Backpacken, of gaan werken?

20-10-2014 17:25 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo iedereen,



ik zit met een enorm dilemma waar ik graag wat ervaringen van anderen zou willen horen. Het is al volgt: Ik ben single, 22 jaar, thuiswonend en bijna klaar met mijn studie. Ik ben sinds kort op zoek gegaan naar een baan. Naar hier en daar mijn cv geplaatst te hebben word ik overrompeld met aanvragen voor werk, dus eigenlijk keuze zat..



Nou zit ik alleen heel erg met mijzelf in de knoop. Ik heb jarenlang geroepen dat ik na mijn studie eerst een half jaar zou reizen, daarna werk zou gaan zoeken. Nou is helaas het reizen (mede door het verbreken van mijn relatie) niet meer doorgegaan en zit het financieel niet mee. Ik zal toch nog eerst 2-3 maanden moeten werken alvorens ik überhaupt op vakantie zou kunnen.



Ik weet dat dit waarschijnlijk een kwestie is van: volg je hart :

Toch zou ik graag willen weten wat jullie zouden doen: een vaste baan zoeken en carrière maken, of eerst nog op vakantie voor minimaal 2-3 maanden?



Alvast bedankt!
quote:cecilia74 schreef op 25 oktober 2014 @ 01:05:

[...]





Hoezo off topic? Jij geeft aan dat je niks hebt met armoede en geweld en ik geef aan dat dat ook volop aanwezig is in de VS, waar jij heen wilt.Joh in het noord- en zuidwesten kom je die zwarte armoederegio's niet tegen. Daar zijn de natuurparken met af en toe 'n indianenstam en verder voornamelijk blanke westerse bevolking die het er prima voor elkaar hebben.
Als je in Amerika 'n auto huurt kun je dat best doen via usareisen.de omdat je dan de goedkoopste kunt vinden compleet met verzekeringen. Hoop wel dat je tegen dat je gaat 23 bent, want voor jongeren is autohuur veel duurder.
Alle reacties Link kopieren
je zegt zelf dat je zowiezo geen geld hebt, en eerst moet gaan werken! Dus zoek eerst een baan.. spaar voor je trip en dan als dat je droom is die reis maken
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
Alle reacties Link kopieren
quote:cecilia74 schreef op 25 oktober 2014 @ 02:19:

[...]





Ja, zo'n uitzendbaantje wil ik ook! Wat en waar?



Maar dan nog... Ticket, verzekering, nog wat reisspullen kopen... Dan blijft er genoeg geld over voor hooguit drie maanden in een westers land. Al helemaal als je een camper wilt huren ofzo.



Het gaat over 5-6 maanden, wat zo'n tussen de 7500 en 10.000 euro met gemak moet kunnen opleveren. Zelfs fulltime in de kassen werken verdien je dit bedrag ;)



Autohuur in de states is gruwelijk duur omdat ik nog geen 25 ben, de meeste maatschappijen vragen per dag 20-25 dollar underage toeslag. Een camper huren in je eentje is ook niet te doen, betaal je ook 2200-2500 euro voor een maand. Dit moet dus nog even financieel worden uitgewerkt.



En met het huidige plan zit ik inderdaad voor 3-3,5 maand in het buitenland (trek 9 weken summecamp eraf) en heb ik nog 7 maanden tot mijn eerste vertrek.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 oktober 2014 @ 06:34:

[...]



Joh in het noord- en zuidwesten kom je die zwarte armoederegio's niet tegen. Daar zijn de natuurparken met af en toe 'n indianenstam en verder voornamelijk blanke westerse bevolking die het er prima voor elkaar hebben.



Voor wie het niet door had... mijn opmerking was even een voorbeeldje terug van 'over één kam scheren'. Heel Afrika zou gewelddadig en arm zijn volgens TO... In Namibië en Botswana hebben de mensen het ook prima voor elkaar.



Maar los daarvan is er ook heel veel 'blanke' armoede in de VS hoor.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:m10000 schreef op 25 oktober 2014 @ 11:09:

[...]





Het gaat over 5-6 maanden, wat zo'n tussen de 7500 en 10.000 euro met gemak moet kunnen opleveren. Zelfs fulltime in de kassen werken verdien je dit bedrag ;)



Aha... je hebt kennelijk geluk met ouders die nog geen kost en inwoning rekenen ook al heb je al een baan :-)
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:cecilia74 schreef op 25 oktober 2014 @ 14:18:

[...]





Voor wie het niet door had... mijn opmerking was even een voorbeeldje terug van 'over één kam scheren'. Heel Afrika zou gewelddadig en arm zijn volgens TO... In Namibië en Botswana hebben de mensen het ook prima voor elkaar.



Maar los daarvan is er ook heel veel 'blanke' armoede in de VS hoor.



Helaas voor diegene die nog hun opgedrongen mening blijven vormen:



* Ik heb gezegd dat ik niks met armoede heb en niks met Azie ( als backpack land). De armoede was voornamelijk gericht op indonesie / india. Natuurlijk is niet heel Azie arm. Ben zelf in China 3 weken geweest en ook daar zag je een enorme rijke groep, maar ook een hele arme groep.



* Afrika: Grote delen van Afrika zijn gevaarlijk, zeker als je s'avonds of alleen op pad wilt. Nee niet heel Afrika is alleen maar geweld en armoede, want er is natuurlijk ook nog een rijke 5 a 10%.

Als heel Afrika rijk was, waarom spenderend de wereldlanden nog steeds miljarden per jaar?



Als iemand nou op zoek is naar een Ford Focus, ga ik hem toch niet een Yamaha r1 motor aanbieden dat voor zijn budget veeeel goedkoper is, zuiniger rijd en het rijden leuker is dan een Ford Focus. Zeker als TO niks met motoren heeft, kan je natuurlijk een motor door zijn of haar strot blijven duwen en zeggen dat TO een motorhater / geen wereldkennis / vooringenomen is.



Het punt was: Eerst werken of eerst reizen. Ik ben blij met de eerste reacties ( en ook de daaropvolgende positieve) want ik heb gekozen om toch nog eerst te gaan reizen. Het topic zou om die reden ook weer gesloten mogen worden, omdat ik mijn doel heb bereikt.



Ik hoop dat dat je het nu wel begrijpt.
quote:cecilia74 schreef op 25 oktober 2014 @ 14:18:

[...]





Voor wie het niet door had... mijn opmerking was even een voorbeeldje terug van 'over één kam scheren'. Heel Afrika zou gewelddadig en arm zijn volgens TO... In Namibië en Botswana hebben de mensen het ook prima voor elkaar.



Maar los daarvan is er ook heel veel 'blanke' armoede in de VS hoor.

In Afrika en sommige Aziatische landen wordt je als blanke gezien als wandelende portemonnee, daar moet je je dus voor af kunnen sluiten. Als je je daar teveel aan zult ergeren, moet je daar dus niet zijn.

En in Afrika kan het ronduit gevaarlijk zijn als 'rijke' westerling rond te lopen. En ongetwijfeld in achterbuurten van grote Amerikaans/westerse steden eveneens, maar als je in Amerika gaat rondreizen, ga je doorgaans naar natuurparken en niet naar de tokkiewijk van New York.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 oktober 2014 @ 16:23:

[...]



In Afrika en sommige Aziatische landen wordt je als blanke gezien als wandelende portemonnee, daar moet je je dus voor af kunnen sluiten. Als je je daar teveel aan zult ergeren, moet je daar dus niet zijn.

En in Afrika kan het ronduit gevaarlijk zijn als 'rijke' westerling rond te lopen. En ongetwijfeld in achterbuurten van grote Amerikaans/westerse steden eveneens, maar als je in Amerika gaat rondreizen, ga je doorgaans naar natuurparken en niet naar de tokkiewijk van New York.kop + spijker, maar in Rotterdam heb je ook genoeg verpaupering en geweld, alleen ik zou daar ook niet als toerist snel naartoe gaan ( die wijken) eveneens in Amerika. In Nieuw Zeeland heb je ook 1 van de ergste gangs zitten, maar dan moet je niet naar dat gedeelte gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nou zoals ik al zei, verdiep je in het hostel-gebeuren en in couchsurfing als je naar die dure landen wilt. Anders gaat al je geld al direct op aan slapen zonder dat je iets gezien hebt.



Als je mijn berichten goed leest probeer ik je geen motor door de strot te douwen, alleen te wijzen op je heftige vooroordelen en generalisaties.



En hopelijk zorgt het reizen voor wat bijstelling van je vooroordelen (al werkt dat niet voor iedereen, zoals we wel zien aan Elninjoo en haar zwart-wit ideeën).
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Het bevestigt juist vaak vooroordelen...
Alle reacties Link kopieren
Het is maar net hoe je naar de wereld kijkt Elninjoo.... Als jij op zoek gaat naar bevestiging, dan zul je die vinden. Als jij met een open blik de wereld tegemoet treedt, zul je juist veel meer zien.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Tijdens elke reis en in elk land kom je wel lieve vriendelijke mensen tegen. Maar het gaat toch echt wel om het totaalplaatje of je je er echt op je gemak en/of veilig kunt voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven