Pcos ervaringen?

20-10-2014 21:07 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii



Ik kon geen echt recente topics vinden dus dacht open er zelf een.

Wij proberen nu zo'n 9 maanden zwanger te worden, afgelopen maandag heb ik te horen gekregen dat ik pcos heb.

Erg rot en vervelend om te horen!

Binnenkort gaan we de medische molen in en starten de eerste onderzoeken.

Lijkt me fijn om het er met andere meiden over te hebben en ervaringen uit te wisselen.



Zin om te mailen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



ik heb in maart te horen gekregen dat ik pcos heb. Ik moest afvallen voor er verder gekeken wordt of ze me kunnen helpen. Na de diagnose en de manier waarop het verteld werd en nog wat dingetjes ben ik ingestort en van de stress heel erg aangekomen (lekker handig als je moet afvallen)



Nu weer op de goede weg en druk aan het afvallen! Ik hoop voor het eind van het jaar genoeg te zijn afgevallen en de medische molen in te mogen.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Hoi.



Een paar jaar geleden is bij mij ook pcos geconstateerd.

Ik kreeg ook te horen dat ik moest afvallen.

Gestart bij een diëtiste echter viel ik niet af ondanks beweging en een dieet.



Een jaar later was er dan toch de kinderwens. En heb me toen via de huisarts laten doorverwijzen naar het ziekenhuis.

Hier werd helemaal niet moeilijk over gedaan.



In het ziekenhuis eerst allerlei testen gedaan en daarna mocht ik eindelijk met de hormoonkuur (clomid) beginnen.

Wonder boven wonder raakte ik hierdoor gelijk zwanger.

En is mijn dochter geboren.



1 jaar geleden begonnen de eierstokken toch te rammelen voor nog een kindje. Deze keer ging het niet zoals gehoopt. Na een half jaar hormonen niet zwanger. Besloten om even een pauze in te lassen. En daarna een spontane zwangerschap. Iets wat eerst bijna niet zou lukken.



Tussen de 2 zwangerschappen in ben ik wel begonnen met rennen.

Met Start to run. Om zo aan mijn conditie te werken en af te vallen.

Ik durf niet te zeggen of dit geholpen heeft. Maar vond het een erg Prettige manier om te bewegen.



Heel veel succes. Als je vragen hebt dan hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen!

Heb zelf geen overgewicht dus daar hoef ik me niet mee bezig te houden gelukkig.

Ze gaan mijn eisprong nu in de gaten houden en moet volgende week voor het eerst bloed prikken.

Ook willen ze eerst het zaad van mijn vriend nakijken. Denk dat ik daarna ook aan de clomid ga, maar dat is nog even afwachten wat ze willen.



@Mel.nl hoop het ook voor je, toch wel fijn als je hulp krijgt.

Ik was er blij mee dat ze me wilde gaan helpen.

Vind het wel spannend
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Er is hoop;-) In maart is er bij mij ook PCOS geconstateerd, na een half jar proberen om zwanger te worden. Ook ik heb geen overgewicht, dus kon meteen met de behandeling beginnen. Alles wordt inderdaad eerst getest, want als de zaad van je vriend niet goed is, heeft het voor ze geen zin om jou te behandelen.



Na de tests zijn we in mei/juni begonnen met de Chlomid. De eerste ronde met 50mg deed niks, de tweede met 100 werkte wel, maar was ik niet zwanger. En in augustus was ik zwanger, na 3 rondes:-))) Inmiddels ben ik 10 weken en 3 dagen zwanger en het gaat super goed.



Doe rustig aan en probeer niet te veel druk op jullie te leggen. Wij waren tijdens ronde 3 op vakantie, dus wellicht dat dat eraan heeft bijgedragen))



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Bedankt voor je reactie
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik zit in hetzelfde schuitje. Sinds oktober vorig jaar geprobeerd om zwanger te worden. Ruim een maand geleden tijdens onderzoek in het ziekenhuis te horen gekregen dat ik pcos heb. Ik ben toen meteen gestart met clomid. Eerste ronde nu gehad en dit heeft niks geholpen. Volgende ronde ga ik aan de clomid 100..afwachten dus



Wanneer starten bij jullie de eerste onderzoeken meid1983?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Sinds augustus weet ik dat ik PCOS heb.

Geen overgewicht trouwens.



Clomid 50 mg deed niks voor mij.

Nu Clomid 100 mg en vrijdag heb ik de tweede follikelmeting.

Hopen dat het ei goed gegroeid is en springt :D



Wel veel last van pukkels. Zo erg had ik het zelfs niet in mijn puberteit.
Alle reacties Link kopieren
Toch heel apart, vroeger zei ik altijd dat ik alleen op de natuurlijke manier zwanger wilde worden. Had zoveel narigheid gehoord van een kennis die in de mm zat. Daar zou ik nooit aan beginnen.



Intussen is mijn wens zo sterk dat ik sta te springen om de mm in te mogen
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Goldstrike, ik heb inderdaad ook veel last van pukkels. Heb je verder nog last van bijwerkingen van de clomid?



Mel.nl ik hoop dat je snel de mm in mag! Kan me voorstellen dat het frustrerend is om nog te moeten wachten.
Hoi hoi



Ook hier pcos . We zijn nu een jaar bezig om zwanger te worden.

as vrijdag mag ik eindelijk gaan beginnen met clomid. Heel erg apannend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet volgende week woensdag en die week erna op maandag bloed prikken en dan 10 november naar de gynaecoloog.

Dus hoop het beste!



Spannend maar wel fijn dat ze ons gaan helpen.



@ goldstrike Spannend hoop het voor je!!



Ben ook wel benieuwd of jullie bijwerkingen hebben van de clomid?
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede pcos'ers.



Voor iedereen die deze week mag gaan beginnen met Clomid. Ik hoop dat jullie hetzelfde geluk als mij hebben. Toen bij mijn dochter. 1e ronde gelijk zwanger.



Van de Clomid heb ik een beetje last gehad van de bijwerkingen. De eerste 2 dagen werd ik heel erg moe.

Het advies bij de volgende rondes met Clomid 100 was dan ook om deze 's avonds in te nemen.



Hopelijk lezen we snel positieve berichten in de vorm van positieve testen.
Alle reacties Link kopieren
Mel, hoeveel kilo's moet je afvallen, willen ze eind dit jaar jouw het startsein geven?



Liek84, verdere bijwerkingen zijn (bij mij) erg moe en ik ben af en toe erg duizelig.



me253, veel succes morgen!



Meid1983, moet je partner ook een potje inleveren? Of gaan ze de eerste afspraak eerst bij jou kijken?



Limburgs-meadje, ik hoop ook dat er veel positieve berichten komen Lief van je!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook PCOS, dochter 1 is op natuurlijke wijze gekomen na 6mnd dus ook geen idee vd PCOS. Nu in verwachting van een tweeling. Na 1 ronde 50mm clomid. Dus alle kansen zijn er nog voor je! ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook PCOS, 2 kinderen. 1 dmv Clomid en 1 via Puregon en Pregnyl. 1x spontaan zwanger geweest maar dat werd een miskraam. Na mijn 2e kind kwam mijn eigen cyclus op gang..Beetje laat maar goed.
Alle reacties Link kopieren
@goldstrike, ik moet er nu nog 9 af dan mag ik weer bloed gaan prikken en een afspraak maken bij de fertiliteitspoli.



Wat mij bij het ziekenhuis erg dwars zat, is dat ik begon te huilen en er werd letterlijk gezegd. Stel je niet zo aan er zijn ergere dingen!!!

Voor mij is er op dit moment niets erger.



Wat mij betreft mogen alle artsen wel eens les krijgen in gesprekstechnieken.



Wat spannend dat er zo veel mensen hier in het beginstadium zitten. Ik hoop echt dat iedereen snel positief resultaat heeft
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, zij mogen zich wat beter verplaatsen in de patiënt!

Gaat het afvallen makkelijk of moeilijk? Krijg je ook begeleiding?



Ik heb gelukkig een hele fijne vrouw als gynaecoloog. Heel nuchter en rustig.
Alle reacties Link kopieren
Het afvallen is verschrikkelijk ik had een dieetiste en sportte met een personal trainer, maar zo veel stress dat ik 9 kilo aankwam. Terwijl ik me aan mijn dieet hield en 4-5 keer per week sportte.



Ben toen naar mijn huisarts gegaan en alles is onderzocht, ze vermoedde dat het dus door mijn hormoonhuishouding kwam.



Nu zit ik aan de shakes. Dat is eentonig, saai en zorgt ervoor dat ik geen energie heb, zeker niet om regelmatig te sporten. Maar nu val ik wel af. Gemiddeld een kilo per week. Vandaar dat ik hoop voor het eind van dit jaar klaar te zijn
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelukkig een aardige man als gynaecoloog.

Mijn vriend moet potje inleveren binnenkort. Bij mij hebben ze al een keer gekeken en gezien dat het pcos is, misschien dat ze dat 10 november weer gaan doen. Geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om iedereen zijn ervaringen en verhalen te lezen!
Alle reacties Link kopieren
fijn om te lezen dat er ook nog fijne gynaecologen zijn. Toevallig had mijn schoonzus (heeft ook pcos) dezelfde arts als ik en zij heeft dankzij haar een prachtig mannetje gekregen
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Hey Hallo mede-pcos' ers,



In januari gestopt met de pil, in mei nog geen menstruatie, hierom naar de huisarts gegaan. Zij stelde me gerust en zei dat ik nog even af moest wachten. In juni nog niets, mijn gevoel zei heel sterk dat er iets niet klopte. Nogmaals naar de HA geweest en doorverwijzing voor de gynaecoloog gekregen. Daar werd eind juni direct de diagnose PCOS gesteld, wat een domper! We mochten direct de mm in, geen overgewicht of andere zaken die een behandeling in de weg stonden. In juli gestart met een kuur provera en op dag 3 begonnen aan 5 dagen 50 mg clomid. Mijn lichaam leek te reageren, eisprong gehad en een menstruatie volgde. Volgende ronde opnieuw 50 mg clomid, Helaas dit keer geen ei groei te zien. Kuur provera en hierna overgegaan op 100 mg clomid. Wat heb ik in zak en as gezeten, het feit dat je al van kleins af aan moeder van een grootgezin wil worden, en dat dit dan niet lukt zoals je gehoopt had is mentaal heel zwaar. Het sperma van mijn vriend is in deze tijd ook getest, uit de onderzoeken kwam naar voren dat mijn vriend super zaak heeft dus dat is heel mooi, even een positieve boost in het geheel. 100 mg clomid bleek na een aantal echo's ook niet aan te slaan. Er waren veel eitjes zichtbaar alleen geen een die de moed had om Door te groeien. Hierop een kuur provera gekregen waar een menstruatie op volgde. Op dag 3 van de menstruatie gestart met 5 dagen 150 mg (hoogste dosis) clomid. Nu enkele echo's achter de rug, grootste ei was 12,5 m.m. Morgen terug voor een volgrmde echo, naar alle waarschijnlijkheid zijn de eitjes weer gekrompen en gaan we over op injecties gonal-f. Het is een heftige periode, mentaal heel zwaar vooral als je in een omgeving verkeerd met veel zwangere en kleine baby's.



Ik wilde heel graag mijn verhaal delen en heb lang gezocht naar een geschikt forum. Allemaal wens ik jullie veel sterkte toe, er zijn zeker positieve verhalen rondom de follikel stimulatie, dus houd moed, hoe moeilijk dat soms ook is.



Veel liefs!
Alle reacties Link kopieren
Welkom wensje,

Wat een heftige periode hebben jullie al achter de rug

Ik hoop dat de echo morgen positief nieuws brengt!!!
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Afgelopen Maart na 1,5 jaar eindelijk de stap naar de huisarts gezetten. Na verschillende onderzoeken bleek ik pcos te hebben. Bij mijn vriend was gelukkig alles goed en konden daarna starten met clomid 50. Ik reageerde hier goed op en had telkens 1 mooi eitje.. Helaas na 7 rondes nog steeds niet zwanger..



In het begin was clomid goed te doen.. De opvliegers en stemmingswisselingen waren te handelen. Helaas werden de klachten steeds heftiger! Nu samen met mijn arts besloten om volgende ronde gonal f + pregnyl te proberen! Hier schijnen bijna geen bijwerkingen bij te zijn!



Vind deze hele periode heftig... De balans vinden tussen goede hoop hebben en niet elke keer verdrietig te zijn heb ik nog niet gevonden...



Ook ik heb al een tijdje het gevoel het met lotgenoten te willen delen... Dus bij deze... Hoop dat we elkaar kunnen steunen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven