Zwanger?? beschermd? help me aub!

25-10-2014 02:24 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Lees je bijsluiter, in welke week ben je een pil vergeten dan? Of in welke week zit je? Want als dat in week 1 is, dan is het bij de meeste pillen zo dat je niet meer beschermd bent. Maar ik zou sowieso geen risico nemen en het met condoom doen en wachten op je menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
P.s als je zeker weet dat je hem gister niet vergeten bent dan hadden die 2 pillen ook geen zin.
Vanaf nu met een condoom doen, morgen de morning after pil halen voor de zekerheid, misschien ben je hem pas een paar dagen geleden vergeten.
Alle reacties Link kopieren
nou aangezien je de pil doorslikt.. en 1 avondje vergeten bent.. is de kans dat je zwanger bent heeeeeeeel klein...zou me niet druk maken
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
Als je hem door slikt, maakt het niet uit. Dan is er nl geen week 1 en alleen in die week kan de betrouwbaarheid verminderen als je hem vergeet. Ik zou nu de strip afmaken en dan een stopweek houden. Extra bescherming is ook niet nodig, want je slikt hem door.
Doe 'n test en als 't mis is ben je nog ruim op tijd voor 'n overtijdbehandeling. Nooit afwachten in zulke gevallen. Er bestaan gevallen van ongelukjes die niet op tijd ontdekt worden om nog binnen de abortustermijn te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu een stopwerk inlassen van 4 dagen, dan weer gaan slikken en over 2 weken een test. Als hij dan negatief is, weet je het 100% zeker. Maar de kans dat je zwanger bent is heel klein.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Testen heeft nog geen zin, want het is in de laatste strip misgegaan toch? Stopweek inlassen vind ik ook goed idee.



Ik acht de kans ook erg klein dat je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
En als je zo ontzettend veel pijn hebt als je ongesteld bent, is het slim om even naar de huisarts te gaan.
Alle reacties Link kopieren
http://mens-en-gezondheid ... -pil-vergeten-wat-nu.html



En ga in vredesnaam Double Dutch.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Jongens wat een onzin allemaal. Serieus, lees je bijsluiter een keer. Bij doorslikken gelden alle volgende strippen na week 3 van de eerste strip, als derde week.

Als je in de 3e week een pil vergeet kan je 2 dingen doen: of je last direct na de vergeten pil een stopweek in, of je slikt de strip af en slikt direct erna zonder stopweek de volgende strip.



Voorbeeld keuze 1: je vergeet de woensdagpil, komt daar donderdag achter. Je besluit dat woensdag de eerste dag van de vervroegde stopweek was en begint de week erna woensdag met de volgende strip.



TO weet alleen niet wanneer ze de pil vergeten is, dus kan niet 'direct' stoppen want misschien was ze maandag wel een pil vergeten ipv gisteren. Daarom moet je dus kiezen voor: slik de strip af en slik direct erna zonder stopweek de volgende strip.



http://www.anticonceptie-online.nl/help.htm

http://www.diemerapotheek.nl/64

http://www.dokteronline.com/anticonceptie/pil-vergeten/
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Wat Spijk-er zegt! Klopt helemaal. Geen stopweek, en volgende strip ook doorslikken.
Alle reacties Link kopieren
Tip: slik de pil s'ochtends ipv s'avonds en stel s'middags een extra reminder in op je telefoon, om er zeker van te zijn dat je hem niet hebt vergeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 25 oktober 2014 @ 08:58:

Jongens wat een onzin allemaal. Serieus, lees je bijsluiter een keer. Bij doorslikken gelden alle volgende strippen na week 3 van de eerste strip, als derde week.

Als je in de 3e week een pil vergeet kan je 2 dingen doen: of je last direct na de vergeten pil een stopweek in, of je slikt de strip af en slikt direct erna zonder stopweek de volgende strip.



Voorbeeld keuze 1: je vergeet de woensdagpil, komt daar donderdag achter. Je besluit dat woensdag de eerste dag van de vervroegde stopweek was en begint de week erna woensdag met de volgende strip.



TO weet alleen niet wanneer ze de pil vergeten is, dus kan niet 'direct' stoppen want misschien was ze maandag wel een pil vergeten ipv gisteren. Daarom moet je dus kiezen voor: slik de strip af en slik direct erna zonder stopweek de volgende strip.



http://www.anticonceptie-online.nl/help.htm

http://www.diemerapotheek.nl/64

http://www.dokteronline.com/anticonceptie/pil-vergeten/





Bedankt voor je reactie!! Ik slik nu dus de strip af zonder stopweek en ga daarna gelijk beginnen aan de volgende strip. Maar zal ik nu gelijk naar de kruidvat gaan om een morningafter pil te halen aangezien ik afgelopen dagen wel seks heb gehad, of is de kans heel klein? En als ik verder ga met mijn strip ben ik dan nog wel beschermd?



Alvast super bedankt!
Alle reacties Link kopieren
De kans is sowieso heel klein. En als je er nu achter kwam, denk je niet dat als je de pil al een hele tijd geleden was vergeten, je er misschien ook eerder al was achter gekomen? Aangezien je er dus blijkbaar onbewust wel op let, welke dag erbij staat.



Je kan voor je eigen gemoedsrust natuurlijk altijd even een morning after pil halen! Schijnt ook het meest verkochte te zijn bij een drogist (heb ik eens gehoord van een medewerker), dus je hoeft je er zeker niet voor te schamen



Het lijkt me dat je nog wel beschermd bent als je nu doorgaat met je strip, maar durf het eigenlijk niet met 100% zekerheid te zeggen, omdat je niet weet wanneer je je pil was vergeten. Iemand anders weet dat vast!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen, bedankt voor het reageren !

ik hoop dat jullie nog antwoord kunnen geven op mijn laatste vragen.



X y
Alle reacties Link kopieren
quote:understatement schreef op 25 oktober 2014 @ 12:10:

De kans is sowieso heel klein. En als je er nu achter kwam, denk je niet dat als je de pil al een hele tijd geleden was vergeten, je er misschien ook eerder al was achter gekomen? Aangezien je er dus blijkbaar onbewust wel op let, welke dag erbij staat.



Je kan voor je eigen gemoedsrust natuurlijk altijd even een morning after pil halen! Schijnt ook het meest verkochte te zijn bij een drogist (heb ik eens gehoord van een medewerker), dus je hoeft je er zeker niet voor te schamen



Het lijkt me dat je nog wel beschermd bent als je nu doorgaat met je strip, maar durf het eigenlijk niet met 100% zekerheid te zeggen, omdat je niet weet wanneer je je pil was vergeten. Iemand anders weet dat vast!Dankjewel!! Ik ga nu snel naar de kruidvat
Ik heb dat ook een keer gehad. Schrok me te pleuris. Maar wist toch zeker dat ik er geen was vergeten. Wat ik gedaan had was de pil uit het verkeerde stuk te halen. Dus ipv 'vandaag' pakte ik de pil aan het begin van de strip (als je me nog volgen kan). Misschien heb je dat gedaan? (ik wist het zeker omdat ik altijd start op vrijdag, en de eerste die nu uit de strip gehaald was, was de donderdag...)



Anders is het niet meteen een drama omdat je dit moet beschouwen als week 3. Ik zou je bijsluiter lezen wat te doen in week 3.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de volgende strip erachter aan slikken. Je hoeft geen MAP te nemen als je maar 1 pil vergeten bent in jouw situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven