Trouwen in 2015 deel 2

28-09-2014 20:06 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijke OP door Matroesjka:



Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Hier schrijven we dus verder over trouwen in 2015! Tips, tricks en vooral gezelligheid.

Dit keer mét tabel



NicknameLeeftijdTrouwdatumBudgetBijzonderhedenRubra286 maart< ¤ 10.000-Marels2815 mei< ¤ 5000-Wiewatwaarenhoe2822 mei¤ 8500-Matroesjka_257 augustus¤ 6000-miss_musica2629 augustus¤ 12.000-Chantilly212527 november¤ 10.000-O.L.L.A3323 december 2016¤ 5.500woont in buitenland
668, the neighbour of the Beast
Vrijgezellenfeest.. Daar zijn alleen maar mijn vriendinnen, zusje en schoonzusjes bij denk ik :P



Geen idee.. Zal mijn zusje wel regelen. Ik heb verder geen andere vriendinnen of kennissen die niet uitgenodigd gaan worden als daggast, dus daar zullen geen scheve gezichten komen.



Maar goed, dat hele vrijgezellenfeest staat nog behoorlijk ver van me af en eerlijk gezegd hoop ik alleen maar dat we gezellig gaan eten, wat borrels drinken en dan naar huis gaan.. Voor mij feestelijk genoeg :P
Ik heb dus tot dusver ook nog geen ceremoniemeester, dus geen idee wie dat dan zou organiseren voor mij. En om het iemand te vragen is ook weer zoiets.
En ik wil GEEN stripper.
Oh en voor de tabel (mocht ik door de ballotage commissie komen )



Naam: Calm

Leeftijd: 30

Trouwdatum: 05-09-2015 (onder voorbehoud)

Budget: 15.000

Aantal gasten: +- 180
quote:matroesjka_ schreef op 23 oktober 2014 @ 21:56:

Oeh die vind ik best lullig. Wel meemogen naar het (dure) vrijgezellenfeest maar geen daggast zijn.



Ik weet het echt nog niet met mijn vrijgezellenfeest.



Dat was ook lullig, zeker als je er achter komt dat van de 15 dames op het vrijgezellenfeest er 10 wel daggast zijn en 5 niet, waaronder jij, nadat je alle moeite hebt gedaan om vrij te krijgen die dag......





Oh en ik wil idd ook GEEN stripper, GEEN stomme opdrachten waarbij ik mannen dingen moet aansmeren, ontfutselen oid, GEEN lelijke foute outfit........ Dat waren wel zo'n beetje mijn wensen, ik wil graag dat mn vrijgezellenfeest net zo'n leuke relaxte dag wordt als de bruiloft die ik voor ogen heb!
Mijn vriendinnen zouden me gelukkig nooit een sjerp omhangen met 'kus me, ik ben de bruid'.
Oh, ik zie 1 vriendin er wel voor aan om een raar iets te bedenken, een of andere paaldansworkshop of achter de ramen zitten om te worden gefotografeerd in zo'n outfit.. Maar no way dat ik dat ga doen. Idem een stripper, ik ben weg. Dan zoeken ze het maar lekker uit hoor, wil ik best ondankbaar overkomen. Gelukkig heb ik een zusje die echt wel weet hoe ik over dat soort zaken denk, dus we zullen vast een of ander knutselding doen, daarna lekker eten en wat borrels drinken.



Vind de prijzen tegenwoordig ook zo idioot als het gaat om vrijgezellenfeesten. Echt belachelijk. Ik zou me ook behoorlijk bezwaard voelen als men iets regelt wat zo verschrikkelijk duur is voor mijn bruiloft. Dat is zo niets voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen vrijgezellen feest. Maar een ''pamper dagje'' met mijn moeder en schoonmoeder de dag van te voren.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig hoef ik van niemand een vrijgezellenfeestje te verwachten :-). Hoop jonge meiden in de familie, maar nogal gespreid zootje en daarbij allemaal druk met studie en aanverwante zaken. Mochten ze toch met iets aankomen wat ik niet zie zitten, dan zeg ik gewoon dat AS het vreselijk zou vinden als ik zou hebben staan strippen oid.



Verder hebben we deze week weer contact gehad met een styliste achtig iemand. Ik wil niemand lastig vallen met dit soort zaken, dus ik ben blij dat we hiervoor iemand kunnen inhuren. Deze was een stuk goedkoper dan iemand die we eerder gesproken hebben. Binnenkort spreken we af. Ik hoop maar dat zij ons goed kan inschatten qua smaak.



Afgelopen dagen met stressvolle zaken bezig geweest, dus de hele bruiloft was een beetje op de achtergrond verdwenen. Ik ben erg blij om er weer mee bezig te zijn!
Hahaha doen mensen dat? Zelf strippen op hun vrijgezellenfeest?
Alle reacties Link kopieren
@ vrijgezellendag wij nodigen overdag maar een kleine groep uit. Op beste vrienden na, wordt de rest savonds uitgenodigd. Dus dan krijg je dat automatisch.

Wat ik wel lastig vind is wie erbij uitgenodigd wordt. Mijn vriendengroep vraagt nl ook altijd de partner van de vriend(in) in de groep bij t vrijgezellenfeest. Vriend dus ook al wel eens mee geweest met mijn vriendengroep. Mijn vriend heeft echter 2 vriendengroepen (1 dichtbij wonend, 1 verder weg) met nog enkele losse vrienden. Nodig je de vrouwen daar dan ook van uit en hij de mannen van mijn vriendengroep? Dan worden dat nl erg grote aantallen. Wat zouden jullie doen (even ervan uitgaande dat er wat geregeld wordt).
Alle reacties Link kopieren
quote:blo3mpj3 schreef op 24 oktober 2014 @ 19:36:

@ vrijgezellendag wij nodigen overdag maar een kleine groep uit. Op beste vrienden na, wordt de rest savonds uitgenodigd. Dus dan krijg je dat automatisch.

Wat ik wel lastig vind is wie erbij uitgenodigd wordt. Mijn vriendengroep vraagt nl ook altijd de partner van de vriend(in) in de groep bij t vrijgezellenfeest. Vriend dus ook al wel eens mee geweest met mijn vriendengroep. Mijn vriend heeft echter 2 vriendengroepen (1 dichtbij wonend, 1 verder weg) met nog enkele losse vrienden. Nodig je de vrouwen daar dan ook van uit en hij de mannen van mijn vriendengroep? Dan worden dat nl erg grote aantallen. Wat zouden jullie doen (even ervan uitgaande dat er wat geregeld wordt).Ik persoonlijk zou het bij een kleine groep beste vrienden, naaste familie houden.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk al over gehad in de 18 pagina's van dit topic maar ik vraag het toch maar.

Hoe sparen jullie voor de bruiloft?

Hebben jullie al spaargeld of begonnen jullie na de verloving met sparen?

Wij hebben geen spaargeld en moeten nu (karig) geld weg gaan zetten.

Ik ga zoveel mogelijk gespreid dingen kopen, dan valt het mee met de bulk zo gezegd



Hoe doen jullie dat?

Ik zie nl een budget van 17.500 in de tabel maar zelfs 5500 voor ons is veel.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Olla, wij hadden bijna al ons spaargeld opgemaakt aan de vakantie en wat dingen voor het huis toen we besloten te trouwen We doen nu gewoon zo zuinig mogelijk en zetten alles wat we overhouden aan de kant. En zo moet het lukken voor augustus. Met een beetje geluk wordt binnen nu en een paar maanden de erfenis van mijn schoonmoeder afgerond maar die willen we niet voor de bruiloft gebruiken maar voor andere dingen. Wel fijn dat we daardoor ook na de bruiloft nog spaargeld overhouden.
Ik had vannacht in bed nog iets bedacht wat ik aan jullie wou voorleggen maar nu ben ik het weer vergeten
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven?

Wij zijn ons aan het oriënteren op trouwen. We willen er eigenlijk niet zo heel veel geld aan uitgeven maar ook niet dat anderen er werk van hebben.

Dus dat wat we doen besteden we wel uit.



Momenteel is het plan om in de middag naar het stadhuis te gaan met een klein groepje directe familie en beste vrienden (ongeveer 20 personen). Daarna in de stad ergens koffie/thee en een taartje. Waarna we naar een eetcafe/kroeg gaan voor het diner. En waar 's avonds ook het feest gegeven gaat worden voor ongeveer 80 personen.



Nu ben ik een beetje aan het budgetteren en kom op een bedrag van ongeveer 4000 euro incl gemeentekosten en huwelijkse voorwaarden. Maar zonder kleding en kapper enz. Nu wil ik gewoon een leuk jurkje en mijn vriend ook zeker geen pak. Maar ik vind het nog steeds nogal een bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Wij proberen nu idd te sparen voor de bruiloft. Op zich ligt het geld er wel maar we hebben ook plannen voor wat verbeteringen aan het huis. En ik wil niet dat straks alles op is.

Dus zuinig leven en zoveel mogelijk sparen :-)
josiex ik denk dat dat een heel net bedrag is als ik hoor wat je wilt op de dag. Heb je alles wel al meegerekend?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel dat ik aan alles gedacht heb. Gewoon eten en drinken. Alle kosten van de Gemeente. Geen auto, geen decoratie, geen corsages, geen bedankjes. Niet teveel poespas dus vooral gezelligheid. Ik ga er vanuit dat de muziek gewoon in de kroeg geregeld wordt zoals ze dat normaal ook doen.

Ik ben wel bang dat ik iets vergeet maar kan het nu niet bedenken.
Als iemand mij ooit gaat vragen wat voor tips ik heb voor het organiseren van een bruiloft gaat het zijn om het in het geheim te organiseren. Men wat hebben mensen een behoefte om hun mening te geven over dingen
Doe anders een lijstje josiex, ik ben dol op lijstjes
Doe je je bruiloft trouwens zo low key omdat je met het budget zit of omdat je het graag zo wilt?
Alle reacties Link kopieren
hahaha



Stadhuis + documenten, huwelijkse voorwaarden (notaris): 1000

Koffie/thee/taartje +/- 10 euro pp

Diner 26,50 pp (heb al een lijst van de locatie optie)

Drank op feest +/- 20 euro pp

Hapjes feest +/- 4,50 (5 rondjes hapjes)

Iets van cakepop bij ontvangst feest +/- 3 euro pp



Ik ben in gesprek met een mogelijke locatie en weet nog niet of ze ook arrangementen hebben om drank af te kopen. Maar ik heb wel gezien dat dat dan vaak tussen de 20 en 25 euro pp ligt incl hapjes.

Alles ligt dicht bij elkaar dus we kunnen gewoon wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Allebei een beetje. We gaan trouwen omdat ik zwanger ben en we alles goed willen regelen. Daarnaast houden we wel van een feestje maar niet van teveel in de spotlight staan.

Dit past bij ons. En we moeten ook keuzes maken in het budget.
Ringen? Uitnodigingen? Wil je bedankjes? Wil je een fotograaf? Wat wil je uitgeven aan kleding, schoenen? Wil je make-up/haar zelf doen of laten doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven