Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf, deel 3

09-12-2013 15:29 2940 berichten
Ruim twee jaar geleden opende ik een topic omdat ik maar niet gelukkig kon worden met mezelf. Mijn eigenwaarde was gebaseerd op de bevestiging die ik kreeg van anderen. In een relatie werd ik afhankelijk en cijferde ik mezelf weg, als vrijgezel was ik altijd op zoek naar afleiding en naar een potentiële relatie. Na een relatie met een foute man waarin ik mezelf compleet was verloren wist ik dat er iets moest veranderen, maar hoe?



Inmiddels is dit topic uitgegroeid tot een plek waar mensen hun verhaal kwijt kunnen, maar vooral tot een plek waar we elkaar advies kunnen geven en kunnen helpen om alleen gelukkig te worden. Iedereen die zich op de een of andere manier verbonden voelt met dit onderwerp is hier welkom, of je nou net ontdekt hebt dat je anderen nodig hebt om je goed te voelen, altijd op zoek bent naar afleiding om maar niet alleen te zijn, al bezig bent om je eigenwaarde in jezelf te vinden of al helemaal gelukkig met jezelf bent.



Ik heb van meerdere mensen begrepen dat ze het waardevol vonden om de eerste delen van het topic te lezen, deel 1 vind je hier en deel 2 hier. Mocht je nog meer willen over dit onderwerp dan zijn hier wat boeken waar je misschien wel iets aan hebt:



Als hij maar gelukkig is – Robin Norwood

De ideale vrouw is een bitch – Sherry Argov

Coach jezelf naar succes – Talene Miedaner

Verslaafd aan liefde – Jan Geurtz

Je kunt je leven helen – Louise L. Hay

Het monsterverbod – Carolien Roodvoets

Liefhebben zonder voorwaarden – Paul Ferrini

De Kracht van het Nu – Eckhart Tolle

Als succes een spel is, dan zijn dit de regels – Cherie Carter-Scott

De zeven spirituele wetten van succes – Deepak Chopra

Superbrein – Deepak Chopra

Emotionele afhankelijkheid - Dr. Rudolf Snel.



Ik hoop dat dit topic weer net zo'n mooi topic wordt als de vorige twee!
Alle reacties Link kopieren
Jeroen: dat zullen we merken, haha. Die ene vriend zou sowieso hierheen komen, dat wist ik, voor familiezaken. En dat hij plots meekomt, dat zal deels voor gezelschap/hun vriendschap zijn en nooit in Nederland geweest zijn, ff soort van vakantie, maar ook deels voor mij. Dat was iig wel duidelijk uit de berichten
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Veel gaande hier, ik reageer later weer
Alle reacties Link kopieren
@ Suzy.,. hoe is het met je hondje?

Veel plezier met de fransman... heb een beetje het gevoel als of ik een roman aan het lezen ben bij jullie haha... ben benieuwd hoe het afloopt ;) "



@Aponi, hoe is het nu tussen jou en je dochter?

Geniet je van het oma zijn? Lijkt me zo leuk!

Kan niet wachten tot dat ik tante word!



Volgens mij ben ik door mn ergste dip heen. Ik kan het nu weer van me afzetten. Ondanks de vele vragen die ik heb.

En Jeroen, zo kan ik het nu ook weer zien.

Wat ik me vooral af vraag is... geef ik te veel.. dat het afschrikt?

Ik ben een zorg type, nu ik in de zorg werk helemaal. Sta altijd klaar voor de ander, doe van alles voor de ander, voel me betrokken bij de ander, probeer mee te helpen als er problemen zijn etc... het komt allemaal van uit mn hart, kost geen moeite, zo ben ik gewoon denk ik.. Doe het ook niet bewust ofzo. .om punten te scoren of hopen dat hij me daar door leuker gaat vinden, helemaal niet. .. misschien moet ik het bewust gaan minderen bij een volgende date?





Al ben ik nu wel bewust aan het leren grenzen te stellen en nee te leren zeggen als het ten koste van mezelf gaat





Heb trouwens weer contact met Ex, ik had hem bijna omver gereden met m'n auto .. gek dat je zo elkaar weer tegen komt...maar voel echt niets meer voor hem. Ik denk dat de laatste maanden liefde en vertrouwd zijn met hem door elkaar heb gehaald.

Al moet ik nog heel wat leren op gebied van liefde, geloof ik wel dat ik echt van hem gehouden heb. Al is het nu over en kunnen we vriendschappelijk met elkaar omgaan. En dan weet ik weer waarom ik hope als nickname gekozen heb..

Hold On, Pain Ends
You were born to be real, not to be perfect
Alle reacties Link kopieren
quote:hope01 schreef op 23 oktober 2014 @ 00:35:Wat ik me vooral af vraag is... geef ik te veel.. dat het afschrikt?

Ik ben een zorg type, nu ik in de zorg werk helemaal. Sta altijd klaar voor de ander, doe van alles voor de ander, voel me betrokken bij de ander, probeer mee te helpen als er problemen zijn etc... het komt allemaal van uit mn hart, kost geen moeite, zo ben ik gewoon denk ik.. Doe het ook niet bewust ofzo. .om punten te scoren of hopen dat hij me daar door leuker gaat vinden, helemaal niet. .. misschien moet ik het bewust gaan minderen bij een volgende date? Goede vragen Hope, maar over het algemeen wordt een pleaser niet 'gewaardeerd' Je moet wel weten waar je grenzen liggen of met het overschrijden van de grenzen kunnen leven. Maar (te) veel achter iemand aanlopen is weer een aanjager van 'te makkelijk zijn' en/of makkelijk over je heen laten lopen.



Ik had laatst ook zo'n dilemma: meerdere vrienden vroegen me mee naar meerdere activiteiten. Vroeger deed ik dat dan maar. Maar laatst dacht ik: waarom? Met als resultaat dat ik heb afgezegd. En weet je.. het voelde gewoon goed. MIJN keuze, alleen baal ik ervan dat je tegenwoordig bijna alles moet verantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben al lange tijd bezig om mezelf te hervinden en gelukkiger te worden. Op 1 of andere manier lukt het mij niet. Ik heb in de tussentijd deze topic in de gaten gehouden. Zou het gezellig vinden om mee te schrijven. Ik ben benieuwd of dit kan?
Je bent als een uniek persoon geboren. Ga niet dood als een kopie.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk Nonaa, welkom!



Jeroen, van wie moet je verantwoording leggen? Niet nodig hoor.



Hope, wees gewoon wie je bent. En probeer ondertussen een beetje bewust te worden waarom je doet zoals je doet. Als je loopt te pleasen om sympathiek terug te krijgen, word je teleurgesteld als dat niet gebeurd. Vraag je niet af hoe anderen willen dat je bent, vraag je af hoe jij wilt zijn. Door bewust te worden kun je betere keuzes maken.



Leuk hoor Suzy, dat het loopt zoals het loopt met die Fransman. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat lopen :-)



Tussen mij en mijn dochter loopt het nog steeds niet zo. Heb nu besloten even wat afstand te nemen, werd er erg emotioneel door geraakt. Misschien moet ze gewoon ontzwangeren, maar aardig is ze niet tegen mij. Ze maakt 'grapjes' die best wel kleinerend zijn, en ik ben er een beetje klaar mee. Door wat afstand te nemen hoop ik weer in mijn kracht te komen en er weer beter mee om te gaan.



Misschien zit zij ook wel klem in haar verlangen schoonmoeder te vriend te houden, dat kan, maar dan nog hoeft ze niet zo naar tegen mij te doen.
I have my fears but they do not have me
Alle reacties Link kopieren
Hope: hondje gaat goed, lief dat je het vraagt. Wil graag naar buiten, uitgelaten worden, lopen gaat dus heel goed iig, rompertje aan, aandoenlijk. Raakt wel te zeer gewend dat ik bijna de hele dag thuis ben (als ik ff boodschappen doe in de buurt is ze al van de leg, hoop niet dat dat zo blijft, dat ze eraan gewend raakt). Eet en drinkt goed, krabt niet aan litteken, is verder rustig.



Fransen komen niet voor maandag, hoorde ik gisteren. Geduld wordt dus op proef gesteld, maar dat komt me niet slecht uit. Genoeg te doen nog en dan is hondje ook een stuk verder in het herstel. Vandaag is dochter hele dag bij de hond gebleven en heb ik hard gesjouwd met spullen uit moeders huis naar stort en kringloop. Nu behoorlijk moe en wat zal ik lekker slapen!



Tja, teveel geven zeg je.. ik denk dat dat het niet is, maar dat het te snel vanzelfsprekend wordt, hij het zich laat aanleunen en dat dat niet spannend is, het wordt dan misschien zo in de schoot geworpen of zo? Ik merk zelf ook weleens dat dat zorgzame ook af kan schrikken, doet sommigen misschien aan "moederlijk" denken oid? Of dat dat niet verhouding is met wat hij voor jou doet en hij zich daar ongemakkelijk bij voelt, alsof er ook iets wordt terugverwacht (terwijl jij dat zo helemaal niet voelt misschien, gewoon graag doet iha en graag zorzaam bent?).



De pleaser denkt namelijk dat het voor een ander altijd plezierig is als je moeite doet en hem een plezier wil doen/ zorgt, maar dan loopt de rekening wel op voor die ander, zeg maar. En dat lijkt voor sommigen soms teveel op een relatie misschien?



Los van het feit dat jij gaat bedenken wat hij fijn zou vinden. Bijv een lekker ontbijtje maken terwijl hij helemaal geen zin heeft in ontbijt of dat nooit doet, om maar een straatje te noemen. Vaak geef je anderen wat je zelf nodig hebt of fijn zou vinden om te ontvangen van een partner (net als met cadeautjes vaak ook zo is).



Een pleaser probeert vaak de behoeften van de ander in te schatten/ te bedenken en in te vullen zonder dat diegene daarom hoeft te vragen. Dat is dus niet altijd wat diegene echt wil of nodig heeft en dan kan dat ook als "opdringerig" of voorbarig of beklemmend oid worden ervaren.Hij kan het dan voelen alsof hij bij je in het krijt komt te staan. (zo ook met aandacht per appjes/smsjes: het raakt uit balans als je zelf bijv veel appt en het enige wat diegene kan doen om dat in balans te krijgen is ook zoveel gaan appen, terwijl hij dat helemaal niet wil..



omdat veel mensen de moeite die ze er zelf insteken ook vaak (vroeg of laat) terug willen zien van de ander in hunzelf. Onbewust toch een "emotionele rekening" in het achterhoofd houden (en als de een daar veel op "stort" en de ander veel minder, het vroeg of laat verweten wordt?).



Goed dat je al makkelijker lijkt los te laten. Zo iemand heb je uiteindelijk niks aan, hoe leuk hij ook leek als persoon.



En bizar dat je dan ex tegenkomt en op die manier.. weet je ook of hij er al vriendschappelijk tegenover staat? Hij moet dat ook zo voelen, he..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Nonaa: welkom hier, tuurlijk mag je meeschrijven, ook al loopt het niet heel hard hier momenteel op het topic. Het is idd handig als je een beetje weet wie wie is en ook even je eigen verhaal doet..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Aponi: ik hoop op een paar leuke avondjes en meer niet, hoor. En nog eea kunnen doen wat daar niet meer van gekomen was om div redenen



Tja, je kan ook tov je dochter eea naar haar uitspreken/ benoemen? Maar houd rekening met dat het ook druk is en zij nogal uitgeteld kan zijn en alleen maar daarom meer kortaf dan je gewend bent. Maar denigrerende dingen niet inslikken, je mag best iet benoemen en vragen of dat klopt en waar dat vandaan komt en zeggen dat je daar wel wat verdrietig van voelt.. (niet verwijtend, niet eisend).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
(sorry, egopost)

Schreef ik eerst over mijn toenemende desinteresse naar mannen. En kwam een dag daarna opeens de man die me dusdanig aantrok dat ik zijn telefoonnummer heb achterhaald, en voor een date heb gevraagd.. hij komt vanavond hier. Keek er echt naar uit, voelde alsof ik stromen energie had...maar nu is het anders. Voel me sinds gister koortsig en verkouden



Ben zo Twijfel of ik hem even moet 'waarschuwen' dat ik niet alive & kickin' ben.Of toch afzeggen als ik zo slapjes blijf.



(Oja 2 kennissen kennen hem vaag, dus niet totaal vreemd )
Alle reacties Link kopieren
Qian: Wat doortastend van je, haha, je hebt snel geschakeld, ik weet niet of ik dat zou durven en dan nu al een afspraak



Wat wil je zelf? Als je nu al denkt dat je niet heel gezellig en fit bent, kan je of zelf een andere datum voorstellen of vragen om een andere datum en de reden erbij: dat je verkouden bent koortsig bent en dus niet op je best.



Je kan het ook aan hem overlaten door te berichten dat je er zin in hebt, maar verkouden en koortsig bent en hem niet wil aansteken en of het niet beter is om een andere datum af te spreken? Dan weet hij het iig en kan zelf inschatten of hij dat erbij neemt..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor je reactie Suzy. Het raakt de zere plek.



Ja, inderdaad. Wat wil ik zelf? Ik wil hem zien, want de spanning loopt op (we hadden de afspraak al 1,5 week gemaakt).



Toen we elkaar ontmoetten stond ik in m`n kracht, had een heerlijke avond. En de vraag die nu in me opkomt: Mag ik de kwetsbare tere niet-energieke Qian ook laten zien? Durf ik dat?

(raakt aan de boodschap die m`n vader uitzond: altijd rationeel en sterk zijn!!)



Ga je laatste suggestie (hem smsen en de keuze laten) even overwegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 24 oktober 2014 @ 11:36:

Qian: Wat doortastend van je, haha, je hebt snel geschakeld, ik weet niet of ik dat zou durven en dan nu al een afspraak



Verbaasde mezelf ook! Vrouwenpower !!

En nu denk ik: Oh my god, wat ben is dit ziekig meisje aan het doen! In elk geval doe ik dingen ècht anders dan voorheen. Initiatief nemen, èn deze man is ook nog eens een stuk ouder dan ik.

Als het echt een ramp wordt mag ik ook een keer een (uithuil)topic openen.. en hoop ik dat ik niet ècht door de grond zak. Maar nu eerst dealen met m`n verkoudheid...
Alle reacties Link kopieren
Je mag die kwetsbare ook laten zien, maar zo in het begin als je elkaar net hebt leren kennen in je volle kracht lijkt me dat niet zo'n goed idee. Begin zoiets nou uit je kracht en als je je zelf krachtig voelt. Zo iemand kent je nog niet en kan dat niet duiden, als er zo'n verschil in zit. Bovendien ben je al kwetsbaar(der) door eerdere ervaringen en die kracht misschien nog wankel.



Jezelf kunnen zijn (zowel kracht als kwetsbaar durven zijn) is prima, maar op dit moment betekent dat dat je minder onbevangen bent, maar al beperkt door fysiek niet fit te zijn. Het gaat nu even niet om of je ook die kant mag hebben iha of binnen relaties: er IS nog geen relatie, het is nog niet begonnen en dan kan dat een heel andere indruk geven.



Als je hem laat weten dat je ziek bent kan hij zelf besluiten of hij al met die kwetsbare kant te maken wil hebben op dit moment zo in het begin. (je hoeft je in het begin niet beter voor te doen dan je bent om een goede indruk te geven in wie jij bent, maar een 1e date bij jou thuis en ziek zijn is gewoon niet zo leuk, denk ik). Bovendien houd je dan ook rekening met hem, als je hem de keuze geeft om het door te laten gaan of ff andere datum te prikken.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb je gelijk in. Is ook niet handig in `t begin.

Heb de keuze neergelegd en hij stelt een andere datum voor. Dus..uitgesteld. Voelt toch suf van mezelf. (blulg, ben nog steeds niet goed in ziek mogen melden/zijn enzo, denk nu meteen dat hij een slap beeld van mij heeft, haha).

Het lastige vond ik het onderscheid, wat is stress-ziek en wat is echt m`n lichaam. Maar heb ook geen eetlust, dus het is eigenlijk wel duidelijk. Tijd voor warme thee, en luisteren naar waar ik behoefte aan heb....
Alle reacties Link kopieren
Beterschap iig!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ik mee kan schrijven. Ik volg dit forum al een tijdje. Ben eerst begonnen met het lezen van deel 1. Dit was erg leerzaam,gelijk wat boeken aangeschaft. Maar toen gebeurde er weer wat dingen in mijn leven. Compleet afgeleid en weer van de kaart zijn. Het boek van Robin Norwood: als hij maar gelukkig is. Heeft mij doen inzien dat ik een relatieverslaving heb. Hoewel ik de stof goed begrijp vind ik het moeilijk om het toe te passen op mijn leven. Kortgeleden ben ik weer in mijn valkuil gestapt. Dan wil ik helpen, adviseren en redden. Met als doel dat ik gezien wil worden als een goed en aardig mens. Als ik dan na afloop diverse spiegels krijg zie ik pas in dat ik door mijn acties anders kan overkomen. Soms vergeet ik dat mensen misschien niet op advies of mijn verhaal zitten te wachten. Ik schaam me nu verrot. Moet helpen en het willen adviseren gewoon gaan afleren, maar dit vind ik niet makkelijk. Afkicken dus...



Op dit moment kom ik moeilijk door het boek van Jan Geurtz heen. Hij schrijft zo goed, ik raak elke keer overstuur. Dan leg ik het boek weer weg. Heavy stuff.

Prive zit ik in therapie. Ik heb nog geen goede vorm kunnen vinden die mij kan helpen. Als persoon voel ik mij uit balans, heb geen vrienden, onzeker en geen zelfvertrouwen. Weet zolangzamerhand niet meer wie ik ben, weet vaak niet waar ik wel of niet over moet praten. Ik hunker naar goedkeuring van anderen. Want ik vind mezelf niet oke. Na wat rotdates ben ik gestopt met daten. Maar nu anderhalf jaar later hunker ik weer naar aandacht en goedkeuring. Ga steeds meer behoefte krijgen om me in te schrijven. Toch doe ik het niet. Gewoon omdat ik door deze topic heb geleerd dat dit niet de oplossing is. Dus ik ga lekker met jullie meeschrijven. Van jullie leren. Hopelijk komt alles op z'n pootjes terecht.
Je bent als een uniek persoon geboren. Ga niet dood als een kopie.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Nonaaa.



Ik ben benieuwd waarom je 'moeilijk' door het boek van Geurtz komt? Is het een stukje confrontatie?



Het fijne aan dit topic is dat je hier je verhaal mag doen zonder een beschuldigende vinger. Iets wat je waarschijnlijk al is opgevallen.



Waar worstel je nu het 'meest' mee?
Alle reacties Link kopieren
@Noaaaa: Wat goed van je dat je die behoefte aan aandacht voelt, en toch er niet in mee gaat. Dat is echt al een goede stap. En dan voor jezelf gaat kijken wat je nodig hebt. Kan je met je huidige therapeut ook bespreken wat voor therapie/andere vormen bij je passen?quote:Suzy65 schreef op 24 oktober 2014 @ 19:48:

Beterschap iig!

Thx! Zit nog steeds in de lappenmand.. (vrees dat ik de nieuwe datum beter óók kan verzetten, vraag me af wat dit betekent)

Heb jij al bezoek uit het zuiden?
Alle reacties Link kopieren
Pff ff klagen hoor. ..

Heb weer een terug val... bah.

Voel me weer zo alleen. .ongelukkig. negatief naar mezelf kijken..

Die afwijzing van date heeft er in gehakt.

Heeft niets met hem te maken. . Maar puur het afwijzen.

Was zo happy en voelde me zo sterk. . Op dat punt ontmoette ik hem. . Hij wijst me af en hoppa.. daar ga ik weer.

Dat hij me niet wilt..Prima maar gewoon het afgewezen worden. . Daar blijf ik zo'n moeite mee houden. Ondanks dat ik daar voor in therapie ben geweest.

Pfff :(
You were born to be real, not to be perfect
Alle reacties Link kopieren
@Qian: nee, dat is uitgesteld, maar ik weet nog niet wanneer wel.. genoeg te doen hier, vandaag dagje ruimen bij mijn moeder, hondje moet maar mee, heb nog geen oppas kunnen vinden..



Dat verzetten van data moet je geen betekenis achter zoeken, joh, dat is gewoon pech (jaja, dat bestaat ook nog!). Maar misschien knap je sneller op dan je denkt. Kijk het ff aan nog?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hope: dat is het risico, wat we allemaal lopen als je je nek uitsteekt. Daten is proberen, leren kennen, meer niet. Hij wijst jou niet af zoals je bent, want hij kent je nog helemaal niet. Hij wijst een beeld af wat hij zelf gemaakt heeft obv zijn 1e indrukken en wat hij daar verder zelf bij verzonnen heeft. Zijn perceptie dus.



Het is altijd lullig als hij je niet beter wil leren kennen, want dan pas ontdekt ie wie jij werkelijk bent. En misschien is hij dus wel niet degene die jij voor ogen had (jouw perceptie van hem, obv wat je maar kort te zien hebt gekregen van hem).



Het kan dus net zo goed aan zijn eigen wispelturigheid liggen, of dat ie intussen met meerdere vrouwen aan het daten was, dat ie een "zapper" kan zijn, eigenlijk helemaal niet op zoek is naar iets "vasts", of dat ie nog niet over een ex heen is, zelf afgewezen is door een ander met wie hij aan het daten was: er kan van alles aan zijn kant zijn.



Probeer te relativeren. Deze jongen weet nog helemaal niet waar ie mee bezig is en wat ie wil volgens mij. Daar heb je dus niks aan. Next!



Enne: ik blijf het een shitmanier vinden, dat hele daten. Het is geen ontspannen manier, er zijn vanaf het begin al gekke verwachtingen, alleen al dat elke date een potentiele lover kan opleveren: zo is het gewoon niet, net als dat je niet met elke man in de kroeg (en vaak zelfs geeneen daar, al staan er 100 mannen) een relatie of seks zou willen hebben.



Ook als ie je aantrekkelijk vindt, wil het niet zeggen dat die Ene Speciale klik/ chemie tot stand komt. Het is blijkbaar niet de "juiste" persoon voor jou, dus je moet maar zo denken dat je dat een hoop ellende bespaart als jullie daar later pas achtergekomen waren en je al eoa binding met hem voelde. Nu is dat alles nog gebaseerd geweest op hoop en fantasiebeeld.



Jammer, maar helaas. Jezelf herpakken, relativeren.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hope: jammer dat het niks gaat/kan worden. Desalniettemin durf je je open te stellen voor een ander. Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven.



Was het niet te mooi om waar te zijn? Ik bedoel dat de tijd beperkt was tussen de ontmoeting en de vervelende tijd met je ex? Potentieel gevaar is dat je je weer afhankelijk kan gaan opstellen om de band niet te verbreken (het pleasen van). Ook voor jou komen er 'betere tijden' aan.



Maaaaar.. wat vinden we van het nieuwe forum? Zag dat Suzy er iig blij mee is, liefhebber van veranderingen ;)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie lieve reacties. Ik ben op dit moment aardig met mezelf in gevecht.

Hunkering naar aandacht wordt steeds groter. Ik zit er tegenop om alleen de feestdagen weer in te gaan.

Ben nu al 2 jaar vrijgezel, heb het idee dat ik die tijd stil heb gestaan. De jaloezie stijgt als ik mensen hoor praten over samen naar de sauna gaan, weekendje weg boeken, uiteten gaan. Dan denk ik dit wil ik ook. Maar ik heb niemand? Soms vind ik het fijn om dingen alleen te doen, maarja 2 jaar dingen alleen doen is ook niet alles. Hoewel ik geen nee zeg tegen een weekendje weg alleen. Is het toch minder gezellig als je alleen in een restaurant zit. Ik ben ook onzeker over mezelf. Op 1 of andere manier boek ik geen succes in vriendschappen. Dit zorgt ervoor dat ik erg zoekend en onzeker ben in mijn contact. Het boek van Jan Geurtz is inderdaad erg confronterend. Zo confronterend dat het voelt als een vloedgolf. Als ik het boek nou in combinatie van therapie kan doen. Maarja iedereen heeft zo zijn manier van het geven van hulpverlening. Op dit moment loop ik bij een therapeut, hoewel ik de psychologie kan dromen, werkt het op 1 of andere manier niet. Het slaat gewoon niet aan, deze week realiseerde ik mij dat het waarschijnlijk ook aan mijzelf ligt. Mijn gedachten dwalen vaak af tijdens een sessie, ik ben met teveel dingen in mijn hoofd bezig. Als ik wakker wordt dan lijkt het alsof ik niet geslapen heb... Dan ben ik geestelijk erg moe.... Ik begin steeds meer te snakken naar een arm om mij heen, een knuffel, iemand die zegt dat het goed komt. Maar ik wil gewoon sterk worden, mezelf op kunnen beuren als het tegenzit. Maar ik heb het idee dat ik een lange weg moet gaan. Ben soms ook bang dat er nooit een einde aan komt... Dat ik nooit iemand zal vinden die mij goed behandeld, die gek op mij blijft. Ik kies altijd de mannen uit, die "gered" moeten worden. Dat redden is een groot ding in mijn leven. Ik moet stoppen met het willen redden van andere mensen. Eerst moet ik mezelf maar zien te redden. Schrijven en lezen hier gaat me vast heel erg helpen.

Geniet van jullie avond.
Je bent als een uniek persoon geboren. Ga niet dood als een kopie.
Alle reacties Link kopieren
Hope, herkenbaar hoor van dat afwijzen . Dat hakt er gigantisch in.

Heb ook een tijdje gedated. Had het het idee dat ik het wel aankon.

Niet dus, hoewel mijn dates niet echt mijn type waren, vond ik het zo belangrijk dat ik door mocht naar de volgende ronde. Heb de raarste types toen getroffen. Mannen met een verslaving, mannen met een tweede leven, sexbeluste mannen. Ik had totaal niet door dat dit mannen waren die niet goed voor mij waren. Dan werd ik ook nog afgewezen.

Dat hakte er aardig in bij mijn zelfvertrouwen. Soms denk ik bestaan er nog wel goede en leuke mannen. Ze lijken allemaal al veroverd te zijn. Toch houd ik me vast aan idee dat als jezelf goed in je vel zit dat je ook goede mensen ontmoet die je waarderen. Ik heb genoeg momentjes dat ik denk laat ik maar weer gaan daten, dan kan ik me weer goed voelen als ik door ben naar de volgende ronde. Maar ik realiseer me dat dit alleen maar avrechts werkt. Ik geloof er ook in dat jij net als ik de juiste persoon een keer ontmoet.
Je bent als een uniek persoon geboren. Ga niet dood als een kopie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven