Wanneer huis af na verhuizing?

24-10-2014 13:41 56 berichten
Toen jullie voor het eerst van een studentenplek naar een 'echt huis' verhuisden, hoe lang duurde het toen bij jullie voordat je een beetje (niet alles, want wanneer is een huis ooit echt af) alles op orde had? Dus ook met decoratie, dingen aan de muur, de meeste meubels gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel wat keren verhuisd en al die keren stond, hing en lag alles binnen een week op zijn plaats. Kwestie van organiseren. Eerst zorgen dat er een vloer ligt nadat er, indien nodig, is behangen, gewit en geschilderd, eventueel alvast lampen ophangen en gordijnen. Verder alles goed inpakken, dozen merken, de medewerkers van een goed verhuisbedrijf zetten alles op de juiste plaats. Dan is het alleen nog een kwestie van uitpakken, inruimen, dingen aan de muur hangen, apparatuur installeren, bloemetje op tafel en klaar.
verba volant, scripta manent.
quote:mousson schreef op 24 oktober 2014 @ 14:49:

[...]





wow dat vind ik wel heel heftig !!! een betonen vloer wowww... wow wow...



Joh, met een baby, een peuter en een kleuter? Ze konden geen schade maken. Ook de muren waren wel gestuct maar niet geverfd of behangen.



Toen mijn salaris plots wegviel, moesten we ineens sparen voor een vloer, terwijl we die anders gewoon gehaald hadden van de lopende rekening. Wij hebben alles op alles gezet, om geen bord in de tuin te krijgen met: 'TE KOOP'
Ik ben altijd bezig maar dat is niet het zelfde als een man die een appartement heeft. Zeker als ie nog jong is elke investering interessanter dan een bank(lees: bier, uitgaan, concerten,vakantie).
quote:MarianneDavids schreef op 24 oktober 2014 @ 15:29:

Ik ben heel wat keren verhuisd en al die keren stond, hing en lag alles binnen een week op zijn plaats. Kwestie van organiseren. Eerst zorgen dat er een vloer ligt nadat er, indien nodig, is behangen, gewit en geschilderd, eventueel alvast lampen ophangen en gordijnen. Verder alles goed inpakken, dozen merken, de medewerkers van een goed verhuisbedrijf zetten alles op de juiste plaats. Dan is het alleen nog een kwestie van uitpakken, inruimen, dingen aan de muur hangen, apparatuur installeren, bloemetje op tafel en klaar.Dat kan! Wordt alleen lastig als de verbouwing plaatsvindt ná de verhuizing!
Het is maar net wat je prioriteit heeft. Vrienden van mij hadden hun hele uitzet al bij elkaar en bestelden alles nieuw van de meubelzaak. Mooi huis hoor, maar het zal heel wat gekost hebben.



Wat ik in huis heb, is vooral praktisch, daar hou ik van. Lekker rommel uit het zicht opbergen, meubels met meerdere functies, gezellig komt dan vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 24 oktober 2014 @ 15:30:

[...]





Joh, met een baby, een peuter en een kleuter? Ze konden geen schade maken. Ook de muren waren wel gestuct maar niet geverfd of behangen.



Toen mijn salaris plots wegviel, moesten we ineens sparen voor een vloer, terwijl we die anders gewoon gehaald hadden van de lopende rekening. Wij hebben alles op alles gezet, om geen bord in de tuin te krijgen met: 'TE KOOP'Tsja, mijn ouders zouden mij niet eens laten leven op een betonnen vloer, sorry maar ik vind het gewoon heftig, mag dat? veroordeel je evrder ook niet,
quote:mousson schreef op 24 oktober 2014 @ 15:32:

[...]





Tsja, mijn ouders zouden mij niet eens laten leven op een betonnen vloer, sorry maar ik vind het gewoon heftig, mag dat? veroordeel je evrder ook niet,Tuurlijk mag jij dat heftig vinden, voor ons is het een manier van leven. Mijn ouders schenken ons dan geen vloer, en wij wilden niet lenen voor een vloer. En wij kunnen de lol er wel van inzien, net als twee maanden eten in de bijkeuken, zonder binnendoor daar te kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 24 oktober 2014 @ 15:38:

[...]





Tuurlijk mag jij dat heftig vinden, voor ons is het een manier van leven. Mijn ouders schenken ons dan geen vloer, en wij wilden niet lenen voor een vloer. En wij kunnen de lol er wel van inzien, net als twee maanden eten in de bijkeuken, zonder binnendoor daar te kunnen komen.Dat vind ik niet eens zo raar, maaar goed gelukkig woon je nu fijn met je man
Alle reacties Link kopieren
We wonen er nu een jaar. We zijn 3 maanden na het krijgen van de sleutel er in getrokken, maar er hangt nog niks aan de muur. Denk dat t nog wel een tijdje duurt voor het af is!
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 24 oktober 2014 @ 15:31:

[...]





Dat kan! Wordt alleen lastig als de verbouwing plaatsvindt ná de verhuizing!Maar als je al weet dat je meteen, dus niet over een paar jaar, gaat verbouwen en je komt uit een huurhuis, kun je dat later opzeggen, je hebt dan wel even dubbele kosten maar het is een stuk makkelijker en sneller werken in een leeg huis (op een koffiezet-apparaat na). Opslag is een optie maar dat is ook niet gratis, bovendien moet er dan eigenlijk twee keer worden verhuisd, eerst van het ene huis naar de opslag en later van de opslag naar het andere huis.
verba volant, scripta manent.
En jij durft in een ander topic iemand de les te lezen omdat ze niet happy is in haar EIGEN huis.

Vrouwen in Saoudi arabie klagen nooit over het interieur van hun vriend. Want als de politie erachter komt, krijgen ze zweepslagen.

Zo, da's nog eens een probleem.
haha mooi, ik zat al te wachten op een reactie als deze, bravo.



Iemand de les lezen omdat ze een first world problem heeft lijkt me wat anders dan even peilen of ik onrealistische ideeën heb over je huis inrichten, maar toch bedankt.
quote:MarianneDavids schreef op 24 oktober 2014 @ 15:54:

[...]





Maar als je al weet dat je meteen, dus niet over een paar jaar, gaat verbouwen en je komt uit een huurhuis, kun je dat later opzeggen, je hebt dan wel even dubbele kosten maar het is een stuk makkelijker en sneller werken in een leeg huis (op een koffiezet-apparaat na). Opslag is een optie maar dat is ook niet gratis, bovendien moet er dan eigenlijk twee keer worden verhuisd, eerst van het ene huis naar de opslag en later van de opslag naar het andere huis.Verspreid over vijf jaar was het plan, het werden er door financiële tegenslag 12!
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 24 oktober 2014 @ 15:54:

[...]





Maar als je al weet dat je meteen, dus niet over een paar jaar, gaat verbouwen en je komt uit een huurhuis, kun je dat later opzeggen, je hebt dan wel even dubbele kosten maar het is een stuk makkelijker en sneller werken in een leeg huis (op een koffiezet-apparaat na). Opslag is een optie maar dat is ook niet gratis, bovendien moet er dan eigenlijk twee keer worden verhuisd, eerst van het ene huis naar de opslag en later van de opslag naar het andere huis.Maar het is dan weer veel leuker om langzaamaan te verbouwen en een beetje na te denken over je beslissingen dan patsboem alles in 1x af te hebben. Vind ik dan, hè.
Mijn huis is nooit af denk ik. Ik vind het ook wel leuk om ermee bezig te zijn en dingen te veranderen. Verbouwen doe ik niet, want ik huur, dat scheelt natuurlijk wel. Een muurtje verven daarentegen, kost niet zoveel. Ik kan me best voorstellen dat ik mijn huidige kleuren over tijdje zat ben en voor een andere kleur kies.



Mijn huis is dus nooit 'af', maar wel ingericht. Verhuisdozen laten staan heeft niks te maken met een af huis, dat is gewoon luiheid. Geen gordijnen snap ik ook niet. Gordijnen hóeven ook niet duur te zijn. Ik heb kant en klare van de Leen Bakker. Ik heb er in de aanbieding tachtig euro voor betaald en ze zijn nog heel mooi ook.



Met een huis inrichten moet je wel iets doen. Een kale woning is helemaal niks. Hang íets aan de muur. Koop gewoon gordijnen. Je weet toch pas of het bevalt al het al hangt, staat of ligt. Dat je moet nadenken over een dure vloer snap ik, maar de rest moet je gewoon doen. Planten geven ook sfeer en hoeven bijna niets te kosten.
Alle reacties Link kopieren
Oh, nooit geweten dat verhuisdozen laten staan luiheid is.

Ik heb een grote stapel verhuisdozen staan, met boeken erin, want er is nog geen inbouwkast voor ze. En ik ga niet for the time being Billy's kopen ofzo, zonde van mijn geld.
Mijn eerste appartementje was huur, en dat was in minder dan een week af. Maar ja, daar verbouw je ook geen keuken, badkamer etcetera.

Eerste koophuis was na twee jaar wel af, tweede koophuis...eh... Vijf jaar en de klok tikt nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige huis was binnen een week klaar. Hoefde niet verbouwd te worden, alleen op een paar plekken de vloer, gordijnen ophangen kost echt een paar minuten, dozen uitpakken en klaar.

Dat wil niet zeggen dat ik nooit meer iets veranderd heb, maar het zag er niet uit alsof ik nog aan het verhuizen was.



Ik hoop dat mijn nieuwe huis (nu even in between houses) ook zoiets wordt. Even kijken hoe veel er geschilderd moet worden, dat is altijd lastig inschatten als alle meubels er nog staan. Vloer ligt er al in, verbouwen niet nodig. Ik hang gewoon mijn oude gordijnen weer op, die zijn iets te groot, maar dat geeft niet en ik vind ze nog steeds mooi. Ik heb alle meubels al, dus daar valt ook geen maanden over te doen. En de dozen worden een maand na de verhuizing weer opgehaald door de verhuizer, dus dan moeten ze leeg zijn . Niet iedere verhuizing is meteen een heel project natuurlijk.



Als je niet hoeft te verbouwen vind ik twee jaar rijkelijk lang om nog kale peertjes te hebben, of dozen in de slaapkamer. Maar dat komt omdat ik dat zelf niet prettig vind, ik wordt daar onrustig van. Als je er geen last van hebt, moet je dat natuurlijk zelf weten. Of in jouw geval: moet je vriend dat zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar!

Soms wil je het opeens gewoon klaar hebben en ben je er ook klaar mee dat het niet af is.

Wij wonen hier ruim een jaar maar nog genoeg te doen hoor!

Intussen probeer ik hier wat orde en gezelligheid aan te brengen, maar dat lukt niet zo... en waarom? Geen idee...

Ok we hebben nog een grote kast nodig maar verder niet eigenlijk.

ik krijg de knop niet om...

Iemand die ook zoiets herkent???



Zou echt heeeel graag weer wat vorderingen willen maken.
Mijn vriend is nu bezig met verhuizen en in zijn oude appartementje hingen nog steeds geen gordijnen en had hij nog steeds geen normale lamp op zijn kamer (alleen een bureaulampje).



Het is maar net wat je prioriteiten zijn. Bij mij zou het binnen een paar maanden wel af zijn. Lampen zouden er sowieso hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ja lampen hebben we nog uit ons vorige huis en die hangen op! Gordijnen ook. Meubels staan nu redelijk op hun plaats. Maar dat heeft echt een poos geduurd! Had ik nooit verwacht. Ik dacht hup alles erin opruimen en klaar.

nou viel dat ff tegen!

Ik vind het moeilijk om alles een plek te geven dus er slingert van alles rond
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe lang dat nog gaat duren, ons huis is namelijk ook nog niet af Wij kunnen prima wonen met peertjes door het hele huis... Maar inderdaad, gezellig is anders. Ik vond het vooral lastig om alles tegelijk uit te kiezen. Bij een verbouwing moet je al zoveel keuzes maken dat sommige dingen gewoon uitgesteld worden, zeker de decoratieve dingetjes. Maar goed, laatst een paar lampen gekocht, nu alleen nog "even ophangen"
Alle reacties Link kopieren
Krijg je het wel opgeruimd dan?

Dat is mijn struikelblok nu.
Lijkt me trouwen zoooo leuk: je eigen huisje of apparentje helemaal zelf inrichten. Ik woon nu op kamers en dan woon je met anderen en heb je maar een klein aandeel daarin. Lijkt me zo leuk om samen dingen uit te zoeken
Wij zijn denk ik zeker een maand bezig geweest na de oplevering van onze woning, voordat we een beetje een huiselijk gevoel hadden. Meubels hebben we allemaal nieuw gekocht, accessoires had ik in de loop van de jaren wel verzameld, maar onze smaak is nogal afwisselend, dus ook hier hebben we aanpassingen in gedaan die eerste paar weken.



De raambekleding hebben we pas besteld toen we daadwerkelijk in het huis woonden, ook omdat we niet precies wisten wat we nu wilden. Vouwgodijnen, shutters of toch plisse's. Daar hebben we al met al 9 maanden over gesteggeld, al tijdens de bouw, voordat we alles hebben besteld. Ook omdat we eerst wilden weten hoe de lichtinval nu was 's ochtends en hoe de inrichting eruit ziet in het grote plaatje. Op basis daarvan uiteindelijk voor de raambekleding gekozen. 1,5 maand nadat we in het huis zijn gaan wonen was alles compleet.



Nu nog zijn er dingen die we nog niet hebben aangeschaft ( sidetable + spiegel in de hal, chaise longue in de erker) , deels door ons budget en andere spaardoelen en deels omdat we gewoon echt nog niet weten wat we met de ruimte aan moeten. Het is allemaal zo groot. Tijdens de bouw zelf viel dat nog wel mee, maar nu we echt wonen met z'n twee valt pas om hoeveel lege ruimtes we eigenlijk hebben, vooral op de eerste etage.



Ik vind het ook wel leuk dat het huis nog niet helemaal af is en ik vraag me af of het ooit wel af komt, tenminste, qua gevoel. Het is nu echt wel een compleet huis, met planten, schilderijen, kussens, accessoires. Maar toch, het is nog niet helemaal naar onze wens. Zolang het maar leefbaar is ( en dat zal per persoon verschillen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven