moeilijke situatie

15-09-2014 10:36 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste wil ik alvast bedanken voor de tijd die jullie nemen om dit te lezen. Daarnaast wil ik van te voren aangeven dat het verhaal wellicht onsamenhangend wordt en dat vragen stellen natuurlijk mag, alle vragen zal ik zo goed mogelijk beantwoorden.



Ik heb enkele jaren een relatie gehad met mijn nu ex-vriendin, ik heb haar leren kennen via een Internet forum waar wij toen al erg goed konden praten. Wij kennen elkaar zo'n 5 jaar waarvan wij 3 jaar een relatie hebben gehad.

Onze relatie kon erg hectisch zijn, met veel hoogte punten maar ook diepe dalen. Mijn ex heeft een traumatisch verleden en was dan ook al depressief met op en af punten sinds ik haar kende. Ik ben dan ook een paar keer mee geweest naar haar psycholoog, wat mij wat meer inzicht heeft gegeven in haar daden. (Agressief uit angst om verlaten te worden)



Zij heeft zich altijd vrij veel aan mij vast geklampt en was vaak bang dat ik haar zou verlaten. Nu was ik dit natuurlijk niet van plan en heb dit ook altijd duidelijk, rustig of minder rustig laten weten. In onze relatie is zij enkele keren vreemd gegaan toen het tussen ons minder ging, ik heb dit oprecht vergeven en kon de oorzaak ook goed zien hierin en wii hebben hierna nog twee jaar een relatie gehad zonder incidenten.



Nu is het enkele weken over, ik heb een einde gemaakt aan de relatie in een emotioneel moment. Mijn ex zei al snel mij niet kwijt te willen, hield van mij ik was haar ware liefde, toen ik aangaf hetzelfde te voelen werd ik echter weer weg geduwd. Wat mij deed denken aan het begin van onze relatie feitelijk, ik die graag wou zij die bang was zich te binden.

Ondertussen weet ex het niet meer, zegt gek te zijn, zich ellendig te voelen en zich elke avond in slaap te huilen.

In feite is het de afgelopen weken een spelletje van aantrekken en afstoten geweest en heb ik aangegeven niet aan het lijntje gehouden te willen worden. Zij zegt dit niet te doen, en ik geloof dat zij het ook echt niet weet.



Ik heb een brief aan haar geschreven en wacht momenteel op antwoord. Ik kan werkelijk niet geloven dat het na die jaren over is, twee weken geleden was ik nog haar ware liefde, maar ondertussen verneem ik dat zij continu feest en naar wat ik hoor veel alcohol nuttigt.



Daarnaast weet ik niet of het relevant heeft maar zij is tevens gediagnosticeerd door de psycholoog op borderline. Zij heeft een half jaar therapie en medicatie gehad ook voor de depressie maar is hiermee gestopt enkele maanden tetug omdat zij aangaf dat het niet werkte.



Wat ik hiermee wil bereiken? Eigenlijk niks, wellicht steun, tips.. Momenteel ga ik zelf naar de psycholoog en heb ik veel handvatten gekregen hoe om te gaan met mensen met borderline en depressies. Maar momenteel kan ik daar helaas weinig mee.
Alle reacties Link kopieren
Kan ook, respect is in ieder geval ver te zoeken en TO betrekt het allemaal op zichzelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen hem, ik ben ook een zij haha!



Ze zei gisteren dat ze vandaag mijn spullen zou versturen, die van haar heb ik twee weken geleden opgestuurd.

Als het daar op draait hoef ik de spullen niet meer want er zit niks belangrijks tussen.



Toen ik eerder vroeg om de spullen vroeg ze wil of denk je dan niet dat we terug samen komen nu gaf ze gisteren zelf aan ze op te sturen zonder dat ik daar om vroeg.
O haha ja een zij kan natuurlijk ook..

excuse me dat had ik niet door
Alle reacties Link kopieren
Geen ballen, ik had het kunnen weten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien heb je hier iets aan:

http://bpdfamily.com/bpdresources/nk_a110.htm



En google ook eens op co-dependency.

Het gaat hier niet om je ex.. maar om hoe jij los kunt komen van haar.. Ik zou als ik jou was aan jezelf gaan werken en gaan nadenken over waarom jij omgaat met relaties zoals je nu doet..
Alle reacties Link kopieren
Haha letterlijk geen ballen nee!

Ik heb eerder relaties gehad maar dit probleem nog nooit gehad, moet zeggen dat die relaties ook wel erg anders waren.. Daarbij was over ook over en niet wel niet wel niet moeilijk gedoe..



Overigens doe ik alles gewoon zoals het hoort verder! Doe leuke dingen en geniet van de kleine dingetjes.
Alle reacties Link kopieren
Mooi zo! Het kan weleens helpen om iets niet te doen zoals het hoort. Ik had een intensieve vriendschap met iemand die borderline heeft. Ik ben er heel acuut mee gestopt en ik heb meteen het lijntje door geknipt en wel alles geblokkeerd. Bij dreigen met langs komen en de boel op stelten zetten, 40 keer per dag berichten heb ik direct de wijkagent in geschakeld vanwege stalking. Rot voor haar, misschien ook wel gemeen van mij en het hoort vast niet. Het is wel een stuk rustiger, veiliger en gezonder voor mezelf en zij had al weer een nieuw slachtoffer binnen een paar weken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja dat is precies waarom je moeilijker los komt van deze relatie.. de emotionele rollercoaster maakt dat je hele intense momenten hebt beleefd samen.. Daarnaast zetten mensen met borderline anderen vaak op een voetstuk en maken ze dat je je heel bijzonder en geliefd voelt.. om vervolgens van dat voetstuk afgetrapt te worden en te gaan twijfelen aan jezelf.. Die heftigheid is precies wat het ook zo moeilijk maakt om los te laten..Het is net als met een speelautomaat waar je geld in blijft gooien, maar waar je toch af en toe iets wint.. Een relatie met emotionele high en lows is als een verslaving.. niet te vergelijken met een relatie die voortkabbelt en stabiel is...Dit is niet uit te leggen aan mensen die zo'n relatie niet mee hebben gemaakt.. Ik begrijp je wel.. maar om hiervan los te komen, moet je weer terugkomen bij jezelf.. je bent nu helemaal vergroeid met haar..
Alle reacties Link kopieren
En de vraag is nu hoe kom ik terug bij mezelf?

Fijn dat er wel erkenning/herkenning is moet ik zeggen.



Ik ben eerder bang dat ze zo een ander heeft dan dat ze me gaat stalken om eerlijk te zijn.. De gedachte pijnigt me omdat ik me dan echt heel naar zal voelen, zo van hop next.
Alle reacties Link kopieren
Het begint met loslaten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Juist, in theorie vind ik het altijd erg mooi..

Maar gevoelsmatig heb ik ergens nog hoop, door alles wat gezegd is.. Iets als een roze wolk roze bril?
Alle reacties Link kopieren
Liefdesverdriet is altijd moeilijk, ook als je uit een prettige relatie komt. Geef het tijd, het kan helaas maanden duren voor je je een beetje beter gaat voelen. Zoek afleiding, ga leuke dingen doen, leer iets nieuws, ga uit, huil uit bij vrienden... Misschien helpt het je nog om dit topic uit te printen, zodat je het geregeld kunt lezen?



Als zij niet respecteert dat je geen contact wil voorlopig, zit er toch niets anders op dan haar te blokkeren. Zulke idiote berichtjes van haar zorgen alleen maar voor meer stress bij jou.



Veel sterkte gewenst!
Alle reacties Link kopieren
quote:zonwolken schreef op 15 september 2014 @ 21:02:



Maar gevoelsmatig heb ik ergens nog hoop, door alles wat gezegd is.. Iets als een roze wolk roze bril?Dat is niet erg, dat zal ook nog wel even kunnen aanhouden. Het hoort bij liefdesverdriet, De relatie ging immers niet zoals je gewenst had. Je bent niet blij dat het voorbij is, dat je van haar af bent. Toch denk ik dat als je een paar maanden afstand neemt van je ex en jullie relatie, je er dan al weer heel anders tegenaan kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Mogelijk ik kan dat momenteel nog niet zo zien..



Momenteel veel verdriet en onrust. Vind het allemaal maar lastig..
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen is het heel simpel, na weken van liefdesverklaringen waarin ik haar ware liefde was en zij zeker geen ander wou is zij ondertussen dol gelukkig met het meisje waar ze twee jaar geleden mee vreemd is gegaan.



Het leuke van het verhaal? Bewuste meisje was ondertussen een vriendin van mij waar ik veel steun uit dacht te halen.. Die zei zeker niet tussen ons in wou staan en ex zo een vervelend mens vond.. Ondertussen lachen ze nu vast samen om mijn hart zeer. Meisje heeft een borderline moeder, die doet het vast beter met mijn ex.



Nooit meer een borderline ex voor mij..
Ai.. pijnlijk.. Sterkte hiermee.. Troost je met de gedachte dat het meisje die nu met haar is.. nu ook te maken krijgt met haar spelletjes en het aantrekken en afstoten.. Ze is eerder iemand om mee mee te leven, dan om te benijden..
Alle reacties Link kopieren
Dat ze elkaar maar ongelukkig mogen maken.. Ex kan niet alleen zijn, en ik weet het rationeel gezien ook allemaal. Voel me gewoon een beetje rot Hoe het gegaan is.. Bah bah.. Maar ach!

Ik ben veel leuker alleen!
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte Zon. Zo te lezen denk ik dat je blij mag zijn dat je van haar af bent. Je verdient iemand die liever is voor je.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven