Geld & Recht alle pijlers

Ex gebruikt achternaam na hertrouwen

23-10-2014 23:46 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend moet een officieel document tekenen over zijn kind, voor zijn ex-vrouw. Tot onze verbazing gebruik zij bij ondertekening nog zijn achternaam, terwijl zij is hertrouwd. Sterker nog, ze gebruikt twee achternamen; mijn vriend zijn achternaam plus die van haar huidige echtgenoot. Haar Eigen meisjesnaam laat ze achterwege. Zijn wij gek, of kan/mag dit niet??? En kan hij haar verbieden zijn naam te gebruiken? Geen idee of zij de naam ook nog op andere officiele papieren voert, wij vermoeden nu van wel, aangezien ze opeens met deze dubbele naamvoering op de proppen komt nu er een officieel document getekend moet worden. Kunnen we erachter komen of zij dit op meerdere plaatsen gebruikt, misschien zelf haar paspoort? Ik geloof bijna niet dat dat kan. Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Wist ik ook niet...dat het nog mocht na scheiden...



Ik ben sinds juni uit elkaar (scheiding bijna door) geen ruzie en gaan (nu nog) goed met elkaar om etc ook voor kids. Maar ik vergis mij dus telkens aan de telefoon of als ik snel naam moet noemen. Noem vaak per ongeluk nog de achternaam van ex maar goed kinderen heten ook zo maar ik vind het niet meer nodig die te gebruiken zeg maar. uit elkaar etc dus waarom zou ik die naam dan nog noemen? trouwen wil ik toch nooit meer haha dus nog tijd genoeg om weer aan eigen naam te wennen
Puck
Alle reacties Link kopieren
quote:_Branwen_ schreef op 24 oktober 2014 @ 19:31:

Jeukwoord trouwens, 'meisjesnaam'. Mannen hebben toch ook geen 'jongetjesnaam'.Als het goed is zijn het alleen oude formulieren waar dat nog op staat. Tegenwoordig is het 'geboortenaam', aangezien er al jaren geen verschil meer mag zijn in recht op naamsgebruik.
quote:melissa-x schreef op 24 oktober 2014 @ 19:34:

Als het goed is zijn het alleen oude formulieren waar dat nog op staat. Tegenwoordig is het 'geboortenaam', aangezien er al jaren geen verschil meer mag zijn in recht op naamsgebruik.Op formulieren zie je dat idd bijna niet meer. Het verbaast me wel dat er nog zoveel (jonge) vrouwen zijn die dat woord gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Branwen_ schreef op 24 oktober 2014 @ 19:39:

[...]





Op formulieren zie je dat idd bijna niet meer. Het verbaast me wel dat er nog zoveel (jonge) vrouwen zijn die dat woord gebruiken.Ik hoor op mijn werk weleens dat mannen het op die formulieren doorstrepen en er alsnog "geboortenaam" van maken (of "jongensnaam", dat deed een man die er meteen even een statement van wilde maken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven