Werk & Studie alle pijlers

Na eerste solli-gesprek (nog) niets gehoord

23-10-2014 21:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,



Afgelopen dinsdag had een goede vriend van mij een sollicitatiegesprek bij een bedrijf. Hem werd toen verteld dat hij donderdag (vandaag) zou horen of er een tweede gesprek komt. Hij heeft echter niets meer van ze gehoord. Als je afgewezen wordt dan krijg je toch ook iets te horen, denk ik?



Kan hij er het beste achteraan bellen morgen, of komt dit te opdringerig over?



Alvast namens hem bedankt voor de nuttige reacties.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik solliciteerde (maar dat was 4 jaar geleden), heb ik ook zelf opgebeld of er al meer bekend was. Gewoon omdat ik oprecht geïnteresseerd was in de functie en enthousiast was.



En met goed nieuws, ik was uitgenodigd voor een tweede gesprek
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tot morgenmiddag wachten en heeft hij dan nog niets gehoord zelf even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Gatekeeper
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet bellen. De ervaring is dat als men je wilt hebben, bellen/mailen ze (vaak) nog eerder dan afgesproken.. Als je afgewezen wordt, wordt je daar niet per se over op de hoogte gebracht. Het is niet netjes, maar scheelt de 'heren' wel tijd.
Ik zou morgen bellen. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze vanmiddag pas aan het einde van de dag besloten hebben welke kandidaten door gaan en geen tijd meer hebben gehad om te bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bellen. Weet je zeker waar je aan toe bent, ook al is het misschien niet wat je wil horen (je vriend dan)



Mijn man is ooit eens afgewezen per email. Dat voelde toen zo niet kloppend, dat hij heeft gebeld om uitleg. Bleek dat ze de verkeerde email hadden gestuurd (stagiair) en hij op 2e gesprek mocht komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik had gister een tweede sollicitatiegesprek en mij werd gezegd dat ik morgen teruggebeld zou worden. Maar ik heb nog steeds niks gehoord:( Zal ik er maandag achteraan bellen? Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje raar vindt overkomen aangezien ze de indruk wekten haast te hebben met het invullen van de functie. Komt nu toch een beetje over alsof ze mij niet willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft er vandaag achteraan gebeld en 't bleek dat er geen tweede sollicitatiegesprek komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven