Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Mijn begin datum is 7-10 en gewicht was toen volgens mij 86,4 maar dat zou ik ff na moeten vragen ik heb geen streef gewicht en weet niet wat ik tussendoor ben afgevallen dus veel zinnigs valt er voor mij niet in de tabel te zetten
Hallo allemaal!



Wat zijn jullie goed bezig en wat goed dat er weer nieuwe mensen aangeschoven zijn! Welkom!

Het motto hier is; wij kunnen het, dus jullie ook



Ik heb af en toe wel bij gelezen de afgelopen weken, maar geen tijd gehad om te reageren. Er zijn nogal wat veranderingen hier opeens. Een (nwe) baan, smarttje naar opvang en ik was ook ziekjes.



Qua gewicht gaat het goed, ik weeg nu nog maar 2x per week en dat bevalt me goed. Laatst was ik een kilo aangekomen, maar toen brak de volgende dag mijn ongesteldheid door, dus dat was verklaarbaar.



Het is erg fijn om gewoon weer alles te kunnen doen.



Omdat het zo goed gaat merk ik ook dat ik minder de moeite neem om hier te reageren.... Maar ik denk wel aan jullie
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1 mei gestart met cambridge 500 en nu 37 kg lichter . Ben nu sinds 3 weken over op cambridge 800 maar ben 2 kg aangekomen omdat ik merk dat ik wil eten en snoepen . Zelfs wandelen of gaan breien om me zelf afgeleiden helpt niet en ik wil niet weer dik worden. Wie heeft deze ervaring ook en heeft misschien een tip voor mij ben zo bang dat dit fout gaat.
Alle reacties Link kopieren
Succubus, als eerste mijn complimenten. 37 kg is een fantastisch resultaat.



De enige tip die ik je kan geven, is dat je uitgaat zoeken waarom je wilt snoepen en daar dan vervolgens ook aan toegeeft. Tenminste ik neem aan dat je er aan toegeeft omdat je weer 2 kilo bent gegroeid. Zolang je niet weet waarom je gaat eten, kun je van alles gaan verzinnen maar ik vrees dat dat niet helemaal gaat werken. Hier ligt ook een taak voor je consulent. Bespreek met haar/hem wat er aan de hand is. Misschien kunnen jullie samen een patroon hier in ontdekken. Hou een eetdagboek bij. Wanneer eet je, hoe voel je je, waarom lukte het wel of waarom lukte het niet, dat soort werk. Je kunt pas vechten als je weet waar je tegen vecht. Ik hoop dat je snel de oorzaak zult ontdekken en zo de schade weet te beperken.
Succubus, complimenten hoor!



Ik ben vorige week maandag begonnen en vanochtend op de weegschaal was er 5,8 in totaal af



Maak me alleen wel een beetje zorgen over de stoelgang. Kan normaal gesproken wel 2x per dag en sinds ik begonnen ben met CB, kon ik de eerste 3 dagen niet. Vanaf de 4e dag wel dagelijks (een beetje), maar is de ontlasting erg donker



Heeft iemand hier ook zo'n last van gehad, van de donkere ontlasting dus hahahahahaha wat een schijtpraatje?

Ik voel me verder prima, maar misschien hebben jullie dé tip?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik wapiti darmfunctie tabletten dit is op kruiden basis en helpen fantastisch ,ga elke dag. Het is op internet te bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Ik ga het met m'n consulente bespreken . En heb nu al het gevoel dat dit afgelopen moet zijn en ga morgen met frisse moed weer beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw succubus! Wat heb jij een werk verzet de afgelopen maanden! Nu volhouden hoor...! Je wil niet weer terug dik worden en gaat hiervoor aan de slag. Zoals Anke al zei; als je weet waarom je wil eten is het makkelijker om het niet te doen... Succes!



Loisnvt, wat een resultaat!! Wauw! Goed bezig hoor..!

Ik neem vezeltabletten van het kv. Hoef nu niet ineens elke dag naar de wc maar vaak genoeg. Je krijgt tenslotte ook niet zoveel binnen xD ik ben de eerste week een dag of 10 niet geweest en voor de tabletten werkten zaten er nog eens 2 dagen bij. Nergens last van (gehad)..



Succes weer allemaal..! We can do this!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om weer wat van je te horen, Smart. Blij om te horen dat je nog steeds goed bezig bent. Kan me voorstellen dat al die veranderingen de nodige tijd vergen. Succes.



Mijn gewicht blijft stilstaan. En dat is in principe goed alleen verwacht je het niet bij een inname van slechts 900 calorieën. Ik ga rustig door. Ik zie maandag op de weegschaal bij de consulent wel of het vocht of vet is. Maandag gaan we de calorieën inname verhogen naar 1200. Zou mij niet verbazen dat mijn gekke lijf dan weer gaat afvallen. Als het niet gebeurt, is ook goed. Ik weet wel dat ik nooit meer boven de 70 kilo wil uitkomen.



Dames, zet hem op.



En Succubus geef jezelf niet op. Neem de nodige stappen. Je kan het. Je bent het waard om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Startgewicht 81 startdatum 8-10

Gewicht deze week 75.9 (ik neem die van woensdagochtend want ik weeg alleen op dinsdagavond bij de weegjuf en woensdagochtend zelf thuis)

Kan ik het gewicht ook op woensdag doorgeven dan?

Streefgewicht 65 kilo. (oef.. nog 11 te gaan dus)

Misschien is het handig om nog een kolom toe te voegen met leeftijd en lengte? Dat heeft namelijk ook grote invloed
Don't reward yourself with food...You are not a DOG!
Alle reacties Link kopieren
naamstartgewicht + begindatumgewicht deze weekstreefgewichtAriel86,4 kg

7-10Azile96 kg

10-0980,7 kg68 kgBollesmurf103,6 kg

20-993,9 kg75 kgCammiel81 kg

8-1075,9 kg65 kgnteriorjunkieKatjeanneStar92,3 kg

17-1088,975 kgTakkentrol130 kg

23-09120 kg99 kgYzer70 kg

22-1058 kg



Zo, weer even een bijgewerkte versie.

Cammiel ik weeg altijd op dinsdagochtend thuis en op dinsdagavond bij mijn weegjuf. Ik geef gewoon het gewicht door wat ik op die dinsdag woog bij haar. Of je kiest er voor om op maandag ochtend nog even thuis op de weegschaal te gaan staan, da's waarschijnlijk gunstiger voor jezelf. Leeftijd en lengte hoeft wat mijn betreft niet maar als de rest dat er graag in wil maak ik die er bij.

Ariel, heb je ook geen streefgewicht?



Op de rest reageer ik vanavond even als ik thuis ben.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb geen streefgewicht. Onder de 72 zou voor mij een gezond BMI zijn maar mijn ervaringen in het verleden hebben mij geleerd dat ik mezelf geen druk op moet leggen in deze. Ik begon met het idee om het 4 weken te doen en dan te kijken wat ik kwijt ben en eventueel nog eens 4 weken te doen als het goed gaat. Tot nu toe gaat het me erg goed af en wil ik nog eens 4 weken doen. Ik heb volgende week mijn eerste tussenweek, even afwachten of ik me daarna laat wegen of dat ik gelijk door ga.. Ik had bedacht als ik de volgende 4 weken ook weer zo makkelijk volhou ik er misschien nog 2 weken bij doe, dan heb ik het 10 weken gedaan en kan ik rustig aan af/op gaan bouwen. Hoe snel ben je dan uit ketose? Ik zou met kerst namelijk wel "gewoon" mee willen eten maar heb gehoord dat in en uit ketose gaan niet goed is voor je lijf? Ik zie het allemaal wel, ik doe mijn best maar ga mezelf niet dwingen, dat werkt averechts helaas.. =)



Enorme ego post dus weer maar ik merk dat ik meer moeite heb met de repen dan met de shakes. Niet in de zin van eraan toegeven maar het idee dat ik eerder trek heb en eigenlijk niet voldaan ben door een (halve) reep terwijl dat met een (halve) shake wel het geval is. Wellicht neem ik dus weer meer shakes in het vervolg. Herkent iemand dit??
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Takkentrol!



Ik had even een tijdje niks te schrijven maar heb wel meegelezen. Geloof niet dat ik erg gemist werd, maar wil toch wel meedoen met de tabel als dat mag.



Startdatum: 10 september

Startgewicht: 96,0

Gewicht nu: 80,7

Streefgewicht: 68,0
Alle reacties Link kopieren
Ariel, bij mij vullen de repen goed, ik eet ze vaak in 1 keer. Toevallig vandaag in 2 keer want ik voelde me slap tegen de middag aan.

Dus nee ik herken het niet.

Ik wil ook met kerst 'gewoon' mee-eten maar dan wel gezonde keuzes maken..ik zie het tegen die tijd wel hoe ik ervoor sta en wat de weegjuf mij adviseerd
Don't reward yourself with food...You are not a DOG!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed met je gaat Smart!



Succubus Ik kan je helaas geen tips geven, want ik ben bang dat jouw valkuil ook de mijne is. Misschien helpt het om op de momenten dat je wil eten in ieder geval verstandige keuzes te maken?

Ik vond dit linkje wel leuk, geen idee of het klopt, maar het is het proberen waard: http://www.happynews.nl/2 ... nodig-heeft/#.VEpw9vmsVz8



Wauw Lois, dat moet een heel goed gevoel geven, die 5,8 kilo!



Mooie instelling Anke, fijn dat je ‘als het niet gebeurt, is ook goed’ kunt zeggen. Is ook een talent!



Mijn startgewicht is trouwens 70kg, begonnen op 22-10 en streef is 58. Maandag voor het eerst wegen.



Ik zit nu pas aan mijn lunch, had gewoon helemaal geen honger in tegenstelling tot gisteren. Echt superfijn! Gisteravond dronk ik ‘per ongeluk’ zwarte thee, terwijl die niet op mijn lijstje staat. Ik besefte het pas na een halve kop en baalde zo! Weten jullie of zwarte thee je nou ook uit ketose kan halen? En hoe het zit met spa citroen (niet die hele zoete, maar die flauwe die ook in munt-uitvoering is)?
Alle reacties Link kopieren
Anke, ik denk niet dat je kunt zeggen dat er minder galstenen voorkomen bij het afvallen met SA (goed, jij zegt het ook niet maar zij ). Galstenen zijn heel veel voorkomend als je (snel) afvalt, maakt niet uit welk dieet je gebruikt. Dat je geen obstipatie hebt is als je SA doet komt denk ik doordat zij al extra vezels door hun shakes doen, toch? Beter!!! Ik had eerlijk gezegd nog nooit van SA gehoord tot ik jou hier las.

En wat leuk dat jij zo anders bent gaan koken. Ik moet je zeggen dat ik geen keukenprinses ben; mijn man kookt hier altijd. Hij kan het ook echt veel beter dan ik!



Cammiel, als je zo veel moeite hebt met die vezels, waarom doe je dan niet in elke shake een schepje? Ik proef ze niet in mijn shakes en je shake wordt meteen even wat dikker. Die vezels in een glas water doen en ze dan zo opdrinken lijkt mij ook echt afschuwelijk!

En ja koud heb ik het ook! Er komt natuurlijk ook erg weinig energie binnen dus dat wat er binnen komt wordt aan de strikt noodzakelijke zaken besteed kan ik me zo voorstellen. Warmte zal wel niet in dat lijstje voorkomen



Katjeanne, gezellig dat je er weer bent! Volgens mij gaan wij precies gelijk op. Ik was woensdag precies een maand bezig en ik ben ook 10 kg kwijt. En fijn dat je gewoon weer kunt sporten. Ik doe dat ook nog steeds en wil dat ook blijven doen.



Yzer hoe vond je de champignon? Ik vond die echt afschuwelijk! Lijkt helemaal niks op champignon, de kip-champignon vind ik trouwens wel lekker.



Star, fijn dat je in ketose zit. Ik vond het vanaf dat moment echt makkelijker gaan. Minder honger en geen hoofdpijn meer.



Ariel ik eet die repen echt maar heel af en toe. Deel ook mijn repen in twee, net als mijn shakes, maar ik vind ze niet heel bijzonder. Meer honger van een reep dan bij een shake heb ik niet.



Bollesmurf ik denk dat je er ook met je weegjuf over moet praten dat het in je hoofd nog zo'n strijd is met eten. Het zou toch echt zonde zijn als je straks, als je klaar bent, toch evengoed in no-time alles weer aankomt wat je er nu allemaal aflijnt?! Misschien kan zij je helpen?



Smart, wat gezellig om jou ook weer even te lezen hier! En ik snap dat je, als je klaar bent en het gewoon goed gaat, je minder behoefte hebt om hier te kletsen. Je bent er niet of veel minder mee bezig dan toen je nog echt aan het afvallen was.



Succubus, wat goed dat je zo veel bent afgevallen! En ik snap de angst om weer aan te komen. Ik hoop dat je weegjuf je kan helpen. Heel veel succes!



Lois mijn ontlasting is ook anders maar dat kan ook niet anders natuurlijk want je 'eet' nu ook heel anders.



Azile je bent wel gemist hoor! Ik was bezig met de namen te noteren van de nieuwe CB'ers en jou had ik als tweede. En toen begon ik te twijfelen of ik je naam nou van dit topic kende of van een ander Vond het zo lullig om je naar er bij te zetten, stel dat je helemaal niet aan het CB'en was?!

Maar ik ga je toevoegen aan de tabel, komt goed!



Okkie, wat ben je stil? Heb je het druk? Hopelijk gaat het goed met je gewicht!



Zondag heb ik mijn eerte echt uitdaging; ik ga op verjaardag. Mijn oudste nichtje is vandaag 16 jaar geworden en dat wordt zondag gevierd. Er zijn natuurlijk allemaal hapjes, drankjes, TAART!!! en normaal gesproken blijven we ook altijd eten. Maar ik neem gewoon een halve reep mee voor de middag en ik ga braaf aan het water. En voor etenstijd naar huis. Mijn schoonzus doet ook aan CB maar die is een stuk makkelijker en eet regelmatig tussendoor. Komt vast goed met mij, ik voel me sterk!!



Ik zal dit weekend (misschien vanavond) de tabel nog even aanpassen.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Azile, natuurlijk missen wij je wel. Het is altijd goed/leuk om de ervaringen van anderen te lezen. Ook bij jou gaat het goed. Lekker zo door gaan.



SA schijnt inderdaad vezels aan de shakes te hebben toegevoegd en ook meer vet. Vet is waar je galblaas op draait. Vandaar hun claim dat er minder galblaas problemen voor komen. Tevens de reden waarom er 100 calorieën per dag meer in zitten. Om dat te controleren zouden we de zakjes naast elkaar moeten houden.



Ben altijd zo blij als ik jouw uitgebreide antwoorden lees, Takkentrol. Dat is een waar talent.



Ariel, ken het wel een beetje met die repen. Ik neem de mijne 's avonds om 8-9 uur. Dan heb ik de vulling ook niet meer echt nodig. Zit dan nog vol van de maaltijd. Zou er niet aan moeten denken dat ik dan nog een shake zou moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
Oké, er zit dus meer vet in SA? Bij de maag/lever/darm stichting staat alleen dat overgewicht en snel afvallen een oorzaak kunnen zijn van galstenen. Nou ja, ik weet het ook gewoon niet, hoop alleen dat het mij bespaart blijft!

En dankjewel voor je lieve compliment!



Ik heb de gegevens van Azile in de tabel verwerkt. Als de andere die ik er in heb gezet ook nog even hun gegevens door willen geven? En als je er niet in wilt, ook prima dan haal ik je er weer uit maar geef het even door ajb.



Zullen we afspreken dat we op maandag ons gewicht doorgeven zodat ik dat 's avonds kan verwerken en we dan elke maandagavond een nieuwe update hebben?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Mijn begin gewicht was 103.6. Mijn huidige gewicht is. 93.9. Mijn streef gewicht is 75.0. Begin datum 20-9.



Ik ben me de laatste dagen gaan beseffen dat ik niet alleen overgewicht heb. Misschien val ik wel onder de categorie 'eetprobleem'. De komende keer heb ik alleen een afspraak met de consulent en niet met man (die moet overwerken) en kijk ik even of er iemand op de kleine kan passen. Tijd voor een goed gesprek Ik ben ondanks alles wel bijna 10 kilo kwijt en er zijn al mensen die het aan me zien! Super trots op. Maar mezelf meerdere malen teleur gesteld en ook praktisch gezien. Daar is dieet te duur voor.



Het is geen excuus, maar het is een heftige tijd voor mij. Misschien hebben anderen het al gelezen op een ander topic, maar mijn moeder is ernstig ziek. Uiteindelijk is het wel de drijfveer geweest om te starten met lijnen, maar zo vaak ook de reden waarom ik het weer even niet kan. Je zou denken niet het goede moment voor een dieet. Maar als gezondheid niet genoeg reden voor mij is om nu te veranderen, wat zal dan ooit wel een reden zijn die de doorslag geeft......



Ik ga sowieso door, want de eerste 10 kilo is er! Maar ik weet ook dat er snel iets moet veranderen... Super ego vandaag. Excuus! Vant weekend kom ik even rustig bij kletsen... Nu even een relax avond...
Alle reacties Link kopieren
Hoi

@takkentrol ik voel me vandaag een stuk beter! Minder honger en niet meer misselijk Als ik me zo blijf voelen dan ga ik het wel volhouden!



@bollesmurf wat heftig zeg. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Heeft je moeder iets waar ze nog wel van kan genezen? Ik hoop het...iig heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Het is ook best heftig Bollesmurf, je komt jezelf echt wel tegen om maar even een cliché te gebruiken.



Ik had ook een tijdje even niks te schrijven wegens emotionele achtbaan. Nadeel van zo snel afvallen (nog een, als je kritisch wilt zijn) is geloof ik dat je gedachten veel minder snel veranderen dan je figuur. Waar het de eerste weken alleen maar 'feest' was met de verdwijnende kilo's, ben ik nu ook erg aan het nadenken over het hoe en waarom en doe ik mijn best om te geloven dat ik dit echt ben....in die ruimvallende spijkerbroek die ik twee weken geleden na jaren weer eens uit de kast pakte en toen net pastte...



Verder gaat het praktisch gezien heel goed, vanavond voor het eerst weer wat gegeten. Mijn consulente raadde 6 weken shaken aan, en dat het ik volgehouden. Ruim zelfs, want ik doe alleen een tussenweekend (3 dagen). Kipfiletje met groenten smaakte heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte bollesmurf en ik hoop dat je het vol weet je houden want bovenal doe je dit voor jezelf en wil je dit gewoon echt anders was je er niet aan begonnen.. Mijn vorige ervaringen gingen ook zo.. Na een tijdje leek het minder belangrijk (omdat het zo moeilijk was) en was ik voor mezelf excuses aan het zoeken; "waarom wilde ik dit ook alweer??" En haakte ik af.. Jij kan dit!!!!



Star; fijn dat je je zoveel beter voelt!! Dan is t toch wat makkelijker he xD ga zo door!!



Azile, 6 weken geshaked??! Respect hoor..! En dan maar 3 dagen tussenweek, pfoeh..! En je wordt zeker gemist alleen komen er zoveel eendagsvliegers voorbij hier op het forum dat je soms begint te twijfelen of iemand nou wel of niet mee geschreven heeft en nog meeschrijft.. Maar ook jij; ga zo door!!!



Fijne dag vandaag iedereen
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,



Woog vanmorgen voor de 5e of 6e dag hetzelfde. Kan wel merken dat ik bezig ben met de af en opbouw. Want vind het wel goed zo. Heb er geen teleurstelling van. Wel een beetje angst dat ik ga aankomen als de calorie inname verhoogt gaat worden. Ga er voor het gemak van uit dat ik nu op een gewichtsplateau zit. Maar nu hoef ik er niet doorheen.



Azile, knap dat je zolang achterelkaar kan shaken zonder tussenweek.



Bollesmurf, sterkte. Denk heel goed na over wat je wilt of eigenlijk kunt. Want je wilt waarschijnlijk wel afvallen maar het moet ook geestelijk kunnen. Gezondheid is een goed argument maar nu draait het voor jou even niet om je eigen gezondheid dus werkt deze niet als stok achter je deur. Voor elk dieet wat je wilt doen, geldt dat het makkelijk is mits het in je hoofd goed zit. Maar in jouw geval zit je hoofd vol andere zaken en als dan je lichaam zich gaat gedragen als een klein zeurend kind is het moeilijk om er niet aan toe te geven. Maar elke keer dat je er aan toegeeft, geef je je lijf een optater. Zeker met dit dieet. Wellicht kun je dan beter kiezen voor een "dieet met mate". Mocht je dan een keer van de wagen vallen, zijn de gevolgen voor je lijf wat minder erg. Ik hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen. Merk dat ik het niet duidelijker kan uitleggen.



Het afgelopen half jaar heb ik, gek genoeg, nooit het gevoel gehad dat ik op dieet was. Dit was gewoon iets wat ik deed. In het verleden bij andere pogingen had ik altijd in mijn achterhoofd dat ik nog even door moest zetten en dan kon ik weer "normaal" doen. (lees, weer onbeperkt vreten) Dat gevoel heb ik nu totaal niet. Wil niet zeggen dat ik nooit meer een eetbui zal hebben. Maar zoals ik er nu in sta, zal dat niet het begin zijn van weer elke dag maar van een eenmalig iets. Het voelt erg bevrijdend dat eten niet meer het hoofddoel in mijn leven is. Er is ruimte voor allerlei dingen nu.



Dames, zet hem op. Weer een nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



Anke ik vind dat je het goed uitlegt want ik snap precies wat je bedoeld.



En wat jij zegt over niet op dieet zijn snap ik wel. Ik ben helemaal niet met eten bezig nu. In in tegenstelling tot wat ik vreesde, mis ik het ook niet, het eten.

Ik ben altijd erg bezig geweest met gedachtenloos alles in mijn mond te stoppen, nam niet de tijd om bewust te eten. Ik at onder het lezen, onder mijn werk, tijdens een borrel met een vriendin gingen ongemerkt steeds meer tucjes, nootjes en chips naar binnen. Alleen 's avonds tijdens de avondmaaltijd at ik bewust mijn eten op. Wij eten altijd aan de eettafel, nooit voor de TV.

Nu hoef ik niet na te denken over wat ik eet, hooguit welke smaak shake ik zal nemen, maar daardoor ben ik me wel steeds meer aan het bedenken hoe ik het altijd gedaan heb en wat er anders moet.



Ik ervaar dit als best confronterend maar het is wel belangrijk om er iets mee te doen!

Goh, wat een overpeinzingen zo op de ochtend



Star, fijn dat jij je nu een stuk beter voelt!



Bollesmurf, sterkte in deze moeilijke tijd.



Interiorjunkie is een eendagsvlieg?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Takkentrol, zo voel ik het precies. Ik denk dat dit daarom zo goed bij mij past. Ik was ook zo'n typje dat altijd tegen shakes was maar ben er nu door eigen ervaring achter gekomen dat het voor mij werkt. Heb mij in jaren niet zo goed gevoeld . Geen ontstekingen en ziektes meer. Ik kan het iedereen aanraden. Maar doe het pas als je er geestelijk helemaal aan toe bent. Makkelijk is het niet, confronterend is het wel. Je moet er bewust mee aan de gang om er ook op lange termijn profijt van te hebben. Niet zien als iets wat je tussendoor doet om vervolgens verder met je leven te gaan. Dat werkt alleen op de korte termijn. Eigenlijk voel ik mij gezegend dat ik 40 kilo overgewicht had. Door dat ik lang moest shaken, heb ik ruim de tijd gehad om na te denken waar het in het verleden misging. Hoop dat ik door die tijd goed beslagen ten ijs ben om er in de toekomst lang op te kunnen teren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven