Draagzakconferentie.

24-10-2014 14:27 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://rtvnoord.nl/mobiel/i/index.asp?p=140349



Welke viva-dames gaan heen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel hoor en ik ben van voor het internettijdperk.



Vrije schoolmoeders hadden vrijwel dezelfde ideeen: t.v. en plastic speelgoed was uit den boze. Echte moeders bleven thuis, kregen minimaal vier kinderen, lieten hun kinderen niet inenten tegen mazelen en kinkhoest (kritisch prikken noemde men dat) en de hygiene m.b.t. de kinderen en huishouden was, om het vriendelijk te zeggen, niet optimaal.



Musetta heeft een tijdje in Zutphen gewoond en op een vrije school gezeten. Ik denk dat haar manier van opvoeden een moderne variant van de antroposofische opvoeding is.



Je moet alles doen volgens ongeschreven wetten, maar iedereen weet precies wat je wel en niet mag doen en het luistert nauw.





Wijk je af, dan hoor je er niet bij.



p.s.: de vaders hebben weinig in te brengen.
quote:(Maareh, autonomie heeft mijn wurmpje toch ook niet als ik haar in de draagdoek doe? Kanze niet eens zelf bepalen of ze links of rechts wil. Oh jee. Ik zie een dilemma.)

Dilemma? Ik voorzie een hele generatie doekgedragen kinderen met trauma's over links- of rechtsgedragen zijn.

Wat dan weer een fittie oplevert met de links- en rechtsdragenden die menen dat de gedragenen er met hun trauma, PR, goodwill en donateurs vandoor gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oeh een fittie! Tzt zet ik de klapstoelen wel neer!



(Maar, ik draag mijn kind in het midden. Dus geen trauma's over links of rechts gedragen zijn. Arm kind.

Nou ja, dan maar een trauma over het niet-rapleyen!)
Ik dacht bij de topictitel meer aan zoiets.... ben ik nu raar?



OOO wacht ik heb het al door! DIT



(heb er 1 op mijn facebook die dit de hele godganse dag aan het liken en sharen is)



Zo'n draagjas heb ik dan weer wel. Echt een briljante uitvinding, en het zal me aan mijn bevallige achterste roesten wat een ander daarvan vindt.



Ik vind het 'naming and shaming' wat eerder in dit topic gebeurde, niet erg chic en ook nogal overbodig. Voor de rest vreselijk gelachen, dank.
Alle reacties Link kopieren
quote:pop1980 schreef op 24 oktober 2014 @ 22:21:

Ach, ik was ooit eens bij een bijeenkomst voor jonge moeders. Daar kon je ook vragen stellen aan oa een lactatiekundige.

Ik had een vraag over kolven, ivm werken.

Haar wedervraag was of het financieel noodzakelijk was dat ik werkte.

Pardon?!?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:dubbeltje4 schreef op 25 oktober 2014 @ 00:07:

Ik herken het wel hoor en ik ben van voor het internettijdperk.



Vrije schoolmoeders hadden vrijwel dezelfde ideeen: t.v. en plastic speelgoed was uit den boze. Echte moeders bleven thuis, kregen minimaal vier kinderen, lieten hun kinderen niet inenten tegen mazelen en kinkhoest (kritisch prikken noemde men dat) en de hygiene m.b.t. de kinderen en huishouden was, om het vriendelijk te zeggen, niet optimaal.



Musetta heeft een tijdje in Zutphen gewoond en op een vrije school gezeten. Ik denk dat haar manier van opvoeden een moderne variant van de antroposofische opvoeding is.



Je moet alles doen volgens ongeschreven wetten, maar iedereen weet precies wat je wel en niet mag doen en het luistert nauw.





Wijk je af, dan hoor je er niet bij.



p.s.: de vaders hebben weinig in te brengen.Jups, herkenbaar. Vaders zijn eigenlijk niet meer dan een wandelende spermadonor. Het moeten makke sulletjes zijn maar dan wel het liefst met een baan die vet verdient en/of een dikgevulde spaarrekening, zodat de vrouw zich verder alleen nog maar met draagzakken, babykleertjes en haar perfecte manier van opvoeden hoeft bezig te houden. Vaders hoeven niks te doen, mógen 't liefst helemaal ook niks doen. De baby/peuter/kleuter zou eens het fysieke contact met moeder kunnen verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Die draagjas is wel erg mooi!! Die zou ik ook wel willen, grumpy-cat.

Ik ga niet naar de draagconferentie, het had me wel leuk geleken. Net zoals een brei/haak/wolmarkt mij ook heel erg leuk lijkt.



Maar hoe mensen door kunnen slaan in hameren op hun stijl van opvoeden, omdat dat de enige juiste is, daar kan ik niet tegen. En dan is het best leuk om daar de spot mee te drijven.



Snoesje, ja echt! Ik vond het zo'n debiel antwoord. Ik was nog te hormonaal en onzeker als verse moeder, dat ik er niet eens wat van gezegd heb.
Toen wij teruggebeld werden door het kraamzorgbureau om een intake te plannen nam ik de telefoon aan. Op de voorgestelde dag/uur antwoordde ik: "Even overleggen met mijn partner of dat schikt."

Toen zeiden ze: "Uw partner hoeft daar écht niet bij te zijn hoor."

Ik: "" Oh nee? Zij is anders wel degene die gaat bevallen."





Terug on topic:

Ik vind dat hele woord ''Draagconferentie" zoooo hoogdravend! En zo uniek is het niet hoor. Er worden tig van dit soort bijeenkomsten per jaar georganiseerd waar draagconsulentes en aanbieders van draagdoeken bijeen komen.

Ook zoiets als de 'Natuurlijk Ouderschapsbeurs"



Vermoed trouwens dat het vooral bezoekers trekt die toch al tot de ingewijden behoren. Nou ja, als je er 10 euro voor over hebt om gelijkgestemden te willen treffen ga je gang!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 25 oktober 2014 @ 10:24:

"

Toen zeiden ze: "Uw partner hoeft daar écht niet bij te zijn hoor."

Ik: "" Oh nee? Zij is anders wel degene die gaat bevallen."



Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik dragen (en duwen voort), gebruiken wasbare luiers (en wegwerp als dat zo uitkomt), maken zelf babyvoeding (met staafmixer) en hebben een co-sleeper. Kind gaat niet naar de opvang, ik werk fulltime, en heb bewust voor flesvoeding gekozen. Die combi werkt voor ons goed, makkelijk, prettig etc.



Ik vind het vooral raar dat het allemaal zo geclusterd wordt, alsof je als je eenmaal de religie aan lijkt te hangen (wasbare luiers lijken wel echt een toonbeeld van toewijding), het hele pakket afneemt. Rare vragen krijg je er ook van:

- Geef je géén borstvoeding? Maar je wilde toch niet ingeleid worden? (pas na navraag betekende dat: jij moet toch alles zo 'natuurlijk'?!)



Hoor ik nou toch ergens bij?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij best leuk. Maar ik vind die workshops veel te duur, of nee dat heb ik er niet voor over.



En ik gebruik de wagen momenteel vaker dan de doek, draagzak of ringsling, maar in het begin leefde hij in de doek, want de wagen was brullen.

Ik laat mijn kinderen inenten, ze gaan naar school, kdv en bso.

Ik gebruik pampers, combineerde gepureerd met stukjes (wat uitkwam), geef soms potjes, geef lang borstvoeding, hij slaapt de halve nacht bij mij in de co-sleeper, ik geef de oudsten wel snoep, kortom zoals de meesten doe ik wat voor mij goed voelt en toch lijkt het me leuk. Het gaat over het dragen daar, dat is de gemeenschappelijke deler. Ik heb meer vriendinnen die het leuk lijkt en die net zo weinig van de andere dingen doen als ik.



De ouders natuurlijk beurs leek me ook leuk, gewoon meepikken wat me aantrekt en de rest laten gaan. Ik vind het leuk om overal ideeën vandaan te halen en dat te combineren tot iets wat bij mij past. En ik heb me nog niet vaak veroordeeld gevoeld door mensen die er anders instaan
quote:NYC schreef op 25 oktober 2014 @ 10:24:

"Even overleggen met mijn partner of dat schikt."

Toen zeiden ze: "Uw partner hoeft daar écht niet bij te zijn hoor."

Ik: "" Oh nee? Zij is anders wel degene die gaat bevallen."



Precies Elein, ik vind het ook zo raar dat het allemaal zo geclusterd wordt. En zo strikt lijkt te zijn... Alsof je niet de keuze voor het een mag maken wanneer je het ander niet doet. En je als een soort "nepperd/wannabe" wordt aangekeken als je wel een draagdoek wil gebruiken of samen wil slapen maar geen borstvoeding geeft of wasbare luiers gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag ook, omdat ik het fijn en praktisch vind. (Zo kan ik tenminste eens stofzuigen, of koken zonder jengelend kind aan mn benen). Ik wilde borstvoeding geven tot zn eerste verjaardag, maar zoonlief gaf er eerder de brui aan.

Ik heb een wagen, maar die gebruik ik weinig omdat ik veel met de auto doe en dan is de draagzak sneller ingeladen :-)

Ik gebruik wegwerpluiers, vaccineer volgens programma, zoon slaapt op zn eigen kamer maar bij mij in bed wanneer nodig of wannneer ik dat gezellig vind tijdens een dutje samen.

Ik kook vaak zelf en pureer, met rapley eet hij amper iets. Hij krijgt ook weleens een potje, so shoot me!

Net zoals hierboven word gezegd, pik ik eruit wat bij mij past en wat goed voelt.
Bedankt voor de leuke reacties in dit topic, moest er echt hard om lachen!



Tijdens mijn zwangerschap een boek van Beatrijs Smulders gelezen (de oppergodin van de moedermaffia) en begon me bijna alvast schuldig te voelen van tevoren over wat een ontaarde moeder ik zou worden.

Er stond ook in dat vaderlief geen seks moest verwachten de eerste twee jaar en dat hij deze "energie" kon gebruiken voor, let op, het schrijven van een boek of het doen van de was. Toen nam ik het niet meer serieus.



En mijn zoontje van drie maanden hangt trouwens elke dag in de draagdoek, ik vind het ding helemaal fantastisch zo lekker dichtbij me en m'n handen vrij.
Het ging mij niet om het plaatje an sich maar om het feit dat deze dame een tijdlijn ermee vol heeft. Niet alleen met jas maar ook met doeken en ander draagspul hele verhalen joh. En tig like, share en win. Alsof haar leven uit niets anders bestaat dan dragen en borstvoeding (want daar gaat de andere 50 procent van haar berichten over).
Alle reacties Link kopieren
Ik draag ook veel, en ben er ook super blij mee ook! De rest doe ik niet. Maar door zulke reacties te posten doen jullie precies hetzelfde... Ieder moet doen waar hij of zij zichzelf prettig bij voeld. Ik heb het idee dat moeders vooral bevestiging zoeken bij elkaar. En als een moeder het anders doet, op welke manier dan ook dan spoort ze niet. Doe gewoon lekker waar je kindje en jullie als ouders lekker bij voeld. Dan hoef je je ook nooit aangevallen te voelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 25 oktober 2014 @ 10:24:

Toen wij teruggebeld werden door het kraamzorgbureau om een intake te plannen nam ik de telefoon aan. Op de voorgestelde dag/uur antwoordde ik: "Even overleggen met mijn partner of dat schikt."

Toen zeiden ze: "Uw partner hoeft daar écht niet bij te zijn hoor."

Ik: "" Oh nee? Zij is anders wel degene die gaat bevallen."





Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven