Geld & Recht alle pijlers

Kan ik geld laten overmaken op mijn spaarrekening?

24-10-2014 22:14 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit even met een vraag , kan ik door een ander geld overlaten maken op mijn spaarrekening ipv mijn betaalrekening?

Ik heb een spaar en betaalrekening lopen bij de rabobank
Alle reacties Link kopieren
ik dacht even van niet, maar mijn ouders sparen voor de kinderen, direct op hun spaarrekening. Rabobank.
Alle reacties Link kopieren
Ja
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 24 oktober 2014 @ 22:18:

JaEcht?! Altijd? Zomaar? Wow, dat zou zomaar eens de oplossing kunnen zijn voor een tekort aan spaargeld doordat kleine bedragen tussendoor 'verdwijnen'.
Volgens mij niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op vrijdag 24 oktober 2014 22:49 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fame in "Kan ik geld laten overmaken op mijn spaa..."" class="messagelink">Fame schreef op 24 oktober 2014 @ 22:18</a>:</b>

Ja</div></blockquote>Echt?! Altijd? Zomaar? Wow, dat zou zomaar eens de oplossing kunnen zijn voor een tekort aan spaargeld doordat kleine bedragen tussendoor 'verdwijnen'.



Er op storten kan net zo goed als op iedere

bankrekening.



Waar heb jij het over met verdwijnen?



Er van af halen kan je alleen zelf.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Een spaarrekening heeft gewoon een Iban.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
"Vroeger" kon dat niet bij Rabo omdat een spaarrekening 10 cijfers had i.p.v. 9.

Ik weet niet of de software er op is aangepast dat het nu ook nog niet kan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hangt geloof ik van de bank af. bij Rabo iig wel: Geld storten op een spaarrekening van een andere bank.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Rabo kan het zeker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 24 oktober 2014 @ 22:53:

[...]





Er op storten kan net zo goed als op iedere

bankrekening.



Waar heb jij het over met verdwijnen?



Er van af halen kan je alleen zelf.Nou ja het is misschien heel naïef van mij maar ik was er gewoon vanuit gegaan dat het niet kon. Normaliter als ik bv. iemand iets voor heb geschoten of ik moet iets nog declareren op mijn werk, laat ik dat op mijn lopende rekening overmaken. Dat gebeurt gedurende de maand en dat zijn net van die bedragjes die 'uit beeld' raken doordat ik hier en daar een paar dingen koop of uit eten ga of wat drink. Als ik dit soort dingen in plaats daarvan op mijn spaarrekening laat overmaken, spaar ik dus af en toe een extraatje zonder het zelf echt door te hebben (immers: ik had het al uitgegeven, dus op mijn lopende rekening stond het al niet meer). Ik geef toe, het is je reinste zelfmanipulatie, maar ik ben daar wel gevoelig voor.
Vroeger kon dat niet. Negen-cijferige banknummers waren voor betalingen aan elkaar, tien-cijferige nummers waren gekoppeld aan het kantoor waar de rekening liep. Vaak waren dit spaarrekeningen.





Na de invoering van IBAN zijn alle nummers bij alle banken direct toegankelijk. Overmaken naar een spaarrekening kan dus voortaan.



Probeer maar, mijn spaarrekening is:





;)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn ervaring bij banken wel, maar als je een spaarrekening hebt bij een andere financiële instelling (bijv een verzekeraar), dan niet. Centraal Beheer bijv stort het onmiddellijk terug naar waar het vandaan kwam, dan kan je alleen vanaf de tegenrekening storten.
Volgens mij kan dat niet hoor bij de rabo. Vanaf je spaarrekening kan je alleen van en naar je eigen betaalrekening storten. Zo was het althans altijd. Met IBAN is misschien wat veranderd maar dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties , het is gelukt hoor
quote:ninaxdejong schreef op 25 oktober 2014 @ 10:20:

Bedankt voor de reacties , het is gelukt hoor



He fijn, anders had je Google ook nog kunnen proberen. De eerste hit voor "geld overmaken spaarrekening":





http://www.geld.nl/sparen ... rmaken-naar-spaarrekening
Alle reacties Link kopieren
ja dat kan
Het hangt er maar net af wat de voorwaarden van jouw spaarrekening zijn. Ik heb er eentje waarop ik enkel per automatische incasso kan inleggen en daarnaast eentje waar ze flexibeler zijn. Geeft mij goede controle dat die ene rekening voorspelbaar groeit.



Maar wat is erop tegen om naar je betaalrekening te laten overmaken en het zelf door te sluizen?
Alle reacties Link kopieren
Ja kan ik spaar maandelijks voor mn neefjes, gaat meteen over naar hun spaarrekening.
@vpktje Een spaarrekening heeft verplicht één vaste tegenrekening. Dus vanaf de spaarrekening kun je alleen naar die vaste rekening overmaken.



Naar de spaarrekening toe kan vanaf alle rekeningen.



Soms gelden beperkingen, bijvoorbeeld alleen via automatische incasso.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven