lastige situatie met zus

25-10-2014 02:11 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ik weet wat me te doen staat.
anoniem_181947 wijzigde dit bericht op 25-10-2014 20:59
Reden: .
% gewijzigd
Quote: "Maar op die keer na, doe ik altijd alles fout in haar ogen. Ze vertelt me vaak dat ze me zo mist, maar ik hoor van anderen dat ze alleen maar klaagt over mij."



Lees je OP nog eens door en vraag je af wie er klaagt over wie en wie er wat fout doet in wiens ogen.



tip: leef je eigen leven
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 oktober 2014 @ 02:14:

Quote: "Maar op die keer na, doe ik altijd alles fout in haar ogen. Ze vertelt me vaak dat ze me zo mist, maar ik hoor van anderen dat ze alleen maar klaagt over mij."



Lees je OP nog eens door en vraag je af wie er klaagt over wie en wie er wat fout doet in wiens ogen.



tip: leef je eigen levenIk begrijp je reactie, maar wat moet ik dan? Het leuk vinden dat mijn man in haar ogen een terrorist is vanwege zijn afkomst? Had ik moeten lachen toen ze mij vroeg of ik me niet vies voelde dat ik met hem het bed deel? Nee, sorry. Dit doet ze in mijn ogen inderdaad fout, en hier klaag ik dan ook over. Haar gedrag is abnormaal. Het doet mij veel pijn. Leef je eigen leven is ook zo'n mooie. In theorie weet ik precies hoe het moet, hoor. Maar mijn koppie wil niet echt meewerken.
je hoeft helemaal niks leuk te vinden. als jij wil kan je boos blijven tot je dood
wat zij doet is haar zaak, je kan haar toch niet veranderen en jullie zijn niet elkaars beste vriendinnen. Accepteer dat
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 oktober 2014 @ 02:21:

wat zij doet is haar zaak, je kan haar toch niet veranderen en jullie zijn niet elkaars beste vriendinnen. Accepteer datIk probeer het te accepteren, en ik heb dagen dat het me redelijk lukt (denk ik). Maar ik ga met kerst naar Nederland toe, en kan daar dus enorm tegen opzien. Dan krijg ik berichten van haar als in: dan kan je hem (vriend van haar) eindelijk zien!!! En daar heb ik dus totaal geen trek in, want mijn man was nooit goed genoeg en zal het nooit zijn. En ik moet daar geforceerd blij zitten zijn omdat zij zo 'gelukkig' is? Ik weet dat dat ik hierom boos kan blijven tot de dood.. Maar kom op, niemand vind dit soort dingen toch leuk om te horen, of ben ik nou gek? Dat doet toch gewoon fucking zeer? Er is gewoon zo veel gezegd en voorgevallen, ik deel nu een klein deel. Ik snap er trouwens ook gewoon geen reet van, want ze staat vorige week wel bij een bepaald nummer te janken tijdens een concert om mij hoorde ik van mijn moeder, want dan moet ze aan mij denken. Kan het gewoon niet rijmen. Maar goed, ik wist wel dat ik reacties zou krijgen op een zeer nuchtere manier, maar in 'leef je leven' en 'accepteer het' kan ik me gewoon niet vinden merk ik. Daar doet het me te veel voor. Zullen de hormonen wel zijn. :')
Alle reacties Link kopieren
Wat een brei aan onbehouden egoïstische kinderachtige driften en toestanden. Het enigste dat in mij opkomt is dat jullie beiden vreselijk jalours zijn als er een man aan jullie zusje komt. Erg kinderachtig zusje zusje gevecht en tegelijk ontroerend.



Grow up, gun elkaar het licht in de ogen, geluk "met een ander" en besef dat je dan samen op een andere manier mooie tijden tegemoet kunt gaan. Jij reageert nu echt precies zoals je zusje deed. En toch juist fijn dat zij dat nu zelf inziet ?



Goed moment om opnieuw te beginnen. Schone lei, vanaf nu beide volwassen doen. Lach er eens flink om samen, knuffel, zand erover en vraag gewoon eens hoe het gaat en gun haar nu (wel) haar geluk en deel hoe fijn dat is.
Stuur gewoon terug:

'Ja leuk! Dan kun je eindelijk mijn vriend ook eens beter leren kennen!'
quote:Bij haar lijkt voor de buitenwereld altijd alles picture perfect, en ik ben het gekke zusje dat elke cent bij wijs van spreken om moet keren ('daar heb ik voor gekozen door te emigreren', haar woorden). Het doet gewoon pijn dat ik altijd mijn bek moe(s)t houden, en bij haar nu alles aan komt waaien. Het lijkt nu misschien alsof ik jaloers ben, maar dat ben ik niet.

Jullie gunnen elkaar blijkbaar 't licht in de ogen niet. Lekker stel!



Als jij met iemand uit 'n terroristisch land samen woont snap ik overigens best dat je familie bezorgd is dat ze je kwijt raken. Het is nogal wat of je naar 'n moslimland emigreert zonder fatsoenlijke toekomstkansen of naar het veilige Australie.
Stelletje kleuters.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij doet nu hetzelfde als zij met jou heeft gedaan.



Ik denk dat je in haar eigenschappen herkent van jezelf die niet zo leuk zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je woont in een ander land, dus je hebt alle ruimte om je zus uit de weg te gaan. Erger je je aan Facebook, dan is het heel simpel: niet meer op Facebook kijken en/of niet alles geloven wat je op Facebook leest. En kerstmis is ook simpel: je kunt kiezen tussen uitpraten, op je tanden bijten of het contact verbreken.



Ik sluit trouwens niet uit dat ik het laatste zou doen, als mijn zus van die achterlijke uitspraken over mijn man zou doen. No way dat ik dan nog vriendjes bleef op Facebook of überhaupt kerst met haar ging vieren.
Gooi je zus van FB af???
Jullie gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Laat elkaar dan lekker gaan.. Dat is wel zo rustig voor jullie beiden. Wat heb je eraan als je hele welzijn afhankelijk is van hoe je in de relatie met je zus staat? Get a life.....
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me enigzins wel voorstellen hoe je je voelt. Je zus hoort blij voor je te zijn als ze ziet dat je gelukkig bent. Jou zus gedraagt zich ales een kreng . Het lijkt of je hele familie en jij haar gedrag pikt... Waarom?

Nu zij een vriend heeft en blij is moet ineens iedereen blij voor haar zijn.

Nou ik zou echt mijn mond niet kunnen houden. Je moet haar de waarheid zeggen
Wat een nare zus heb jij zeg brrr, waarom accepteert iedereen dat gedrag al zo lang?! Misschien moeten jullie het niet meer zo laten borrelen ondergronds en achter de ruggen om maar eens gaan zitten met iedereen erbij en dan bespreken en benoemen wat je allemaal in je OP schrijft.
Niet alleen je zus vertoont nare trekjes. Jouw jaloerse gedrag zal ook aan de oppervlakte komen. Daar zal zij ook weer op reageren. Weet je, het is niet erg om te erkennen dat jullie elkaar niet trekken. Dat ze je zus is, wil niet automatisch zeggen dat jullie matchen. Je kunt ook je conclusie trekken en afstandnemen. Wat zou je met de relatie doen als zij niet je zus was maar een vriendin? Zou je dan ook aan haar blijven hangen?
Je zegt wel van niet, maar je bent wel jaloers.

En je hoeft geen contact met haar te hebben... Gooi haar van Facebook af als ze daadwerkelijk zo slecht voor je is. Ik snap dan niet waarom je nog moeite doet als ze alleen maar kwetst.
Je bent gewoon jaloers. Niet meer en niet minder. Je zus mag dan een kreng (geweest) zijn, jij doet nu precies hetzelfde. Stelletje kleuters...
Jeetje wat lijken jullie op elkaar! In het eerste stuk las ik over je jaloerse zus, in het tweede stuk over jouw jaloersheid.



Advies; stop met jaloers zijn, begraaf de strijdbijl en begin opnieuw. Jullie wonen ver van elkaar dus het hoeft niet moeilijk te zijn om elkaar een paar dagen per jaar te gedogen!
Enige verschil is dat TO jaloers is op zus die 'n normaal NL vriendje heeft gevonden en geen stap terug moet doen qua toekomstperspectief zoals TO heeft gedaan voor haar buitenlandse vriendje. Zus was natuurlijk no way jaloers op TO's mannenkeuze en gedroeg zich wellicht alleen maar zo onhebbelijk omdat ze TO niet kwijt wilde raken doordat ze naar zo'n kansloos land emigreerde voor d'r vent.
Ik sluit me aan bij de rest; jaloezie. Je wilt het vast niet horen maar je bent erg onvolwassen bezig. Nu je zus eindelijk haar liefde gevonden lijkt te hebben, kan jij het verleden niet loslaten.



Ik snap dat het heel pijnlijk is wat er allemaal is gebeurd en gezegd. Sta erboven, want jij gaat haar niet veranderen. Jij kunt alleen jezelf veranderen, namelijk hoe je reageert op haar. Het zou fijn zijn als je zus je man graag ziet maar dit kun je niet afdwingen.



Wat vinden jullie ouders ervan? (Mijn ouders vinden het verschrikkelijk als mijn zus en ik ruzie hebben, ik denk de jouwe ook?)
Alle reacties Link kopieren
Goh, jullie zijn samen net de boze zusters uit Assepoester.

Jullie gunnen elkaar gewoon niets



Ik vraag me af waar jij je nou zo druk om maalt.

Je woont in het buitenland. Je gooit je zus van Facebook. ....Zo opgelos!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat trouwens sneu voor die ouders... Je zult maar twee dochters hebben die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 oktober 2014 @ 08:56:

Enige verschil is dat TO jaloers is op zus die 'n normaal NL vriendje heeft gevonden en geen stap terug moet doen qua toekomstperspectief zoals TO heeft gedaan voor haar buitenlandse vriendje. Zus was natuurlijk no way jaloers op TO's mannenkeuze en gedroeg zich wellicht alleen maar zo onhebbelijk omdat ze TO niet kwijt wilde raken doordat ze naar zo'n kansloos land emigreerde voor d'r vent.Waar lees jij dat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven