Geld & Recht alle pijlers

Ik weet niet of mijn ouders geldzorgen hebben?

24-10-2014 23:33 80 berichten
-
quote:flatverkopen schreef op 25 oktober 2014 @ 00:00:

Ik zou gewoon rechtstreeks aan vader en moeder vragen: "Jullie hebben nu al regelmatig laten vallen dat jullie het paard willen verkopen, hoe serieus zijn jullie? Als het serieus is, is dat vanwege de financiën? Want dan kan ik wellicht meer bijdragen. Als het niet serieus is, willen jullie het er dan niet meer over hebben? Want het maakt me onrustig (of hoe je je ook voelt)" Verder hoef je niets te weten toch?-
quote:byhzy schreef op 24 oktober 2014 @ 23:43:

Geld geven en je hebt er eigenlijk nog niet echt over gepraat begrijp ik uit je OP.

Heb je ook niet gepraat toen je 400 euro overmaakte?

Ik heb het idee dat hun rekening gevoed wordt wanneer ze het over jullie paard hebben. Ik adviseer eerst eens een goed gesprek met je ouders.
quote:Bitje93 schreef op 24 oktober 2014 @ 23:45:

In dit hele verhaal mis ik nog één ding:



Communicatie



Misschien dat het slim is om daar mee te beginnen. Je ouders vertellen wat je ons hier vertelt en afwachten wat hun reactie er op is.
Alle reacties Link kopieren
quote:saratje93 schreef op 25 oktober 2014 @ 00:06:

[...]





Dat heb ik gedaan. Ze hebben gezegd dat ze natuurlijk ons paard niet verkopen, en dat het totaal geen probleem is.



Ook dat laatste heb ik aangegeven, vooral naar mijn moeder toe en hopelijk doen ze er iets mee.Ik zou er dan vooralsnog vanuit gaan dat er inderdaad niets aan de hand is. Als er weer iets gezegd wordt over het paard verkopen, dan kun je meteen aangeven: "Als u dit meent, moeten we hierover verder praten. Als u dit niet meent, wilt u het dan alstublieft niet blijven zeggen (omdat het me onrustig maakt etc.).'
quote:minnimouse schreef op 24 oktober 2014 @ 23:47:

Wel goed van je dat je bewust met geld bezig bent. Ik vind het positief dat je je eigen pin gedrag bekeken hebt en daaruit conclusies getrokken hebt. Je komt zeer verstandig over.



21 uur per maand werken lijkt me nou niet overdreven veel. Folders/kranten verdient vaak niet heel goed idd. Misschien een beter betaald bijbaantje zoeken? Wat verdien je nu per uur?-
quote:Enn schreef op 24 oktober 2014 @ 23:47:

[...]



Ja behalve als hij dus niet meer kan/wil betalen en eigenlijk zou willen stoppen met rijden om wel te kunnen bezuinigen.-.
Je geeft zoveel specifieke details (werk van je ouders, faciliteiten manege, klussen op de manege, je eigen opleiding en werk) dat een bekende jullie zomaar zou kunnen herkennen. Die weet dan ook wat je ouders verdienen.



En niet lullig bedoeld maar als je IRL ook zo'n flapuit bent is dàt misschien wel de reden dat je ouders er niet met je over willen praten.
Alle reacties Link kopieren
In plaats van te focussen op de bankrekening van je ouders, zou ik gewoon eens praten over dat over en weer dreigen met het verkopen van het paard.



Maak desnoods samen een contract.
quote:bij_zonder schreef op 25 oktober 2014 @ 00:26:

Je geeft zoveel specifieke details (werk van je ouders, faciliteiten manege, klussen op de manege, je eigen opleiding en werk) dat een bekende jullie zomaar zou kunnen herkennen. Die weet dan ook wat je ouders verdienen.



En niet lullig bedoeld maar als je IRL ook zo'n flapuit bent is dàt misschien wel de reden dat je ouders er niet met je over willen praten.In IRL praat ik hier met niemand over. Ben juist erg bescheiden. Ik heb het een beetje aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Het is mooi om te lezen dat je zo zorgzaam bent. Waak er voor dat je daar niet in doorschiet. Die financiele zaken zijn niet jouw verantwoordelijkheid! Zoals ik het lees weten je ouders daar met elkaar echt wel hoe ze daar uit komen. Het zijn moeilijkere tijden voor veel gezinnen en buffers zijn er niet altijd meer. Ik denk dat jouw ouders jou niet willen belasten met die zorgen.

Het is al eerder gezegd maar vertel anders tegen je ouders wat jou bezighoudt. Succes meid
Alle reacties Link kopieren
Maar ik denk dat het wel goed is om inzicht te krijgen, maar ik kan niet doordringen tot mijn ouders dat ik daar behoefte aan heb



Ik vind niet dat jij recht hebt op inzage in hun financiën, ook al heb je die behoefte.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Noah_ schreef op 24 oktober 2014 @ 23:55:

Waar bemoei je je in hemelsnaam mee. Laat de financien van je ouders eens lekker bij hun (temeer omdat je schrijft dat het misschien wel tussen je oren zit).

Beetje hun inkomen en baan op internet plempen. Ik zou als ouder niet amused zijn. Ook niet van zoveel eigengereidheid (zonder aankondiging geld overmaken).

Los daarvan kom je als controlfreak over. In je eigen leven prima, maar projecteer dat niet op je ouders.-
Alle reacties Link kopieren
quote:saratje93 schreef op 25 oktober 2014 @ 00:51:

[...]





ik weet niet hoe ik daar mee om moet gaan.Even huilen en een verzorgpaard zoeken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ingewikkeld gedoe. Bij ons thuis werd nooit zo moeilijk over geld gedaan. 't Is toch geen staatsgeheim wat iemand verdient, of bezit?

Erover praten lijkt me logisch, maar als je het gevoel hebt dat ze je willen beschermen dan zou ik gewoon even in de bankafschriften kijken of je ouders nog genoeg geld op hun rekening hebben staan.

Dan weet je het.
óu sont les neiges d'antan

quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 oktober 2014 @ 00:46:

Maar ik denk dat het wel goed is om inzicht te krijgen, maar ik kan niet doordringen tot mijn ouders dat ik daar behoefte aan heb



Ik vind niet dat jij recht hebt op inzage in hun financiën, ook al heb je die behoefte.Ja dat klopt, ik bedoel meer in dat ik er rekening mee moet houden dat ik de kosten meer op me moet nemen qua paard of dat het niet nodig is. Want als het helemaal niet nodig is, dan spaar ik het liever op. Maar als ze zeggen het is niet nodig is en ze komen naar een half jaar met de conclusie dat het niet meer gaat, had ik liever gehad dat ze het eerder aangaven.
-
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 25 oktober 2014 @ 00:52:

dan zou ik gewoon even in de bankafschriften kijken of je ouders nog genoeg geld op hun rekening hebben staan.

.



Serieus??

TO's ouders zijn er niet open over en dat is hun goed recht.

Niemand heeft RECHT op inzage in andermans rekeningen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:merano schreef op 25 oktober 2014 @ 00:52:

Wat een ingewikkeld gedoe. Bij ons thuis werd nooit zo moeilijk over geld gedaan. 't Is toch geen staatsgeheim wat iemand verdient, of bezit?

Erover praten lijkt me logisch, maar als je het gevoel hebt dat ze je willen beschermen dan zou ik gewoon even in de bankafschriften kijken of je ouders nog genoeg geld op hun rekening hebben staan.

Dan weet je het.Die komt helaas digitaal. Het is ook niet zo netjes denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:saratje93 schreef op 25 oktober 2014 @ 00:53:

[...]





en ze komen naar een half jaar met de conclusie dat het niet meer gaat, had ik liever gehad dat ze het eerder aangaven.Dan heb jij toch dat buffertje bij elkaar gespaard?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:saratje93 schreef op 25 oktober 2014 @ 01:00:

[...]





Die komt helaas digitaal. Het is ook niet zo netjes denk ik.Helaas? had je anders hun post open gemaakt? Of willen snuffelen waar ze hun afschriften bewaren?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:saratje93 schreef op 25 oktober 2014 @ 00:57:

Misschien moet ik me ook maar eens richten op dat ik ons paard misschien kan betalen in de maand? Als ik echt op let wat ik koop en vooral geen onzin dingen, zou dat best kunnen. Ik heb het er voor over.





Je vader heeft vanavond toch gezegd dat het niet nodig is?

Je doet moeilijk om het moeilijk doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 oktober 2014 @ 01:01:

[...]





Helaas? had je anders hun post open gemaakt? Of willen snuffelen waar ze hun afschriften bewaren?Dat zou makkelijker geweest zijn haha, maar idd niet zo netjes.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn toch geen vreemden, maar je ouders?

Later als ze oud zijn en misschien een beetje gaan dementeren mag je alles voor ze regelen, ook de financiën .



Weten ze ook niet wat jij verdient, TO?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:saratje93 schreef op 25 oktober 2014 @ 01:04:

[...]





, maar idd niet zo netjes.



Zwak uitgedrukt.





Ik zou het nog anders vinden als je je zorgen zou maken dat je vader en je moeder in de schulden zouden komen, dat ze zichzelf niets leuks kunnen veroorloven, dat ze zouden moeten beknibbelen op verzekeringen of medicijnen oid, maar het gaat eigenlijk alleen maar om jou(w paard ).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 25 oktober 2014 @ 01:07:

Het zijn toch geen vreemden, maar je ouders?

Later als ze oud zijn en misschien een beetje gaan dementeren mag je alles voor ze regelen, ook de financiën .



Weten ze ook niet wat jij verdient, TO?TO weet exact wat haar ouders verdienen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven