Ik voel me buitengesloten

25-10-2014 00:24 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Het is de eerste keer dat ik hier iets op zet. Ik voel me erg kinderachtig als ik dit hardop zeg maar ik voel me buitengesloten door de buren.

We wonen nu een paar jaar in deze wijk. Het is een nieuwbouw rijtje met 4 woningen en vanaf het begin was er contact met deze buren. Erg gezellig. In het begin spraken we altijd met alle 4 de stellen af en deden we bij iemand een borrel of een keer een BBQ maar de laatste tijd groeien 2 stellen steeds meer naar elkaar toe. De twee mannen zijn met elkaar gaan sporten en spreken samen wat vaker af en ze gaan bijv met z'n 4en uit eten of avondje uit. Eerst werden wij hier ook nog voor gevraagd maar dat gebeurt niet meer. Ik zie dat ze steeds meer dingen samen doen. Ik heb hier buikpijn van. Blijkbaar zijn wij niet leuk genoeg...? Zo voelt het dan voor mij. Het is duidelijk dat ze meer klikken met elkaar dan met ons. Er is nog een ander stel maar die zijn een beetje apart en ik heb niet zoveel met hen en vanaf begin af aan zoeken zij het contact ook niet erg op.

Ik kan het niet veranderen dat weet ik en als ik het tegen mijn man zeg vindt hij volgens mij dat ik me aanstel ("laat ze gewoon lekker samen uit eten gaan,,is toch leuk voor ze").

Waarom zit mij dit zo dwars?
Alle reacties Link kopieren
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 01:13:

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hele lieve vriendinnen ja die ik regelmatig zie.

Omdat ons leven vaak in het teken staat van de kinderen is het Sons gewoon fijn om even wat samen te kunnen doen. Ik voel me altijd op en top stel als we samen met een ander stel zijn :-D

Zij hebben idd maar een klik en dat is dan zo. Ik moet er niet wakker liggen maar doe het wel. Ik ga proberen meer te relativeren!

Ja bianca ik hoor wat je zegt. Ik ben niet zo'n type die dat soort dingen organiseert...bang dat men niet zo enthousiast reageert op mijn uitnodiging ofzo denk ik...ik vind het ook altijd erg vermoeiend om het anderen naar hun zin te maken..en als ik mensen uitnodig dan heb ik het gevoel dat te moeten doen.Je wilt aardig gevonden worden en uitgenodigd worden voor leuke burenvriendendingen. Maar je wilt er zelf niet zoveel energie insteken begrijp ik?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 01:13:

. Ik ben niet zo'n type die dat soort dingen organiseert...bang dat men niet zo enthousiast reageert op mijn uitnodiging ofzo denk ik...ik vind het ook altijd erg vermoeiend om het anderen naar hun zin te maken..en als ik mensen uitnodig dan heb ik het gevoel dat te moeten doen.





En dat zou nou eens best de reden kunnen zijn dat zij zijn " afgehaakt " : " van Truus81 komt ook niets uit, laten we dan maar samen.... "

Als er eerder geregeld over en weer wat werd gedaan en jij nodigde niemand bij jullie uit, of jij liep, als het toch een keer bij jullie was, rond als een stresskip, dan snap ik het wel een beetje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 oktober 2014 @ 01:12:

[...]





Jij hebt ze niet, maar je weet dat je het niet leuk vindt als je ze wel zou hebben?Het is niet zo dat wij nooit met andere stellen op pad zijn geweest. Dat ik dat nu niet doe, betekent niet dat het nooit gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt buaya voor je fijne woorden

Het is ook jaloezie hoor en dat vind ik heel vervelend. Van één stel buren lijkt alles zo makkelijk te gaan. Ik weet dat dat buitenkant is en dat het gras altijd groener is bij de buren...het voelt alleen dat ik dan zo vaak wordt geconfronteerd met mijn/ onze tekortkomingen. Vaak probeer ik het te relativeren en lukt dat ook wel. Ik ben dolgelukkig met mijn gezin. Ik heb dit gevoel verder bijna nooit.

Ik wil vaker aardig gevonden worden en dat heb ik inderdaad al jaren maar niet in extreme mate. Ik kan heel goed mezelf zijn en als iemand mij niet leuk vindt is dat vaak wederIjds en dan ga ik er geen energie in stoppen. Maar nu voelde het gewoon anders omdat ik denk ik al wat jaloezie voel naar hoe die buren alles doen als stel, met hun kinderen, ze hebben leuke banen en veel vrienden etc...
stomme buren met hun succesleven. bah





maar je zegt dat je het al jaren hebt, het gevoel dat je geliefd wil zijn, dus eigenlijk ligt het niet aan die buren met gouden leventje.
Alle reacties Link kopieren
Ja bianca misschien ben ik niet uitnodigend genoeg geweest. Ik ben daar niet goed in en als ik het doe voelt dat erg geforceerd. Zij zijn daar veel relaxter in.

Bij mijn meeste vrienden kan ik dat wel maar bij hun niet. Voel me blijkbaar ook niet echt op mijn gemak.
Je zou dus meer samen als stel willen doen?

Tja dat is toch echt iets wat je met je man zou moeten bespreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavk schreef op 25 oktober 2014 @ 01:21:

[...]





Het is niet zo dat wij nooit met andere stellen op pad zijn geweest. Dat ik dat nu niet doe, betekent niet dat het nooit gebeurd is.j4e zegt zelf dat er dan altijd een partner is, die niet klikt. kennelijk heb je geen ervaring met stellen die met iedereen klikken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee ligt niet aan de buren. Dat ligt bij mezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 01:32:



Bij mijn meeste vrienden kan ik dat wel maar bij hun niet. Voel me blijkbaar ook niet echt op mijn gemak.Zie je; het is tóch wederzijds. Je vindt het idee leuker dan die mensen zélf.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Klopt bianca. Dat is misschien ook wel zo. Ik weet niet of we exht bevriend zouden zijn als we elkaar elders hadden ontmoet
Alle reacties Link kopieren
Ja Diamond glass dat ga ik ook doen morgen :-)
die mensen zijn plastic fantastic dus natuurlijk ben je daar niet op je gemak. je zou eens iets doen wat zijn nooooit zullen doen, bijvoorbeeld een verkeerd hapje (wraps) maken of een scheet laten.
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 01:27:

Bedankt buaya voor je fijne woorden

Het is ook jaloezie hoor en dat vind ik heel vervelend. Van één stel buren lijkt alles zo makkelijk te gaan. Ik weet dat dat buitenkant is en dat het gras altijd groener is bij de buren...het voelt alleen dat ik dan zo vaak wordt geconfronteerd met mijn/ onze tekortkomingen. Vaak probeer ik het te relativeren en lukt dat ook wel. Ik ben dolgelukkig met mijn gezin. Ik heb dit gevoel verder bijna nooit.

Ik wil vaker aardig gevonden worden en dat heb ik inderdaad al jaren maar niet in extreme mate. Ik kan heel goed mezelf zijn en als iemand mij niet leuk vindt is dat vaak wederIjds en dan ga ik er geen energie in stoppen. Maar nu voelde het gewoon anders omdat ik denk ik al wat jaloezie voel naar hoe die buren alles doen als stel, met hun kinderen, ze hebben leuke banen en veel vrienden etc...



Ik denk dat hier je rotgevoelens vandaan komen. De oorzaak van je gevoel zijn niet de buren en hun vriendschap, maar jouw eigen ontevredenheden en onzekerheden. Misschien hebben die wat aandacht nodig?

Als ik je hier zo lees vind ik het lijken alsof je negatieve emoties liever wilt ontlopen, wegrelativeren etc. Maar ja, negatieve emoties horen er nou eenmaal bij. Óók in een heel gelukkig leven waarin alles klopt, fijn gezin etc. Ook dan mag je best af en toe flink de pest erin hebben en onzeker zijn over jezelf etc etc. Misschien als je dat zou toelaten en zou voelen, dat het zich niet via andere dingen (in dit geval dus de buren) aan je opdringt en zo voor verwarring zorgt en je mening/gevoelens over de buren vertroebelt.



Dit is wel een beetje een invuloefening geworden, gebaseerd op mijn indruk dat je de neiging hebt negatieve emoties te ontlopen. Dus vergeet dit maar als dat niet klopt, haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 01:39:

Ik weet niet of we exht bevriend zouden zijn als we elkaar elders hadden ontmoetHoud die gedachte vast!!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En misschien moet je zo af en toe eens oppas / uit logeren regelen en met je vent ouderwets ergens het licht ergens uit gaan doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha sabbaticalmeds.



Ja hoor dat zou goed kunnen zijn buaya. Ik ben een beetje een controlfreak (mocht dat nog niet duidelijk zijn geworden haha) en dit is iets wat ik niet kan veranderen/ controleren. Daar heb ik dan last van. Ik wil weer leuke dingen doen samen met mijn lieve man en me richten op wat wij samen hebben. We moeten gewoon weer meer dingen gaan plannen met vrienden.

Het is veel beter om daar energie in te stoppen dan in iets waar ik niets aan kan veranderen

Morgen maar eens met mijn man erover hebben wat me dwars zat en kijken hoe hij erover denkt
precies, en je kan tenminste lachen om jezelf. klinkt een stuk leuker dan die robot-buren van je
Alle reacties Link kopieren
Hahaha bianca! Ja goed idee! Dat doen we de laatste tijd te weinig :-D
Alle reacties Link kopieren
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 01:52:

Ik wil weer leuke dingen doen samen met mijn lieve man en me richten op wat wij samen hebben. We moeten gewoon weer meer dingen gaan plannen met vrienden.

Goed idee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 01:53:

Hahaha bianca! Ja goed idee! Dat doen we de laatste tijd te weinig :-DUiteindelijk.............. gaat het er om dat jullie het SAMEN leuk hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal waar! Super leuk jullie directe en lieve reactie. Echt bedankt, it made my day...uhm night
Alle reacties Link kopieren
Als je het leuk vindt om te feesten met vrienden........ ga dan NU oud en nieuw regelen. Bij jullie. Met alle vrienden. lekker allemaal blijven slapen met kinderen; hele huis op zijn kop en een grote zooi, maar wel erg gezellig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 oktober 2014 @ 02:03:

Als je het leuk vindt om te feesten met vrienden........ ga dan NU oud en nieuw regelen. Bij jullie. Met alle vrienden. lekker allemaal blijven slapen met kinderen; hele huis op zijn kop en een grote zooi, maar wel erg gezellig.o nee, vergeet het maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 oktober 2014 @ 02:06:

[...]



o nee, vergeet het maar.kalm;...je wordt vast niet uitgenodigd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven