Laten gaan of niet?

24-10-2014 22:08 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een exvriendin van me is zwanger en is binnenkort uitgerekend. Ik heb haar nu ongeveer een jaar niet meer gezien af en toe gesproken via de app maar dat is nu ook een tijdje geleden. We waren goed bevriend maar zijn uit elkaar gegroeid. De binding die we hadden als vrienden was voornamelijk verwerking van zaken en nu we beide het verleden redelijk verwerkt hebben is er niet meer zoveel wat ons bindt. Dit bedenk ik me nu tijdens het schrijven van deze OP.

Ik verwijt haar een beetje dat ze mi weinig moeite heeft gedaan om onze vriendschap in stand te houden. Aan de andere kant is ze gewoon verder gegaan met haar leven en pas ik daar niet zo meer in.

Ik vraag me nu af wat ik hier mee moet. Dadelijk is haar kindje geboren en het is normaal dat je dan wat laat weten. FB is zo onpersoonlijk en van samen afspreken komt het er niet van omdat ik weinig initiatief bij haar bemerk.

Nu snap ik dat dit voor haar een hele intense tijd is en wordt en wil haar niet lastig vallen met mijn gedachte erover en weet zelf ook nog niet wat ik hier mee wil maar merk wel dat ik het jammer vind dat het zo gelopen is.

Hoe langer ik wacht hoe langer het duurt natuurlijk en des te meer dat ik het laat gaan wat ik eigenlijk ook niet wil.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
verkeerde knop.
Ik zou wachten tot je een geboortekaartje krijgt en dan een kaartje sturen. Als het je leuk lijkt kun je daarop aangeven dat je t.z.t. graag een keer de baby komt bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Doe niet zo moeilijk. Stuur een kaartje, schrijf dat je haar mist, het allerbeste wenst en hoopt de baby te mogen bewonderen. Dat is toch altijd goed?
Alle reacties Link kopieren
het is aan haar om iedereen een berichtje / kaartje te sturen als het kindje geboren is.



weet je gelijk of je op de lijst vn mensen staat met wie zij contact wil houden.



en als je wat hoort van haar kun je leuk bericht terugsturen.
Alle reacties Link kopieren
Mwah als de vriendschap dusdanig verwaterd is dat jullie weinig contact meer hebben is een facebook berichtje om te feliciteren meer dan genoeg
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik verwijt haar een beetje dat ze mi weinig moeite heeft gedaan om onze vriendschap in stand te houden.



En wat heb jij aan jullie vriendschap gedaan?



Maar het kan ook gewoon zijn dat jullie uit elkaar zijn gegroeid. Veel vriendschappen zijn niet voor eeuwig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Stuur een kaartje, altijd goed.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Stuur haar gewoon een berichtje zou ze best kunnen waarderen je bent immers vriendinnen geweest met haar en ze zou denk ik wel tzt haar kindje aan jouw willen laten zien.



Als ze geen contact wenst met jouw dan weet je dat ook weer,

maar denkt dat het best gewaardeerd wordt van je!
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 24 oktober 2014 @ 22:15:quote:Ik verwijt haar een beetje dat ze mi weinig moeite heeft gedaan om onze vriendschap in stand te houden.



En wat heb jij aan jullie vriendschap gedaan?



Maar het kan ook gewoon zijn dat jullie uit elkaar zijn gegroeid. Veel vriendschappen zijn niet voor eeuwig.



Ik heb geprobeerd om af te spreken maar telkens was er wat waardoor het niet kon. De laatste jaren gingen we wisselend door een moeilijke periode. Naar mijn idee was ik er voor haar als zij een moeilijke periode had, andersom voelde ik dat minder maar ik denk ook dat mijn moeilijke periodes misschien teveel voor haar waren waardoor ik snap dat ze wat afstand nam. Het verwijt ligt voornamelijk dat ik er wel voor haar was en zij niet voor mij of dat ze mijn periodes niet aankon. Dit is een licht verwijt omdat ik het kan begrijpen dat iemand anders gewoon genoeg heeft aan zichzelf en geen zin heeft in de shit van iemand anders. Aan de andere kant was ze mijn vriendin, stond ik voor haar klaar en kreeg dat minder terug. Maar goed, daar kan ik wel meeleven, vaker mee gedeald.

Ik wil er nog steeds voor haar zijn maar heb het idee dat ze er niet zo'n behoefte meer aan heeft. Ik zou dus nog een kaartje inderdaad of wat dan ook kunnen sturen of nog een keer appen/bellen om af te spreken maar heb geen zin om achter iemand aan te lopen. Ook genoeg ervaring daarin op gedaan.

Vandaar dus dat ik het niet weet nu. Laten gaan of toch nogmaals actie ondernemen en weer het risico nemen dat iemand er eigenlijk geen behoefte aan heeft om actief het contact te onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
Voor je eigen gevoel zou je een berichtje/kaartje kunnen sturen maar verwacht er niet te veel van..des te minder is de teurstelling mocht je niks horen.



Heb dit zelf ook meegemaakt met een vriendin zwanger van haar eerste kindje en geen contact,sporadisch via facebook.Uiteindelijk zelf een berichtje gestuurd vond ze hartstikke leuk en lief. Het contact is niet meer zoals 'vroeger' maar het is er wél...We hebben niet wekelijls contact maar het is fijn om haar toch weer te spreken.



TO: je moet doen wat jezelf het beste lijkt.





quote:syget schreef op 24 oktober 2014 @ 22:25:

[...]





Ik heb geprobeerd om af te spreken maar telkens was er wat waardoor het niet kon. De laatste jaren gingen we wisselend door een moeilijke periode. Naar mijn idee was ik er voor haar als zij een moeilijke periode had, andersom voelde ik dat minder maar ik denk ook dat mijn moeilijke periodes misschien teveel voor haar waren waardoor ik snap dat ze wat afstand nam. Het verwijt ligt voornamelijk dat ik er wel voor haar was en zij niet voor mij of dat ze mijn periodes niet aankon. Dit is een licht verwijt omdat ik het kan begrijpen dat iemand anders gewoon genoeg heeft aan zichzelf en geen zin heeft in de shit van iemand anders. Aan de andere kant was ze mijn vriendin, stond ik voor haar klaar en kreeg dat minder terug. Maar goed, daar kan ik wel meeleven, vaker mee gedeald.

Ik wil er nog steeds voor haar zijn maar heb het idee dat ze er niet zo'n behoefte meer aan heeft. Ik zou dus nog een kaartje inderdaad of wat dan ook kunnen sturen of nog een keer appen/bellen om af te spreken maar heb geen zin om achter iemand aan te lopen. Ook genoeg ervaring daarin op gedaan.

Vandaar dus dat ik het niet weet nu. Laten gaan of toch nogmaals actie ondernemen en weer het risico nemen dat iemand er eigenlijk geen behoefte aan heeft om actief het contact te onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:summerdress schreef op 24 oktober 2014 @ 22:45:

Voor je eigen gevoel zou je een berichtje/kaartje kunnen sturen maar verwacht er niet te veel van..des te minder is de teurstelling mocht je niks horen.



Heb dit zelf ook meegemaakt met een vriendin zwanger van haar eerste kindje en geen contact,sporadisch via facebook.Uiteindelijk zelf een berichtje gestuurd vond ze hartstikke leuk en lief. Het contact is niet meer zoals 'vroeger' maar het is er wél...We hebben niet wekelijls contact maar het is fijn om haar toch weer te spreken.



TO: je moet doen wat jezelf het beste lijkt.





[...]

heb je toen alleen een berichtje gestuurd waarin je haar feliciteerde met haar kindje of ook met dat je haar mistte oid?
als je een geboortekaartje krijgt zou ik een kaartje sturen en daarin aangeven dat je het leuk vindt op kraambezoek te komen, als zij aangeeft wat voor haar het juiste moment is



lees je het alleen maar op FB dan zou ik haar via FB feliciteren
Ik zou het laten gaan. Je bent heel waardevol voor haar geweest in een moeilijke periode. Zo te lezen heeft zij nu het geluk gevonden in een vriend en een kind. Jij hebt geen plek meer in dat leven. Er is niets meer wat jullie bindt, schrijf je al. Alleen dus een nare periode. En jij wordt daar denk ik mee geassocieerd.



Hoe spijtig ook, zij is verder gegaan met haar leven en heeft daarin geen rol toebedeeld voor jou. Ik zou dit daarom ook niet gaan opdringen door een kaartje en een verborgen agenda om de banden weer aan te halen. In mijn optiek is ze meer dan duidelijk geweest door geen enkele afspraak door te laten gaan. Bespaar je de moeite en het moeilijke en ongemakkelijke gesprek. Wacht af tot je een kaartje krijgt, maar ik verwacht eigenlijk niet dat jij op deze lijst komt te staan. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
VIk heb haar toen gefeliciteerd met haar zwangerschap In dat gesprek gaf zij zelf gelijk aan dat ze het erg jammer vond dat er geen contact meer was en dat zij geen contact durfde op te nemen met mij.

Inmiddels een aantal keer bij haar op bezoek geweest. Geen wekelijks contact met elkaar.



Ben zelf ook ouder en wijzer geworden en uit soort van zelfbescherming heb ik mijzelf voorgenomen om geen hoge verwachtingen van haar te kant te verwachten want dat geeft alleen meer teleurstellingen voor.jezelf.



Het is leuk.dat er weer contact is maar het is niet meer zoals vroeger...maar er is.contact en dat is.leuk voor zo lang het er is.

quote:syget schreef op 24 oktober 2014 @ 23:03:

[...]





heb je toen alleen een berichtje gestuurd waarin je haar feliciteerde met haar kindje of ook met dat je haar mistte oid?
Alle reacties Link kopieren
Als je een geboortekaartje van haar krijgt ,TO mag jij echt wel een beschuitje met muisjes komen eten hoor

Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 24 oktober 2014 @ 23:13:

Ik zou het laten gaan. Je bent heel waardevol voor haar geweest in een moeilijke periode. Zo te lezen heeft zij nu het geluk gevonden in een vriend en een kind. Jij hebt geen plek meer in dat leven. Er is niets meer wat jullie bindt, schrijf je al. Alleen dus een nare periode. En jij wordt daar denk ik mee geassocieerd.



Hoe spijtig ook, zij is verder gegaan met haar leven en heeft daarin geen rol toebedeeld voor jou. Ik zou dit daarom ook niet gaan opdringen door een kaartje en een verborgen agenda om de banden weer aan te halen. In mijn optiek is ze meer dan duidelijk geweest door geen enkele afspraak door te laten gaan. Bespaar je de moeite en het moeilijke en ongemakkelijke gesprek. Wacht af tot je een kaartje krijgt, maar ik verwacht eigenlijk niet dat jij op deze lijst komt te staan. Sterkte.Dit vind ik heel naar en triest klinken maar het ligt wel het dichtste bij m'n eigen gedachte erover. Ik heb alleen het gevoel dat ik het opgeef, dat ik er niet alles aan gedaan heb om het goed te krijgen en dat het daardoor mijn schuld is dat het zo gelopen is. Vandaar dat ik zo twijfel.
Wat wil je dan van haar krijgen? Als zij net zo hard haar best had gedaan als jij, dan was het gelukt. Maar zij wil niet net zo hard als jij eraan werken. En dan geef JIJ het dus niet op, maar ZIJ.



Ga werken aan andere vriendschappen. Hou gewoon wel een lijntje open, dus hou haar op facebook. Wacht af of je een kaartje krijgt. Maar steek er geen extra energie in voor die tijd. En als je geen kaartje krijgt, feliciteer haar dan via facebook of een echt kaartje, maar wees dan oprecht in je felicitaties en laat het daar dan ook bij.



Je geeft niet op als je er geen energie meer in stopt. Je gaat verder met je eigen leven en mocht zij uiteindelijk wel contact zoeken, dan is dat veel waardevoller omdat het vanuit háár komt, uit eigen wil en niet om jou tegemoet te komen, uit sneuheid, medelijden om jou of wat dan ook. En dan kun je ook oprecht iets leuks afspreken samen. Laat het bij haar en doe dit ook echt.
Alle reacties Link kopieren
Als zij minder contact met jou zoekt dan hoef je je toch geen zorgen te maken over hoe je haar straks benadert als ze een kind krijgt? Misschien heeft het een reden dat ze geen contact met je zoekt, bijvoorbeeld omdat ze dit niet wil
Alle reacties Link kopieren
thanx! ik ga haar als het zo ver is een oprecht berichtje sturen met gelukwensen voor haar kindje en laat het daarbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven