ik gewoon niet met regelmaat garanderen. Ben niet altijd even aanspreekbaar zeg maar Ik wil wel helpen. Misschien handiger om het via de email te bespreken? Mijn emailadres is mylenevalerie@hotmail.com
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 24 oktober 2014 @ 12:59:

Ik ben ook geregistreerd maar kreeg een mail dat ik nog niet geactiveerd ben?

Het aanmelden staat idd op toestemming van beheerder (ikke) omdat het nog niet klaar is. Dat niet zomaar iemand zich aanmeld en denkt wat een zooitje

Ik heb vandaag 3 aanmeldingen binnen gekregen en die zijn allemaal geactiveerd.
En nogmaals wil ik alle lieve forummers bedanken voor hun hulp en hartvetwarmende berichten..

Zelfs van een lieve forummer uit Japan kreeg ik hulp aangeboden..
Ik ga mij ook even aanmelden nina.
Ik vind het hartverwarmend dat men elkaar zo helpt.

Maar is het niet heel schrijnend dat mensen in dit land gewoon niet te eten hebben op het eind van de maand....
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 oktober 2014 @ 13:14:

[...]





Ik wil wel helpen. Misschien handiger om het via de email te bespreken? Mijn emailadres is mylenevalerie@hotmail.comJe hebt mail, met een heel verhaal
Alle reacties Link kopieren
Ook geregistreerd :-)
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve mensen allemaal. Ik heb ooit een tijdje als mod op een forum mee gedraaid, ook achter de schermen zeg maar. Misschien kan ik ook helpen. Ik hoor het wel via pb als het nodig is!
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 24 oktober 2014 @ 13:26:

Ik vind het hartverwarmend dat men elkaar zo helpt.

Maar is het niet heel schrijnend dat mensen in dit land gewoon niet te eten hebben op het eind van de maand....

Ik vond het vooral zo bizar dattoen ik dus echt geen geld meer had en geen werk en dus bijstand aanvroeg, die mevrouw zei 'ja nou waarom heb je je dan niet ziek gemeld?'



Ik antwoordde verbaasd dat dat was omdat ik niet meteen me ziek meld en het liever zelf oplos. Em toen keek ze me heel achterdochtig aan want dat was wel heel raar.



En ik heb ook altijd gedacht dat bijstand weliswaar weinig was maar wel genoeg om van te eten etc. Nou, hier dus echt niet.

Het meest vreemde vind ik nog wel dat het écht niet loont om eerlijk te zijn (wat wel mijn eerste ingeving is) maar dat je er vaak meer aan hebt om dat niet te zijn. Daar kan en wil ik eigenlijk niet aan wennen.
Natte tosti..
Lieve dames jullie pakketjes zijn binnen.

Dochter puberella heeft meteen de gezichtsmaskers ingepikt en zoon het snoep haha..

Morge.ochtend gaan we heerlijk ontbijten met de worsten en sauzijsenbroodjes..
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 24 oktober 2014 @ 16:40:

[...]



Ik vond het vooral zo bizar dattoen ik dus echt geen geld meer had en geen werk en dus bijstand aanvroeg, die mevrouw zei 'ja nou waarom heb je je dan niet ziek gemeld?'



Ik antwoordde verbaasd dat dat was omdat ik niet meteen me ziek meld en het liever zelf oplos. Em toen keek ze me heel achterdochtig aan want dat was wel heel raar.



En ik heb ook altijd gedacht dat bijstand weliswaar weinig was maar wel genoeg om van te eten etc. Nou, hier dus echt niet.

Het meest vreemde vind ik nog wel dat het écht niet loont om eerlijk te zijn (wat wel mijn eerste ingeving is) maar dat je er vaak meer aan hebt om dat niet te zijn. Daar kan en wil ik eigenlijk niet aan wennen.



Bijstand zou inderdaad toereikend moeten zijn.

Maar misschien kom je (nog) niet in aanmerking voor huur- of zorgtoeslag.

Of wordt je verondersteld je kosten te kunnen delen met een ander.

Is de voedselbank geen optie voor je?



Trouwens, bijstand krijg je pas als er geen andere voorzieningen zijn.

Dan is die vraag m.b.t. de ziektewet helemaal niet zo gek.
Ook aangemeld....Mevrouw tomatensoep, wil je me een pb'tje sturen?
Alle reacties Link kopieren
Ne ik snap het ook,hetging me er om dat ze steeds maar bleef zeggen 'maar waarom bleef je dan werken' en mijn antwoord echt niet leek te snappen.



Ik krijg inderdaad geen huurtoeslag, zorgtoeslag wel. Over een aantal weken ga ik een tijd een intern traject in maar nu woon ik nog gewoon op mezelf. Ook dat wil ze echter niet zien en daarom krijg ik nu al die lage norm waarmee ik echt veel schulden zal opbouwen wamt mijn vaste lasten blijven praktisch hetzelfde.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Heb je een bureau sociaal raadlieden in de buurt, Tomatensoep?

Misschien zien zij nog iets om die schulden te voorkomen.

Neem aan dat je iets mankeert, dan wil je dat er natuurlijk niet bij hebben.

Je zit in een lastige situatie zo te lezen, sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Ja we hebben daar inderdaad al een afspraak staan, maar dank voor de tip hoop dat ze daar ook goede tips hebben.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 18 oktober 2014 @ 18:37:

[...]





Ik bleek mijn geld niet op tijd bij Moessie te kunnen krijgen dus ik kon totaal niet helpen uiteindelijk

Fijn dat het opgelost is!!





Nee maar je hebt het wel meteen aangeboden, en daarom vinden wij jou zo lief

Dus als je ooit iets nodig hebt, kan je mij in ieder geval altijd mailen
"If by my life or death I can protect you, I will."
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragorn schreef op 24 oktober 2014 @ 19:13:

[...]





Nee maar je hebt het wel meteen aangeboden, en daarom vinden wij jou zo lief

Dus als je ooit iets nodig hebt, kan je mij in ieder geval altijd mailen



Ja dito! Ik heb je nu twee keer in korte tijd (gelezen hè, misschien zat er in de praktijk meer tijd tussen) gelezen dat je heel lief hulp aanbood, terwijl je het zelf financieel volgens mij heel niet makkelijk hebt gehad.



Dus als je wat wilt (een boek bijvoorbeeld ), mag jij ook hulp!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic net gelezen.

Wat zijn jullie lief!!!!



Wij hebben net een brief gekregen dat er eea misgegaan is bij de belastingdienst en dat we 1300 euro moeten terugbetalen over vorig jaar en we een stuk minder toeslagen krijgen. Ik liep daarover te janken, maar als ik dit zie.. Dan mag ik niet klagen, want ik heb nog steeds iedere avond te eten.. (Gelukkig...)



Als ik ooit iemand in regio Zwolle kan helpen. Let me know!!! Heb niet veel, maar kan wel een keer iets extra's koken.
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 24 oktober 2014 @ 13:26:

Ik vind het hartverwarmend dat men elkaar zo helpt.

Maar is het niet heel schrijnend dat mensen in dit land gewoon niet te eten hebben op het eind van de maand....Dat vind ik echt heel heel schrijnend en als ik kan helpen, laat maar weten.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hier graag even melden dat een heel lieve forummer ervoor gezorgd heeft dat mijn cavia's voorlopig genoeg hebben en ik me daarover dus geen zorgen hoef te maken. Zó ontzettend lief!
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ooh jippie wat fijn dat de gezichtmaskers en het snoep in de smaak zijn gevallen, was het vliegtuigje ook leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:lovemadness schreef op 24 oktober 2014 @ 20:00:Dan mag ik niet klagen, want ik heb nog steeds iedere avond te eten.. (Gelukkig...)Nu zit ik ook in die regio, dus als jij toch een keer een pannetje extra nodig hebt voor jou (en de jouwen indien van toepassing) dan geef je maar een gil .
Zeg Mleentje waarom lees jij je Viva's niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 25 oktober 2014 @ 09:15:

Zeg Mleentje waarom lees jij je Viva's niet?



-grijnz-



Ik lees hier al
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 24 oktober 2014 @ 22:39:

[...]





Nu zit ik ook in die regio, dus als jij toch een keer een pannetje extra nodig hebt voor jou (en de jouwen indien van toepassing) dan geef je maar een gil .Ik ook, dus pb maar als je iets nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven