Het grote speelgoedtips-topic

16-09-2012 17:49 2732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de sinterklaascadeau-topics alweer als paddestoelen uit de grond schieten op deze pijler.

Laten we er (weer) een algemeen topic van maken. Kunnen we elkaar hier specifieke tips geven en lijstjes met elkaar delen en oeverloos discussiëren over ons budget en dat dat toch veel te veel is voor de Sint



Ik begin zelf altijd met kopen zodra ik iets in de aanbieding zie en denk dat het leuk is en koop dus niet pas in november. Heb dus al wel mooie dingetjes in kunnen slaan (ik heb 4 kinderen)



Ik ben nog op zoek naar een knutselcadeau voor verjaardag dochter (wordt dan 8) en knutselcadeautje voor Sint voor andere dochter (5).

Ik zag in de intertoysgids Beados staan, is dat leuk? Het leek me gewoon een variant op strijkkralen en dat is wel een succes hier, maar het lijkt me leuker om iets héél anders te geven. Budget voor de sintknutsel is ongeveer 10 euro, voor de verjaardag maakt niet uit.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn 2,5 jarige zoon:

Vandaag bij action een slee gekocht voor 20 euro, hopen dat het met de feestdagen sneeuwt!

Een kassa,

Rijgkralen van hout,

Een visspel van hout,

Puzzel met stukjes van 4, 6, 9, 12 stukjes van Mickey.

En wil nog wat van peppa pig, dat vind hij zo leuk om te kijken, maar ben er nog niet uit wat. Iemand tips wat leuk is? Is jet huisje van peppa ook leuk voor jongens?
Alle reacties Link kopieren
We hebben hier het huisje van Peppa, helaas 3 x mee gespeeld

Dochter wilde hem zo graag maar ze is er denk ik al te oud voor geweest(4,5)

Jongens kunnen er zeker mee spelen, het is voor beide naar mijn mening, zeker in combinatie met het hele gezin en de rode auto.

Je hebt nu ook een raket , een treintje.
Alle reacties Link kopieren
@queen; wat jammer dat dochter er net te groot voor was, soms wisselt de interesse ook in een keer.



Zoon is echt een bouwer, duplo, knutselspul en zijn gereedschap zijn heilig. Hij heeft voor zijn 1 ste verjaardag de kermis van little people gehad, enige wat hij daarmee gedaan heeft is uit elkaar halen en weer monteren.

Daarom twijfel ik of het peppa huis wel uitdagend genoeg is, hij kan er weinig meedoen buiten een verhaal lijn verzinnen.

Maar het ziet er wel leuk uit. De raket had ik ook gezien.



Wellicht nog andere tips voor een bouwertje?

Hij heeft al smartmax, kinetic sand/ klei, werkbank, keukentje, puzzels, houten blokken, veeeel duplo, een tent, brio houten trein.

Hij heeft ook een abric garage, een tijd mee gespeeld maar nu klaar mee. Hmm. Denk toch maar niet het peppa huis doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 24 oktober 2014 @ 19:20:

[afbeelding]



Mijn tip voor alle jongetjes.

Drie auto's voor de prijs van één. En inmiddels de helft goedkoper dan toen Snoezekind de leeftijd had. Absoluut onverwoestbaar. Deze krijgt zoon voor zijn derde verjaardag van zijn Opa en Oma. Nu ¤24,99 bij Intertoys. Ik denk dat hij dit geweldig gaat vinden!
Flatscreen, misschien kan je al met (imitatie) kapla beginnen? Mijn drie jarige speelt daar op haar manier best leuk mee (hekken voor dieren, wegen, of gewoon een hele grote toren), En misschien is noppers of clix ook wel wat voor hem
Alle reacties Link kopieren
Kapla ( nep variant te koop bij Kruidvat)
Alle reacties Link kopieren
Treinbaanvan brio net nog toegevoegd, was ik vergeten in het rijtje deze had hij voor zijn2 de verjaardag en kan hij nu steeds beter mee uit de voeten.



Kapla zie ik inderdaad vaak voorbij komen, is ook leuk voor nog relatief jong mannetje?



Met auto's heeft hij weinig.
Alle reacties Link kopieren
Noppers is een jeugdsentiment, grappig dat het nog bestaat!

Alle tips eens even bekijken..dank :-)



Ben zelf ook erg weg van janod speelgoed :-).
Iemand die waterspeelmat van de kruidvat al? Ik ben benieuwd of je alleen met de stiften die erbij zitten erop kunt tekenen. Er raken hier nog weleens stiften kwijt namelijk
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn oudste, in december 5, denken we aan de Marklin trein, ziet er uit als een echte NS trein, en heeft een afstandbediening.

alleen heeft hij maar weinig rails, dus rijdt hij alleen maar rondjes.

Zou dat wel leuk zijn dan? Of beter de playmobil trein kiezen?

(hij is echt treinen-gek, de houten is hij wel klaar mee, beetje uitgegroeid denk ik)
Alle reacties Link kopieren
Kun je extra rails bijkopen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Geen idee eigenlijk, de doos die ik zag stond bij de bart smit, dat was alleen de basis doos, verder geen uitbreidingen. We hebben hier niet veel andere speelgoedwinkels, dus zal dan online moeten kijken denk ik..
Alle reacties Link kopieren
http://www.marklin.nl/dealers/dealers



De échte treintjeswinkels heb je vaak meer aan dan de Bart Smit.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een halve krat (bijna antieke) sio-montage opgescharreld bij de kringloop voor 7 euro !



Heerlijk, het is steeds moeilijker te vinden, en dit was echt een flinke voorraad. Schoongemaakt en we kunnen wéér meer bouwen, we hadden blokjes en lange schroeven tekort.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Oh dat hebben wij ook Snoesje, ik was er zelf zooo blij mee toen ik het vond, maar ze hebben er amper mee gespeeld tot nu toe.



Hoe oud zijn jouw kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Hij is 12 en speelt ermee sinds hij drie is.

Goede investering geweest.





We hebben drie stapelkratten vol met Sio.

Net zo degelijk als Lego en Knex.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje aan andere moeders.

Ik wil voor mijn dochter van ruim anderhalf een pop geven voor Sinterklaas. Ze heeft nu een kleine stoffen pop waar ze veel mee speelt. Wil nu een meer echte pop kopen. Ik zie in de speelgoedgidsen heel veel poppen staan die kunnen praten, huilen etc. Is dat nu echt leuk voor kinderen?? Ik heb het idee dat ze dan alleen maar bezig zijn met die geluiden i.p.v. echt spelen? Of heeft het wel een toevoegende waarde?
Alle reacties Link kopieren
Ik kies juist bewust voor een " stille" pop voor onze 1.5 jarige, ze vind pratende poppen eng en ook onze oudste verdraagt geluiden niet altijd goed.Heb deze week een babyborn gehaald bij de Kruidvat deze had je ook pratend vanaf 2 jaar.

De niet pratende was vanaf 1 jaar
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke dingen komen hier voorbij! Die Sio Montage zou ik bijna voor mezelf op mijn verlanglijstje zetten.



Ik ben dit jaar voor mijn doen erg vroeg en heb alle Sinterklaaskadootjes al in huis voor ons zoontje van 2 jaar. En ik heb nog wel meer ideeën voor leuk speelgoed voor hem, maar ik mag niet meer van mezelf want ik heb het idee dat het eigenlijk al teveel is.



Voor de Sintviering op het werk:

- Duplo getallentrein



Thuis (alleen voor hem zijn er dan kadootjes):

- Fisher Price kassa

- Koffertje met gereedschap

- Pop (simpele kleine met zacht lijfje)

- Poppenbedje

- Puzzel

- Nijntje memory

- Boekje van Kikker

- Boekje van Bobbi



Doordat ik alles in de aanbieding of op Marktplaats heb gekocht is de schade beperkt tot 50 euro in totaal, dus dat valt mee!



En dan vieren we het ook nog met mijn familie, daar zal hij nog 3 kleine kadootjes krijgen (die mijn familieleden zelf uitzoeken).



Maar ik twijfel dus een beetje of het niet allemaal teveel wordt voor een kleintje van 2. Tot nu toe hebben we Sint en zijn verjaardag altijd klein gehouden met maar een paar kadootjes, dus ik weet niet hoe hij erop zal reageren. Aan kadootjes met kerst doen we niet en zijn verjaardag is nog heel ver weg, maar er komt wel over een paar maanden een baby bij, dus we kunnen wat bewaren om hem dat dan te geven. En we zouden een aantal kleinere dingen zoals boekjes en puzzel gewoon bij zijn speelgoed kunnen doen ipv inpakken voor Sinterklaas.



Wat denken jullie: een aantal kadootjes eraf halen om op een ander moment te geven of is veel kadootjes uitpakken juist leuk?
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar oud ?

Dan zou ik drie cadeautjes doen, maximaal.

Drie keer papier scheuren is net zo leuk als acht keer papier scheuren.



Boekjes/spelletje/puzzel zou ik dan bewaren voor een "He, kijk eens wat mama hier vindt" moment.



Ons nichtje kreeg voor haar tweede verjaardag Duplo, Duplo, Duplo, Duplo, Duplo en knuffelbeesten.



Van ons dus een hele grote opruimzak doorgeefduplo en een nieuwe doos en van de opa's/oma's/tantes ook nieuwe Duplo. Veel uitpakken, en toch weer overzichtelijk omdat alles bij elkaar in de opruimzak kon.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:bijna2013 schreef op 25 oktober 2014 @ 22:29:

Voor mijn oudste, in december 5, denken we aan de Marklin trein, ziet er uit als een echte NS trein, en heeft een afstandbediening.

alleen heeft hij maar weinig rails, dus rijdt hij alleen maar rondjes.

Zou dat wel leuk zijn dan? Of beter de playmobil trein kiezen?

(hij is echt treinen-gek, de houten is hij wel klaar mee, beetje uitgegroeid denk ik)





Wij hebben de Marklin trein al een poos en doet het echt goed hier.

De reden waarom we deze juist gekocht hebben, was omdat het goed materiaal is, lang mee gespeeld kan worden (als ze 8 zijn staat een NS trein nog steeds cool) en er veel uitbreidingsmogelijkheden zijn. Ook met rails kan uitgebreid worden, perronnetjes, stationnetjes, noem maar op. Ik ben er erg tevreden over. En juist de afstandsbediening doet het erg goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 26 oktober 2014 @ 11:24:

http://www.marklin.nl/dealers/dealers



De échte treintjeswinkels heb je vaak meer aan dan de Bart Smit.







Haha, klopt. Ik heb hem toen gekocht in een treinenwinkel. Je weet wel zo'n winkel waar mannen van 50+ hun assortiment uitbreiden. Ging trouwens een wereld voor me open! Wagonnetjes van 500 euro per stuk! (niet die marklin kinderwagonnetjes dan he).



Maar Marklin is echt goed spul. Ik ben er erg enthousiast over.
Alle reacties Link kopieren
Hier krijgt kind in schoen:



- lego autootje

- lego klein bootje

- snoepgoed

- kleurboek



Met Sint zelf:

- lego vliegtuig

- lego grote boot

- boek

- knutselspullen

- sokken

- wat klein spul

Van opa en tante cadeautjes
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien vraag ik iets wat al genoemd is.



Voor mijn zoon van 8 vind ik het heel moeilijk om wat te bedenken. (ik heb nog een zoon van 6, dus 'alles' is er al) Hij vermaakt zich het best met computerspelletjes, maar dat wil ik niet geven. Hij kan zichzelf lastig alleen bezighouden en is een beweeglijk jongetje.

Ik ben op zoek naar 1-persoons bordspelletjes die hij kan doen. Lego en andere bouwsels hebben we genoeg in huis, maar daar doet hij niets mee. Een lezer is het ook niet.

Ik zat nog aan een bokszak te denken, maar daar is geen plaats voor in huis. Een trampoline hebben we ook, maar nu met de winter in aantocht wordt dat ook minder.



Hej, al denkende.... een mini trampoline voor binnen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven